Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
volgens mij adviseren ze het te doen om de 60.000 ,omdat het bij de 90.000 wel eens voorkwam dat die brak.
ik weet niet of dat voor alle modellen geld.origineel gepost door b07
dat verhaal dat je pakkingen en keringen oplossen met vol en halfsyntetische olie geld alleen voor hele oude auto’s die alleen op minerale olie kunnen rijden .
vroeger waren de pakkingen niet zo goed als nucorrectie het zijn niet de pakkingen die oplossen ,maar het vuil.
13 Risico’s van (het overschakelen op)synthetische oliën
Oudere oliepompen hebben doorgaans grotere lekverliezen dan moderne oliepompen (met name schotten pompen). Wanneer dunne oliën in combinatie met een pomp met grotere lekverliezen wordt gebruikt, daalt de oliedruk en dus ook de distributie van de olie door het blok.
Een tweede punt: aangekookt vuil in een motorblok wordt deels opgelost door synthetische oliën (vanwege de additieven). Wanneer een motor altijd op een minerale olie heeft gelopen en dan zonder reiniging (bijvoorbeeld na revisie is het blok wel schoon) een moderne olie krijgt, bestaat het risico dat het vuil los komt en de oliekanalen verstopt. Dit kan dan grote problemen veroorzaken.
Een schoon, gereviseerd blok met een oliepomp met geringe lekverliezen, zal dus goed lopen op synthetische olie.
http://www.xjrownersnederland.nl/olieuitleg/olieuitleg.
ik rij zelf ook met volsynthetische olie met me astra uit 1998 nooit problemen gehad .
ik was ooit is overgestapt van half naar volsynthetische olie met een golf 2 uit 1990 daar kreeg ik wel problemen mee ik moest elke maand een liter bij vullen.
een volle accu moet in rust 12,6 zijn ,probeer is een andere accu
en anders zal er wel vuil, corrosie of, roest zitten op accu polen of,massa punten
dat verhaal dat je pakkingen en keringen oplossen met vol en halfsyntetische olie geld alleen voor hele oude auto’s die alleen op minerale olie kunnen rijden .
vroeger waren de pakkingen niet zo goed als nuorigineel gepost door wim-v6
je kan er mee doorrijden, maar ABS buiten werking is APK afkeurWillem
is het mogelijk een zekering eruit te trekken zodat het abs lampje niet gaat branden ,zodat het niet opvalt met de apk en hij ook met een niet werkende abs toch goed gekeurd word?
de distributie riem zal wel goed zitten, ik denk eerder dat ze de nokkenassensor hebben beschadigd misschien hebben ze er onbewust tegen geslagen of gestoten, zit de stekker nog goed vast,zie je scheuren of schaaf plekken zitten op de stekker of stekker houder?zo ja laat dit dan zien en,
probeer het gewoon te verhalen bij het garage bedrijf en, zeg dat je hier last van had direct nadat hun er aangezeten hadden en , dat de beschadiging er zat nadat hun er aan gewerkt hebben ,met een beetje geluk krijg je een nieuweik had het vanaf gisteren ,heb vanavond nog niet gekeken
kan je niet een 2e hands pomp halen en, erin zetten is natuurlijk een stuk goedkoper
vanacht heb ik de ventilator op voeten stand laten staan met circulatie knop ingeschakeld en, het heeft geholpen me ramen zij niet meer beslagen.
nou had ik ook een stuk gelezen dat een airco een vette laag achterlaat op de ramen en,dat het beter is je airco niet op je vooruit te zetten,gaat dit verhaal ook op als je de ventilator op je vooruit zet?
volgens mij heb ik de circulatie klep gevonden ,hij zit recht boven die ronden bak het is een rooster met een filter er achter, ik zie deze omhoog kantelen als ik me circulatie knop indruk en, als ik em uitzet kantelt die weer naar beneden ,dus die zou goed moeten zijn ,ik laat em vannacht is met de circulatie knop ingeschakeld staan kijken of dat wat helpt.
het is wel een raar gezicht maar ,kan je de antenne voet niet omdraaien ,zodat de antenne naar voren wijst?
origineel gepost door Nick-GSI
origineel gepost door djz
ik heb dat probleem ook maar ik kan nergens mijn int filter vinden heb onder de moteokap gezocht aan de linker kant waar de ven motor zit maar daar heb ik niks zitten,het is bij mij echt erg,ik moet gewoon de ramen open zetten,en michien weet iemand ook iets over benzine dampen in de auto als hij een avond stil gestaan heeft,ben daar ook op zoek geweest maar kan niks vindenwaar zit dat stangetje ergens van het binnencirculatie ,
als je je dashbord kastje eruit hebt, dan zie je rechts achterin je kachel motor, en links daarvan zit de binnencirculatie klep
kan ik er gelijk bij als je dashboard kasje eruit is,of moet ik dan nog meer los schroeven?
moet je deze dan met de hand dicht zetten?
ik zet ook altijd even de ventilator voluit als de filter er uit is, dan blaast die de meeste troep er ook gelijk uit je zal versteld staan hoeveel bladeren er dan uit vliegen.
ligt er ook aan waar je het laat spuiten,ik heb ooit een motorkap en een bumper laten spuiten ,motorkap was 300 euro en bumper 275 euro.
ja alles is droog
origineel gepost door Dare
Wat zou een spuiter vragen voor het spuiten van een spoiler? Hou er rekening mee de spoiler al in kleur is en dat er een laag af moet , zie post IMPYik gok zoon 150 euro
als ik iets precies de zelfde kleur wil spuiten dan ga ik altijd naar van hempel die mengt spuitbussen op de juiste kleur ,door een kleurwaaier te gebruiken ,je betaald er wel wat meer voor als een kant en klare spuitbus van bv motip , je merk wel duidelijk verschil de gemengde bus heeft een veel fijnere nevel .
ik heb vorige week een scooterkap gespoten in me schuur met temperatuur rond de 0 graden ,ondank de verwerking temperatuur tussen de 15 en 25 graden moet zijn is die toch nog mooi geworden,ik had em eerst ontvet met amoniac , geschuurd met korrel 80 daarna met korrel 800 ,weer ontvet ,4 lagen verf gespoten en 4 lagen blankelak .
er zijn mensen die ontvetten met thinner dit doe ik nooit je heb kans dat je de oude lak eraf veegt.
er zijn natuurlijk ook mensen die meer stappen nemen met schuur papier korrel tot wel korrel 2500,
ik zelf heb een hekel aan schuren en doe dit zo minmogelijk als het glad aanvoelt ben ik tevreden.origineel gepost door Sjautz
je geeft aan dat het ook kan dat de massakabel niet goed vastzit.. en je maakt die verkoper uit voor leugenaar en NSB’er?
WTF?ja dat geef ik inderdaad aan ,wat zou je zelf vinden als je een auto koopt van je zuurverdiende centen en ,de auto blijkt toch niet zo goed tezijn als je dacht,ik denk dat jij ook boos zou zij op de verkopen omdat die niet eerlijk is geweest.
in zen advertentie staat dat de dynamo en,accu vervangen zijn ,had je daar een bon van gezien ?
anders zal die vast wel gelogen hebben die vieze NSB’r.weet je zeker dat het de dynamo is?
schokken ,geen spanning ,uitvallen zijn inderdaad symptomen van een kapotte dynamo,maar omdat die het na een aantal minuten weer doet , kan het ook zijn dat er een spanning of,massa draad niet goed vast zit waardoor die soms wel en, soms niet contact maakt .oke dus als ik het goed begrijp kan bij de X16SZR het kapje waar de thermostaat achter zit er alleen afgeschoven worden als het nokkenaswiel er af is omdat deze rondom de as is afgesloten en ,bij ander type’s kan je deze kap er af halen zonder demontage van het nokkenaswiel?
origineel gepost door wim-v6
Temperatuur zender voor de temperatuurmeter zit tussen de dynamo en de motor in de 1e inlaatbuis.kijk eens of de stekker erop zit..
LET OP!! een auto motor warmt ook langzamer op, wanneer direct bij koude motor de kachel volledig warm word gezet!! dit ivm de koelvloeistof die door de kachelradiateur loopt, Direct word gekoeld door de koude lucht welke aangevoerd word door de kachelventilator.
Waarschijnlijk is de thermosstaat kapot.
Deze zit achter het nokkenashuis. hiervoor zou het nokkenaswiel los moeten en dus de distributie riem los moeten..
Daarom raad ik meestal aan de thermosstaat mee te vervangen met de distribuitie riem..
dan is het opeens geen dure klus meer, daar deze riem dan toch los moet.
Willem
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=119688
in deze topic vertelden dat je de thermostaat kan vervangen zonder dat het nokkenaswiel er af moet.
als dat lukt schilt het een hoop tijd en moeite ,zelf haal ik ook altijd het nokkenaswiel eraf ,de volgende keer wil zeker is proberen of het te doen is met het nokkenaswiel er op.origineel gepost door robert_corsa
katvervanger is een goeie tip. laten chipen vind k msschen wel een goed idee, ik zal eens rondvragen wat er uit te halen is. want als ik dat aan 5 mensen ga vragen, krijg ik 5 verschilende antwoorden:jerry haha.
als jullie begrijpen wat ik bedoel.;)er moet met een kat vervanger wel een andere eindemper op, een matje van mij rijd de 1.8 versie sport, met lege kat, en dat klinkt nergens naar.
ik zzie vaak dat er een gewone unversele open luchtflter geplaatst wordt, wat zijn hier de voordelen van? en de nadelen?
open luchtfilter moet je er niet opzetten ,daar gaat die langzamer van trekken , hoger brandstofgebruik ,meer vuil van aanzuigen en, meer herrie van maken.
ik was zelf ook is zo naif om er ooit 1 te kopen voor mij astra 1.6 8v .
ik ree 80km minder op een tank en, de sprint naar de 100 dee ik 2 seconden langer over.
geen aanrader dus.
origineel gepost door Lamborghini
origineel gepost door b07
ik denk dat je met weinig geld ,de meeste winst haalt door er een katvervanger op te zetten ,vaak trekt die dan iets sneller.een katvervanger kan je ook zelf maken koop een buis met de goeie diameter ,ga naar de sloop , zoek een oude kat ,zaag hiervan de flens eraf ,schuif de buis en de kat over mekaar en laat deze lassen of doe er een uitlaatklem op en klaar .
je kan natuur ook kijken of ze een lege kat van het juiste model hebben leggen en, die kopen .
Helpt een kat vervanger echt zoveel?
Ik heb zelf namelijk vanaf de kat alles naar achter toe laten vervangen door een custom RVS systeem met open demper. En heb daarbij de middendemper eruit gelaten.
Merkte best wel verschil met power, niet enorm maar toch wat. Zou dat nu met een katvervanger dan nog meer worden?ik heb ooit is een kat leeg gemaakt van een golf 2 en merkten duidelijk dat die sneller trok en, ook sneller op top was ,een jaar daarna had ik de midden demper en, de eind demper vervangen door een rechte buis met een open eind demper ,het enige wat ik hier bij merkten is dat die veel meer herrie ging maken ,er kwam niet nog meer merkbaar vermogen bij.
ook heb ik een katvervanger op me audi a4 gehad ,hierbij was er ook verschil kwa trekkracht alleen was dit veel minder als de golf.
je hoeft hier mee ook geen wondere te verwachten het is net genoeg dat je het merkt.
ik denk dat je met weinig geld ,de meeste winst haalt door er een katvervanger op te zetten ,vaak trekt die dan iets sneller.
een katvervanger kan je ook zelf maken koop een buis met de goeie diameter ,ga naar de sloop , zoek een oude kat ,zaag hiervan de flens eraf ,schuif de buis en de kat over mekaar en laat deze lassen of doe er een uitlaatklem op en klaar .
je kan natuur ook kijken of ze een lege kat van het juiste model hebben leggen en, die kopen .
-
AuteurBerichten