b07

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1,176 tot 1,200 (van in totaal 1,309)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: hydraulische olie verversen #17619784

    het is een astra g ,moet het aftappen ook met draaiende motor?

    heb ik aan 1 liter genoeg?

    In reactie op: EGR uitprogrameren #17619337

    en als je nou een dichte pakking erop zet die je vast draaid met tapend en, moertjes ,daar bovenop schuif je de egr klep over het tapend nu zit de egr dus op de moertjes zodat er dus een open ruimte zit, tussen het plaatje en de egr klep , nu kan er lucht van buiten door heen stromen en zit de egr klep niet afgesloten ,zou dat werken of gaat het erom dat er co2 door heen stroomt?

    In reactie op: EGR uitprogrameren #17619334

    origineel gepost door wim-v6
    Bij de Meeste Moderne diesels word ook de stroming van de EGR gecontroleerd, dus een cheater is niet de oplossing.

    Of deze weg te programmeren is zou ik niet weten.

    Bij de 1.9CDTi motoren word de EGR weg geprogrammeerd als je m laat chippen bij EDS Fahrzeug technik in duitsland

    Willem

    en als je nou een plaatje er in zet met een heel klein gaatje erin van een paar millimeter zodat die nog steeds een beetje stroming krijgt zodat niet een oplossing zijn?

    In reactie op: EGR uitprogrameren #17619333

    kan de opel dealer dat niet doen dan?

    kan je niet de egr stekker eraf trekken ? natuurlijk gaat dan wel het mm lampje branden

    In reactie op: C20XE problemen wie weet het? #17618628

    als een dynamo slecht laad kan die ook gaan hikken en inhouden ,volgens mij is een dynamo die 12,8 volt laad niet helemaal 100%, mij dynamo laad ongeveer 13,8 volt.

    met een kapotte lambda heb ik nog nooit problemen als in houden gehad.

    In reactie op: egr klep #17618677

    oke ,maar zal die ook door de apk komen ,want de co2 uitstoot word toch hoger?

    In reactie op: egr klep #17618675

    ik heb zelf een plaatje gemaakt van aluminium ,ik had geen rvs in huis.

    http://foto-uploaden.nl/img/8/w6x4v7d.jpg

    nu zit de inlaat dicht maar omdat er een gaatje open moet blijven voor de pluinjer word deze wel vies en kan die als nog vast gaan zitten op den duur ,of zie ik dit verkeert?

    In reactie op: egr klep #17618673

    als de egr klep open staat dan komer er uitlaatgassen in de inlaat ,en als je deze dicht maakt met een pakking dan krijgt die dus die uitlaatgassen niet meer door de inlaat waardoor het wat schoner blijft en de verbranding iets beter word en, het kan zijn dat die zuiniger in verbruik word .

    In reactie op: egr klep #17618670

    heeft het dan nog zin ,want door die opening komt dan als nog die zooi naar binnen toch?

    ik heb net me stekker los getrokken ,geeft dit het zelfde effect als dat ik er zoon pakking in zet?

    In reactie op: sleutel of motor probleem. #17618479

    je kan ook die chip uit de sleutel halen en, de chip met je vinger tegen het gedeelte waar je de sleutel instopt of eromheen houden of plakken om te kijken of die dan wel start en,als die dan ook niet start dan is je chip kapot.

    ik heb mij eigen chip ook uit me sleutel gehaald en op me contact geplakt ,zodat ik ook met sleutels kan rijden waar geen chip in zit het is namelijk een stuk goedkoper om een sleutel bij telaten maken zonder chip erin dat kan je bij elke sleutel boer doen voor een paar euro, dan is het ook niet zoon ramp als je de sleutel is een keer kwijt raakt.

    In reactie op: optrekken en hernemen astra f #17618446

    hier een plaatje van een stappen motor ,dit is niet van een 1.4 maar die van jou zal er wel het zelfde uitzien

    http://img25.imageshack.us/img25/7196/dsc01466db.jpg

    hier uitleg wat een stappen motor doet

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Stappenmotor

    In reactie op: sleutel of motor probleem. #17618476

    is dat toevallig een reserve sleutel zonder chip erin? het lijkt aan de sleutel te liggen dit symptoom doet zich normaal voor als die de codering chip van de sleutel niet kan lezen .

    In reactie op: probleem #17617103

    als je het laat maken dan is het aanteraden om distiebutieriem, spanrollen en ,waterpomp erbij te vervangen want die moet dan toch los en, is voordeliger als dat je het later apart nog eens moet doen,tenzij die al vrij nieuw zijn

    500 euro is een hoop geld ja ,als je weet dat een kering niet veel meer kost dan een tientje.

    alles wat open staat daar kan natuurlijk vuil in komen .

    de kans dat je motor kapot gaat met een kering die een klein beetje zweet of lekt is vrij klein ,zo lang de olie er maar niet sneller uit komt dan je het erin doet zou ik het wel aandurven om er mee te blijven rijden .

    In reactie op: probleem #17617101

    hou je olie pijl in de gaten als die echt veel olie gaat verbruiken zou ik die kering toch maar vervangen ,ik weet niet wat de garage er voor vraagt ,maar je zou het zelf ook kunnen doen ,met een luchtsleutel en,als je die niet heb dan met een speciaal gereedschap die je krukas tandwiel blokkeert en, als je die ook niet hebt dan lukt het misschien ook wel door em in ze 1 te zetten en het rem pendaal ingedrukt te houden ,zodat een ander de moer kan los draaien van je krukasstandwiel daar achter zit de kering die je er met een schoefendraaier uit kan wippen.
    het krukastandwiel zit vaak erg vast ,vaak heb je een poulie trekker nodig om em eraf tekrijgen en ,een stempel of pvc buis om de kering weer op ze plek te zetten ,het is een klus waar je wel een aatal uren mee bezig ben ,ik had er zelf ooit 3 uur over gedaan met een vw golf

    In reactie op: moeilijk starten #17611221

    ik ben van mening dat ,als je auto goed laad en je accu is onder de 12 volt in rust dat je accu gaar is ,mij accu is altijd boven de 12 volt.

    In reactie op: Auto op slot, sleutel erin #17616113

    de anwb doet meestal een soort luchtbalg tussen de bovenkant van de deur zodat die op een kier staat ,dan kan je met een ijzerdraad of iets het knopje omhoog halen ,misschien kan je zelf ook wel de deur wat open drukken .

    In reactie op: nieuw motorprobleem z18xe #17614378

    het mm lampje hoeft ook niet continu te branden ,toen ik een kapotte lambdasonde had ging me lampje alleen branden als ik harder als 130km ging.

    In reactie op: Tikken moter opel astra g #17615800

    kijk is naar je uitlaatspruitstuk misschien zit die los of ,er is een pakking stuk

    In reactie op: nieuw motorprobleem z18xe #17614374

    heb je de carter ontluchting van je gasklephuis ook schoon gemaakt?deze willen wel eens dicht zitten.

    je lambdasonde kan je ook doormeten met draaiende motor, deze moet schomellen tussen de 0,1 en 0,9 volt als die hoger of lager is dan zal je lambdasonde kapot zijn ,zo kun je zien welke van de 2 kapot is .

    In reactie op: nieuw motorprobleem z18xe #17614372

    ik vond een stukje over hoe je de lambdasonde kan testen of die goed is misschien heb ie er wat aan.

    zelf heb ik weleens een kapotte lambdasonde gehad en het enige waar ik dat aan merkte is dat me mm lampje ging branden.

    Lambdasonde

    De Lambdasonde is een sensor die in de uitlaatpijp gemonteerd is.
    Deze meet het zuurstofgehalte in je uitlaatgassen.
    De lambdasonde is een variabele weerstand die reageerd op zuurstof.
    Als je een rijk mensel hebt dan geeft de sensor een spanning van 0,9 volt door aan de computer.
    De computer rekent aan de hand van z`n kenvelden(in geprogrammerde software) hoeveel brandstof ie nu gaat inspuiten (in dit geval gaat ie dus verarmen.
    Dan meet de lambdasonde ineens dat ie weer 0,1 volt is en dit betekend dat ie weer te arm is dus gaat ie weer verrijken.
    De lambdasonde heeft een voorverwarming zodat ie snel reageerd bij koude motor.
    De normale bedrijfstemperatuur van een lambdasonde is 600 graden en dan werkt hij pas optimaal.
    De lambdasonde moet van 0,1 tot 0.9 volt heen en weer pendelen.Dit gebeurt normaal binnen een seconde.
    Als je de lambdasonde loskoppeld van de computer dan neemt de computer een gemiddelde waarde en die is 0.45 volt.
    Deze gemiddeldewaarde zit tussen arm en rijk.
    De lambdasonde heeft eigenlijk maar 1 functie en dat is de Katalisator goed te laten werken.
    Da’s beter voor het milieu…… toch. :rtfm:

    Storing……:jank:
    Mijn Alfa loopt onregelmatig, schokt bij optrekken en bij rijden in 1ste,2e en 3e versnelling. En dat kan best aan de Lambdasonde liggen.

    Actie: controleer of de Lambdasonde goed werkt.

    1. laat de motor tussen de 1500 en de 2000 tr/min draaien door het pretpedaal (gaspedaal) ligt in te drukken

    2. let er op dat je de pretpedaal stabiel houdt, dus niet op en neer bewegen)
    de motor zou nu zijn toerental stabiel moeten houden en mag dus niet schommelen!

    3. blijft de motor stabiel dan is er met de sonde niets aan de hand.

    4. Bij stationair toerental werkt de sonde maar heel miniem en heb je een max aan verrijking, d.w.z een wagen vertbruikt het meeste op stationair toerental!! geloof het of niet. (volgens de specialisten) :rofl:

    In reactie op: aankooptips Astra G station #17611881

    tusen de middendemper en het spruitstuk.

    als je onder de auto kijkt vanaf de achterkant zie je eerst de einddemper dan de middendemper en dan de katalysator.

    In reactie op: aankooptips Astra G station #17611879

    of in het ergste geval zit je keramiek in je kat los

    In reactie op: Thermostaat vervangen #17614735

    je kan toch ook alleen je thermostaat vervangen,als je huis nog goed is waarom zou je die moeten vervangen dan

    In reactie op: aankooptips Astra G station #17611877

    ja klopt ,er zit ook een wieltje die je kan verschuiven om de verlichting van dashboard feller en zwakker te stellen ,net zoiets als het wieltje waar je de koplampen in hoogte mee kan stellen.

    In reactie op: moter sneller maken #17600655

    origineel gepost door the phoenix
    hoe zit het dan met de apk als je de kat eruit haalt?

    gaat deze dan nie meer co2 geven ofzo?

    greetzz

    ja die kans is heel groot

25 berichten aan het bekijken - 1,176 tot 1,200 (van in totaal 1,309)