Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
waar zit de toerental sensor?
valse lucht kan je toch controleren door met een deo spuitbus langs de naden van het gasklephuis te spuiten?
als je valse lucht heb dan schommelt toch alleen het toerental dan valt die toch niet uit als je vol gas rijd?
ik denk dat de egr wel goed is die beweegt gewoon met gas geven,ik heb ook nog de stekker eraf gehaald van de egr maar dat hielp ook niks.
kan het niet zijn dat je kleppen seals aan vervanging toe zijn ?
volgens mij gaat die dan ook tikken
komt dit door slijtage op de aandrijf lijn?
bron
http://www.autoadviezen.nl/Volkswagen-2.htmfuseekogelspeling en draagarm rubbers/silentblocs
Zoals bekend hebben deze voertuigen wel eens last van spelling op de fuseekogels. Het probleem hierbij is vaak hoe je deze speling het beste kan controleren. Uit de praktijk is ons gebleken dat dit op de volgende wijze het makkelijkste gaat. Bovenste draagarmen/kogels: Als eerste door de auto op de grond/brug te laten staan en het stuur met snelle krachtige bewegingen van links naar rechts te bewegen, zoals in het APK boek is aangegeven. Als tweede controle wanneer de voorwielen vrij hangen als de auto op de brug staat, het wiel aan de voorzijde en de achterzijde vast pakken en dan krachtig heen en weer bewegen. Eventuele speling op de stuurkogel is dan ook goed voelbaar/zichtbaar.
Onderste draagarmen/kogels: Voorwielen vrij hangen als de auto op de brug staat. De voorste draagarmen, deze zitten aan de schokbreker bevestigd. Laat een collega het wiel naar beneden trekken, controleer nu met een grote waterpomptang door middel van het indrukken van de fuseekogel t.o.v. het fuseestuk de speling. De achterste draagarmen/kogels: Laat een collega de draagarm naar beneden trekken, controleer nu met een grote waterpomptang door middel van het indrukken van de fuseekogel t.o.v. het fuseestuk de speling.
andere versnellingsbak:D
of het waar is durf ik niet te zeggen maar, ik heb wel eens gehoord dat dikkere olie of,verkeerde olie kan lijden tot een hoger brandstof verbruik
anders probeer je de vlotter eraf te halen of met een ijzerdraadje vast te zetten als dat mogelijk is en ,dan een stuk gaan rijden ,volgens mij zit die in de achterbak onder de bekleding .
trek voor de zekerheid ook alle moeren na waarmee de veer/schokbreker vast zitten.
misschien kan je het oplossen door een stukje folie op de sensor te plakken ,het zelfde folie wat je ook op je ramen plakt zodat er standaard iets minder licht door heen komt en, dat je lichten dan ook iets eerder aan gaan als het wat donkerder word.
origineel gepost door barrynoname
Ik heb ook een soort gelijk probleem enkel blijft mij temperatuur op 90 graden tenzij je stopt in de file of stoplicht dan springt de fantilator pas aan boven de 95 graden.
iemand een oplossing.
probeer momenteel files te vermijden cryyyer zijn auto’s die nieuw uit de fabriek komen en, die worden warmer dan 95 graden
het is niks om je druk over te maken zolang die maar niet in het rode vlak komt.ik denk als je met 75mm 50mm in de stad gaat rijden dat je zonder bumper weer thuis komt zeker als je er nog spoilers onder heb zitten ga je last krijgen met vluchtheuvels ,woonerfen , bulten in de weg enz.
ik heb zelf een tijd met 40mm verlaagd gereden dat beviel prima lager zou ik persoonlijk niet gaan het staat natuurlijk wel heel mooi maar, je gaat stuiteren over de weg krijg last van je rug en,op de lange termijn gaat dat irriteren en, zal je weer verlangen naar je oude veren .
de opel dealer zegt dat je de bak olie nooit hoeft te vervangen ,ik zelf heb het wel gedaan bij 157000 km en,de olie zag er nog mooi rood uit ,wel zat er een heel klein beetje slijpsel in ,na de olie wissel schakelde die nog net zo goed.
hoe kan ik die stappen motor en, gasklep het beste schoon maken ,ik dacht zelf met remreiniger en een doek.
oke dan ga ik die morgen is schoon maken.
EGR is afgedopt denk niet dat die problemen geeft.
zet em in ze 1 en houd de rem ingedrukt ,dan denk ik dat je em wel los kan draaien zonder dat de poulie mee draait
wat wel vaker voorkomt is een kapotte gelijkrichter/koolborstel dit kost plus minus 30 euro ,dus zou eerst is kijken of je koolborstels nog heel zijn .
anders haal je ze er 1 voor 1 uit dan zie je vanzelf of er 1 doorgebrand is
ik heb de zelfde motor als jou en, ik heb dit ook, het is normaal dat je motor wat meer toeren draait bij een koude start, de automatische choke gaat dan ook aan ,die van mij draait ongeveer 2000 toeren bij koude start ,na een stukje rijden loopt die weer netjes 800 toeren
dat kan komen omdat je een dikke olie er in heb zitten ,hoe dikker de olie hoe langer het duurt voordat die boven is om de kleppen te smeren.
met 10w40 had ik daar ook last van rij onder tussen al jaren met 5w30 nooit meer getik gehoord.
een hoop mensen rijden ook met 5w40 die doet het ook prima zonder tikken.
misschien is de schade te verhalen bij de eigenaar van de fiat.
ik snap wel dat de politie om de veiligheid moet denken maar vaak overdrijven ze ook, hadden ze er niet geweest had je em weg kunnen halen en, was je auto nou nog schade vrij.
politie:fy1
je betaald vaak voor het merk dat is met alles zo of het nou goed is of niet.
staat dat ook op het etiket van de fles of het een bv een G4 is?
ik kon het op mij castrol fles niet vinden.
origineel gepost door kadeddilac
@ b07, maak je nu een grap?@ Daniel, welkom op het forum, en leuk speelgoed, zo’n c20xe.
nee ik maak geen grap ,is dit zoon rare vraag dan ? je hebt toch meer gewicht aan de voorkant vergeleken met het vorige blok.
Quote:origineel gepost door Famempeters
b07 sorry wat is dat nou voor een advies ?????ga naar de Action haal voor €7 4 liter nieuwe 10w40 half syntheet op en gooi die er in altijd beter als voor die paar centen zo,n knoei boel te gaan doen.
en dan heb je mooie verse olie nog beter is voor€ 3,65 per liter de 5 w 40 voll syntheet te nemen maar dat word dan gezien de ideeen al gauw te duur .
sorry hoor olie aftappen en zeven ???????:o
tja wat je zelf wil ,nieuwe olie is natuurlijk schoner maar als je steeds een halve liter bij moet vullen zou ik zelf blij zijn als ik wat kon besparen ,waarvoor zou je recente olie weg tiefe
als die nog prima ze werk kan doen.wat ik me afvraag nu je een wat zwaardere motorblok erin heb gezet , kan je nu nog steed even hard door de bocht rijden zonder dat je auto recht door gaat ?
aangezien je het vaak moet bijvullen zal de olie nog wel goed zijn ,wat je kan doen is aftappen met een zeef er onder zodat de rotzooi achter blijft in de zeef dan giet je de olie weer terug en, vergeet de olie filter niet daar kan ook een hoop troep in zitten
-
AuteurBerichten