Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
kan inderdaad met remreiniger en, een doekje maar soms zit het roet echt vast gekoekt dan kan je voorzichtig met een mesje of, platte schoefen draaier het eraf schrappen en, wat ik meestal doe is de klep inspuiten met wd40 en een paar keer op en neer drukken zodat die nog soepeler kan bewegen
volgens mij heb jij zoon een motorblok hier is tezien waar de egr zit.
http://img132.imageshack.us/img132/7142/egr2zw.jpg
de egr zit meestal met 2 torx bouten vast
P0110 inlaatluchttemperatuur sensor spanning te hoog / laag
P0130 lambda sonde storing (Bank 1 Sensor 1)
p0400 uitlaatgas ciculatie klep0400 :ik denk dat je egr vies is ,probeer em is schoon te maken.
0130: waarschijnlijk is je lambdasonde kapot.
ik heb een tech 1 model .
heb em gereset en het lijkt erop dat die iets feller is.
ik las een stukje op internet dat je de ecu het beste elke seizoen kan resetten, omdat elke seizoen weer een andere temperatuur en, luchtvochtigheid heeft en ,de eccu ze waarden dan weer aanpast op de temperatuur en, luchtvochtigheid op die manier zou je altijd de optimale verbranding hebben.
dit was een theorie van een amateur maar ben toch wel benieuwd of dit waar is .
ik heb het aan een opel monteur gevraagd die gaf 2 opties
abs sensor het stuursingaal word niet goed ontvangen
rijsnelheid sensor defect
heb je een zware sleutelbos in het contact hangen ?
dat veroorzaakt speling en ,slijtage in het contact waardoor die soms wel en, soms niet contact maakt,
probeer is met draaiende motor je sleutel heen en weer te bewegen als die dan uitvalt weet je waar het aan ligt.dat heen en weer bewegen kan je ook met je stekkers en kabels proberen onder de motorkap.
startblokkering
slechte massa
draden of stekkers kapot ,veroestkon alleen de plaatje niet overzetten deze kwamen als tex te staan,heb ze maar op nieuw ge upload.
als je naar bewerk post gaat kan je verwijder dit bericht aanvinken zag ik net.
ik heb een week gereden met deze cheater zonder problemen of foutmeldingen ,is dus een goedkope oplossing voor als je egr klep kapot is.
ik heb zelf een tekening gemaakt om het wat makkelijker te maken,op de egr stekker staat A,B,C,D,E elke letter is een pootje, als dit er niet op staat pak dan de multiemeter en , kijk welke de +/E is ,ik heb onder elke letter er bij gezet hoeveel volt er op staat met draaiende motor ,de rest spreekt voor zich
zo is die van mij geworden.
wat je nodig heb is
draadweerstanden :
4k7
3k3
1k52x diode 1n4001
1x zener diode 4v7
12v relais
ik heb 5 pootje op me relais zitten waarvan er 1 die tussen de -en de + zit niet word gebruikt1 printplaat
en pennen die je in je stekker kan schuiven .
ik heb die pennen uit een oude iso stekker van me auto radio gehaald die passen precies ,wel de pennen omtapen zodat ze er niet meer uit schuiven .
probleem is opgelost het bokken was valse lucht opgelost met een nieuwe klephuispakking.
ik heb 1 geschakelde+ van me radio op me roodblauwe draad van het brandstofrelais aangesloten doet het nou perfect .
had eerst het dunne zwarte draad op het roodblauwe draad aan gesloten maar toen bleef de motor zelf draaien zonder sleutel dat is ook wel apart .
oke dus de aansturing van uit de computer is dan verkeerd ofzo?
weet je toevallig ook een oplossing?
dus als ik het goed begrijp moet de bruingroene op nul volt staan als de motor draaid?
deze meting heb ik niet gedaan met draainden motor
dikke zwarte staat inderdaad continu + op
de zwartedikke 12,60 met contackt aan 12,60
de zwartedunne 0,43 met contackt aan 12,60
de bruingroene 0,43 met contackt aan 12,60
de roodblauw 0 met contackt aan 0,1het licht dus aan het draad ,als ik zou doen wat jij voorstelt de dunne en dikke zwart op elkaar dan zal die het toch nog niet goed doen omdat de roodblauw geen stroom krijgt?
kan ik de geschakelde + van me radio op het roodblauwe draad van me relais aansluiten?
oh goed dat je het zegt ik dacht even dat ik het probleem had opgelost en het kon laten zitten:cry
is dat met alle modellen zo ,ik dacht dat die pas stroom kreeg op het moment dat je contact maakt
waarvandaan kan ik een nieuwe geschakelde plus draad trekken?
ik had een vergelijkbaar probleem die ik vandaag met hulp van het forum heb kunnen oplossen ,alleen viel die bij mij ook uit als ik aan het rijden was .
ik heb de brandstof relais doorverbonden nou valt die niet meer uit.
dat stotteren vanuit stilstand heb ik ook ,waarschijnlijk is het bij mij valse lucht me pakking is gescheurd van het gasklephuis .
ik heb de 2 draden doorverbonden en hij valt niet meer uit ,wel als ik het draadje er weer af haal dan valt die gelijk uit ,dus ik denk dat de relais niet meer goed is of dat er op 1 draad geen stroom meer staat moet ik nog even door meten.
ik heb nog wel last van bokken vanuit stilstand hoe meer gas ik geef hoe erger het is ,ik ga me gasklephuis pakking vervangen daar zit een scheur in en, me bougies ik denk dat dan ook dat probleem is opgelost.
het lijkt ergens bij me gasklephuis vandaan te komen.
als ik die draden doorverbind kan ik de relais er gewoon inlaten zitten en, gewoon een extra draad leggen van het eene draad naar het andere draad tewel alle draden gewoon op hun plek blijfen zitten?
oke als de motor afslaat hoor ik ook nog iets draaien wat langzaam in toeren zakt is dit me brandstof pomp ? dit geluid heb ik nog nooit eerder gehoord
ik heb net gekeken aan het paarse relais zit 1 rood/blauw draad ,
1 dunne zwarte draad ,
1 dikke zwarte draad en,
1 groen/bruin draad.
deze kabels zijn niet veel dikker dan een speaker draad.ik heb geen dikke rode of dikke roodblauwe gezien
ik zag wel 1 paarse zekering met een dik rood draad die zat in het andere zekeringen kasje maar ik denk dat ik die niet moet hebben.
oke dan ga ik is proberen
oke maar hoe kan ik deze doorverbinden ,dat is toch gewoon de draden op elkaar aansluiten die op het relais zitten?
auto valt toch weer uit, heeft het even goed gedaan ,nou wil ik me brandstof relais gaan doorverbinden waar zit die precies ?
kan de auto ook uitvallen door een kapotte brandstoftank ontluchtingsklep
ik heb net die krukassensor erop gezet eerst bleef me mml de hele tijd branden maar toen ik ging rijden is die uit gegaan en ,ik heb em niet meer gezien ,me auto is niet meer uitgevallen ,bedank jongs:thumbup
was net nog bij de opel dealer voor een wielager zegd die verkoper dat ze die alleen met wielnaaf verkopen 320 euro,die lager moet je toch ook wel los kunnen kopen?
hoe kan ik die code 0443 oplossen?
ik heb net nog en stuk gereden en, het valt mij op dat die pas uitvalt als die boven de 90 graden komt ,als ik met de kachel voluit ga rijden op warme stand lijkt die te blijven rijden de temperatuur komt dan ook niet boven de 90 graden.
de motor loopt ook niet lekker stationair ,het lijkt ofdat 1 cilinder soms overslaat ,alsof die niet constant vonkt, toertal blijft wel gelijk.
ik heb een krukassensor besteld , ik neem aan dat ik die niet nodig heb?
ik heb em net uitgelezen kreeg deze codes 10,4,4,3 wat is dit?
en deze code 1,4,10,5 egr
ik heb een klein stukje gereden met egr stekker los daarna weer terug gezet ik denk dus dat deze melding daar door komt.als me krukassensor kapot was dan zou ik hier toch ook een melding van moeten zien tijdens het uitlezen of niet?
het schuurende geluid hoor ik alleen als ik naar links stuur ,dus denk dat het een wiellager is.
ik heb het gasklephuis eraf gehaald en , vloeibare pakking er tussen gesmeerd het toerental schommelt niet meer.
heb de krukassensor gevonden hij zat bij de krukaspoelie,ik denk dat ik die maar ga vervangen ik hoop dat het dan opgelost is .
-
AuteurBerichten





