Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
misschien je uitlaatklemmen los maken en, je uitlaat een stukje draaien zodat de ruimte tussen schilt en uitlaat wat ruimer word
origineel gepost door GSI Racer
Als het mijn homokineet zou zijn, dan zou hij toch niet knakken met remmen?
Of zie ik dat verkeerd?In mijn ogen komt er toch vrij weinig kracht op de homokineet als je remt, want:
je homokineet blijft gewoon draaien, totdat je stilstaat. En er wringt eigenlijk niets omdat de versnellingsbak ook gewoon blijft draaienals je aandrijfas hard draait en, opeens moet stoppen is het toch logies dat er kracht op de homokineet komt te staan en, dat je tijdens het remmen dan het knakken geluid zou kunnen horen .
misschien is het wel iets anders maar kijken kan nooit kwaad
ik denk eerder je homokineet want, dat lager op je veer poot draait mee met sturen en, veroorzaakt volgens mij geen bonkend geluid wel een knarsend geluid als die kapot is .
het kan zijn dat een draad een beetje los zit en, als je dan gaat rijden dat die door de trilling wel en, niet contact maakt, valt je radio ook uit op het moment van schokken?
waar komt het rammelen vandaan ?
misschien je uitlaat die ergens tegenaan trilt of het keramiek in je kat dat los zit.massa draad zit bij de accu ,dynamo ,startmotor en ,op het blok
je kan proberen als het donker is met draaiende motor op je bougie kabels te spuiten met een plante spuit als je dan vonken ziet dan zijn je kabels aan vervanging toe.
ik weet niet of het de beste manier is maar een andere manier weet ik niet,je kan ook eerst kijken hoe je kabels eruit zien zijn ze poreus of zitten er scheuren in?
kijk is met de multimeter of je dynamo nog voldoende laad,een dynamo die slecht of niet laad kan ook die symptomen geven zeker als je daarbij nog elektronica aan zet zoals lichten radio enz.
of een slechte massa.
als de veerpoot niet los zit dan gok ik erop dat je een nieuwe rubber moet plaatsen .
wat bedoel je met pruttels en puffen ?
zijn dit ploffen en, klappen uit je uitlaat? dan lijk het me meer een ontstekings probleem ,kapotte of slecht werkende bougies door corrosie op je bougie of in je bougie dop ,kapotte bougie kabels of zoiets.de 2 slangen die rechts met een een moer op het gasklephuis zitten zijn je brandstofleidingen,als je die los wil maken zorg dan wel dat je sleutel niet op contact staat, anders blijft die onder druk staan en ,spuit er benzine uit.
dunne slangetjes zijn inderdaad vacuüm slangen en ,die zwarte slang waar teklas opstaat is je carter ontluchting daar komen warme olie dampen uit die weer je gasklep in gaan ,om de gasklep schoner te houden kun je die beter niet aansluiten op je paddestoel,bij je paddestoel afdoppen en de slang vanaf je kleppendeksel los laten hangen en niet afdoppen gewoon open laten ,wel bij de apk weer terug zetten.om het huis goed schoon te maken zal je em helemaal er af moeten halen alle stekkers en, slangen los moeren los om het hele huis eraf te halen en, torxs los om de bovenste helft van het huis los te maken
je kan ook nog je stappenmotor waar de stekker opzit aan de voorkant van het huis en , de gaskleppotentiemeter waar stekker op zit rechts van het huis eraf halen en ,schoon maken.
kijk ook of je pakkingen nog heel zijn.de egr veeg ik schoon met remmenreiniger ,en daarna spuit ik wd40 op en rond de klep/torxbout zodat die soepel kan bewegen .
kijk is naar je bougie,s of er een paar erg zwart of nat zijn ,misschien dat een bougie niet meer goed vonkt,zijn je bougie kabels nog heel ,zit er geen corrosie in je bougiedop ?
een kapotte halgever veroorzaakt ook slecht optrekken .
een verstopte brandstoffilter ook.
schommelt je toerental ook?
misschien valse lucht zit alles goed vast en dicht ,luchtinlaat ,filter,slangen.
dat het lampje gaat branden is logies als de stekker los is,ik heb zelf wel eens een kapotte lambdasonde gehad maar merkten daar niks van met rijden alleen ging me lampje af en toe branden ,ik denk niet dat je lambdasonde kapot is ,het zou wel kunnen wat je zelf al aangeeft dat je lambdasonde verkeerde waardes meet omdat je kat lek is,maar dan denk ik ook dat je verschil zou moeten merken als je stekker van je lambda los maakt dan gaat die in de noodloop het blijft een raadsel
je heb een fout code 0130 dat is je lambda sonde dus zou kunnen ja ,
je lambdasonde kan je doormeten met een multimeter hoort te schommelen tussen de 0 en 0,9 volt
0 is arm en, 0,9volt is rijk mengselals je de stekker van je lambdasonde los maakt merk je dan verschil?
stationair hoort die rond de 800 toeren te draaien bij warme motor.
het zou je egr kunnen zijn, ikzelf spuit me egr klep altijd in met wd 40 na het schoon maken en, beweeg de klep een paar keer op en neer zodat die goed ingevet is en soepel kan bewegen.
schommelt je toerental heen en weer?
dan is het waarschijnlijk valse lucht.het lampje gaat alleen branden als er nog een fout aanwezig is,oude fout codes blijven wel in de computer staan maar daar gaat die niet van branden.
zit je aftap plug nog wel goed vast en, lekt die niet ergens olie bij je carter deksel of, kleppen deksel?
een universele kat is meestal nog goedkoper
volgens mij is het olie niveau goed, als je olie tot aan de rand staat van je vulplug ,je moet dus je plug eruit draaien en in het gat kijken.
je kan ook je olie vervangen en, even vragen bij de opel garage hoeveel er in moet en, dat er in doen dan weet je zeker dat er genoeg in zit.
misschien remmenreiniger ,lijkt mij dat je het meeste er wel af krijg met een hogedrukspuit.
pas wel een beetje op waar je spuit ,ik zag ooit iemand bij de was straat waar van ze auto niet meer wou starten na het afspuiten van ze blok , waarschijnlijk had die op ze computer gespoten of zoiets
codes blijven er in staan ,ook als het onderdeel gemaakt is.
misschien kan je er zelf bij als je onder je auto gaat liggen dan hoef je niks los te maken ,is maar een gokje hoor
http://img132.imageshack.us/img132/7142/egr2zw.jpg
als het dit plaatje is dan lijkt het er op dat je daar moeilijk bij gaat komen zonder schaaf plekken op je knokkels te krijgen :D succes
dit is je egr
http://ekmsecure2.com/ekmps/shops/vauxworld/images/new-1709836nummer 5 is je egr zo te zien moet jij ook een kapje weg halen ,stelt niet zo veel voor.
http://www.skandia-sauna.de/opel/Bastelanleitungen/pics/X16XEL.jpgja meestal moet je wel wat weg halen ,ik moest me kap eraf halen die boven op het gasklephuis zit volgens mij word die ook wel padestoel genoemd .
-
AuteurBerichten