Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
bij de meeste auto’s reset de ecu als de accu polen er lang genoeg af zijn geweest en, de rest stroom eruit is, reststroom is er heel snel uit als er een stroomverbruiker aan staan, vaak word bijvoorbeeld de rempedaal een seconden of 20 ingedrukt om dit te versnellen.
zover ik weet heeft een Astra uit 99 een OBD II aansluiting onder het kapje bij de handrem
het INSP lampje gaat elke 15000 km branden als die niet gereset word, dit kan je zelf doen
1 Resetknop van de dagteller indrukken als de auto uit staat.
2 Resetknop van de dagteller ingedrukt houden en dan het contact aan zetten.
3 “INSP” gaat nu knipperen. Daarna verschijnen er vier streepjes.
4 De resetknop van de dagteller kan nu losgelaten worden.
5 Vanaf dat moment ben je verlost van de INSP melding.kijk ook is naar de slangen die onder de gasklep zitten aangesloten, daar zit 1 dun vacuüm slangetje en, 1 wat dikkere slang voor de carter ontluchting die gaat ongeveer naar het midden van de kleppendeksel.
deze zie je normaal niet omdat dat grote zwarte ding boven op de gasklep zit,deze moet je er dus afhalen om het te kunnen zien. als die slangetjes kapot zijn of los zitten krijg je valse lucht.wat ook vaak voorkomt en, wat ik zelf ook heb mee gemaakt met een x16szr is dat de gasklep pakking kapot gaat, dit zie je ook pas als je de gasklep demonteert
krik je voorwiel omhoog, zet em in ze versnelling en, laat iemand em op 1800 toeren houden, ga dan luisteren waar het geluid vandaan komt
@Parqueted wrote:
Ben inderdaad al een tijdje aan het zoeken naar een XE kop.
AFR en Boost meter komen er inderdaadEn testbank komt ook goed, alleen nog een keer locatie zoeken.
neem wel een wideband o2/afr meter/sensor en, niet een narrowband want die zijn niet nauwkeurig.
en hoe weet je of dat je veilige waardes aanhoud, dat neem je voor het gemak maar aan omdat sommige zeggen dat het wel kan, grote kans dat de mensen die zeggen dat het kan er totaal geen ervaring mee hebben, moet je is kijken wat er gebeurd als je een vacuum slangetje los trekt of een powerfilter erop zet, dan loopt je motor gelijk niet meer lekker die kleine veranderingen kan je ecu al niet corrigeren en, die verandering is veel kleiner dan een turbo erop, heb al wat blokken zien ploffen met boost controllers, andere turbo’s en, mensen die teveel aan de wastgate arm gingen draaien, daarnaast heeft de buiten temperatuur ook nog invloed, zo kan die nu prima rijden maar, zodra de temperatuur omlaag gaat onder 0 dan gaat opeens je turbo druk omhoog pieken
om je mengsel te controleren kan je het beste een log maken met een wideband 02 sensor, dat zou je zelf kunnen doen maar die dingen zijn wel erg duur, anders even naar een tuner toe om te loggen dat kost niet zo veel.
ecu kan wel kleine wijzigingen bij regelen maar, als de wijzigingen te groot zijn dan zegt de ecu ook bekijk het maar en, dan doet je motor boem, dan moet je afvragen of je dat risico wil nemen kan goed gaan, maar kan ook fout gaan, meten is weten.
vaak als je een andere turbo op een turbo motor zet moet je ook de ontstekings-curv en fuel-tables aan passen
dan heb je een ecu tune op maat nodig, dat is heel wat anders als een software inladen wat de meeste hier doen
als het probleem is ontstaan nadat die gechipt is, dan legt het toch daaraan
of een band goed op een velg past moet je de breedte maat van je velg weten, dat staat vaak aangegeven aan de binnenkant van de velg met een J bijvoorbeeld 7j.
als je bijvoorbeeld een 215 band op een velg gaat monteren van 6j dan steken de wangen buiten de velg.
ga je een 215 band op een 8j velg monteren dan staan de wangen naar binnen getrokken.
beide heeft een slechte invloed op de wegligging .een 215 band hoort op een 7j of 7,5j velg
een 225 band hoort op een 7,5j velg.heb ook wel de krik onder de carterpan gezet zonder iets er tussen dat gaat prima.
je kan er ook een stuk hout tussen zetten
wat voor kleur rook en, word het minder als de motor warm is ? met koud/vochtig weer kan er namelijk wat meer witte rook uit de uitlaat komen i.v.m. condens in de uitlaat.
in toeren blijven hang in meestal valse lucht
je moet wel rekening houden dat je niet alle banden van links naar rechts kan zetten, dat kan alleen met symmetrische banden, als je dat met asymmetrische banden doet staat het profiel de verkeerde kant op, dan heb je een slechte water afvoer
versleten banden heb je meestal pas last van op nat wegdek, ik heb nu voorbanden die hebben minder dan 1,5 mm en, alleen als het regent merk ik dat ze iets minder grip hebben als normaal, op droog wegdek merk ik daar niks van
@mddijkhuizen wrote:
Beste forum leden, graag jullie advies.
ik rij een astra j sport tourer uit 2011 met bandmaat 215/50R17 af fabriek, maar het valt mij op dat mijn kilometerteller afwijkt met mijn gps kilometerteller van de tomtom en best veel vindt ik zelf.
voorbeeld: kilometerteller/tomtom GPS
50/45
80/74
100/92
120/110
ik zat zelf te denken om grotere banden te gaan monteren, maar welke??? graag jullie advies.
met vriendelijke groet,Maarten
volgens bandencalculator die je gewoon op Google kan vinden komt 215/60/17 redelijk in de buurt van gps snelheid.
kmteller/gps:
50/48,3
120/117,98omtrek van 215/60/17 is 216.71cm
hier kan je zelf kijken en vergelijken voor bijna elke snelhijd zie je het verschil:
http://auto.sqmedia.nl/bandencalculator/” onclick=”window.open(this.href);return false;weet je zeker dat de nokkenas er goed op tijd in zit?
ik heb ooit een cilinderkop van vw golf 16v gereviseerd en, daar moesten de 1e nok distributiezijde van inlaat en, uitlaat naar elkaar toe wijzen als krukas en nokkenas poelie om merktekens stonden
Bij kapotte motorsteunen zie en, voel je het motorblok vaak kantelen of erg bewegen met gas geven en, weer gas loslaten, vooral als die in z”n versnelling staat.
Als het rubber weg is dan heb je ijzer op ijzer en dan voel je de motor ook trillen, een beetje monteur moet zo kunnen zien of een steun kapot is, dus denken dat het een motorsteun is vind ik een raar verhaal, je gaat weer terug naar de zelfde garage die eerst je subframe rubbers heeft vervangen, waarschijnlijk zijden ze toen ook misschien zijn het je subframe rubbers, pas maar op dat je geen geld kwijt ben voor reperaties die niet nodig zijn, er word nog steeds misbruik gemaakt van onwetende mensen.Laat ze maar aantonen dat het de motorsteunen zijn en, niet zomaar wat laten vervangen.
Als de draagarm all vervangen is dan denk ik eerder dat de bevestigings punten van de draagarm verbogen zijn of hij heeft em niet uitgelijnd.
Als het wiel alleen schuin staat en, niet naar achter of, naar voor dan kunnen ze dat waarschijnlijk weer recht zetten met uitlijnen, tijdens een uitlijning kunnen ze ook zien als er wat scheef is, een verbogen schokdemper hoor ik niet zo vaak van.je kan is proberen om die schotel bovenop eraf te halen en, dan een stuk tuinslang of binnenband eronder stoppen en die schaal er weer op zodat het klem zit, dan is de ruimte opgevuld en, zou die niet meer moeten rammelen
daar ben je wel even bezig, na het terug duwen van zoon deuk moet je vaak nog heel wat kleine deukjes en plooien weg gaan hameren, en om het mooi strak te krijgen moet je daarna heel wat plamuur erop smeren, is wel te doen maar dan zie je na dat je het zelf overspuit wel kleurverschil en, omdat te laten doen is niet rendabel vind ik.
motor overzetten kost denk ik minder tijd.
Trashmetal@
hoe lang was jij bezig met het uitdeuken en strak krijgen, moest jij het niet overspuiten, durf je een foto te plaatsen van het resultaat :Dja dat is inderdaad de slang op de eerste foto die los hangt, zolang die aangesloten zit zal er altijd wat oliedamp opgezogen worden naar de gasklep dus, dat het daar niet brandschoon is is ook niet zo raar, er zit ook nog een dun slangetje achterop de kleppendeksel die gaat meestal als eerste dicht zitten en, die zit aangesloten onder de gasklep.
er zijn mensen die een olie catch tank op die slang (die jij los heb op de foto) zetten dan komt die troep niet meer op je gasklep
je zegt dat je olie heb ververst misschien zit de aftapplug niet goed vast, je kan proberen em iets strakker te zetten, heb je er ook een nieuw ringetje op gezet soms gaat de oude lekken als die hergebruikt worden
22 november 2015 om 17:30 In reactie op: Geen stroming te zien in kvs-bakje bij draaiende motor? #18302250dat gaatje zit er om luchtbellen makkelijker eruit te krijgen, ook als de thermostaat dicht zit, maar het is niet noodzakelijk zonder lukt dat ook prima, de thermostaat die ik bij de Opel dealer haalden zat geen gaatje in, ik heb er hier nog 1 oude liggen kan ik je zo laten zien.
een z16szr heeft bijvoorbeeld ook maar 1 slang op de thermostaat zitten en, niet nog een dun slangetje die naar de kvs tank loopt
22 november 2015 om 14:45 In reactie op: Geen stroming te zien in kvs-bakje bij draaiende motor? #18302247gaatje in thermostaat is helemaal niet nodig, had er zelf ook geen gaatje in bij me Astra G en dat was een originele thermostaat, ontluchten doe je als de thermostaat open gaat, dat gaatje heb je daar echt niet voor nodig, hij blijft mooi op temperatuur dus zou em lekker laten zitten
een auto die zo lang stil staat zit waarschijnlijk ook vol met sludge, een olie wissel verwijdert niet allen sludge, er zal vast nog wat in je kleppendeksel zitten.
het is erg slecht een auto lange tijd stil te laten staan, ik ken zelf verhalen waar de zuigers en kleppen vast waren gaan zitten door oxidatie, daarom laten auto verzamelaars ook regelmatig hun motor draaien
ik zie allemaal rook bij je uitlaat spruitstuk, lijkt erop dat je daar ergens een lek hebt, dat kan ook een tikkend geluid geven.
die andere zit tussen de radiator en bumper in maar, die is niet belangrijk, dat is gewoon voor de buiten temperatuur, die zie je in het midden display, daar doet de motor niks mee.
-
AuteurBerichten