b07

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 1,309)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Koelvloeistof verbruik #18321506

    nee het kan niet direct kwaad, je kan er zoveel water in gooien als je wil maar, op de lange termijn gaat je systeem wel roesten van binnen dus, als daalijk blijkt dat die gewoon niet vol genoeg zat en, dat die na het vullen niet meer koelvloeistof verbruikt en, op peil blijft dan moet je al het water aftappen en, je systeem weer vullen met koelvloeistof.

    In reactie op: Koelvloeistof verbruik #18321503

    misschien zat er al te weinig in toen je em kocht, de vloeistof daalt pas al je thermostaat open gaat dus, dan kan het zijn dat als je em vult, dat het reservoir vol is en, een paar minuten later als de thermostaat open gaat, dat de vloeistof weer is gedaald.

    blijf em is vullen met draaiende motor, als de ventilator aan gaat, dan gaat meestal ook de thermostaat open, misschien heb je mazzel en, is het systeem gewoon nog niet vol

    In reactie op: Astra doet raar na vervangen kleppen #18321004

    Staat je gasklep niet vast in de open stand?
    Iets gebogen ofzo, zou is naar je gasklephuis kijken .
    misschien is de gasklepsensor niet meer goed.

    Kijken of je toeter draden nog vast zitten

    In reactie op: Astra g scheef trekken, trillend stuur. #18320716

    wissel je banden is van voor naar achter, soms zit het gewoon in de banden (hoogte slag) dat kan ook met nieuwe banden dan helpt balanceren niet.

    zijn er alleen nieuwe remblokken op gekomen of ook schijven ?
    een trillend rempedaal is bijna altijd kromme schijven.

    In reactie op: Astra G – Hoog olie verbruik, lekkage gevonden? #18315957

    @Extreme21355 wrote:

    Hoeveel gaat het compleet verversen van de olie (flushen) kosten?
    Kan het kwaad als ik zo blijf rijden tot aan het eind van het jaar?

    Bedankt voor jullie reacties :D

    het kan geen kwaad om half en, vol synthetische olie te mengen, ook niet als het een olie is met een andere viscositeit.

    het is natuurlijk niet ideaal, de eigenschappen veranderen maar je auto gaat er echt niet kapot van.

    de meeste flessen die als vol syntheet verkocht worden zijn niet eens vol synthetische, en zijn net zoals de half synthetische olie gewoon bewerkt met mineralen.

    MIXING MINERAL AND SYNTHETIC OILS
    Here’s the current thinking on the subject of mixing mineral and synthetic oils. This information is based on the answer to a technical question posed on the Shell Oil website:
    There is no scientific data to support the idea that mixing mineral and synthetic oils will damage an engine. When switching from a mineral oil to a synthetic, or vice versa, there is the potential to leave a small amount of residual oil in the engine. That’s perfectly okay because synthetic oil and mineral-based motor oil are, for the most part, compatible with each other. (The exception is pure synthetics. Polyglycols don’t mix with normal mineral oils.)

    http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html#ixzz1cs12Sicj” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Is it okay to mix conventional motor oil with Mobil 1™ motor oil?
    Yes. Mobil 1 is fully compatible with conventional motor oils, semi-synthetic motor oils and other synthetic motor oils, should it be necessary to mix them. But the superior performance of Mobil 1 will be reduced by diluting it.

    https://mobiloil.com/en/faq/product-faqs/product-faqs?View=20&Page=1#is-it-ok-to-mix-conventional-motor-oil-with-mobil-1-motor-oil” onclick=”window.open(this.href);return false;

    In reactie op: Koelfan springt aan en uit #18318688

    met dit warme weer zou ik de koelfan doorverbinden met de geschakelde plus, dan blijft die draaien zodra je de auto start, dan word die in ieder geval niet te heet.

    wat Wim al ook zij de Temperatuursensor van de koelfan, die gaan wel eens kapot

    In reactie op: Koelfan springt aan en uit #18318685

    meestal heb je een aparte fan voor je airco en, die zit ook op een ander relais dan de koelfan, al zie ik bij de goedkopels ook vaak 1 fan zitten :D

    In reactie op: Kosten montage verlagingsveren Astra sportstourer #18318627

    als 1 van deze zijn vervangen altijd uitlijnen:
    schokbreker.
    veren.
    draagarm.
    stuurstang.
    aandrijfas.
    homokineet.

    tenzij het alleen de achterschokdemper of, veer is van een Astra dan hoef je niet uit te lijnen maar, dat is niet bij alle auto’s zo

    In reactie op: Goodbye Opel-Forum! #18318191

    weet dat dit origineel vanuit de fabriek zo is maar, ik dacht dat ze in 2004 nog horizontaal aan de onderkant zaten en, dat is een wel een heel ander gezicht

    In reactie op: Goodbye Opel-Forum! #18318188

    leuke auto man.

    vind het wel een gedurfde actie wat ze met die ruitenwissers hebben gedaan, zo rechtop in de hoeken, dat staat em goed .

    In reactie op: Stekker uit EGR verstandig om te doen? #18317949

    als die dicht blijft kan het geen kwaad om de stekker los te laten, in het ergste geval brand je mml een keer door

    In reactie op: Stekker uit EGR verstandig om te doen? #18317946

    Als je wil weten of die dicht zit moet je em demonteren.

    Als die open blijft staan dan had je dat echt wel gemerkt, dan rijd/loopt die slecht

    In reactie op: Gevraagt informatie klopsensor #18317850

    en zet em op moment vast

    In reactie op: X16XEL houdt in, motorstoringscodes #18317866

    van 1 tandje verkeerd heb ik nog nooit een foutcode gehad maar, als je aan je zelf twijfelt, dan zou ik maar is gauw gaan controleren, dat hoor je al te doen voordat je em in elkaar zet :vertag

    krukassensor zit wel naast de poelie die je eraf moet halen bij een distributie wissel, misschien heb je er onbewust een tik op gegeven

    In reactie op: Astra G beginnersvragen #18317570

    Nieuwe banden doen ze altijd balanceren en, dat gebeurt niet altijd goed, gewoon terug gaan en, opnieuw laten balanceren .

    Uitlijnen is iets anders, dat doen ze nooit bij nieuwe banden tenzij je er om vraagt en, extra voor betaald maar dat heeft weinig met trillen te maken.

    In reactie op: Lekkende koelvloeistof slang #18182257

    zo dat is zeker makkelijk zoon tang, wist niet dat die bestonden.

    heb het zo vaak gehad dat die klem tijdens het bewegen/trekken weer uit me waterpomptang schoot en, dat die klem dan zo versprong dat er geen ruimte meer was om je waterpomptang er weer op te zetten, dan moest ik met een kleinere punttangetjes gaan kloten om em weer goed te schuiven zodat de waterpomptang er weer op kon zetten :swear

    In reactie op: Wiellager? Aandrijfas? Hoes? #18316952

    @bart-gsi wrote:

    controlle kan altijd.. maar ik denk niet dat er iets veranderd hoeft te worden.. het zal niet veel doen in vergelijking met een stuur of fuseekogel.. een valt weinig aan de lengte aan te passen

    heb bij mij een paar maandjes geleden ook me as tussen de bak en naaf uit gehaald en na reparatie terug gezet en heb niks hoeven doen aan uitlijnen….

    Het is gebruikelijk dat je de auto uitlijnt nadat bijvoorbeeld de demper los is geweest, je kan em nooit exact het zelfde terug zetten, ook niet als je em zelf aftekent, de sporing en, wiel vlucht zullen dan anders staan en, dat is niet direct te zien of voelen in het rijgedrag, wel in de banden slijtage

    In reactie op: Wiellager? Aandrijfas? Hoes? #18316951

    Als de olie van een automaatbak lang niet ververst is kan die wel slecht gaan schakelen.
    Er zit vaak ook nog een filter op een automaat bak, die moet je dan ook vervangen.

    Als het gebrom constant om de halve seconde is dan lijkt het mij niet logies dat het van de bak komt want, die gaat steeds harder draaien als je sneller gaat en , dan zou de Brom ook steeds sneller moeten gaan

    In reactie op: Wiellager? Aandrijfas? Hoes? #18316946

    voor 50 euro wil ik em wel vervangen, kan em woensdag of zondag voor je vervangen in Spijkenisse, denk dat ik er een halfuurtje mee bezig ben.

    hou er wel rekening mee dat je em daar na weer moet uitlijnen.

    In reactie op: Foutmelding verwijderen #18316785

    er zijn wel meer tuners die de ecu dicht timmeren zodat je afhankelijk ben van die tuner maar, dat gaat dan meestal om de kernvelden van de ecu, het tunen van de ecu zelf , het flashen herschrijven van de ecu waardes.

    het uitlezen en, resetten van de foutcodes zou gewoon moeten kunnen en, vrij toegankelijk moeten zijn, dat heeft niks met een tune te maken.

    normaal bij een niet getunde ecu gaat die weer terug naar de basis fabrieks waarde als je deze reset.

    maar een ecu die getuned is, daar staan de basis fabrieks waarde (kernvelden) niet meer op, deze zijn aangepast/herschreven dus, als je nu een getunde ecu zou restetten dan moet die gewoon naar de nieuwe getunde basis waarde/kernvelden gaan, hij zal nooit meer naar de standaard fabrieks waarde gaan want die staan niet meer op de ecu

    als je wel wilt dat de standaard fabrieks waarde er weer op komen, dan zal de ecu herschreven moeten worden en, als de tuner daar een slot op heeft gezet dan kan de dealer dat niet doen, dan kan alleen de tuner dat

    In reactie op: Wiellager? Aandrijfas? Hoes? #18316942

    ja zo dee ik dat meestal

    In reactie op: Wiellager? Aandrijfas? Hoes? #18316940

    ik heb nog nooit een as bij een Opel vervangen maar, wel bij andere auto’s en, dan moest ik vaak ook de demper los maken om genoeg ruimte te creëren zodat je de as uit het fusee kon trekken.

    de as uit het fusee tikken dee ik meestal met een centerpunt, vaak zit er ook putje in het midden van de as waar je em mooi in kan zetten om te tikken.

    In reactie op: Koelvloeistof astra 1997 #18316811

    koelvloeistof verkleurt wel vaker bruin, dat komt onder andere door roest in het systeem.

    je kan niet elke koelvloeistof mengen, geloof dat g12 PLUS wel met elke andere koelvloeistof gemengd kan worden, maar een normale g12 niet.

    In reactie op: Wiellager? Aandrijfas? Hoes? #18316937

    heb even een willikeurige foto gepakt.
    dat is de bout in het midden van je wiel, die houd de as vast, die komt normaal niet zomaar los want die zit ook geborgd

    een homokineet kan wel in en, uitschuiven tijdens het in en, uit veren van de auto maar, als je met de hand 2 cm de as heen en, weer kan bewegen vind ik dat wel erg veel, ik kan me niet herinneren dat ik ooit een as zoveel kon bewegen, meestal was dit een paar mm.
    Je zou het is kunnen vergelijken met je andere as of daar verschil in zit.

    vet in je aandrijfhoezen moet vooral in de hoezen blijven zitten, als die hoes lek is en, je alle maal vet ziet is het foute boel

    je zou de idle control valve is kunnen schoonmaken

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 1,309)