b07

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 226 tot 250 (van in totaal 1,309)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: astra g coupe schokt bij rijden #18267590

    kan inderdaad versleten gescheurd bougiekabels zijn, spuit er is wat water op met een plantenspuit in het donker, als je dan vonken ziet is het foute boel.

    kijk ook in de stekkers van je bougiekabels of er niks gecorrodeerd is, dit zorgt voor een slechte geleiding.

    word het schokken erger als je stroom gebruikt, bijvoorbeeld met lichten aan ?
    hoe loopt die stationair en, schokt die in elke toerental of alleen als er vermogen word gevraagd ?

    In reactie op: afdoppen egr klep #18248900

    als je een storing hebt van een slecht werkende EGR dan gaat dat storing/lampje niet opeens weg als je er een dicht plaatje tussen zet.

    zoals eerder gezegd kan niet elke auto worden afgedopt zonder dat er een storing ontstaat.

    ik heb zelf aardig wat plaatje’s gemaakt van aluminium/blik en, die geplaatst bij diverse mensen die al een kapotte EGR hadden die open bleef staan, door dan de EGR af te doppen voorkom je dat er constant uitlaatgassen de inlaat instromen en, rijd die weer goed echter, zolang je de kapotte EGR laat zitten blijf je wel met een brandend lampje rond rijden, ik heb zeker geen ervaring met alle motor types maar, de gene die ik heb afgedopt rijden jaren rond met een brandend lampje zonder problemen.

    In reactie op: Schurend geluid rechtsachter bij belading #18267027

    kijk gelijk of je veer niet gebroken is, dat lijkt mij het meest voor de hand liggend , dan zakt die namelijk verder in aan 1 kant.

    is dat schurend geluid opeens gekomen of heb je wat verandert, auto verlaagd, andere velgen of zoiets ?

    In reactie op: Astra G wielkast roest #18266405

    toen ik nog een Astra g had, kreeg ik bij de apk keuring te horen dat me auto net aan apk goed gekeurd was, omdat er een gat in de wielkast zat dit zou een dragend deel zijn, te groten gaten in de wielkast zou apk afkeur zijn :hmmz
    had het een jaar later netjes dicht gemaakt en, niks meer van gehoord, vind het wel een raar verhaal wist niet dat een wielkast een dragend deel van de auto was, hebben jullie daar wel eens van gehoord?

    In reactie op: De kwaliteit van de aftermarket #18265722

    met een handrem de berg af zou ik inderdaad ook niet doen, dat is een dom advies, dat was de eerste site die ik aanklikte op google zo zijn er nog veel meer, ik doelde meer op het voet op de rem verhaal.

    ik heb zelf een Subaru waarvan de handrem niet op de schijf remt, de handrem zit in de trommel van de remschijf maar, weet niet of Opel dat ook heeft.

    een auto remt veel meer en, harder op de voorremmen, ik weet het niet precies maar, dacht dat je 60% op je voorremmen remt en, 40% op de achter remmen, dan kan je wel voorstellen dat voorremmen veel heter worden en, het vaak ook de voorremmen zijn die krom trekken en, niet de achter remmen dus, een handrem die alleen op de achterrem zit, kan dan niet zo veel kwaad als met je voet op de rem stil staan.

    In reactie op: Astra G wielkast roest #18266400

    kan dat binnenscherm er niet uitblijven ?
    dan hoef je alleen het buitenscherm te herstellen en, daarna de binnenkant behandelen met Dinitrol of tectyl

    In reactie op: De kwaliteit van de aftermarket #18265718

    @WillemR wrote:

    @ b07.

    Maar dat zou toch betekenen dat alle Astra met automatische bak kromme schijven krijgen, bedoel het is met een automaat toch vrij normaal de rem ingedrukt te houden bij stoplicht anders blijft auto niet stil staan.

    Vraag i.v.m. de besproken thermostaten, heb zelf net een nieuwe Vernet liggen, zonder dat ontluchtingsgaatje en zag op de foto dat de Febi ook geen gaatje heeft, kan er iemand vertellen of de Gates toevallig wel een ontluchtinggaatje heeft op de goede plek.
    Of zijn alle aftermarket zonder dat gaatje.

    Het zou volgens mij heel mooi, en voor velen heel handig, zijn als er een topic of lijstje door de leden gemaakt kan worden met de meest voor de hand liggende aftermarkt artikelen, met hun ervaringen qua kwaliteit, pasvorm van de aftermarkt en/of OE merken.

    Zelf kan ik helaas nog niet veel bijdragen, heb sinds een paar maanden mijn eerste Opel, ben wel van plan om van alles op te knappen.

    dat gebeurd ook niet zomaar als je normaal remt, het gebeurd wel vaak als je bijvoorbeeld een noodstop heb gemaakt voor het stoplicht en, de rem daarna nog steeds ingedrukt houd, zeker met hogersnelheid dat dan de schijven krom worden, heb dat niet zelf bedacht.

    als ik in een automaat rij dan zet ik em meestal op de handrem of, in neutraal voor het stoplicht, er zijn ook automaten die niet vanzelf gaan rijden als je de rem niet indrukt dan laat ik em in de versnelling staan zonder rem, heb zelf nog nooit een kromme schijf gehad in 14 jaar tijd

    Voet van de rem!

    Hoe kun je kromme remschijven voorkomen? In elk geval is het erg belangrijk dat je je voet van het rempedaal haalt als je stilstaat. Dit geldt zeker als je net een paar keer flink hebt moeten remmen. Als je je rempedaal ingedrukt houdt, dan kan de warmte achter de remblokken geen kant op. Met als gevolg dat je remschijven oververhit raken en krom trekken. En bij remmen tijdens het rijden in de bergen? Daar hebben ze de handrem voor uitgevonden. Gebruik ‘m!

    Bron:
    http://www.tuning-gids.nl/kromme-remschijven.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

    In reactie op: Verwarming werkt niet naar behoren #18266219

    dat zal inderdaad je thermostaat zijn.

    die thermostaat is een makkie, 5 minuutjes werk :D
    zit links voor op het blok als je voor de motor staat, 3 boutjes los draaien, slangen eraf trekken en, hij kan er uit

    In reactie op: De kwaliteit van de aftermarket #18265716

    schijven worden vaak krom omdat mensen de voet op de rem houden als ze stil staan voor het stoplicht, nadat ze hard ge remt hebben, de warmte kan dan moeilijk weg tussen de remblokken en schijf.

    ik heb de Zimmermans sport geperforeerde schijven, die doen het prima

    In reactie op: hogere banden op astra g turbo coupe 17 inch #18265938

    je kan globaal meten hoeveel ruimte je nog over heb in je wielkast, de band word 4,1 cm hoger .

    je moet er ook rekening mee houden dat je teller dan niet meer klopt, als je 120 km op je teller ziet dan rij je met 205/50/17 banden 128 km werkelijk

    In reactie op: De kwaliteit van de aftermarket #18265699

    heb die thermostaten met en, zonder een zwart pijpje op het thermosstaathuis gemonteerd zonder problemen, als dat zwarte pijpje er niet op zat dan zat er meestal wel een gaatje in de thermostaat zelf, behalve bij de Opel Vectra b X16XEL daar zag ik nergens een gaatje, geen pijpje en, ook geen ontluchtings-gaatje in de thermostaat zelf.
    en die werkte ook prima

    In reactie op: Z19dth mist 35pk en 40nm vermogen :( #18265409

    dat heb ik altijd al gek gevonden, de Astra H olielampje en MML blijven veel langer banden dan bij een Astra G, daar zijn ze gelijk uit als de motor aan staat.

    In reactie op: Z19dth mist 35pk en 40nm vermogen :( #18265406

    ik heb diesels zonder roetfilter wel erger zien roken zonder dat er wat mis was, vaak zie je dan ook dat de achterkant van de auto sneller vies word van het roet.

    ik zie op je 2e filmpje ook dat je olie lampje en MML blijft branden als de motor al gestart is en draait, gaan die wel snel weer uit ?
    je filmpje is zo kort dat het niet te zien is

    In reactie op: De kwaliteit van de aftermarket #18265691

    heb al vaker distributiesetjes gekocht van contietech, gates, skf pompen,lagers en dat zij hele nette setjes waar ik nooit problemen mee heb gehad.

    remblokken/schijven heb ik van nipparts, valeo, bosch gebruikt doen het ook prima

    valeo dynamo ook prima.

    Nipparts schokdempers van een Subaru gekocht en, die waren waardeloos, veel speling op de zuigerstang, gelijk weer terug gebracht.

    oliefilters en, luchtfilters koop ik vaak Nipparts doen het prima.

    sensoren heb ik een paar keer imitatie gekocht en, gelijk storingen dus, die koop ik altijd origineel.

    aftermarked is niet altijd slechter dan origineel, een hoop Chineese merken zijn wel troep maar, zeker niet alles, zo is de Chinese opcom ook prima maar zijn de banden, veren, schroefsetjes bodydelen, weer waardeloos.

    ook bij de Opel dealer staat wel eens een Brezan busje om onderdelen te leveren, ik heb daar ook Nipparts onderdelen zien leggen, er zijn namelijk ook onderdelen die Opel niet zelf maakt

    In reactie op: z20leh turbo koel slang #18265884

    is dit em toevallig?

    z20leh en z20let zijn wel 2 verschillende turbo’s maar, misschien past deze slang ook op die van jou,is vast wel iemand die dat weet.

    http://www.fsrs-opelwebshop.nl/koelslang-turbo-opel-astra-g-zafira-a-z20let.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    of deze misschien:
    http://www.courtenaysport.co.uk/buy-online/shop-by-category/cooling/coolant-hoses/pipes/water-feed-pipe-turbo-z20leh-lel-ler-astra-h-zafira-b/prod_1249.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    In reactie op: HELP WAT IS DIT GELUID MOTER Z22SE ????? #18264620

    voor de z22se kom ik niks tegen maar misschien passen andere type’s ook, zou hun even mailen sales@fsrs-carparts.nl :
    http://www.fsrs-partswebshop.nl/en/pump-assy-oil-opel-astra-omega-speedster-zafira-c.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    kwam een repairkit tegen, weet niet wat het inhoud:
    http://www.ebay.com/itm/Rep-Set-Oil-Pump-646068-Org-Opel-Astra-Signum-Vectra-Zafira-Z20NET-Z22SE-Z22YH-/231272645405?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item35d8ec831d” onclick=”window.open(this.href);return false;

    die pompen zijn wel onwijs duur zeg:
    http://www.ebay.com/itm/Oil-Pump-646093-Org-Opel-Astra-G-Speedster-Vectra-B-Zafira-a-Z22se-/400798422660?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item5d51729684″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    dealer heeft ze zo en zo

    In reactie op: HELP WAT IS DIT GELUID MOTER Z22SE ????? #18264617

    @markdankers123 wrote:

    @b07 wrote:

    olie lampje gaat ongeveer branden als de druk onder de 0,5 bar komt.

    ik zou zelf de oliepomp vervangen voor een nieuwe en, geen 2e hands dan weet je zeker dat je een goede pomp heb die ook goed ze werk doet.

    ik zou dan ook de olie en, oliefilter verversen om eventueel ijzerslijpsel er uit te halen, als de olie nog niet zo oud is en, je zit wat krap dan zou je de olie ook nog door een hele fijne zeef kunnen gieten dan kan je het weer hergebruiken maar, zie je slijpsel in je zeef dan zou ik het risico niet nemen en, gewoon nieuwe olie erin doen

    ja logische verklaring
    ik heb er nieuwe moterolie in zitten,
    maar tienallen kilometers mee gereden in lage toeren
    ga even de olie controleren en de pomp

    Weet je toevallig hoeveel spelling er mag zitten tussen de tanding vn de pomp?

    bedankt alvast!!!

    even naar beneden scrollen, vanaf pagina 9 staan tekening en, speling toleranties :
    http://www.speedsterclub.nl/bibliotheek/technische%20documentatie/tis/Standard%20Information/Engine%20and%20Engine%20Aggregates/00301318-Oil%20pump,%20Overhaul%20%28Z22SE%29.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;

    In reactie op: Koppakking stuk z22se, meteen nieuwe ketting? #18264721

    @rob astra wrote:

    Bedankt voor de snelle reacties. Ik heb gebeld met autobedrijven. Zij zijn bezig om een berekening te maken. Ze zeggen wel dat het onder voorbehoud is van verbrande kleppen of een gescheurde kop. Dat kunnen ze pas zeggen als het blok open ligt…

    Ik ben al voorzichtig aan het kijken naar een opvolger. Het is een hele fijne auto, maar ik heb geen zin om veel geld stuk te slaan op deze.

    ik weet niet wat voor kleppen er in een z22se zitten maar, meestal word er aangeraden om geharde kleppen te plaatsen als je op gas gaat rijden dus, als er kleppen verbrand zijn en, je besluit dit te laten maken dan zou ik gelijk geharde kleppen laten plaatsen die zijn beter bestand tegen hoge temperaturen.

    ik weet niet of dit ook helpt tegen in branden in de cilinderkop zoals Opeltje17 zegt

    In reactie op: HELP WAT IS DIT GELUID MOTER Z22SE ????? #18264613

    olie lampje gaat ongeveer branden als de druk onder de 0,5 bar komt.

    ik zou zelf de oliepomp vervangen voor een nieuwe en, geen 2e hands dan weet je zeker dat je een goede pomp heb die ook goed ze werk doet.

    ik zou dan ook de olie en, oliefilter verversen om eventueel ijzerslijpsel er uit te halen, als de olie nog niet zo oud is en, je zit wat krap dan zou je de olie ook nog door een hele fijne zeef kunnen gieten dan kan je het weer hergebruiken maar, zie je slijpsel in je zeef dan zou ik het risico niet nemen en, gewoon nieuwe olie erin doen

    In reactie op: HELP WAT IS DIT GELUID MOTER Z22SE ????? #18264608

    het olie lampje hoort gelijk uit te gaan als de motor aan staat en, niet 1 seconde te blijven branden.

    in de oliepomp zit een getande ring met daarin een tandwiel die ronddraait, als daar te veel speling in zit zou die wel eens herrie kunnen gaan maken.
    die speling controleren ze normaal met een voelermaat en daar voor moet de pomp open .

    de poelie die je in het filmpje laat zien, daar lijkt ook de herrie achter vandaan te komen en, dan vermoed ik toch dat je oliepomp het geluid veroorzaakt.
    aangezien je olielampje 1 seconde blijft branden, wat naar mij idee komt door de oliepomp die niet snel genoeg op druk komt omdat er speling op zit, in het ergste geval zit er daalijk ijzer slijpsel in je olie omdat het tandwiel in je oliepomp heen en, weer ratelt door de speling

    In reactie op: Gek geluid/getik/gerommel astra g als de motor loopt #18264478

    ik kan niet alle Opel motoren maar, meestal kan je een waterpomp niet testen door de multiriem eraf te halen, de waterpomp word namelijk door de distributieriem aangedreven, dat is ook zo bij jou X1.6XEL :D

    In reactie op: Gek geluid/getik/gerommel astra g als de motor loopt #18264473

    je link doet het niet zal deze wel zijn?

    https://www.youtube.com/watch?v=0pGel-l3xbE” onclick=”window.open(this.href);return false;

    https://www.youtube.com/watch?v=ppe57ZRd_ew&feature=youtu.be” onclick=”window.open(this.href);return false;

    het 1e filmpje lijkt het of dat je distributie kap tegen de snaar zit, maar dat zou niet harder moeten worden als die warm is.

    als ik dan naar het 2e filmpje luister hoor ik meer een kloppend/tikkend geluid en, dan denk ik meer aan een kapotte krukaslagers, gaat het geluid mee met het toerental ?

    zit er genoeg olie in ?

    start je auto is zonder v snaar, als je geluk heb is het dan weg in dat geval is het de lager van je dynamo maar, ben bang van niet

    In reactie op: Krukaskeerring bakzijde astra G 2.0 16v Turbo lekkage #18264257

    ik denk dat die een lager/keerring montage set bedoelt:

    http://www.marktplaats.nl/a/auto-diversen/gereedschap/m878319568-lager-montage-set.html?c=dc19031229f6638c93974e145c5889d4&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;


    http://www.topworld.nl/moto-accessoires/reparatie/gereedschappen/keerring-montage-demontage-set.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    daar heb je hele goedkopen setjes van maar ook hele duren.

    In reactie op: Airbag lampje brand #18264246

    moet ook wel lukken door het stuur eraf te halen, een stukje kaarsrecht rechtdoor rijden, stoppen, een streepje op de vertanding zetten voordat je het stuur eraf haalt zodat je precies weet hoe die stond en, dan weer je stuur er recht op zetten en testen, elke keer herhalen, streepje zetten, een tandje verzetten tot die weer recht rijd

    In reactie op: Krukaskeerring bakzijde astra G 2.0 16v Turbo lekkage #18264253

    dat is een hoop werk voor zoon klote ringetje, daar zou ik ook niet vrolijk van worden.

    misschien dat de kering wat vervormt of, scheef erin gaat als je met een hamer erop tikt omdat, de kracht dan niet gelijkmatig word verdeelt.
    als ik keerringen er in zet doe ik dat meestal met een buis of dop die even groot is als de kering zelf.

    zit er geen troep,aanslag of,beschadigingen op de plek waar de kering in moet.

    anders smeer je wat olie bestendige locktide op je kering voordat je em erin zet, om het af te sluiten, wel eerst goed ontvetten en schoon maken voordat je dat erop smeert.

25 berichten aan het bekijken - 226 tot 250 (van in totaal 1,309)