Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Goed bezig!
Ik snap jou punt, andere inlaatspruitstuk en pakking en je was zo goed als klaar geweest. Moet je nu extra betalen?
Niet slecht voor zulke oude banden.
Was de baan nog niet warm genoeg of de banden hebben hun beste tijd wel gehad.
Hoe staat het ermee?
Ik zit je te dollen Freek, dan maak je aardig wat vermogen als je een rollende burnout trekt. Op naar de lage 12 sec runs aankomende Drachten, dat verklaard wel dat je in de 12,8 sec bleef hangen. Nog geen slecht tijd, ik rijd het niet ;-)
Gooi toch eens goede banden eronder en niet van de kneiterharde ;) :thumb :thumb
Ik zal het duidelijker uitleggen waarom hij inhoud als ik het goed begrijp. Inlaatpoorten van een XEL kop zijn 4cm in doorsnede, het inlaatspruitstuk van een X1.6XE heeft als doorsnede 4,5cm. Dat betekend dat de lucht tegen de wanden van de cylinderkop botst, dit probleem heb ik ook gehad. Tot 4500rpm geen problemen en daarna gaat hij inhouden, voor hem zal het rond de 3500rpm zijn omdat hij met standaard nokassen rijdt. Inlaatspruitstuk van een X1.4XE plaatsen en het probleem moet opgelost zijn.
Lexmaul en Supersprint leveren mooie spuitstukken!
Ik zou lekker deze kop houden, ik heb ook zo’n kop per ongeluk geplaatst om mijn X1.6XE onderblok. Ik had met mijn setup 172nm bij 4500rpm, en met een X1.6XE kop 150nm bij 4500rpm. Dus 22nm verschil, gewoon X1.4XE inlaatspruitpakking monteren ;-)
Wat je kan doen is het inlaatspruitstukpakking van een X1.4XE monteren, heb je onderin veel meer koppel ten opzichte van een X1.6XE kop! Probleem opgelost
Mr Bone, kijk naar Eljan, die heeft omgveer hetzelfde koppel als pk’s. Volgens mij is dit een eigenschap van grotere turbo’s, jou puntje viel mij ook op!
Zoals Marcel al zegt, je moet ook het juiste inlaat spruitstuk monteren op de juiste kop. De poorten van een X1.6XE spruitstuk zijn groter dan die van een X1.4XE spruitstuk. Kan goed zijn dat je nu een inlaatspruitstuk met grotere poorten op de cylinderkop hebt geplaatst met kleinere inlaatpoorten dan de X1.6XE kop.
Zoals Marcel al zegt, je moet ook het juiste inlaat spruitstuk monteren op de juiste kop. De poorten van een X1.6XE spruitstuk zijn groter dan die van een X1.4XE spruitstuk. Kan goed zijn dat je nu een inlaatspruitstuk met grotere poorten op de cylinderkop hebt geplaatst met kleinere inlaatpoorten dan de X1.6XE kop.
12 augustus 2013 om 06:49 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17373624Wat let je SW ;-)
Wat ik wel erbij moet zeggen als je met 240PK270nm gaat rijden, na 1 jaar gaat een standaard koppeling wel slippen. Ik zou voor een OMP-set gaan of een Helix koppelingset. Voordeel van een XEL cylinderkop, kleine inlaatpoorten wat voor meer koppel zorgt :thumb Ben je er al uit hoe je het gaat doen met de oliepomp en aanzuigbuis? Heb je nog vragen dan kan je bij Marcel of bij mij terrecht.
Marcel van Corsa Nova Tuning heeft mijn 1.6 omgebouwd naar een 1.8. Hierna een low boost turbokit erop geplaatst van Dbilas, 250+ pk’s en 270NM. Hierna een watergekoelde intercooler geplaatst en dit merkte je wel qua vermogen, waardoor er een drijfstang brak. De drijfstangen van de X1.8XE1Z1.8XE zijn dunner dan de X1.6XE drijfstangen. Hierna zijn we terug gegaan van een 1.8 naar een 1.6 met gesmede zuigers enzzz, nu draait de turbo op 1,2bar ipv 0,7bar. Ik heb nu een sportkoppeling van Helix erin zitten met een geveerde sinterplaat, gaat perfect op de 1/4 mile races.
25 juni 2013 om 09:40 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17373593:D
Vervang je bougies eens ;)
Vrijdag om 12 uur kan je beginnen met je testruns!
Laat het maar droog zijn, dat zit het wel snor.
:thumb me too
Ik ga vrijdag op zaterdag naar Bitburg :D
28 april 2013 om 17:05 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17373553:thumb :wors
In 10 jaar tijd nog nooit problemen gehad met de FR6DC (koud) en FR7DC (warm) die door Mantzel worden aangeraden.
-
AuteurBerichten