axel

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 440)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Opel Corsa A1 C20NE Turbo Megasquirt VERKOCHT #17512213

    Goed bezig!

    In reactie op: C1.6XE gsi Corsa-b #18166890

    Ik snap jou punt, andere inlaatspruitstuk en pakking en je was zo goed als klaar geweest. Moet je nu extra betalen?

    In reactie op: Opel Corsa A1 C20NE Turbo Megasquirt VERKOCHT #17512212

    Niet slecht voor zulke oude banden.

    In reactie op: Opel Corsa A1 C20NE Turbo Megasquirt VERKOCHT #17512210

    Was de baan nog niet warm genoeg of de banden hebben hun beste tijd wel gehad.

    In reactie op: C1.6XE gsi Corsa-b #18166888

    Hoe staat het ermee?

    In reactie op: Opel Corsa A1 C20NE Turbo Megasquirt VERKOCHT #17512208

    Ik zit je te dollen Freek, dan maak je aardig wat vermogen als je een rollende burnout trekt. Op naar de lage 12 sec runs aankomende Drachten, dat verklaard wel dat je in de 12,8 sec bleef hangen. Nog geen slecht tijd, ik rijd het niet ;-)

    In reactie op: Opel Corsa A1 C20NE Turbo Megasquirt VERKOCHT #17512205

    Gooi toch eens goede banden eronder en niet van de kneiterharde ;) :thumb :thumb

    In reactie op: C1.6XE gsi Corsa-b #18166886

    Ik zal het duidelijker uitleggen waarom hij inhoud als ik het goed begrijp. Inlaatpoorten van een XEL kop zijn 4cm in doorsnede, het inlaatspruitstuk van een X1.6XE heeft als doorsnede 4,5cm. Dat betekend dat de lucht tegen de wanden van de cylinderkop botst, dit probleem heb ik ook gehad. Tot 4500rpm geen problemen en daarna gaat hij inhouden, voor hem zal het rond de 3500rpm zijn omdat hij met standaard nokassen rijdt. Inlaatspruitstuk van een X1.4XE plaatsen en het probleem moet opgelost zijn.

    In reactie op: spaghetti spruitstuk x16xe #18168404

    Lexmaul en Supersprint leveren mooie spuitstukken!

    In reactie op: C1.6XE gsi Corsa-b #18166884

    Ik zou lekker deze kop houden, ik heb ook zo’n kop per ongeluk geplaatst om mijn X1.6XE onderblok. Ik had met mijn setup 172nm bij 4500rpm, en met een X1.6XE kop 150nm bij 4500rpm. Dus 22nm verschil, gewoon X1.4XE inlaatspruitpakking monteren ;-)

    In reactie op: C1.6XE gsi Corsa-b #18166882

    Wat je kan doen is het inlaatspruitstukpakking van een X1.4XE monteren, heb je onderin veel meer koppel ten opzichte van een X1.6XE kop! Probleem opgelost

    In reactie op: Corsa_GSI: Corsa B C20LET #17374455

    Mr Bone, kijk naar Eljan, die heeft omgveer hetzelfde koppel als pk’s. Volgens mij is dit een eigenschap van grotere turbo’s, jou puntje viel mij ook op!

    In reactie op: C1.6XE gsi Corsa-b #18166880

    Zoals Marcel al zegt, je moet ook het juiste inlaat spruitstuk monteren op de juiste kop. De poorten van een X1.6XE spruitstuk zijn groter dan die van een X1.4XE spruitstuk. Kan goed zijn dat je nu een inlaatspruitstuk met grotere poorten op de cylinderkop hebt geplaatst met kleinere inlaatpoorten dan de X1.6XE kop.

    In reactie op: C1.6XE gsi Corsa-b #18166879

    Zoals Marcel al zegt, je moet ook het juiste inlaat spruitstuk monteren op de juiste kop. De poorten van een X1.6XE spruitstuk zijn groter dan die van een X1.4XE spruitstuk. Kan goed zijn dat je nu een inlaatspruitstuk met grotere poorten op de cylinderkop hebt geplaatst met kleinere inlaatpoorten dan de X1.6XE kop.

    Wat let je SW ;-)

    In reactie op: Project X16XE Stroker (1800) Turbo #18164387

    Wat ik wel erbij moet zeggen als je met 240PK270nm gaat rijden, na 1 jaar gaat een standaard koppeling wel slippen. Ik zou voor een OMP-set gaan of een Helix koppelingset. Voordeel van een XEL cylinderkop, kleine inlaatpoorten wat voor meer koppel zorgt :thumb Ben je er al uit hoe je het gaat doen met de oliepomp en aanzuigbuis? Heb je nog vragen dan kan je bij Marcel of bij mij terrecht.

    In reactie op: Project X16XE Stroker (1800) Turbo #18164383

    Marcel van Corsa Nova Tuning heeft mijn 1.6 omgebouwd naar een 1.8. Hierna een low boost turbokit erop geplaatst van Dbilas, 250+ pk’s en 270NM. Hierna een watergekoelde intercooler geplaatst en dit merkte je wel qua vermogen, waardoor er een drijfstang brak. De drijfstangen van de X1.8XE1Z1.8XE zijn dunner dan de X1.6XE drijfstangen. Hierna zijn we terug gegaan van een 1.8 naar een 1.6 met gesmede zuigers enzzz, nu draait de turbo op 1,2bar ipv 0,7bar. Ik heb nu een sportkoppeling van Helix erin zitten met een geveerde sinterplaat, gaat perfect op de 1/4 mile races.

    :D

    In reactie op: Misfire C20LET (opgelost!) #18126719

    Vervang je bougies eens ;)

    In reactie op: BITBURG 2013 !!!! 1/4 mile & Slalom #17834847

    Vrijdag om 12 uur kan je beginnen met je testruns!

    In reactie op: BITBURG 2013 !!!! 1/4 mile & Slalom #17834843

    Laat het maar droog zijn, dat zit het wel snor.

    In reactie op: BITBURG 2013 !!!! 1/4 mile & Slalom #17834840

    :thumb me too

    In reactie op: BITBURG 2013 !!!! 1/4 mile & Slalom #17834837

    Ik ga vrijdag op zaterdag naar Bitburg :D

    :thumb :wors

    In reactie op: Klepperen Z16XE bij optrekken(incl. filmpje) #18063631

    In 10 jaar tijd nog nooit problemen gehad met de FR6DC (koud) en FR7DC (warm) die door Mantzel worden aangeraden.

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 440)