Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Verkoop je de versnellingsbak ook los ;-)
Heb je het met een Gtech gemeten?
Hoe meet jij je tijden als ik mag vragen?
Wat voor vermogen maakt hij bij 1.8 bar? Om in de 6,5 sec te komen heb je toch een dikke 200+ pk’s nodig.
Tuurlijk Servaas, ze is toch niet van het racen.
Als hij koud is loopt hij beroerd, maar als hij warm is loopt hij netjes 1000rpm stationair.
Hieronder zie je mijn powercurve met de Dr Schrick nokassen. (non-turbo)
http://i4.photobucket.com/albums/y139/tusaxl/Axel1/15091.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik heb geen last met file rijden, misschien komt het dat ik een turbokit erop heb?
Ik heb net naar de vermogenuitdraaien gekeken, en de 272 graden Dbilas Nokken leveren toch eerder hun vermogen dan de Dr Schrick 264 graden nokkies.
Ik heb beide gehad, Dr Schrick 264 graden en nu de Dbilas 272 graden. Ze leveren allebei hetzelfde vermogen, zo rond de 14PK, alleen de Dbilas nokken leveren hun maximale vermogen 300rpm later.
Je had toch al het 1.8 onderblok erin zitten en had toen last van een lekker koppakking. Waarom ben je er niet verder mee gegaan?
Heb je al een grotere gasklep, spaghetti spuitstuk of een chip op maat?
Zo ja, heb jij klepinkepingen gemaakt in de 1.8 zuigers? Of heb je een decompressieplaat er tussen met 2 koppakkingen?
Tuurlijk ga je koppel onderin inleveren en bovenin krijg je het erbij. Je kan ook met
272 graden assen rijden van Dbilas. Maar ik vind de 264 graden nokken net iets beter qua vermogen onderin en bovenin. Had jij niet je 1.6 omgebouwd naar een 1.8?Is het voor op straat, dragrace of circuit? Waar wil jij powerband hebben, 5000 t/m 7000rpm of 5500 t/m 7500rpm?
Dr Schrick 256 graden leverd zo’n 7pk op en de 264 graden nokken leveren 14pk op. Ik zou niet hoger gaan dan 264 graden, als loopt je motor stationair beroerd.3 jaar later, wat is de status van je motorupgrade?
29 november 2013 om 19:23 In reactie op: schema vacuüm icm met powerbox en zonder sec.luchtpomp? #18193526Zijn de massa kabels ook aangesloten op je blok? Ik heb een massakabel die aan mijn inlaatspruitstuk vastzit onder de Powerbox. Sluit ik deze niet aan, dan wil hij starten en slaat af.
29 november 2013 om 18:51 In reactie op: schema vacuüm icm met powerbox en zonder sec.luchtpomp? #18193520Stekker zegt mij niets Ivartje
26 november 2013 om 14:50 In reactie op: schema vacuüm icm met powerbox en zonder sec.luchtpomp? #18193506Opel Astra-g-caravan x1.6 xel 1998
Aanhaalvolgorde kopbouten10 6 2 3 7
9 5 1 4 8
Aanhaalmomenten cilinderkop
1 25 Nm
2 90 graden
3 90 graden
4 90 graden
5 45 graden19 november 2013 om 16:45 In reactie op: schema vacuüm icm met powerbox en zonder sec.luchtpomp? #18193461Het antwoord op jou vraag is dus nee.
19 november 2013 om 16:30 In reactie op: schema vacuüm icm met powerbox en zonder sec.luchtpomp? #18193460Wat voor koppakking heb je gebruikt als ik mag vragen?
19 november 2013 om 08:27 In reactie op: schema vacuüm icm met powerbox en zonder sec.luchtpomp? #18193454Wat haasje zegt, de olie aanzuigbuis hebben wij moeten inkorten. Dus gebruik je het 1.8 onderblok, spruitstuk en carterontluchting aanpassen.
19 november 2013 om 08:25 In reactie op: schema vacuüm icm met powerbox en zonder sec.luchtpomp? #18193453De carteronluchting is anders, gaat via de carterpan een kanaal door het blok heen. De koppakking is ook anders. Misschien gaat het wel door gewoon een 1.6 pakking te gebruiken, maar dan moet je wel een oplossing zoeken voor je carterdruk.
En hoe rijdt het nu weer?
28 september 2013 om 08:53 In reactie op: C20LET koppeling voor heel veel koppel / vermogen #18175771Keuzes maken Servaas, als jij met full boost gaat rijden met de toekomst, dan ga je geheid over de 600nm grens. Dan kom je toch uit op een twinplate wat niet allemaal custom made is. Zelf kan je het niet, dus dat gaat een duur kostenplaatje worden. Het is dat je het zelf niet kan en moet uitbesteden, de prijzen liegen er niet om als ik jou hoor. Ik zou het lachgas lekker laten gaan, 550pk is zat man of wil je zo graag de snelste zijn of om te kunnen zeggen ik heb 550pk. Jouw turbo spoolt goed op, hij gaat echt niet slechter spoolen dan nu als je met full-boost gaat rijden. Maar de keuze is helemaal aan jou. Ik zou voor een standaard F28 vliegwiel gaan, drukgroep + 6 puck sinterplaat die goed is voor zo’n 600nm. Licht vliegwiel merk je in zijn 1 en 2, daarna is het voordeel er vanaf.
27 september 2013 om 10:54 In reactie op: C20LET koppeling voor heel veel koppel / vermogen #18175767Sinterplaat zal het wel houden, het ligt eerder aan je drukgroep!
Morgen ga ik met Servaas naar Bitburg, gaan er meer van hier?
-
AuteurBerichten