Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Laat zeggen dat je misschien 3 pk zal winnen, dat ga je bijna niet merken. Kosten voor de tandwielen zijn een kleine 300 euro, ze moeten worden ingebouwd en worden afgesteld op de rollenbank. Dure grap voor wat je er voor terugkrijgt, dan zou ik eerder een X1.4XE cylinderkopinlaatspruitstuk op het X1.6XE onderblok plaatsen. Dan krijg je veel meer koppel en pk’s onderin, of het onderblok ombouwen naar een X1.8XE1.
2e hands X1.8XE1 blok kopen voor 350 euro, X1.6XE onderblok opboren (300 euro) , X1.8XE1 krukas, zuigers en drijfastangen overzetten. Dan ga je richting de 180PK en 190NM aan koppel met de juiste afstelling.
Laat zeggen dat je misschien 3 pk zal winnen, dat ga je bijna niet merken. Kosten voor de tandwielen zijn een kleine 300 euro, ze moeten worden ingebouwd en worden afgesteld op de rollenbank. Dure grap voor wat je er voor terugkrijgt, dan zou ik eerder een X1.4XE cylinderkopinlaatspruitstuk op het X1.6XE onderblok plaatsen. Dan krijg je veel meer koppel en pk’s onderin, of het onderblok ombouwen naar een X1.8XE1.
2e hands X1.8XE1 blok kopen voor 350 euro, X1.6XE onderblok opboren (300 euro) , X1.8XE1 krukas, zuigers en drijfastangen overzetten. Dan ga je richting de 180PK en 190NM aan koppel met de juiste afstelling.
Goed om te horen Freek.
Je moet de chip laten mappen door de ex chipper van Mantzel. Sacha huurt een rollenbank af bij ast tuning in Herne.
Ik zou het niet doen, net als de nokas tandwielen. Als je de nokken heb geplaatst, laat een chip op maat schrijven door de chipper van Mantzel of Dbilas.
Cylinderkop is niet meer te repareren?
yepsss
3 mei 2015 om 13:26 In reactie op: Acceleratie-probleem Corsa B X16XE (uitgebreid beschreven) #18264426Houdt hij nog in nadat je bij Marcel op visite ben geweest?
Steun achter het blok?
Ga voor een 200 cells kat, dan hoef je bij de apk niets veranderen. Qua vermogen scheeld het volgens mij niet. En anders op Google zoeken!
De link van de gasklep komt van Facebook member, die wordt weer verwijderd binnen de korste keren als ik hem plaats.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=672040536166232&set=a.501399266563694.1073741825.100000808741445&type=3&theater” onclick=”window.open(this.href);return false;
Bovenin zie je de gasklep van de X1.6XE motor, aan de binnenkant van het huis zie je dat het is bewerkt.
Originele gasklephuis gebruiken, huis van binnen groter laten maken zodat er een 4mm grotere plaat in kan! Ik heb het toen der tijd door Mantzel laten vergroten. Er zijn zat revisie bedrijven die dit kunnen doen voor minder geld.
Een propeller,de grootste onzin. Een turbo dat werkt echt ;)
Sportkat kan ook, ik weet niet of ze deze hebben met 45mm aansluiting?
Koop een supersprint kat, deze eronder plaatsen en met de apk de originele kat eronder. Het geluid valt reuze mee als je geen middendemper hebt, maar dat is aan jou qua keuze.
Nokas tandwielen zijn niet verplicht, maar je haalt hiermee wel het optimale eruit! Je kan ermee regelen dat je koppel er iets eerder inkomt!
Brandstof regelaar is wel verplicht als je hem niet op maat laat chippen, anders is het niet nodig! Tijdens het chippen kunnen ze de inspuitingtijd regelen van je brandstof. Origineel inlegfilter + luchtfilterbehuizingbak is niet oke, vanaf 4500rpm tot over de 7000rpm ga je minimaal 5PK inleveren! Twister luchtfilter nemen met een gesloten behuizing er omheen + luchtslang die naar je voorbumper gaat zodat hij frisse lucht krijgt.Zorg je er wel voor dat er een katvervanger onder je wagen komt, middenpijp zonder demper en dan je eind sportdemper.
262 graden nokassen zijn perfect voor jou setup. Hoe wilder de nokassen, hoe later het koppel en vermogen erin komt. Ik zou hem laten mappen door Sacha, ex chiptuner van Mantzel uit Oberhausen. Hij huurt een bank af bij A.S.T. Tuning af in de buurt van Oberhausen. Mocht jij zijn nummer willen, dan stuur je mij een pb!
http://www.ast-tuning.de” onclick=”window.open(this.href);return false;
12 december 2014 om 14:58 In reactie op: Acceleratie-probleem Corsa B X16XE (uitgebreid beschreven) #18264350Heb je al een ander setje bougieslabels geprobeerd. Mijn kabels waren ook niet goed, onderin prima, maar tijdens het accelereer stotteren! Met een powerbox/crooke heb je wel de juiste bougies nodig, Bosch fr6dc in de winter en Fr7dc in de zomer! Originele bougies zorgen ook voor een hikkend gevoel tijdens het acceleren rond de 4000rpm en boven de 5000rpm was het voorbij!
Vaak bij het remmen ging bij mij het lampje branden. Je kan het door Mantzel eruit laten programmeren, of je EGR adoppen met een pakking!
Als je lamdasonde defect, dan loopt hij stationair heel slecht tot uitvallen toe.
Is je lamdasonde nog wel goed, krijgt je pomp wel 12v. Heb je een startonderbreker die op dezelde 12 volt draad zit richting je benzinepomp?
Heb je wel 12 a 12,7 volt op je benzinepomp staan? Achterbank eruit, zwarte deksel losmaken, en het voltage meten op de blauwrode draad. Staat hier niet het juiste voltage op, dan moet je een nieuwe massakabel trekker van je shutbord naar je accu toe.
1 juli 2014 om 07:18 In reactie op: tuning bij unlimited tuning mijn klacht was verwijderd!!!! #18240892Haasje, als ik jou was zou ik je chip op maat laten schrijven door Dbilas of de ex tuner van Mantzel die chips op maat schrijft bij AST Tuning in Duitsland.
-
AuteurBerichten
