Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Wat kost een revisie kop bij Vege?
Ik heb nog een X1.4XE kop liggen die ik 23.000km heb laten flowen (bewerkt) en reviseren op de klepstoters na!
Totale kosten 1250 euro en ik wil er 600 euro voor hebben, niet meer of minder. Als je je eigen kop bij de dealer inleverd, krijg je voor 1000 euro een gereviseerde terug! Je kan hem zelf ook naar een revisie bedrijf brengen en dan zal je zo tussen de 500 a 700 euro kwijt zijn. Maar dat hangt er helemaal vanaf bij welk bedrijf je het laat doen! Succes ermeeX16XE: 1620cc
Mantzel Powerbox
Mantzel 4mm grotere gasklep
Dr Schrick 264 graden nokkenassen
X1.6XE cylinderkop maximaal bewerkt (geflowed)
Powerboostvalve 2 membraams
Lexmaul Spaghetti 4-2-1
Supersprint kat
Groep A, na de kat tot einddemper
Mantzel Groep A einddemper
Mantzel chip op maat
Twister filter, gesloten behuizing
6,5KG vliegwiel ipv 10KGOMP sinter plaat
Quife sper differentieel
Toyo 888 Semi-SlicksJohan Schaap heeft Kent 260 graden nokken erin gehad, die hadden een lift waar je u tegen zij. Dat ding liep bijna niet stationair en viel regelmatig uit. Hij heeft zijn wagen laten chippen en hij kreeg pas vermogen erbij vanaf 5500RPM ipv rond de 3000RPM.
Dit zijn nokassen , waar je andere zuigers, throttle bodies en een DTA management voor nodig hebt. Wil je met je eiegen ecu rijden dan moet je niet hoger gaan dan 264 graden Schrick Cams.
Gaat goed komen Servaas, trial en error weekendje Bitburg was het voor je.
Denk dat jullie Maus dit jaar wel gaan zien hoor, ik neem hem 27-6 gewoon mee naar Drachten!
11 april 2008 om 18:22 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17371907schiet eens op tukker ;-)
Ik heb een X1.4XE kop laten flowen (bewerken) en reviseren op de klepstoters na en ik was daar 1100 euro in totaal voor kwijt. Het gereviseerde onderblok heb ik toen voor 600 euro gekocht, dus jij kan klaar zijn voor zo’n 1100 euro op de pakkingen en arbeid na.
Ik heb 20.000km later de kop eraf gehaald en een geriviseerde x1.6xe erop laten zetten ivm grotere inlaatpoorten! Mijn geflowde kop staat nu te koop voor 650 euro, als je interesse heb hoor ik het wel!
Gr,
Axel
Wat is er dan met jou blok precies aan de hand? Kan je hem niet beter laten reviseren?
Carboncorsa heeft een X1.4XE met TB’s, 256 graden nokassen en andere uitlaatlijn en zat al op 155PK zover ik het weet!
Al zou je op mijn blok tb’s plaatsen, dan kom er veel meer uit dan nu! Daar heb je helemaal gelijk in!
17 december 2007 om 21:28 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17371692Ziet er gelikt uit Marcel, leuke rapportage!
Greetz,
Axel
Op een standaard motor komt er zo’n 8 pk bij op het top vermogen. Misschien met dta (programmeerbare injectie) dat je 20pk eruit kan halen,
alleen het prijskaartje is wat hoger!Op een standaard motor komt er zo’n 8 pk bij op het top vermogen. Misschien met dta (programmeerbare injectie) dat je 20pk eruit kan halen,
alleen het prijskaartje is wat hoger!Schijnt dat de kop van de C1.6XE iets grotere inlaatpoortenof kleppen heeft dan de X1.6XE(L). Er zat een iets wildere inlaat nokas in, dit staat mij nog vaag bij
-
AuteurBerichten