axel

Aangemaakte reacties

15 berichten aan het bekijken - 426 tot 440 (van in totaal 440)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: probleem tigra (distibutie riem) #17412163

    Wat kost een revisie kop bij Vege?

    In reactie op: probleem tigra (distibutie riem) #17412160

    Ik heb nog een X1.4XE kop liggen die ik 23.000km heb laten flowen (bewerkt) en reviseren op de klepstoters na!
    Totale kosten 1250 euro en ik wil er 600 euro voor hebben, niet meer of minder. Als je je eigen kop bij de dealer inleverd, krijg je voor 1000 euro een gereviseerde terug! Je kan hem zelf ook naar een revisie bedrijf brengen en dan zal je zo tussen de 500 a 700 euro kwijt zijn. Maar dat hangt er helemaal vanaf bij welk bedrijf je het laat doen! Succes ermee

    In reactie op: Wat hebben jullie gedaan om je 1.6 16v te tunen? #17409829

    X16XE: 1620cc
    Mantzel Powerbox
    Mantzel 4mm grotere gasklep
    Dr Schrick 264 graden nokkenassen
    X1.6XE cylinderkop maximaal bewerkt (geflowed)
    Powerboostvalve 2 membraams
    Lexmaul Spaghetti 4-2-1
    Supersprint kat
    Groep A, na de kat tot einddemper
    Mantzel Groep A einddemper
    Mantzel chip op maat
    Twister filter, gesloten behuizing
    6,5KG vliegwiel ipv 10KG

    OMP sinter plaat
    Quife sper differentieel
    Toyo 888 Semi-Slicks

    In reactie op: 283 Graden Kent Cams #17409738

    Johan Schaap heeft Kent 260 graden nokken erin gehad, die hadden een lift waar je u tegen zij. Dat ding liep bijna niet stationair en viel regelmatig uit. Hij heeft zijn wagen laten chippen en hij kreeg pas vermogen erbij vanaf 5500RPM ipv rond de 3000RPM.

    In reactie op: 283 Graden Kent Cams #17409734

    Dit zijn nokassen , waar je andere zuigers, throttle bodies en een DTA management voor nodig hebt. Wil je met je eiegen ecu rijden dan moet je niet hoger gaan dan 264 graden Schrick Cams.

    In reactie op: Bitburg 1/4m Mile 2008 #17402729

    Gaat goed komen Servaas, trial en error weekendje Bitburg was het voor je.

    In reactie op: Hahaha L.O.D Vinkt weer eens af ;) #17395706

    Denk dat jullie Maus dit jaar wel gaan zien hoor, ik neem hem 27-6 gewoon mee naar Drachten!

    schiet eens op tukker ;-)

    In reactie op: Revisie x1.4xe #17394272

    Ik heb een X1.4XE kop laten flowen (bewerken) en reviseren op de klepstoters na en ik was daar 1100 euro in totaal voor kwijt. Het gereviseerde onderblok heb ik toen voor 600 euro gekocht, dus jij kan klaar zijn voor zo’n 1100 euro op de pakkingen en arbeid na.

    Ik heb 20.000km later de kop eraf gehaald en een geriviseerde x1.6xe erop laten zetten ivm grotere inlaatpoorten! Mijn geflowde kop staat nu te koop voor 650 euro, als je interesse heb hoor ik het wel!

    Gr,

    Axel

    In reactie op: Revisie x1.4xe #17394265

    Wat is er dan met jou blok precies aan de hand? Kan je hem niet beter laten reviseren?

    In reactie op: 150pk x16xe?? #17394838

    Carboncorsa heeft een X1.4XE met TB’s, 256 graden nokassen en andere uitlaatlijn en zat al op 155PK zover ik het weet!

    Al zou je op mijn blok tb’s plaatsen, dan kom er veel meer uit dan nu! Daar heb je helemaal gelijk in!

    Ziet er gelikt uit Marcel, leuke rapportage!

    Greetz,

    Axel

    In reactie op: astra g 1.6i 16 v chiptunen #17368793

    Op een standaard motor komt er zo’n 8 pk bij op het top vermogen. Misschien met dta (programmeerbare injectie) dat je 20pk eruit kan halen,
    alleen het prijskaartje is wat hoger!

    In reactie op: astra g 1.6i 16 v chiptunen #17368792

    Op een standaard motor komt er zo’n 8 pk bij op het top vermogen. Misschien met dta (programmeerbare injectie) dat je 20pk eruit kan halen,
    alleen het prijskaartje is wat hoger!

    In reactie op: C16XE, x16xe(l) #17357615

    Schijnt dat de kop van de C1.6XE iets grotere inlaatpoortenof kleppen heeft dan de X1.6XE(L). Er zat een iets wildere inlaat nokas in, dit staat mij nog vaag bij

15 berichten aan het bekijken - 426 tot 440 (van in totaal 440)