Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Die antennes zijn zover ik het weet het aardig prijzig
Hij kan deels achter de bekleding zitten, wat dat komt soms niet anders uit
Ik heb wel een radio, maar de antene nog niet aangesloten ivm tijd gebrek, ik haal het dashboard kasje er uit en haal hem daar achterlangs richting de A stijl.en dan maak ik hem zo hoog mogelijk in de hoek vast en zover mogelijk achter de A stijl bekleding, wat je ook kan doen, maar waarvoor de kabel wel te kort voor zal zijn is naar de C stijl brengen en dan aan het achterruit monteren
Zo uit getest, vectra 5 minuten stationair laten draaien, daarna 10 km gereden, alles mooi op 90 graden, vervolgens stationair laten draaien net zoals in een file, temperatuur ging naar de 97/98 graden en de ventilator sloeg aan, temperatuur zakje naar ongeveer 93/94 graden, dat gebeurde 3 keer, gewoon door laten draaien, steeg vervolgens naar ongeveer 105 zonder dat de ventilator aansloeg, toen de motor maar uitgezet om te laten afkoelen
Hij is gister morgen wel gewoon aangeslagen als hij bij de 100 graden was, en gister middag is hij ook nog een paar keer aangeslagen toen hij bij de 100 was, toen hij begon met over de 100 tegaan toen deed hij niks
Ik moet zometeen naar mijn werk en dan neem ik hem mee en dan zal ik zien wat hij aangeeft en doet
ok, zal morgen even kijken, heb de auto vanmiddag aan de kant gezet bij een familie lid, en kon daar de auto van lenen aangezien ik nog een ritje moest doen, dus mijn auto staat daar nu af te koelen, dus ik ga daar morgen ochtend even heen om te kijken
meter doen precies wat ze altijd ook al deden, geen vreemde uitschieters, geen lampjes die extra gaan branden, of langer aan blijven dan normaal, accu is 3 jaar oud en kan een uurtje of 6 met de radio aan staan en dat hij nog steeds aanslaat, al heeft hij er wel een beetje moeite mee, maar dat is logisch, ik rijd tevens nooit super snel met de auto, max is bij mij 120 km/h, maar zit 95% van de tijd op maximaal 100 km/h
en normaal voor dat de thermostaat er mee ophield en voor dat ik hem heb vervangen heeft hij nooit vreemde waardes op het dashboard aangeven
nieuwe ruitenwissermotor voor het achterruit gemonteerd oude had geen vastpunt meer om te stoppen en ging zo door of stopte waar hij wou, wat een klus om nog 1 te kunnen bemachtingen, geen enkele automaterialen zaak in de buurt kon hem leveren, en de dealer had er zelfs even moeite mee om 1 te vinden
ook direct maar een nieuwe thermostaat mee genomen aangezien de oude open bleef staan en de motor niet warm werd
Nieuw setje automaten gehaald en een nieuwe usb stick voor de radio



de goede automaterialen zaak, tuning speciaal zaken, heb gisteren ook een nieuwe radio gekocht (zat al een niet fabrieksradio in stuurbediening deed het ook niet), konden mij een interface en aansluit kabel leveren voor ongeveer 60 a 70 euro
heb trouwens wel een radio genomen met DAB+ moet die kabel/antenne nog aansluiten, maar dat is misschien ook iets om naar te kijken (gewone antenne werkt ook nog gewoon)
nieuwe radio gemonteerd, Pioneer DEH-X6800DAB , binnenkort gaat de radio er nog een keer uit voor de montage van de DAB+ kabel
dat was ik ook al val plan
Zal wel even op de sloop gaan kijken of ik iets netjes kan vinden, radio kanik dus het beste bij een goede automaterialen zaak halen samen met een adapter
Kijk even op de sloop, die hebben vaak wel wat staan
Verstuurd vanaf mijn SM-J320FN met Tapatalk
Ziet er goed uit, al zeg ik het zelf

Verstuurd vanaf mijn SM-J320FN met Tapatalk
dacht ik ook, heb het lekker rustig aan gedaan, heb alle lampjes er uit gehaald, op de fiets even naar de automaterialen zaak geweest, alle pitjes in 1 keer op gehaald en er weer in gezet, voor de rode lampjes heb ik speciale hoesjes die er overheen gaan, ziet er echt goed uit, morgen ochtend even kijken hoe het in het donker is aangezien ik om 3.45 al weer richting mijn werk ga
vandaag alle interieur verlichting vervangen door nieuwe, dashboard en airco lampjes rood, rest allemaal wit,
door de wasstraat geweest, binnenkant compleet onder handen genomen




het is gelukt, heb alle lampjes in de auto vervangen door nieuwe
alle lampen in het dashboard zijn vervangen door rode lampjes

dankje wel voor de uitleg, Arjontje,
zal morgen middag even kijken als ik weer terug ben van mijn werk, dan pak ik direct mijn dashboard verlichting mee van de tellers,
aangezien daar vanmorgen een pitje van is kapot gegaan, ik vervang alle pitjes wel in 1 keer, weet ik zeker dat ik niet over een paar weken weer hoef omdat er weer 1 kapot isik kan dus het beste vanaf de bovenkant het sierpaneel loshalen en dan voorzichtig verwijderen om zo er achter te komen,
moet ik dan ook de knopen die rondom de radio zitten loshalen, of kunnen die blijven zittenok, zal het weekend even kijken om het lampje te vervangen
alweer meer dan 1.5 jaar in het bezit van mijn Vectra B 1.8 16V business edition uit 2000



koplampen zijn vervangen door exemplaren met Angel eyes, 17 inch velgen,
distributieriem, olie, koelvloeistof, alle filters, bougies, remmen achterzijde, vervangen 2 maand geleden bij 225,493 km
afgelopen weekend remmen voorzijdebinnen kort kijken voor een nieuwe radio, en zorgen dat de achter luidsprekers het weer gaan doen
http://www.carsets.co.uk/wholesale/new-opcom-op-com-can-obd2-opel.html?gclid=COz7k8nRwMMCFSQHwwoddCkADw” onclick=”window.open(this.href);return false;
dan moet dit het zelfde zijn@usbstick wrote:
En de de vectra b cdx is de meest luxe uitvoering,ik heb het idee dat ze jou van alles wijs kunnen maken,dus laat m uitlezen en post het hier,let op, zolang dat lampje brand,doet geen enkele airbag het! Suc6
ik zeg niet dat mijn wagen de meest luxe is, maar voor mij heeft hij veel luxe, mijn vorige opel astra was compleet standaard (geen luxe) het basis model
@Stefan662 wrote:
Idd …eerst uitlezen.
Op-com geeft dan aan bij welke airbag de fout zit.
Wanneer de fout bij de bijrijders airbag zit, is het makkelijk te verhelpen.
Dat was bij mij het geval.
EERST accu los, zodat de airbag niet spontaan eruit klapt.
Dan het dashboard kastje verwijderen (twee schroeven in en twee schroeven onder het kastje).
Het is handig om eerst de schroeven onder het kastje te verwijderen
Je kunt dan zo het dashboard kastje eruit halen.
Dan even ondersteboven hangen en in het ontstane gat kijken.
Je ziet dan een gele kabel met een klem stekkertje.
Stekkertje loshalen
Is wat lastig los te krijgen (klemt).
Stekkertje even inspuiten met wd40 en terug plaatsen/duwen.
Dashboard kastje weer inbouwen.
Accu weer aansluiten.
Dat was bij mij het euvel.
Met op-com melding uit computer verwijderen.
Was bij mij in totaal 20 minuten werk.
Meer EERST dus (laten) uitlezen !!waar kan ik zo’n Op-com setje krijgen
dankje,
zal wel even contact opnemen
-
AuteurBerichten