Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
king: Ik zoek ook een comfortabele vlotte auto met een beetje laadruimte en lekkere stoelen + luxe, en als die dan ook nog betaalbaar moet zijn, kom je toch uit bij de GTS :-)
Hebben al de GTS-modellen na de fracelift die klapspiegels en dimbare binnenspiegel eigenlijk?
Dat tunen was een optie, maar lijkt erop dat die nu afvalt als ik het zo lees, ach die 2.2 maar volgens mij ook de 1.8 hebben toch zat kracht? Die 2.2 trekt me trouwens wel enorm aan, maar valt het verbruik een beetje mee?
Gemiddels gebruik, snelweg en stad zeg maar…
Ik merk dat als ik echt constant met dezelfde snelheid rijd op de snelweg het verbruik wel meevalt (ongeveer 7,6 l op 100km) echter bij het optrekken springt de bc snel door naar zomaar 25 tot 32 liter per 100km, is hier nog iets aan af te lezen?
Enne voor de duidelijkheid, ik geef uiteraard niet vol gas!
Mogelijk de brandstoffilter die onlangs ook vervangen is?Bobine heeft btw geen verandering gebracht, helaas :-(
Hoi,
Een nieuwe riem is niet genoeg info om dat te bepalen.
De vraag is: wat is de km-stand, wanneer was de laatste beurt en welke beurt was dat?
Globaal genomen doe ik ieder jaar een beurt, ene keer kleine, ander jaar een grote.
Ik rij maar 6000km per jr dus dan moet dat prima kunnen.
Hoop dat je hiermee verder kunt!De bc heb ik reeds 2 keer gereset (doe ik altijd bij tanken nl) en maakt geen verschil.
Wat betekent die + trouwens achter het nr van de bougies? Maakt dat verschul of kan die zonder + ook gebruikt worden?Ik snap er werkelijk de ballen van en zou me neer kunnen leggen bij het idee dat het door de sloffen komt maar… Ga mijn bougies en bobine eerst vervangen en dan zie ik wel weer verder…. Zijn er nog tips of kan iemand mij uitleggen waar ik de vacuumslang(en) kan vinden om te controleren? Pak ik die ook gelijk nog even mee nl.
Ik hou jullie iig op de hoogte, dat dan weer wel! ;-)Ik heb t even nagekeken en heb wel een z1.6xe
Nou heb ik 4 bougies van opel origineel met daarop:
FLR8LDCU germany, B 24 9000 60, dit zouden dus de goede moeten zijn?
Ga ik echt nog even zoeken waar ik die vacuumslang kan vinden hoor.
Verder lijkt het (lees: lijkt het, want alles gaat nu natuurlijk opvallen, dat de motor onderin minder power heeft maar dat kan op psychisch zijn natuurlijk.) Bij de Opel hebben ze m uitgelezen en daar konden ze niets vinden qua foutmeldingen)
Inderdaad er ook zomerwielen onder gelegd, maar dan had dit toch ook voorheen op moeten vallen denk ik?
Verder kan ik wel even kijken naar het vacuumslangetje… waar kan ik dat vinden of hoe ziet het eruit, behalve een slangetje?
Weet iemand trouwens welke bougies (origineel) opel er in moeten? Ik heb iets gehoord van longlife bougies en nu zitten er normale bougies in, misschien dat dat nog een optie is…..
We gaan gewoon alles na, en ik zal de oplossing vinden http://opel-forum.nl/images/smilies/puke.gif hoop ik :-)
Ik heb dan geen Vectra maar een Astra G en heb enige weken geleden ook een post geplaatst omdat ik eenzelfde soort geluid heb.
NL: Gas los, schavend, ratelend geluid, koppeling in, of in Vrij, geluid weg.
Volgens mij (in de garage op de brug alles bekeken) is het een schotje in het voorste deel van de uitlaat.
Want: lucht/druk door de pijp geeft het geluid en begint pas als ie een beetje warm is.Mogelijk is het bij jou ook dit?
Koppeling kan het niet zijn want is 12.000 terug vervangen en niets lijkt op verband hiermee te zijn.
Lagers zijn het ook niet, zelfde verhaal nl.Succes ermee
Klopt, GTS dat heb je me toen ook verteld, ik heb eraan gedacht, maar ach zo valt t ook amper op.
Kwam er wel achter (voor eventuele geinteresseerde) dat de plekken die op de bumper gemarkeerd zijn, net te ver naar beneden zijn geplaatst. Nu pakt ie af en toe de stoeprandjes bij achteruit rijden ook mee.
Niet echt storend maar voor vervolg makkelijk om te weten.Dit setje was niet nieuw vandaar gereduceerd tarief!
Bij deze dan ook de plaatjes, best een mooi resultaat dacht ik zo:
En dat in totaal voor nog geen 90 euro!


thnx gts, volgens mij heb ik jou tips nog gebruikt bij het plaatsen ook :-)
Helaas krijg de plaatjes er niet bij, iemand uitleg?
Hoi,
Ik begrijp niet echt hoe je stuur nou scheef staat, is dit in eenzelfde stand als wanneer je spoorstang veranderd is na bijv. Een stoeprandje?
In dat geval zou het volgens mij niet eens handig zijn de voorwielen om te zetten, maar misschien snap ik het verkeerd.
Misschien is de banden eronder zetten en laten uitlijnen een betere optie?Wielen even van de grond gehaald en gedraaid, de achterwielen draaien helemaal vrij. Bij de voorwielen lopen ze wel een beetje aan (slepend geluid).
Als ik langzaam rijd hoor ik ook het voorwiel bij bochten maken, soms een beetje piepen maar dit kan volgens mij komen door nieuwe blokken in combi met bestaande schijven toch?
Zou ik met de auto alsnog naar de dealer kunnen gaan om na te laten kijken ook als zijn daar de remmen niet gedaan?Klopt helemaal,
De airco heeft allerlei ringen en keerringen die de vloeistoffen binnen houden.
Door de airco minimaal 1x per week even te laten draaien (zomer en winter) blijven al deze onderdelen lekker soepel.
Ik weet niet of dit nu ook het probleem is, maar onthouden dus voor de rest en voor de toekomst!Kan je me al vertellen of er verschil is in de radioontvangst tussen de originele 16v antenne en je nieuwe vin?
Vind m er erg netjes uitzien moet ik zeggen.
Heb je je hemel er gedeeltelijk voor los moeten halen en was dit eenvoudig?
Ga ik daar maandag even informeren, bedankt man!
Weet iemand inmiddels al waar die kabeltjes te koop zijn en wat ze kosten?
Ik heb er ook in ieder geval 1 nodig voor een astra g uit 2003.Haha zal niet veel schelen vrees ik….. nee dat is in principe geen probleem, wilde er alleen even zeker van zijn, maar dan moet het goed gaan komen.
Willem, weet jij trouwens waar ik een sensorkabeltje kan krijgen voor op de remblokken?
Die erop zat is kapot gegaan en nu blijft de display aangeven “remvoering”.
Thanks alvast
Ook ik heb sinds vorig jaar shades van de autozonweringshop en ik ben er superblij mee.
Ziet er strak uit, idd makkelijk weg te halen (in gedeeltes) indien regen of donker en het houdt de auto echt cool. Voordeel is ook nog eens dat je de raampjes open kunt doen en er geen insecten binnen kunnen vliegen!Astra g 1.6 16v
27 februari 2010 om 12:21 In reactie op: Astra voor het slepen van Caravan onder de 700kg, waar op le #17621738Hoi,
Het max trekgewicht van een Astra f 1.6 is dacht ik 1250 kg.
Houd er wel rekening mee waar je heen wilt.
Ga je over de pyreneeen naar SPanje, dan kun je het daar best zwaar krijgen.
Belaad de auto niet teveel achterin en verdeel de bagage inde caravan zo goed mogelijk.
Leg het meeste gewicht op de wielen en zorg voor een disseldruk van 75kg. Zo zorg je ervoor dat je auto goed op de weg ligt en voldoende grip op de voorwielen heeft.
Zorg ervoor dat de auto goede! remmen heeft, je zult ookal remt de caravan zelf stevig moeten remmen.
Zorg ook dat de koeling van de auto goed is.
Zet eventueel een extra schakelaar tussen de koelfan zodat je deze aan kunt zetten als de motor te warm wordt.Een trekhaak heb je volgens mij wel rond door 50 – 75 euro.
Kijk hierbij wel even naar de stekkerdoos welke erop moet, 7-polig of 13-polig (ligt aan de caravan.)Suc7 ermee
21 februari 2010 om 12:57 In reactie op: raar geluid bij het remmen en nemen van bochten astra g #17613552OP dit moment van het jaar piepen ook mijn achterremmen.
Is niet ondenkbaar dat het komt door zout en pekel.
Rijd een keer goed door de wasstraat (met bodemwas) en kijk of het over is, grote kans!Heb idd ook een keer het interieurfilter vervangen en het klepje niet goed dichtgedaan.
Op een warme dag kwam het water gewoon op de voeten van de bijrijder terecht!
Dus houd er rekening mee als je het filter vervangt, klepje goed dicht en alle klemmetjes *#*$ erop.Savelock kan er ook niet op als er nog een van de deuren open is op het moment van drukken op de AB.
Ja, zo kun je het ook bekijken!
Wil er enkel mee zeggen dan teveel amp door het +draadje van de cigaretten aansteker niet veilig kan zijn.
Doe er je voordeel mee zou ik zeggen ;-)Als je radio Muta eengeeft, wordt er en signaal verzonden naar de radio.
Nou heb ik ooit bij een G een Parrot aangesloten zat de mute ook verkeerd, daardoor ging mijn kilometerteller uit als ik ging bellen ipv mijn radio.
Kijk dus eens goed of de stekkers goed aangesloten zitten en er geen verkeerde adapters tussenzitten etc.
Het moet in de bedrading zitten, kan niet anders.
Mogelijk verkeerde stekkers ergens -
AuteurBerichten