Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
10 november 2013 om 12:00 In reactie op: Hmmmm iemand bekend met deze opc ? doorlopen bij deze #18190791
Zo op de foto’s lijkt hij inderdaad nog best redelijk alleen vaak in het echt weet je niet wat je aantreft aangezien de details vaak niet goed zichtbaar zijn op foto’s.
Wat ik ook al raar vondt is dat hij een trekhaak heeft aangezien een OPC normaliter volgens kenteken niet een trekhaak heeft ivm de verstevigingsbalk.Hoe kan het eigenlijk dat hij pas net 3 dagen op zijn naam staat en ook meteen de auto op MP heeft gezet? Zei hij daar iets over?
24 oktober 2013 om 20:55 In reactie op: Ook een Kadett gestolen uit Arnhem SJ-59-SY GEVONDEN! #18181853Helaas verder nog geen nieuws. Ik ga ook verder nergens meer van uit.
Wel heb ik nog gehoord dat onze Kadett niet de enige auto is geweest die deze bewuste nacht gestolen is maar sowieso nog 2 of 3 andere oudere Opels.
Als dat echt zo blijkt te zijn dan zal het wel wat beter georganiseerd zijn dan de standaard JAT procedure en is de kans nog kleiner dat we ooit nog wat terug zien.Druk bezig geweest met de mooie Zaf OPC! Wel balen dat hij zo slecht bijgehouden was toen je hem eenmaal kreeg
maar aan de andere kant jeuken de handen toch meteen om hem op je eigen manier netjes te maken :)Succes met de verdere updates!
22 oktober 2013 om 18:55 In reactie op: Ook een Kadett gestolen uit Arnhem SJ-59-SY GEVONDEN! #18181850APK is inderdaad in Augustus vernieuwd en verder was hij picobello in orde (mag ook wel na de nodige investeringen).
Vanmiddag belde de wijkagent hier nog op of hij de diefstal ook op Twitter mocht vermelden :???:
Ik was een beetje verbaasd maar prima natuurlijk alle beetjes helpen dacht ik.Nu maar wachten totdat ik de OPC verkocht heb en dan een nieuw goedkoop autotje vinden en die vooral BETER beveiligen.
22 oktober 2013 om 13:33 In reactie op: Ook een Kadett gestolen uit Arnhem SJ-59-SY GEVONDEN! #18181843Ik weet niet wat dat is in Arnhem. Teveel Gajes! :mrgreen:
Dat ze makkelijk te stelen zijn wisten we inderdaad.
Vandaar dat we hoopten dat het AutoLOK in ieder geval zodanig tijd zou rekken dat ze het de moeite niet waard vonden.In ieder geval bedankt aan iedereen die hem via Facebook etc deelt!
Echt een mooie Vec OPC zo :wors Zwarte kleurtje staat hem ook goed zo! Net wat agressiever.
Het schijnt bij alle OPC I modellen met de X20XER zo te zijn. 9 van de 10 keer start hij prima en soms doet hij er wat langer over om aan te slaan.
Dit heb ik al van meerdere OPC bezitters gehoord en die van mij heeft dit ook altijd gehad (5 jaar in bezit). Geen probleem dus :mrgreen:
Gisteren in Hellevoetsluis een zwarte Astra G OPC I gespot. Was voor zover ik kon zien redelijk origineel alleen met Irmscher grille en Xenon units :)
18 juli 2013 om 23:17 In reactie op: grijze bumpers beklad met watervaste stift?!?! waarom? #18160536Fijne rotstreek is dat inderdaad :fy1
Ze zeggen vaak deodorant inderdaad maar dit voornamelijk vanwege de alcoholsporen die daar inzitten.
Mijn ervaring is dat spiritus goed werkt. Misschien kun je erna eventueel de bumper weer mooi zwart maken met de verffohn :)
Misschien een vrij late reactie maar een Lexmaul is eigenlijk exact hetzelfde als een Njoy/OPC II achterlicht maar dan zonder het oranje deel bij het knipperlicht.
Echt balen om te moeten bedenken dat je Kadett gestolen is. Vraag me ook af wat ze verder nog met een E kadett moeten tegenwoordig (Autocross?).
Hopenlijk zul je hem nog eens terug zien!Mooi exemplaar en in de enige echte goede kleur :D
Hij ziet er goed bijgehouden uit ook. Alles netjes voor elkaar, ook de details.
Heb jij eigenlijk bij jouw NCDR 1100 + CID al de Boardcomputer kunnen omzetten laten naar het juiste motortype?
zodat deze weer de juiste gebruik gegevens + snelheids gegevens weergeeft?Die van mij staat nog steeds ingesteld op een 2.6 V6 van een Vectra B2 dus er klopt weinig van :mrgreen:
Moet nog steeds een keer uitzoeken hoe dit veranderd kan worden.Ik zag gister je wagen op DAF en hij zag er netjes uit :thumbup
Hele nette OPC om te zien zo :wors
Ik heb de tweede eigenaar van deze OPC nog gekent. Hij is ook degene die de velgen toen antraciet heeft gespoten.
Mede door zijn (jouw) OPC besloot ik later ook een OPC I te kopen.Meteen een NCDR met CID en cruise control erin, das het betere werk :) Ik heb het zelf ook erin gebouwd maar ik moest wel een verloopkabel maken
naar een 32 polige ISO stekker. Zat dit bij jou er al in dan?Normaal is het zeker niet nee.
Toevallig had een collega van mij ook een Astra 1.6 station met soortgelijke problemen alleen bij hem wilde de motor niet meer uit wanneer de verlichting aan stond.
Wat bleek na lang zoeken. Bij één van zijn achterlichten had hij een lamp vervangen alleen hiervan zat het contact nokje van de lamp op de verkeerde positie
ten opzichte van hoe het hoort te zitten. Eenmaal met de lamp vervangen klopte alles weer. Raar maar echt waar.Dus het eerste wat ik zou checken is de achterlichten.
Als je even beide stekkers van de achterlicht units ontkoppeld kun je kijken of de koplampen dan wel normaal aan en uit gaan.
Mocht dit zo zijn dan de lampjes onderling vergelijken tussen het linker en rechterachterlicht.
Dan denk ik dat er ergens een lampje opduikt die een nokje net even anders heeft zitten.Mocht bovenstaande niet werken dan even de reactie van andere mensen even afwachten :mrgreen:
Is inderdaad plak folie uitgesneden aan de hand van OPC II sjablonen.
Ik dacht dat er ergens op internet nog van deze sjablonen op internet rondzwierven in PDF formaat.
Deze kon je op A3 formaat uitprinten en dan had je de goede afmetingen voor het folie.Ik zal eerst eens wat grondiger op onderzoek uit gaan wat voor een bak ik nu precies in de Kadett heb zitten.
Er werdt er namelijk door Aapje namelijk op gewezen dat ik waarschijnlijk geen F10 4-bak heb maar een F13 4-bak.
Ik kan namelijk dat F getal nergens vinden in de buurt van het schakelhoedje :hmmzStel dat ik een F13 4-bak zou hebben dan zou het makkelijker te wisselen moeten zijn met een F13 5-bak ga ik vanuit?
Ik had inderdaad al van een ander topic hier op het forum begrepen dat je het schakelhoedje over moet zetten van de 5 bak en dat je bij de pook
inderdaad een nokje weg moet zagen.Mijnsinziens als de casette zo los gewisseld kan worden dan heb ik hier minder werk aan in plaats van een complete bakwissel?
Voor een bakwissel moeten de veerpoten eronder uit zodat ze assen uit de bak getrokken kunnen worden neem ik aan.
Om deze reden wilde ik dus graag weten of de casette gewisseld kan worden. (ik vermoed van wel maar wat zekerheid is altijd fijn :) )@PeterNoFear wrote:
Astra G OPC1 gepot bij ons op de oprit :jerry
En het was een beste oprit ook :mrgreen:
Mooie sleutelruimte in ieder geval en met de corsa gaat het ook goed komen :)Misschien een wat late reactie maar ik heb voor onze Kadett E 1.3S de F13 WR bak van peter gekocht.
Momenteel zit er in onze Kadett dus een F10 4-bak die ik dus graag om zou willen bouwen naar een 5 bak
aangezien de 1.3S pit genoeg heeft en dus een langere bak met 5e versnelling mooi uit zou komen.Zou tussen deze F10 bak en de F13 bak ook onderling de casette’s gewisseld kunnen worden?
Voor zover ik tot nu toe kan zijn zijn de boutpatronen waarmee de casette’s vast zitten gelijk. -
AuteurBerichten