Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Stel je laat je scherm op navigatie staan zoals in je bovenstaande foto en ja gaat rijden, laat hij dan helemaal geen enkele wegen zien of laat hij de snelweg wel zien?
Als dat namelijk het geval is dan zit er geen CD voor NL in maar bijvoorbeeld Duitsland.
Dus dan ziet hij wel de omgeving maar zonder details dus alleen hoofdsnelwegen.Aangezien je coordinaten verspringen heb je toch een GPS signaal lijkt me.
De makkelijkste optie om zelf te doen op dit moment is om de radio unit eens los te halen en te kijken of alles wel goed zit aangesloten.
Dan kun je in ieder geval uitsluiten dat het niet een stekkertje is die men is vergeten aan te sluiten.Stel je staat op een andere locatie met de auto, veranderen de GPS coördinaten in het scherm dan wel?
Wanneer je de laatste CD van bijvoorbeeld de BENELUX 2011 in de NCDR 1500 zet dan zal de NCDR herkennen dat deze CD geupdate software bevat.
Deze gaat hij dan eerst installeren en hierna werkt de Navi gewoon. Dus met andere woorden: Je hoeft geen aparte update CD te gebruiken.Wat bedoel je precies met een ander navi kastje? De radio unit die je bedient of een ander deel?
Normaliter sluit je de fakra antenne etc. weer op op de NCDR unit aan en dan moet hij een GPS signaal kunnen vinden.
Als de NCDR geen GPS signaal heeft dan zou hij volgens mij het woord GPS in het rood moeten weergeven dus misschien dat er bij jou iets anders fout zit
aangezien hij helemaal geen GPS aangeeft.Hieronder zie je overigens dat GPS rood (rechtsboven) word weergegeven. Hiermee geeft hij aan dat hij geen signaal heeft.
Dit is bij jou helemaal niet zichtbaar?
Je kunt een formule 1 auto ook totaal niet vergelijken met een normale straat auto.
In de formule 1 rijden ze met 13 inch wielen en een banden druk van 1.1-1.3 bar gevuld met stikstof om de temperatuursverschillen op te vangen.
Net wat Okkie-001 zegt de banden zorgen voor een groot deel van de vering en de bandendruk ligt zo laag om een maximaal contact oppervlak te houden bij zo’n brede band.Ik denk dat je beter naar het WRC kan kijken. Wat voor wanghoogte/inch maat gebruiken hen wanneer ze gravel/sneeuw of juist asfalt rijden?
Denk dat je bij asfalt ziet dat de inchmaat groter wordt en de wanghoogte platter :thumbupIk denk ook dat 17″ net iets te klein is voor de BBS CH om het design goed tot zijn recht te laten komen omdat het hart vrij massief is.
Dan moet je de CH-R hebben alleen die zijn stukken duurder en misschien niet in 18″ te verkrijgen.Het voordeel van de BBS CS-BS is dat ze optisch wat groter in diameter lijken door de smalle rand alleen net wat je zegt is dat symmetrische net wat
minder vanwege het 4-gaats design. Ik heb zelf de 5 gaats versie (18″) maar dat maakt echt een verschil)Lenso is inderdaad te goedkoop geproduceerd om over de lange termijm goed te blijven.
Dingen corroderen als een dolle en worden ook normaal gegoten in plaats van deels gesmeed zoals bij BBS.Zou een 17″ BBS-RX misschien niet iets zijn? Het design is niet symmetrisch en ze staan netjes.
Enig nadeel is dat ze moeilijk te vinden zijn omdat ze niet meer gemaakt worden.27 februari 2014 om 09:37 In reactie op: Plaats kiekert en aansluiten cv met afstandsbediening #18220341Het kiekert kastje zit bij de voetenruimte van de passagier aan de rechtse zijde. Dus dan moet je het paneel loshalen naast de rechtervoet.
Achter dit paneel zie je onderaan ee kunststof relais houder tegen de zwarte isolatiemat geschroeft. Als je dit deel loshaalt dan zit achter die isolatiemat het kiekert kastje.
Is een zwart kastje ongeveer ter grootte van een pakje sigaretten met de tekst kiekert erop.Voor het aansluiten zouden we een schematje moeten zien (foto)van het setje wat je aan wilt sluiten :thumb
Als je met je hoofd onder het dashboard gaat liggen dan kun je eens kijken/luisteren als je het pedaal met de hand bedient wat het geluid maakt.
Meestal zie je zo’n grote veer die voor het terugveren zorgt en deze kan dan wat smeersel gebruiken tegen het piepen (weet alleen niet of dit bij een hydraulisch bediend druklager ook zo kan zijn?)Wanneer je, je achterklep opent zul je om het slot heen een zwarte plaat zien zitten. Hier zitten dacht ik twee zwarte dopjes in die je eruit moet halen.
Hierna kun je de kunststof klep om het slot heen eraf halen. Wanneer deze weg is kun je als het goed is het stoffen paneel met beleid los trekken
aangezien deze met van die witte klikkertjes vast zit.Hierna kun je de drie torxbouten van het slot los draaien en de stekkerverbinding van het slot loshalen.
Dan zul je zoals hierboven al staat hoogstwaarschijnlijk zien dat één van de drie pootjes weg gerot is :thumbdown
Nieuw slot kost uit mijn hoofd zo rond de 80 euro bij de dealer of je moet hem profisorisch kunnen fixen :)Ok dan zal ik via de site eens contact zoeken en anders naar een verkooppunt gaan.
Ik zie op die Continental prijslijst ook de BBS naafkappen die ik zoek.
Heb je die naafkappen via de Continental site zelf besteld of heb je ze via een verkooppunt van hen besteld?
Ik moet namelijk 4 stuks met nummer O0924467 hebben. Zijn maar 7.50 per stuk ex. BTW.Die van mij moest ook altijd 5.25 liter in. Juist als hij daar onder zat kreeg ik een melding dat hij te weinig had.
Maar die sensor zou ik inderdaad niet al teveel vertrouwen, de peilstok eerder wel :)Als je de keuze hebt dan zou ik voor de 1.8 met 140pk gaan (of de 1.6 of 2.0 turbo :mrgreen: )
De 1.8 zal een stuk beter rijden dan de 1.6 omdat deze gewoon net wat te weinig vermogen heeft als je echt wat vlotter wilt rijden.Qua olieverbruik heb ik tot nu toe nog niet gelezen dat één van deze motoren echt veel verbruikt.
Zeker als je een wat frisser exemplaar met wat minder km’s op de teller hebt dan zou het olieverbruik nihil moeten zijn maar dat geld voor alle merken wel.13 januari 2014 om 11:56 In reactie op: Lange gezocht, toch gevonden opc1 First pics inside #18205159Meteen lekker bezig geweest met de OPC :) Je zult de corsa wel niet missen denk ik :mrgreen:
4 januari 2014 om 22:48 In reactie op: Lange gezocht, toch gevonden opc1 First pics inside #18205117Eindelijk een OPC gevonden :D Had je de Corsa C al kunnen verkopen ook?
Ben benieuwd naar de foto’s van de OPC :kewlpics
Als je die handleiding eens door zou kunnen sturen dan zou ik hiervoor zeer dankbaar zijn :)
In principe heb ik wel interesse in die kabel ja. Maar dan zal ik wel eerst moeten controleren of de voorbereiding al achter de handrem ligt neem ik aan?
Of kan die kabel ook via een andere manier worden ingebouwd?Nee ik wilde hem niet achteraf inbouwen. Dat setje met het solderen etc. daar vindt ik inderdaad teveel risico aan zitten.
Volgende verkoper heeft de radio AUX en gezien de lijst van Dave440 wordt dit ook bevestigd.
Heb je misschien nog een foto van die middenconsole en waar de kabel is doorgeknipt? Het laatste stukje was namelijk maar 15 cm lang en die plugde je dan weer
op de originele kabelboom achter de handrem.Als je evtentueel een prijs zou kunnen PM en dan heb ik evt wel interesse :wink:
2 januari 2014 om 14:17 In reactie op: Ook een Kadett gestolen uit Arnhem SJ-59-SY GEVONDEN! #18181855Nou goed nieuws, de Kadett is weer gevonden. Het stomme is ook nog eens dat hij al die tijd 400 meter bij ons vandaan gestaan heeft in een andere wijk.
Vanmorgen is hij bij ons terug bezorgd en op het stuurslot en het deurslot na lijkt verder alles op het eerste zicht intact.Van de politie kregen we echt bar weinig informatie maar goed dat was ook wel weer te verwachten :mrgreen:
Aangezien we al een opvolger voor de Kadett hadden zal deze binnenkort dus in de verkoop gaan zodra hij weer netjes in orde is.Ok dan denk ik dat ik voor deze optie ga.
Als ik een originele AUX aansluiting bij mijn handrem zou willen hebben dan moet dit zeker ook de de stekker aan de radio voorbereid zijn
en er ook een kabelaansluiting aanwezig zijn naast de handrem onder de middenconsole denk ik?Natuurlijk de RGB aansluiting :) Bedankt voor de antwoorden.
Helaas heb ik nog geen CID en RGB kabel maar dit hoop ik in de toekomst wel te kunnen bemachtigen.Ik zie zo op de sticker niks over AUX staan maar ik weet dat dit per fabrikant nogal verschilt wat ze wel of niet op de sticker afbeelden.
Heeft iemand een idee wat ik nu nog uit zou moeten voeren om de originele AUX aansluiting te kunnen maken?Mocht een originele AUX teveel werk zijn dan zit ik eerder aan dit te denken:
Zoiets zou toch ook moeten werken gok ik wanneer de AUX geactiveerd is in de CD70?
Als ik het goed begrepen hadden DVD90 en CD70 nooit een externe wisselaar toch?
Het ging inderderdaad wel door mijn hoofd heen toen ik de aansluiting zag maar bij mijn weten hebben Astra H’s nooit een wisselaar.18 december 2013 om 12:09 In reactie op: kadett e 1.3s startproblemen na nieuwe brandstofpomp #18200411Wat voor carburateur heb je? Een pierburg 2e3 denk ik als het een 1.3S is van 86.
Als het goed is heb je zo’n geel benzinereservoir linksvoor bij je carb waar ook een retouraansluiting opzit.
Dus teveel benzine zou geen probleem mogen zijn.Heeft de nok van je nieuwe brandstofpomp dezelfde lengte als de oude pomp? Er vanuitgaande dat je een mechanische pomp bij de nokkenas hebt.
Was er nu nog iemand die ergens zo’n restrictie bout ging bestellen of misschien een degelijke fabrikant met normale verzendkosten weet?
Ik zoek er zelf eentje voor mijn Z20LEL motor.Op de Essen motorshow had EDS motorsport ze niet en op hen site rekenen ze belachelijke verzendkosten.
De Duitse en Engelse Ebay heb ik ook bekeken alleen hier lijkt t net alsof Jan en alleman zelf met de draaibank aan de gang is gegaan om hem te maken.21 november 2013 om 07:16 In reactie op: Hmmmm iemand bekend met deze opc ? doorlopen bij deze #18190797Zo te zien wilde iemand hem puur voor zijn motorblok hebben…
Ik heb die Kadett GT ongeveer 1.5 jaar geleden ook wel eens bekeken om hem evt te kopen maar toen zag hij er nog veel slechter uit.
Toen hadden ze gewoon met een kwast witte verf over alle roestplekken heen geschilderd want dit zie je nooit op afstandsfoto’s.
Op de meest vreemde plekken hadden ze ook dingen af getaped :shock:Dus mijn vermoeden is dat ze hem in de tussentijd wel een stukje netter al hebben gemaakt.
Voor het plaatwerk zul je misschien al aardig richting de 500 gaan. -
AuteurBerichten
