astrid_fahrer

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 195)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: ncdr 1100 + cid inbouwen #18269427

    Met de bovenstaande how-to zou het gewoon prima moeten lukken de kabelboom te maken lijkt mij.
    Tenminste mij lukte het perfect op deze wijze.

    Ik kan wel foto’s van mijn kabelboom maken maar deze zit al netjes afgetaped en met krimpkous dus de draadkleuren zullen moeilijk te onderscheiden zijn.

    In reactie op: NCDR 1100 inbouwen – wat nodig? #18270805

    Ik had idd mijn mailbox vol zitten. Had je de How-to al via Chris426 toevallig ontvangen? Anders als ik nu je mail heb kan ik hem wel sturen.

    Als ik mijn CID weer zie zal ik even wat foto’s maken van de kabelboom dan is het wat makkelijker zoeken naar wat er benodigd is.

    In reactie op: NCDR 1100 inbouwen – wat nodig? #18270798

    Ik heb je de mail gestuurd. Als je het Duits nauwkeurig lees dan zul je een heel eind moeten komen :thumb

    Overigens schrijft hij ook de inbouw op het eind wanner je een TID hebt. Dus je zou niet perse eerst hoeven ombouw naar een MID stekker.
    De MID stekker zou je alleen nodig hebben wanneer je alle boordcomputer functies ook echt wil gebruiken zoals verbruik, oliepeil laag, licht kapot meldingen etc.

    In reactie op: NCDR 1100 inbouwen – wat nodig? #18270793

    Zou je anders via de PM je email adres eens kunnen sturen?

    Dan kan ik de info die ik nog heb daar naartoe mailen ;)

    In reactie op: NCDR 1100 inbouwen – wat nodig? #18270787

    Wanneer je eenmaal het spul voor je hebt liggen en je gaat wat meer info verzamelen via het internet
    dan wordt vaak een hoop snel duidelijker.
    Ik vond destijds een how-to van een Duitser (heb m als het goed is nog op mijn PC staan ergens) die zeer duidelijk was en ook feilloos werkte.

    85 euro blijft verder een super nette prijs. Wanneer de set uit dezelfde auto komt dan zou hij moeten werken.
    Ik heb me toen door Zakhooi van dit forum laten vertellen dat de NCDR1100 en CID via CAN BUS onderling communiceren.

    In reactie op: NCDR 1100 inbouwen – wat nodig? #18270788

    Het scherm in deze advertentie is een CID (Color Info Display).

    Wanneer je de grijze 32 polige stekker voor een MID hebt dan kan deze ook in de CID geplugd worden.
    De CID heeft dan nog een additionele stekker nodig om navigatiebeeld weer te kunnen geven dus je zult zelf een kabelboompje moeten maken
    die tussen de stekker van de radio en de radio zelf komt met een aansluiting voor de CID.
    Deze stekker moet namelijk verlopen van een normale ISO radiostekker naar een MINI ISO stekker (even uit mijn hoofd).
    Hier staan wel how-to’s van op het internet, voornamelijk in het Duits maar het valt goed te doen wanneer je alle onderdelen voor je hebt liggen.

    De prijs van 85 euro valt mij reuze mee. Als het scherm en de NCDR1100 uit dezelfde auto komen dan werken deze ook samen weer
    in een andere auto zonder anti-diefstal codes etc.

    Wat je uiteindelijk dus nodig zou hebben om deze set werkend te krijgen is:

    – De NCDR1100
    – Het CID scherm
    – Een losse GPS muis met blauwe fakra aansluiting (ongeveer 15-25 euro)
    – Een zelf gemaakte kabelboom om alles aan te sluiten (kosten hoeven niet hoog te zijn wanneer je de stekkers op de sloop vindt)
    – De middenconsole geschikt voor de CID (geen idee van de kosten, mijnes was 60 euro)
    – Een aangesloten 32 polige MID stekker om in je CID scherm te kunnen klikken

    De inbouwkosten liggen dus wel hoger als een MID maar daarintegen staat het wel een stuk mooier en de CID heeft minder kwaaltjes met
    het beeld dan een MID display waarvan de pixels uitvallen.
    Je kunt eventueel ook een originele CDC3 wisselaar aansluiten op deze set anders kun je namelijk niet navigeren en muziek van een CD luisteren
    omdat de NCDR1100 natuurlijk maar één CD slot heeft.

    In reactie op: Velgen astra g 4×100 #18269130

    Als ik de foto’s zo van Banjerrr eens bekijk dan lijken de wielen mij nog niet zo verkeerd maar de banden die erop liggen lijken wel een enorm
    hoge wanghoogte te hebben en hierdoor dus een te grote wielomtrek/diameter.

    Weet je zo nog welke bandenmaat er nu op ligt?

    Heb zelf met 215/35 R18 gereden op 18 x 8J ET40 en dat ging prima met een schroefset zelfs nog op een Astra G.

    In reactie op: Astra F CD-uitvoering zeldzaam? #18267160

    Mijn ouders hebben ook een flinke poos een Astra CD station gehad met C20NE motor erin.
    De opties die hij had was precies zoals Mr.F beschreef op de elektrische antenne na (station heeft hem op het dak natuurlijk).

    Wat die van ons ook had was een volledig blauw interieur, met blauw dashboard ook. Niet zo mooi maar wel apart :)

    In reactie op: Elec. ramen inbouwen #18261935

    Eerst is het altijd het beste om te kijken of je Astra is voorbereid voor elektrische ramen.
    De meest snelle manier hiervoor is om de dikke deurstekker eens te ontkoppelen. Deze zit tussen je deur en je carroserie in en moet je open draaien als het ware.

    Wanneer je de beide helften bekijkt van de deurstekkers dan kijk je naar de pinbezetting.
    Heeft de stekker aan de zijde van de auto meer pinnen bezet/voorbereid dan de stekker die je deur in gaat dan is je astra vaak al voorbereid.

    Wat je verder nodig hebt voor het inbouwen

    Deurpanelen geschikt voor elektrische ramen (dus zonder slingergaten).
    De raammechanismes met de elektromotortjes
    De kabelbomen voor in de deuren die dus geschikt zijn voor elektrische ramen (en vaak ook spiegels).
    De knoppen voor de raambediening
    De juiste maat popnagels. Het oude schaarmechanisme moet je popnagels uitboren en het nieuwe schaarmechanisme weer vastpoppen.
    Sommige mensen gebruiken ook wel eens boutjes en moertjes hiervoor.

    In reactie op: astra h kofferbakverlichting geen spanning #18256704

    Toevallig ben ik bij mijn GTC vandaag ook bezig geweest met mijn kofferbakslot.
    Bij aankoop van de auto deed mijn koffferbakverlichting het ook niet en toen bleek inderdaad dat één contactpin bij de stekkeraansluiting van het slot afgebroken was.
    Na het vervangen van het slot onder garantie werkte de verlichting weer prima alleen nu maanden later niet meer.

    Vandaag er dus naar gekeken en het slot ziet er nog perfect uit. De kabelschoentjes een stuk minder dus hier 3 nieuwe opgezet maar nog geen verlichting :???:
    Lampje nagelopen die is goed en ook bij mij was zekering 37 in de REC niet voorzien van een zekering maar wel met de klemmetjes uitgerust.

    Nu begint mijn vermoeden een beetje naar de bekabeling te gaan omdat het koper niet zo heel mooi meer glansde bij het strippen zeg maar.
    Heeft iemand er ervaring mee dat de bedrading zodanig was aangetast dat verlichting niet meer werkte?

    In reactie op: OPC line variaties Astra H #18250027

    Heel veel mensen denken dat het inderdaad één en dezelfde bumper is maar een OPC line 2 bumper is inderdaad minder spits als de echte OPC bumper.
    Deze onderstaande plaatjes geven het goed weer.

    OPC line 2

    OPC bumper

    In reactie op: Mijn Opel Astra G ”project” #18249324

    Zowel bij de moestuin in Duiven als de slopen in Doetinchem mag je gewoon rondstruinen inderdaad.
    Je moet je natuurlijk wel even melden en dan vragen ze wat je zoekt maar als je wat simpele dingen noemt dan kun je zo doorlopen.

    Met de sideskirts bedoel ik ook de originele sideskirts van de Astra G dus gewoon de zwarte kunststof versie.
    Deze heb ik nog over van mijn vorige Astra G namelijk en nu liggen ze een beetje in de weg.

    In reactie op: Mijn Opel Astra G ”project” #18249320

    Welkom mede Arnhemmer. Foto’s zijn altijd leuk.

    Autoslopen waar ik altijd naartoe ga zijn Doetinchem (zijn 2 slopen), de Moestuin in Duiven en soms nog langs slopen in Nijmegen.
    Die autoslopen in Arnhem Zuid zijn inderdaad nogal louche met rare praktijken en onredelijke prijzen voor spullen :thumbdown

    Kun je misschien nog gratis originele Astra G sideskirts (3 drs) gebruiken?

    In reactie op: CD30 MP3 afmelden geeft "program faillure" #18248337

    Als de set echt compleet uit een andere auto is dan kun je inderdaad dingen zo overzetten gelukkig.
    Helaas kom je het niet vaak tegen maar het kan wel :-)

    Bij mij is het helaas net even anders.
    Ik zoek eigenlijk nog een CID scherm dan zou ik de CD70 en de CID het liefst in één keer plaatsen.
    Helaas zijn CID schermen ook vrij dun gezaaid of erg duur in de prijs en ze komen dan nog uit Polen ook :shock:

    In reactie op: Show hier je OPC !! #17361819

    Netjes zo je OPC II zeg :thumb Vooral die opnieuw bekleede OPC I voorstoelen staan erg netjes.

    In reactie op: CD30 MP3 afmelden geeft "program faillure" #18248330

    Ik heb inderdaad bij een maat van mij destijds met de OPCOM zijn GID scherm uit kunnen leren en een CID scherm erin gezet.
    Dat ging probleemloos. Dus de mogelijkheid bestaat wellicht dat mijn radio niet de originele is of er klopt gewoon iets anders niet.

    Als ik eens langs zou kunnen komen dan graag. Dat stuk rijden heb ik er wel voor over want ik wil mijn CD70 er erg graag in hebben.
    Het verschil in geluid met een CD30 is behoorlijk te noemen namelijk.

    Ik zal je nog even een PM sturen ZakhooiTM :thumbup

    In reactie op: CD30 MP3 afmelden geeft "program faillure" #18248327

    De CD30 is van Blaupunkt.
    Ik heb eerlijk gezegd geen idee of met de TechII de functie reset ECU gebruikt is om de radio vrij te geven.
    De Opcom zal de ECU wel niet kunnen resetten neem ik aan.

    Zou jij deze radio vrjigeschakeld kunnen krijgen denk je? Langs rijden is voor mij geen problem en een vergoeding heb ik er ook wel voor over.
    Ik heb zelf namelijk geen idee hoe je een ECU kan resetten.

    In reactie op: CD30 MP3 afmelden geeft "program faillure" #18248325

    Deze info heb ik ook regelmatig gevonden inderdaad.
    De Opcom zal misschien niet altijd het beste middel zijn maar als je overal leest dan mensen het wel lukt dan prober je het zelf graag ook :mrgreen:
    Overigens als ik kies beveliging activeren en de code invoer dan geeft hij wel succesvol geprogrammeerd.

    Ik heb alleen geen flauw idee of je hier in NL een gespecialiseerd bedrijf hebt die deze radio weer vrij kan geven?
    Ik las ergens iets over een bedrijf in Breda maar ik weet niet welk bedrijf.

    Bij de dealer zijn ze soms niet schrikbarend duur en anders staan er op Ebay ook een hoop originele mattensets te koop.
    Vaak kun je kiezen uit het wat duurdere (mooiere) velours of een goedkopere ribbelstof.

    In reactie op: aankoop info gezocht astra H turbo #18244127

    Ik ben ook over gestapt van een Astra OPC met de X20XER naar de GTC 2.0 Turbo (170 pk) maar ondanks dat het aantal pk’s niet fors toeneemt kan
    ik wel oprecht zeggen dat de 2.0 turbo heel anders rijdt.
    Daar waar de X20XER het vermogen echt bovenin heeft zitten en onderin weinig koppel doet de 2.0 Turbo het stukken beter.
    Het koppel onderin komt er echt vroeg bij in en hij trekt lekker door.

    Gebruik van mijn Z20LEL is ongeveer net zoveel als de X20XER en daar doet de Z16LET net wat Engee het zegt wel wat beter en voelt zeker net zo snel aan.

    Verder uit eigen ervaring kan ik zeggen, let erop dat de kofferbakverlichting en het lampje op het dashboard goed werkt.
    Bij de achterklep wil er namelijk wel eens water bij de stekker van de handgreep komen waardoor de pinnen van de stekker afbreken.
    Iets wat minder makkelijk te controleren is, is of de veren allemaal heel zijn. Ik kwam er van de week achter dat ik al tijdenlang met een gebroken veer voor reed :hmmz

    In reactie op: inleren GID astra H #18239137

    Ik had laatst samen met Engee van dit forum zijn oude GID uitgeleerd en een gebruikte CID ingeleerd.
    Hiervoor moesten we de diefstal deactiveren voor de GID eruit ging en weer activeren nadat de CID erin gezet was.
    Na het deactiveren van de beveiliging kwam ook de bekende “display safe” melding en de bijhorende “gong”.

    Dit stukje zat geloof ik niet in het infotainment deel maar ik zou dan het menu nog eens in moeten duiken om te kijken waar dit stond.

    p.s. mag ik vragen wat je met je CID zou gaan doen wanneer deze uitgeleerd zou zijn? :)

    In reactie op: NCDR 1500 navigatiecd #18229318

    Mooi dat het opgelost is. En dan toch door zoiets stoms als een los stekkertje :mrgreen:

    Ja dit is zeker mogelijk. Je kunt gewoon een simpel setje kopen zoals één van deze bijvoorbeeld:

    http://www.spy-europe.nl/epages/61657728.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/61657728/Categories/%22Centrale%20Vergrendeling%22

    Dan is het een kwestie van het schema volgen wat erbij zit. Bijna alle draden dienen aangesloten te worden op het bedrading van het kiekert kastje van je auto
    en dan werkt het al.

    Als je even googled of de zoekfunctie van dit forum gebruikt dan zul je de nodige eerdere onderwerpen erover vinden.

    In reactie op: Opel astra H 2.0 Turbo #18229371

    Als je de auto op contact zet dan zie je tussen alle lampjes ook de tekst IDS + oplichten.
    Ook kun je het zien aan je schokbrekers/veerpoten aangezien deze wat IDS+ componenten erop hebben zitten.

    En voelen doe je het meteen wanneer je de SPORT knop in drukt :)

    In reactie op: NCDR 1500 navigatiecd #18229314

    Beste lijkt me toch eerst even om er een BENELUX 2011 CD in te zetten met de update software. Dan begin je in ieder geval met de makkelijkste (mogelijke) oplossing.

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 195)