Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
De riem is inmiddels vervangen en staat netjes op tijd met de tandjes inderdaad een fractie naar binnen.
De spanning was erg makkelijk af te stellen en te controleren gelukkig.Het blokje was gelukkig niet persé nodig en nergens te vinden ook dus dat scheelde.
Moet nu nog het probleem oplossen van een slepende koppelingsplaat van de aircopomp en dan kan hij weer rijden :thumb
Heb je misschien een voorbeeld van dat blokkeerblokje of een site waar zoiets te vinden is?
Ik kan het nergens vinden namelijk voor een C20XE.
Anders is inderdaad een andere manier wel mogelijk met de juiste handigheid.
Mij gaat het echt er om of de tandwiel nog geborgd moeten worden tegen verdraaien zoals de latere ecotec 16 kleppers?
Inderdaad als de riem gemonteerd zit dan draai ik de krukas nog een 720° rond en controleer de timing nogmaals aan de hand van de merktens.Ik zie alleen regelmatig op diverse topics van zowel dit forum als Duitse en Engelse fora dat mensen naar de merktekens van de timing kijken
en de timing soms één tand blijkt naast te zitten. Wanneer de riem dan eenmaal juist gemonteerd zit dan blijkt dat de motor plots beter loopt als ervoor.
Bij mijn oude GSI was dit ook ooit het geval, toen haalde ik hem op van de dealer en kreeg te horen dat de oude riem één tandje verkeerd had gezeten.
Meteen bij de eerste meters rijden voelde de motor liep de motor niet veel anders maar voelde wel een stuk beter aan.http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=18&t=165632
http://www.migweb.co.uk/forums/engines-transmission/373056-c20xe-timing-marks.html
Erg interessante materie inderdaad om te lezen en ik denk een mooie uitdaging om zoiets goed werkend te bouwen.
Ik vraag me eigenlijk af, stel je zou een luchtmassameter in dit concept gebruiken om de vlinderklep aan te sturen dan
zou je toch nog meer voordeel er uit kunnen halen ten op zichte van alleen de ITB’s zelf?Naarmate je rijsnelheid hoger of lager word dan zal de karakteristiek van de aangevoerde lucht ook verschillen.
Stel je hebt dan de luchtmassameter die vast steld hoeveel lucht er voorbij komt in het traject in dan zou je met deze gegevens erbij
ook de vlinderklep aan kunnen sturen?
Op die manier is het variabele inlaat traject niet alleen toerental afhankelijk maar ook luchtsnelheid afhankelijk.Dorpels hebben tot nu toe nog niet bepaald problemen.
De airco kan vaak niet werken als gevolg van een kapotte zekering in de magneetspoel.Waar ik tegenwoordig bij een Astra G goed zou kijken is bij een boutverbinding van het subframe voor.
Deze zie je namelijk wanneer het wiel er af is, dan zit er een soort van holle ruimte waar zich altijd vuil en vocht op hoopt en dat gaat behoorlijk rotten.
Ik ken al een keurmeester die diverse Astra G’s er op heeft af gekeurd.Verder mocht je een testrit maken met een OPC I luister dan goed naar de versnellingsbak geluiden wanneer je optrekt vanuit de 1e versnelling.
Van de F23 bak willen de synchromesh ringen nog wel eens lawaai gaan maken. Ze kunnen er wel oud mee worden maar als het echt slecht klinkt
dan is het, het overwegen waard een betere OPC te zoeken :)Ik zal eens kijken of ik de handleiding nog kan vinden die ik destijds gebruikt heb.
Deze was wel in het Duits maar met de foto’s erbij en stap voor stap doorlezen was het prima te doen.Zelf heb ik ook nog een volledige NCDR1100 set op de plank liggen uit mijn oude OPC alleen geen Astra G meer helaas :(
Als je zo’n NCDR 1100 inderdaad achteraf in wil bouwen in een Astra met MID dan blijft de ISO stekker van de auto zelf en de radio ongewijzigd.
Je moet dan een verloopkabel hebben of maken tussen je radio en de ISO stekker van de auto.
De NCDR1100 heeft namelijk meer polen als de ISO stekker van je astra, dit los je dus op door de verloopkabel.Deze verloop kabel plug je dan op je NCDR en op de ISO stekker van je auto en ook zit er dus een RGB aftakking in om je CID scherm aan te sturen
en nog een langere kabel om je CDC CD wisselaar aan te sturen (mocht je deze wel willen aansluiten).
De 32 polige stekker die al in je MID zat die kun je inderdaad weer op je CID scherm aansluiten.Hoe het met een tweede radio zit ben ik wat minder bekend mee maar net wat je zegt een speaker aansluiten op de NCDR1100 voor de navigatiestem
is wel een mogelijkheid alleen benut je dan de NCDR1100 natuurlijk niet ten volle :mrgreen:Verder zal je op je ruitenwisserhendel de boardcomputer knoppen niet meer kunnen/hoeven te gebruiken omdat hier een aparte knop op de NCDR1100 op zit :)
Ik dacht de Karl was uitgesloten van de 2000 euro extra inruil bij de Big event actie :(
Wel erg jammer anders zouden ze er geheid een hoop van kunnen verkopen denk ik.Wel veel plezier met de Panda! Tijdens het rijden zal het logo op het stuur nog wel even wennen zijn ;)
Heb je nog wel de originele naafdoppen met gecorrodeerde BBS plaatjes?
Je hebt tegenwoordig ook de mogelijkheid om die plaatjes van de naafdoppen af te halen en te vervangen voor erg mooie BBS stickers.Ik en Engee van dit forum hebben dit ook gedaan en je bent voor een fractie van de kosten klaar en de BBS stickers gaan nog beter mee als het origineel :)
Voor een OPC I bbs RX velg:
De buitenmaat is ø70.6 mm
De klemmaat is ø64mmBBS artikelnummer is O0924467
Dit is het juist nummer:
GM# 13287508
Qty 1
53 44 027
GR.7.395Dat staat er op de sticker van het zakje waar zo’n rubberen dop in zit voor bovenop je veerpoot .
Ik meen me te herinneren dat ze bij de dealer in het systeem goed moesten zoeken aangezien
het niet geheel helder was wat de oude versie en wat de nieuwe is.Je stelt zelf al de vraag of het zin heeft met de standaard CD30 radio en het antwoord hier op is eigenlijk nee :lol: .
De CD30 geeft echt een belabberd geluid en levert niet genoeg vermogen om een beetje goed geluid eruit te krijgen.
De meesten kunnen wel beamen dat wanneer je deze CD30 vervangt voor een andere zoals bijvoorbeeld de CD70 het geluid al echt stukken beter wordt.Toen ik mijn CD30 verving voor een CD70 gingen de klank en het volume er echt met grote stappen op voorruit.
Dit neemt inderdaad niet weg dat wanneer je met name de achterspeakers vervangt voor een stuk betere kwaliteit je ook al winst boekt
maar met een andere radio merk je het nog stukken beter.Een GTC is zeker een fijne auto met een sportief uiterlijk.
Persoonlijk zou ik wel minimaal de 1.8 motor aanraden als je een enigzins vlotte auto wil aangezien de 1.6 eigenlijk net de weinig puf heeft voor de GTC.
Overigens gaat een fiets in de kofferbak totaal niet passen bij een GTC. De ingang naar de kofferbak is al behoorlijk klein laat staan de ruimte van de kofferbak.
Enige optie zou een wielrenfiets of Mountainbike zijn waar je beide wielen uit haalt en dan het geheel in de auto legt maar dan is het verdomd goed op passen met de interieurdelen beschadigen.Destijds heb ik dit ook gedaan bij mijn Astra OPC I. De plug moet je met een 8mm imbus sleutel losmaken maar er is vrij weinig ruimte door het subframe.
Probeer dus een hele korte imbus sleutel te zoeken of je zult een stukje eraf moeten slijpen.Op het Engelse Astra forum had ik destijds ook gelezen dat Vauxhall dealers in plaats van de voorgeschreven 1.75-1.9 liter er 2.25-2.35 liter olie in gooiden
om het knarsen van de synchromesch te verminderen. Ikzelf heb er uiteindelijk 2.25 liter in gegooid, het knarsen werd iets minder maar wonderen levert het niet op natuurlijk :)Schakelen met koud weer ging wel stukken beter na de vervanging!
Iemand die mij hiermee wil/kan helpen? mocht iemand ze kunnen branden dan wil ik het ook best vergoeden.
De prijzen die de Opel dealer en ebay naar voren komen daar wordt ik niet bepaald vrolijk van maar ik heb de CD’s wel nodig voor mijn vakantie.
Ik sluit graag in deze rij voor de nieuwste CD’s voor een CD70 alvast ontzettend bedankt!
Begin September met de GTC naar Italie door Duitsland en Zwitserland heen dus ben benieuwd hoe het CD’s wisselen zich houdt :)
Je schrijft sportief weer naar beneden gereden, dus ik gok dat je niet afremmend op de motor naar beneden bent gegaan? :mrgreen:
Meestal als je, je remmen wilt ontzien met name in de bergen dan rijd je in dezelfde versnelling naar beneden als dat je naar boven zou rijden op dat stuk.
Dan remt je wagen zodanig veel af op de motor dat bijremmen alleen nodig is voor haarspeld bochten of behoorlijk scherpe bochten.Moet ook wel eerlijk erbij zeggen dat standaard remmen voor normale vlakke wegen goed voldoen maar voor echt steile wegen waar vaak geremd wordt toch soms nog ondermaats presteren.
OPC Hagus spiegels zijn soms knap lastig te vinden inderdaad.
Ik weet niet welke kleur je hebt maar bij onze Oosterburen heb ik een Arden Blue setje gespot in Oberhausen maar niet erg goedkoop:
http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-anzeige/astra-g-opc-spiegel-hagus/342677902-223-1285
Mooi gedaan :wors Ziet er echt netjes uit die verse C16SE in de Astra, ben wel eens benieuwd hoe zo’n motor aanvoelt in een Astra F.
Ik had in het verleden een CD70 gekocht via de Duitse Ebay, deze zou volgens de verkoper AUX in hebben en Twin audio.
Eenmaal ontvangen stond er in het schema niks over de AUX pinnen vermeld dus ik was nogal verbaasd.
Uiteindelijk een kabel besteld en correct aangesloten en hij werkt perfect :agentDus het is wel degelijk mogelijk dat je AUX gaat werken maar wel vreemd dat alles er zit behalve die Jack 3.5mm aansluiting?
Wat voor bouwjaar is je auto/radio?
Sprong de hele auto op slot of alleen de kofferklep?
Als je je auto namelijk met de afstandsbediening van het slot haalt maar niet binnen een bepaalde X tijd een deur opent dan gooit hij m weer op slot.Misschien dat dat bij jou het geval was? In dat geval moet je ook eens controleren of je kofferbakverlichting en verklikker lichtje op je dash wel werkt?
Grote kans namelijk dat het stekkertje op je slot weggerot is waardoor dit soort problemen ontstaan.Je hebt de stoel aan de achterkant al helemaal open liggen neem ik aan?
Dus de lange clip van de bekleding onderaan losgehaalf en het binnenwerk met ringetjes etc los gehaald?
Dan zou je met een beetje geluk de kabel net vast moeten kunnen maken aan de hendel bovenaan de stoel. Meestal als mensen proberen die hendel los te trekken breekt er wel wat af en dan ben je nog verder van huis :(
Is een fijn problem inderdaad, trekken en een beetje hevelen dan moet hij loskomen.
Pas overigens maar goed op voor de scherpe rand van de stalen beugels in de stoel (kan ik uit ervaring vertellen :oops: )
Wat voor een luchtfilter + buis heb je overigens op je C20XE zitten? (ik meen een rood gespoten PVC buis te zien?)
Mocht je een open luchtfilter hebben en de mogelijkheid hebben eens een originele filterbak + filter te plaatsen dan zou ik dat ook eens proberen.
Bij mijn C20XE destijds een green filter kit erop gezet, in het begin nergens last van maar later ging hij steeds erger schokken.Toen de originele luchtfilterbak + filter terug geplaatst en mijn geschok was meteen verholpen.
De radio’s van een Astra H hebben een knik over het frontje lopen die de radio’s van een Corsa niet hebben.
Je zult dus wel de radio nodig hebben die echt uit een Astra H of Zafira B komt. -
AuteurBerichten