Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Via Ebay zijn er in Duitsland nog wel diverse aanbieders te vinden. Goedkoop is het helaas niet.
Het klopt inderdaad dat de Astra J navigatie de laatste SD-kaart van 2020/2021 is geweest. Daarna heeft Opel het systeem niet meer ondersteund helaas.
Hoi Ali,
Google geeft al veel resultaten maar deze link geeft al veel info:
http://www.skandia-sauna.de/opel/Bastelanleitungen/Radiostecker_Anschlussbelegung.htm
Hallo Jolanda,
Ik ben zelf niet zo bekend met de Astra K maar welke motor betreft het? een 1.0 of een 1.2, benzine of diesel?
Cool om te lezen dat je nu eindelijk echt van het probleem af bent en je het ook even terug koppelt waar het voornamelijk aan lag.
Nu weer mooi verder tuffen met de J!Licht bokken is de meeste Astra J’s met 1.4 turbo motoren helaas niet vreemd meer en heeft soms diverse oorzaken.
Ik heb het een keer een stuk erger gekregen en dat werd verholpen met nieuwe bougies.De verbrande olie lucht zou heel goed kunnen komen door lekkage bij de oliekoeler.
Deze zit tussen motorblok en het uitlaatspruitstuk waar de koeler gaat lekken en de druppel direct op de hete katalysator valt.
Tijdens het rijden merk je er weinig van maar inderdaad bij stilstand ruik je hem dan wel vrij snel.
Deze lekkage is niet te zien vanaf bovenop de motor. Vanaf de onderzijde kun je hem wel zien als je goed kijkt langs de katalysator omhoog dan kun je waarschijnlijk net dit punt zien en een oliedruppel zien hangen.Het zoemende bak geluid kan wel eens het bekende M32 6 versnellingsbak euvel zijn.
Dan is er inderdaad een eindlager met veel speling wat behoorlijk geluid maakt.
Heb je ook in de 5e en 6e versnelling veel beweging in de versnellingspook met gas loslaten en gas geven?Ik heb het probleem zelf niet gehad maar familie wel. Daar werden ook een aantal voor de hand liggende dingen vervangen. Zonder resultaat.
Uiteindelijk is de zekering(en) van de radio eens eruit gehaald en na 15 minuten terug geplaatst en prompt initialiseerde de NAVI weer en vond de satellieten weer en de Navi werkte vervolgens.
Wellicht is dit bij jou al geprobeerd? Het kost in ieder geval niks en is makkelijk zelf te proberen.
Hoi Theo,
Ja de Calibra heeft net zoals zijn jaren 90 leeftijdsgenoten bekende roestproblemen inderdaad. Zolang ze binnen een bepaalde marge voor mij vallen neem ik ze voor lief als de auto maar een goede basis heeft en dus het liefst een handgeschakelde V6 in Rio verde groen.
Voor wat de PCV betreft las ik ook voornamelijk mee in het topic van J. Huntink die met succes al het PCV systeem veranderd en nog meer dingen goed heeft vervangen of aangepast.
https://opel-forum.nl/forums/topic/inhouden-astra-j-1-4-turbo/
Zelf heb ik de modificatie nog niet doorgevoerd maar ik zou hem met de tijd wel willen vervangen door een zelf samengestelde set zoals J. Huntink ook gedaan heeft. De Cruzekits set is ook gewoon te bestellen maar dan betaal je dus aardig wat aan verzendkosten etc.
Het PCV klepje afdichten is in inderdaad zeker belangrijk maar het systeem moet dus wel elders zijn druk kwijt kunnen met behulp van een keerklep die dus éénrichtingsverkeer van de luchtdruk toestaat.
Als uw relatief jonge mokka nog weinig kilometers heeft gemaakt en nog geen problemen heeft dan kun je nog wel diverse topics doorlezen en ook de spullen bij elkaar zoeken voor de set en dan in de Lente het probleem voortijdig aanpakken.
Owh stom :wacko: Ik zie dat je het topic al gevonden had.
Owh dat is balen! Ik denk dat je het beste even dit topic kan lezen:
https://opel-forum.nl/forums/topic/foutcode-p0171-opel-astra-j-1-4t-2011/
Hier staat al een hoop in over de P0171. Zoals je ziet hebben mensen veel dingen ondernomen op te lossen en het is ook op te lossen maar dan moet je wel de kern aanpakken als eerste. Olie lekkage is vaak een gevolg van de overdruk in het inlaat deel welke ook onder het kleppendeksel komt en op die manier dus het kleppendeksel laat lekken, het membraan kapot maakt en lekkage op andere plekken.
Ik denk dat je zo’n hemel alleen nog uit een sloopauto zou kunnen vinden.
Demontagebedrijven leggen zulke hemeltjes niet meer op voorraad dus je zult een station moeten vinden met de hemel helemaal netjes en dan overzetten.
Bestellen lijkt me sterk maar als het nog kan dan betaal je waarschijnlijk een flink bedrag.
Een korte google zoektocht laat inderdaad net zoals Ronnie zegt zien dat het vaak naar de ECU leidt die helaas stuk is.
Je ziet bij meerdere mensen dezelfde foutcodes genoemd worden waar ze letterlijk aan de gang gaan met wat de Opcom meld en vervolgens alsnog bij de ECU uit komen.https://opel-forum.nl/forums/topic/noodloop-foutcode-p1122-ecu/
https://opel-forum.nl/forums/topic/astra-g-foutcode-p1120-p1122-1550/
Wel goed om te lezen dat er bepaalde delen nu in aluminium variant te koop zijn ter vervanging van de kunststof meuk.
Ben benieuwd naar de 300PK Meriva zo dadelijk.Net wat J.Huntink schrijft, alle kunststof onderdelen, kleppendeksel, koelflens, thermostaathuis, inlaat het is wat dat betreft allemaal troep die op de lange termijn hoe dan ook problemen gaat geven.
Ik heb op de inlaat na ook al alles gedaan en het oliekoeler probleem is bij mij ook net gestart inderdaad… druppels olie die dan lekker op de Kat landen en vervolgens de geur in de auto.
Fijn om hier nog een bericht te lezen hoe het uiteindelijk gegaan is met de motorwissel.
2500 euro is een bedrag wat je liever niet uitgeeft maar ik zou in jouw geval zeker hetzelfde gedaan hebben.Hopelijk nu vele probleemloze kilometers met dit nieuwe blok B-)
Hoi Tim,
Ik rijd zelf Astra J. Waar je vooral op moet letten vanuit mijn ervaring is roest aan de onderste rand van de portieren vanuit de binnenzijde gezien. Ik heb hier zelf al bij drie portieren roest zitten en een google zoektocht leert dat het geen zeldzaam verschijnsel is.
Voor wat de versnellingsbakken, de M32 versnellingsbak kan overmatige speling gaan krijgen bij met name de hogere versnellingen.
Dit resulteert in continue zoemtoenen en waarschijnlijk op de langere termijn erger.
Ergens tijdens de facelift versie van de Astra J heeft Opel dit probleem na jaren opgelost en zijn er een sterker lager gemonteerd met een betere smering.Voor de motoren kan ik alleen voor de 1.4 Turbo praten. Het is een GM blok wat veel werd toegepast ook bij de Chevrolet modellen en dit blok kan diverse kwalen vertonen. Koelvloeistof lekkages aan reservoir, koelvloeistof flens en slangen zijn de A14NET niet vreemd.
Overmatig olie zweten komt ook vrij regelmatig voor op diverse plekken. Dit is deels terug te herleiden naar een ontwerpfout in het inlaatspruitstuk waardoor er ook turbodruk onder het kleppendeksel etc komt waardoor de zwakkere afdichtingen als eerste gaan zweten.Verder vind ik het persoonlijk voor mijn gebruik een comfortabele, ruime auto om te rijden met een prima ergonomie binnenin ook voor langere bestuurders. Zeker de stoelen met het AGR label zitten erg fijn en zijn goed verstelbaar.
Een lichtgewicht is het overigens niet :scratch:
Is het toevallig een Astra G met een F23 5-versnellingsbak? Deze heeft de achteruit rechtsonder ipv linksboven.
Deze bak wat ik weet heeft behoorlijk vaak last van dit rinkelende geluid. Het komt als het goed is van de synchromesh ringen af en is inderdaad alleen duidelijk hoorbaar bij optrekken vanuit de 1 met niet al teveel gas.
Kwaad kan het niet bij mijn weten maar Opel heeft destijds meen ik wel een werkplaats instructie af gegeven om de versnellingsbak olie te verversen en dan een 0.2 of 0.3 liter meer toe te voegen dan normaal wat het rinkelen tegen zou moeten gaan.
Bij mij werkte het toen iets bij mijn Astra G OPC maar compleet weg ging het niet :-(Ik ervaar de stotter soms nog enigzins licht maar ik moet zeggen dat het met de originele GM Iridium bougies een stuk duidelijker voelbaar was dan met de nieuwe NGK 91039 Iridium bougies die ik recent geplaatst heb.
Het zijn niet de goedkoopste bougies maar bij mijn A14NET is het stotteren wel bijna helemaal weg bij weinig tot halflast optrekken.De stotters, of eerder stoten met de koppeling heb ik ook wel eens gehad maar dat voelt wel duidelijk anders aan dan de lichte stotters die echt de motor gaf.
Ik ben ook wel benieuwd hoe de zoektocht naar een andere motor verlopen is?
Ik had dezelfde gedachte. De cruze kit bestellen of zelf samenstellen om problemen te voorkomen.
Nu in de eerste instantie ook alleen de slang van inlaat richting turbo vervangen omdat het hoedje nog aanwezig is en het membraam op het kleppendeksel geen rare dingen vertoond samen met overmatig olie zweten.Ik denk dat je van de cruze kit alleen veel zal merken als je eerder oplopende problemen had die met de komst van de kit ook echt verholpen worden en de motor weer loopt zoals hij hoort.
Als je op google de volgende zoekopdracht in voert dan krijg je alles te zien wat je maar zoekt over de Astra G zekeringskast:
astra g sicherungskasten belegung
Dat is wel heel slecht nieuws zeg. Dat is wel het laatste wat je wil horen maar wel een duidelijk antwoord.
Wel vreemd overigens dat hij dan toch zulke goede compressie waardes had?Ik heb zelf geen ervaring met een motor via onderdelenlijn maar als ik in jouw schoenen stond dan zou ik ook proberen een zo goed mogelijke motor te vinden uit een auto die een ongeluk van achteren heeft gehad. Wellicht zou een facelift model extra interessant kunnen zijn omdat die de M32 bak al beter voor elkaar hebben.
Hopelijk krijgen ze het snel en goed opgelost. Helaas werken ze niet volgens “No cure, no pay”.
Ik ben ook zeker benieuwd naar het verdere verloop van dit probleem. Het zou mooi zijn als t probleem verholpen is en zo niet dat we in ieder geval mee kunnen denken.
Voor mezelf ben ik maar vast begonnen met het opzoeken van de onderdelen die ik nodig heb voor de PCV ingreep.
100pk op 1288 kilo en een 0-100 km/h tijd van 13.9 sec zijn de standaard cijfers van een Astra J hatchback met een 1.4 N/A.
Dat gaat dus inderdaad niet snel van zijn plek en met heuvels/bergen is het logisch dat de motor wat hogere toeren moet maken om te kunnen klimmen.
Het koppel is 130Nm dus dat maakt hem qua trekkracht ook niet indrukwekkend.Of de motor echt aanzienlijk minder vermogen heeft dan hij zou moeten hebben dat kun je alleen maar testen door te vergelijken of door het te laten meten.
Een 1.4 turbo heeft 140pk/200Nm en loopt netjes en is krachtig genoeg maar dat verschil zul je dan ook vast ook wel snel kunnen merken.Met de stijgbeugel bedoel je waarschijnlijk de remtang?
Puur het stalen onderdeel wat al om de schijf heen zit wanner de blokken en klauw niet gemonteerd zijn?Het lijkt me niet dat dat onderdeel snel een probleem zal vormen. Als de rem heet wordt dan loopt hij niet goed vrij wanneer er niet geremd wordt
dus dan zou je zeggen dat of de geleiding van de remblokken niet lekker loopt of er zit iets in de klauw rondom de remzuiger niet goed in orde.Of het zo een veelvoorkomend Astra J probleem is dat durf ik niet te zeggen. Het is een vrij recht-toe recht aan systeem wat al jaren veelvuldig gebruikt wordt.
Ik heb alles wat geschreven hebt nog tig keer door gelezen en ook op dat Cruze talk bijna alle 43 pagina’s wel door gelezen maar niks wat logisch zou verklaren waarom er jouw A14NET zoveel druk ontstaat dat hij de olie via die weg eruit zou persen.
Je schreef in het begin dat je wel witte rook uit de uitlaat krijgt wanneer de motor warm is dus dan zou het duiden op koevloeistof wat via een lekke koppakking bij je verbranding komt maar daarintegen daalt je koelvloeistof niveau niet schreef je. Ik bedacht namelijk dan in sommige gevallen de koppakking ook wel eens dusdanig lek kan gaan dat hij teveel druk opbouwt in het KVS systeem maar dat is dus niet aan de orde.
Als t goed gaat de carterventilatie nu intern door het blok, komt via twee brede sleuven boven bij het kleppendeksel. Daar gaat het door een olie afscheider waarna de dampen zelf verder gaan via het PCV systeem en daar gaat dus juist de olie doodleuk mee in plaats van alleen dampen.
Heb je de kleppendeksels kunnen vergelijken toen je deze vernieuwde misschien?
-
AuteurBerichten