Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
oo kijk dat verklaart alles ik dacht dat het de zelfde motoren waren.
Thanx voor uitleg:thumbup
He wat? Z1.7DTL om de 120.000???
De X17DTL is om de 60.000??? het zijn toch de zelfde motoren:ONou ben deze week de wielkasten aan het opknappen, wanwege de roest.

Flink gaan steken en boren of het rot weg tekrijgen,


Daarna flink gaan insmeren met een antiroestspul.
En recht zat een flinke blaar, dan ziet het er zouit,

Ik heb hem vanmorgen in de plamuur gezet, nog shuren en beginnen met spuiten.Word nog vervolgd van de afloop.
De v-snaren van de dynamo en naar de waterpomp heb ik met me pa eergister vervangen, omdat bij koude motor de steeds de v-snaar ging piepen boven de 1500toeren.
Morgen toch eens overleggen met pap, om het zelf tegaan proberen over 15.000km:P
Is het makkelijk tedoen om de riem tevervangen van de TDS?
Of is er speciaal gereedshap voor nodig?
22 september 2009 om 10:17 In reactie op: Opel commodore A 5700 V8 update 14-01-2012 wattstelsel! #17470740hele mooie wagen
heb je al met hem gereden?:jerry
origineel gepost door Nick-GSI
ik heb nog nooit een isuzu blok met een gebroken riem gezien, en werk al 9 jaar bij de opel. De x17dtl van opel hebben ze toen wel verlaagt van 90k naar 60k ivm brekenDan zou ik al over 20.000km de riem moeten laten vervangen:O
Is bij 1.7xDTL bij 350.000km gebeurt.
Goed dat ik dat ook weer weet:angelxladage
Dank je wel voor het antwoord, ja ik heb al eerder een topic erover gelezen, maar ik vind het niet meer en wist het niet meer:P.
Dan nog 5a6 maandjes voor de 400.000km:jerryde ludolfs:jerry
.
Mooi gepoets, aleen zou ik vervolg wat meer naar het weer kijken, als je weet dat het paar dagen droog blijft dan goed je auto tegaan poetsen, want het is zonde als je paar uur ligt tepoetsen en dat het paar uur erna begint teregenen.
ps 300.000KM al bereikt?:jerry
10 september 2009 om 10:05 In reactie op: Mijn Opel was zwaar mishandeld :-( maar nu weer gefixed :D + #17521229Mishien dacht die gene van de jeep, oh het is een pool rij maar door.
origineel gepost door Rens_Corsa
Zo ongeveer 2 maanden geleden de C20NE motor verkocht aan een jongen die zijn Astra Station aan het opknappen was…Ongeveer 1 maand geleden een C20XE motor met DIS onsteking aangeschaft bij Okesion in Drunen met 3 maanden garantie :vertag.
Ze hadden maar liefst een hele hal vol met motoren in stellingen van allerlij auto’s.
Motor was uitgebouwd uit een schade Astra en had maar liefst 89000 KM op de teller :vertag (ZEGGEN ze daar)PIC
Nog even een poelie voor v-snaar weten te scoren, en even af laten draaien :)
bij Okesion in Drunen heb ik me een dieselpomp gekocht, en ja daar liggen heelwat motoren niet normaal:jerry
origineel gepost door Hacula
Had je nou motorisch nog wat aangepakt bij de TDS?
Hoebedoel je? ik knutsel niet aan de TDS van m’n pa:P

Toch is het volgens mij een speciale kleur wat de TDS heeft.
Van ver af lijkt hij zwart, kortbij blauw/paars, tege de zon in een goudgloed.
De astra f station van me tanten heeft ook die kleur:jerryZo net terug van Luik, en de TDS effe op zijn staartje getrapt:agent



162 met 4000toeren, met nog gas over maar moest weer afremmen.
180 haalt ie wel hoor maar dan moet je hem echt door laten gaan en daar was de tijd de kort voor.origineel gepost door c-dett16v
origineel gepost door astraTD
he? komt in de c-kadett een 2.3diesel tehangen? :jerryTURBO INCLUDED:D
Cool man succes er mee:thumbup
Ik heb eergister nog 100km gereden met de DTL en de tempatuur bleef nu netjes op 90gr.
Ik heb ook nog het onderhoudsboekje gevonden van de TDS van vroeger.



En ook nog paar slijttage plekken gevonden in de TDS



Ik heb met de TDS de wcwagen van 1650kg niet meer getrokken, heeft een kennis gedaan met zijn Mercedes 320CDI nieuwmodel.
Ik heb wel een ander karretje getrokken een kassawagen, weegt maar 750kg.he? komt in de c-kadett een 2.3diesel tehangen? :jerry
.
origineel gepost door ColinH
origineel gepost door astraTD
origineel gepost door ColinH
Vanmorgen in Duitsland
http://img9.imageshack.us/img9/6250/6801825756xy9nk.jpgen wat rijden die Duitsers hard zeg ..
http://img9.imageshack.us/img9/9691/6801830956r9on.jpgwelk blokje heb jij in je assie liggen? hij loopt wel lekker zo tezien 190op de teller met nog gas over:o
Ik denk 1.8 16v?
X1.6XEL, heb in Nederland 1 keer 200 en in Duitsland ook 1 keer de 200 gehaald.
160/180 haalt ie met gemak, maar daarboven wordt het moeilijker..Ik rij alleen best veel, dus het kon beter een dieseltje zijn wat dat betreft ..
Nooit gedacht dat de 1.6 16v zo’n hoge top heeft 200km/u natuurlijk gaat er nog 10 a 15km/u vanaf vanwege de kmteller afwijking, maar dan nog 185:P
Hij heeft 147.900 km op de klok staan als ik het goed gezien hebt op de foto.
Ik heb ook diesel DTL en me pa TDS, de DTL van mij loopt niet harder als 175 op de teller en de TDS niet harder als 180km/u.
.
Vandaag ook maar eens de bumpers en banden in gepoets.





Ze moet ook altijd op de foto:jerryEn nog iets, ik heb vandaag ook de hele uitlaat vervangen.
Ik heb toen paar km gereden en bij terug komst.
Stond me pijltje in het rood:o De aanjager ging wel aan maar erg hard klonkt ie niet hoor.
De laatse keer dat de auto in het rood kwam is bijna 2jaar geleden, en toen hoorde ik de aanjager flink brullen.

-
AuteurBerichten
