Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
18 september 2015 om 19:08 In reactie op: Astra h problemen dimlicht links feller dan rechts #18251020
Via Opel navragen wat er wel en niet in je auto geleverd is. Kunnen er zo een lijst van uitdraaien.
Die spanningsval van 12V naar 3V kan canbus zijn. Halogeen houd iig niet van 12V maar eerder 13,8V ivm levensduur (starten en meten).
Halogeen aansluiten en spanning meten, weet je in ieder geval dat je uitgang belast wordt.
Ik weet niet of links en rechts een aparte zekering hebben, meet eens in je zekeringkast en je zekering.@KRSA2000 wrote:
Remschijven krom
Sent from my SM-P900 using Tapatalk
Kromme schijven merk je eigenlijk alleen bij remmen.
Niemand schema’s van de J ?
H lukt me wel.Wordt Android 4,4 dan ook ondersteund ?
@wim-v6 wrote:
Zit geen zekering voor, is gewoon geprogrammeerd.
Tikje op de eco knop schakelt m uit.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Ligt eraan hoe vaak je de auto start voor ritjes.
Meestal druk ik direct op de eco-knop na het starten.
Heeft iemand een schema hoe dit aangesloten is en of deze knop gewoon een maker is of via een weerstandenbank loopt in de knop zelf (want dan ben je snel klaar :swear .
Welke blackbox en op welke pinnen, dan maak je gewoon een systeem dat deze knop net na het starten uitschakelt king: en dan alleen nog de eco-LED detectie regelen.Auto stilstand
Versnelling in vrij
Koppeling los
Deuren dichtStarten gaat vanzelf of
koppeling bedienen
deur openen
VOET VAN HET GAS ! (hij start namelijk gewoon, geen detectie hoeveel gas je geeft :thumbdown )Mijn OpCom is van ver voor mijn Astra J dus die communiceren niet samen.
Zou het ook wel uit willen hebben.Weet iemand de voorwaarde waarop deze stopt ? Zou je mooi 1 ervan kunnen tweaken.
De mijne stopt al bij koude motor na 200meter rijden.En je climate control/airco valt ook uit. Minder voor warme dagen.
Raam is geleverd door Carglass. Als ik het goed begrepen heb is dit een bedrijf dat vervangers levert. Alleen Opel levert Opel ruiten bij aflevering.
Ik denk dat er weinig auto’s zijn met vervangen ruiten zoals af fabriek ruiten. Terzijde verder.
Betreft nog steeds Astra-H bij mij.
Als ik me goed kan herinneren kun je met OpCom in je REC en UEC module deze sensor uitzetten.
Wat zou de reden zijn dat ze in beide modules zit.
http://www.astra-h-forum.de/viewtopic.php?f=31&t=896&p=12908&hilit=Heckelektronikmodul#p12908″ onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.astra-h-forum.de/viewtopic.php?f=31&t=895&p=12907&hilit=Motorraumelektronikmodul#p12907″ onclick=”window.open(this.href);return false;Iemand ervaring.
Zou mooi zijn als alleen de regensensor hiermee vervalt.Lijkt mij ook duidelijk, stuur ze anders een email.
Artikelbeschreibung
Aktuelle Software Happylightshow:
Opel Astra H, Zafira B: V2.22
Opel Vectra C, Signum A: V1.18a
Opel Corsa D: V3.01b
Opel Astra J, Adam, Ampera, Cascada, Corsa E, Insignia A, Mokka, Zafira ST: V4.02
Chevrolet Camaro, Cruze, Malibu, Orlando, Trax, Volt: V4.02
http://www.happylightshow.com/opel-1/astra-h/happyupdate.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Gaat soms wat mis met mijn email. Dus monogeo had ik gemist.
Was vergeten waar ik mijn document van opel gelaten had. Kwam deze pas weer tegen. Net als de foto die ik van het document gemaakt had.
Opcom vroeg deze code niet meer maar had deze blijkbaar wel opgeslagen. Starten en wijzigen gaat perfect zonder vraag wat de code is.Had gehoopt dat een windows guru hier iets mee kon.
Kreeg niets uit de registry en c-schijf
Gelukkig had ik de code al veilig gesteld toen ik hem kreeg :thumbup@swebbie wrote:
Niet alle autos hebben een electrinisch geregeld onderstel, dus sommige zullen er niet stugger of sportiever van gaan rijden,
Ik heb het idee dat de sportknop meer een soort van “niet eco” is. De knop uit is eco mode. Knop aan is eco uit, wat ik merk is dat de overgang van 2000-2200 toeren wat soepeler loopt op half gas, en hij gas wat makkelijker oppakt. Na mijn idee niet sport, maar minder eco.
Deze Astra-H sport heeft geen ECO stand, daar zijn ze te oud voor, haha. is niet voor niets een een G energielabel ofzo.
Sport stand bij de juiste auto :D geeft bij activeren een wat agressieve reactie..
Bij mijn Astra J met ECO knop irriteer ik me aan het stoppen (kom vaak in amsterdam), dit is een B label ofzo. Of deze zuiniger rijd met deze knop betwijfel ik. Probeer maar eens van je plek te komen met een beladen ongeblazen 1.4ltr. Daar rij ik dus veel volgas mee weg :DHeeft iemand elektrische ervaring met deze sportstand ?
Ik wil thuis vaak wegrijden met sportief onderstel maar zonder de gaspedaal actie.
Waarom: De weg bestaat uit een soort mislukte klinkers en veel afremmende heuveltjes.
Dus was ik in de schema’s aan het zoeken naar een schakelcontact die mijn schokbrekers en ecu (gaspedaal) aansturen als deze knop actief is.
Zeer waarschijnlijk wordt dit over de CAN-bus gestuurd. Tja dan ben je snel klaar met zoeken naar een oplossing.Sportknop via een weerstandsnetwerk in de schakelaar (dashboard) naar pin41 van P3 Instrument computer (achter dashboard onder stuurkolom dacht ik) via Lowspeed LAN dacht ik.
Schokbrekers gestuurd door A6 Control Unit computer. Koppeling via HSCAN bus.Iemand suggestie ?
19 augustus 2015 om 18:27 In reactie op: Astra H station 2006 20LER brandstofmeterprobleem #17789557Oeps vergeten,
Opgelost door vlotter te vervangen.
:thumb1 augustus 2015 om 06:12 In reactie op: Z20LER P1243 – Turbocharger Bypass Valve Range/Performance #18291502Volgens dealer een defecte gaspedaal potmeter (zitten er 2 in). Heb via auto sloop een andere gezocht met hetzelfde Gm nummer. Dit zou dezelfde moeten zijn als de mijne. Mijn auto stond echter ver weg. Nu blijkt dat het type nr afwijkt. Was ook een opc pedaal met aluminium. Na meten aan beide pedalen bleek deze gewoon dezelfde te zijn. Tot nu toe geen problemen meer gehad. Het bewegende onderdeel is waarschijnlijk ook dmv torx 30 te vervangen (nog niet geprobeerd)
Leverancier is hella. Kwam een site tegen waar vervangingstypes ed stonden. Wordt wel gek van alle nummers.Mijn originele was GM24427004, de huidige vervanger is nu GM9157998 (standaard Astra nummer blijkbaar) geworden.
Zou ruim € 300,- gaan kosten voor het vervangende onderdeel tegen € 40,- op de sloop.Volgens de sloop gaan deze dingen vaker over de toonbank.
Let wel op de versie van de as. Deze is volledig kunststof, maar ze zijn er ook met een metalen as en dus goedkopper(Gaspedaal positiesensor – 6PV 010 946-051 HELLA) link https://www.dutchcarparts.nl/26944-opel-astra-h-sw-combi-20-16-v-turbo-2004-2010/auto-onderdelen/elektrisch-systeem/sensoren/sensoren-diversen&artid=6PV+010+946-051_-_79″ onclick=”window.open(this.href);return false;.
Origineel nummers 8 48 007 ; 91 58 010 ; 91 93 190
Hieronder een opsomming van de site
https://www.dutchcarparts.nl/26944-opel-astra-h-sw-combi-20-16-v-turbo-2004-2010/auto-onderdelen/elektrisch-systeem/sensoren/sensoren-diversen&artid=6PV+010+946-041_-_79″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Gaspedaal positiesensor – 6PV 010 946-041 HELLA
Origineel nummers
8 48 003
91 57 998
91 93 186Alles proefondervindelijk ondervonden king: suc6
betreft deze:
https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0CAcQjRxqFQoTCMnGko6ehscCFaVx2wodtBoAXA&url=http%3A%2F%2Fwww.ebay.de%2Fitm%2FOPEL-Astra-H-Caravan-Steuergeraet-Regensensor-13107803-1397212058-BOSCH-%2F360772570432&ei=Gt67VcnREaXj7Qa0tYDgBQ&bvm=bv.99261572,d.bGQ&psig=AFQjCNGjBJZdcCmH9tGQxFETSSs00S9wNw&ust=1438461797368655″ onclick=”window.open(this.href);return false;
31 juli 2015 om 20:43 In reactie op: Z20LER P1243 – Turbocharger Bypass Valve Range/Performance #18291500Problem solved.
Moest wegens ecu storing(noodloop) naar de dealer.
Bleek dat deze slang ooit door iemand doorgeknipt was en nooit hersteld.26 juli 2015 om 09:14 In reactie op: Z20LER P1243 – Turbocharger Bypass Valve Range/Performance #18291499Dit is niet mijn blok maar het ging om de locatie ervan.
Mijn dealer is te ver weg en ze vragen geld om te kijken :(
Dus misschien iemand in de buurt met zo’n blok om te vergelijken.
Momenteel locatie rucphen.Ik ben niet blij met de regensensor die te pas en te onpas reageert. Te weinig wissen bij regen, te veel wissen bij droog weer. Raam is nieuw en schoon.
Dit is blijkbaar niet te verhelpen.
Ik wilde ook mijn verlichting altijd aan hebben staan. Bij mijn Astra H (licht zichtpakket) lukt dat niet,bij mijn Astra J is het geen probleem met de licht schakelaar.
Dus heb ik aan de buitenzijde van mijn ruit een stikker geplakt zodat mijn verlichting altijd aan is :D (alleen veeg je deze binnen no time weg :( . Alleen reageert de regensensor dan natuurlijk helemaal niet meer goed :( . Dus wilde ik een donkere folie tussen raam en sensor plaatsen maar krijg de sensor niet losgeklikt of hoe deze vast zit.
Wie ?? helpt met tips20 juni 2015 om 19:12 In reactie op: opc scan (tellers eerst naar de uiterste dan weer terug #18173794He,
Is er nog een status update van je projects ?groet
14 november 2014 om 19:44 In reactie op: opc scan (tellers eerst naar de uiterste dan weer terug #18173793Goed bezig
14 november 2014 om 19:25 In reactie op: opc scan (tellers eerst naar de uiterste dan weer terug #18173791Het is stil aan de overkant .
Hoe gaan de zaken nu ?
groet4 september 2014 om 21:17 In reactie op: opc scan (tellers eerst naar de uiterste dan weer terug #18173768Ben al een tijd bezig geweest om codes te vinden waarmee de opel is uit te lezen en te sturen. Wil nl knoppen uitlezen en lampjes aansturen bij starten ed.
Maar ben er wel achter dat je met de standaard elm327 ed alleen maar de standaard Pid kan uitlezen van de motor ecu (dus geen abs en media ed). Is iemand ook al bezig om met de standaard elm327 ook andere bussen te kunnen sturen ?Wat infosites over can.
http://www.wikican.uni-bayreuth.de/wikican/index.php?title=CAN-Trace” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.obdsol.com/knowledgebase/obd-software-development/reading-real-time-data/” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://en.wikipedia.org/wiki/OBD-II_PIDs” onclick=”window.open(this.href);return false;20 augustus 2014 om 14:22 In reactie op: opc scan (tellers eerst naar de uiterste dan weer terug #18173720En heeft iemand dit al met Op-com weten te realiseren dan ?
Via Op-com kun je ook programmeren dat je deuren op slot gaan bij +- 15kmh (scheelt een hls)
Misschien dat iemand ook specifieke Opel (astra) PiD codes kent hiervoor.
Ik kan ze niet vinden, wel de standaard OBD2 codes ( http://en.wikipedia.org/wiki/OBD-II_PIDs” onclick=”window.open(this.href);return false; )7 mei 2012 om 18:25 In reactie op: Astra J 2012 start-stop business: lang piepen bij starten. #18011136@Riket wrote:
Volgens mij gaan dan wel snel je koppelingsplaten naar de donder want je schakeld dan heel erg met een slippende koppeling lijkt mij want je auto blijft gewoon gasgeven
Nee, want bij het intrappen van de koppeling stopt de motor met toeren maken.
Vroeger (bij voornamelijk after market CC’s) begon bij het intrappen van de koppeling de motor toeren te maken.Auto staat momenteel bij de dealer voor o.a. deze piep. Blijft zo nu en danwel 2 minuten doorpiepen zonder enige aanleiding voor mij.
Wellicht gaat het om een motor/electronica check die zo af en toe iets ziet.
Soms zie ik bij starten even vluchtig een melding controle in het dashboard verschijnen (in het alphaniummerieke display). -
AuteurBerichten