Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Even geen foto bij de hand moet je maar in m’n workshop kijken op http://www.astratuningclub.nl daar staan er meerdere op en de einddemper moet je verlassen zowel ophanging (achterkant) als eindpijp (uiteraard).
Gr,
Steven
Hey Baas J.
Moet ik je toch teleurstellen aangezien je op de 2de plek komt want ik rij al ’n tijdje met zo’n uitlaat! :jerry
Ik heb niet alleen het VXR uitlaatsysteem maar ook het Z20LEH VXR motorblok in m’n Astra G hangen met M32 6-versnellingsbak lekker brommen zo’n uitlaat met V-Max kat vervanger! (kan ik je alvast mededelen) :PGr,
Steven
Maakt niet uit Wesley bij mij zaten de portierdeuren wel goed op slot alleen werkte de deurschakelaar niet naar behoren waardoor de Safelock functie niet ingeschakeld kon worden…
In grote lijnen hetzelfde verhaal als bij jou! ;)
Ben er ook weer erg blij mee dat ie het gewoon doet…
Gr,
Steven
Nou ik ben er toch nog zelf uitgekomen, toch nog wat verstand van auto electronica! :jerry
De boosdoener bleek een slechte/kapotte portierdeurschakelaar te wezen aan de bestuurderszijde! :vertag
Wat blijkt na uitschakeling van het contact moet er een portierdeur geopend worden zodat dus de schakelaar bekrachtigd wordt waarna de functies Safelock & het alarm kunnen werken.Nu “dacht” de auto steeds dat niemand was uitgestapt waardoor hij dus niet op Safelock ging maar zodra ik de bijrijders portierdeur opende ging hij wel 2x op slot! king: Daarom deed hij het gisteravond wel omdat m’n vriendin mee was naar familie en bij thuiskomst liet ik haar uitstappen terwijl de motor nog draaide en ging hij niet meer op Safelock omdat ik de bijrijders portierdeur niet meer open had gedaan nadat het contact uit was. ;)
Naja jongens thnx voor de info maar deze heb ik geheel zelf opgelost! :P
Gr,
Steven
*EDIT*
Dit is totaal anders dan wat ik in de post hierboven heb beschreven maar goed?! Snap er de balen niet meer van…
Ik kom er nu echt niet meer uit ik denk namelijk dat het niet met lekstroom te maken heeft….:wtf
Als ik de accu los koppel en weer aansluit doet de SafeLock functie & het alarm met de afstandbediening (dat is dus goed)
Hierna kan ik de volgende dingen nog allemaal doen ZONDER de auto op contact te zetten:— Boordcomputer
— Alarmlichten
— Stadslicht
— Dimlicht (xenon)Tijdens deze functies kan ik de auto nog steeds op SafeLock & Alarm gooien (dus ook met xenon aan) daarom vermoed ik ook dat het niet om lekstroom gaat.
Maar zodra ik het contactslot op stand 1 zet waarna ik de sleutel er weer uit haal dan doet de SafeLock functie en dus ook het alarm niet meer!!!! :mad: Even voor de duidelijkheid dit is dus geen stand 2 van het contactslot zodat alles in bedrijf wordt gesteld, klaar om gestart te kunnen worden…(doet ie het trouwens ook niet mee)
Wie weet hier meer van kom er op dit moment even niet uit, er gebeurt iets tijdens stand 1 van het contactslot maar wat weet ik dus niet zoals welke apparaten er dan inschakeld worden… Oja iedere keer als ik de accu afgekoppeld en weer aangesloten heb doet de SafeLock & het alarm ook weer.
Hele vage storing! :thumbdown
Gr,
Steven
Even ’n update:
Ik weet inmiddels dat ik een lekstroom van 0,08 amperé heb, deze bevind zich onder zekering 22 (als ik deze eruit trek heb ik ook geen lekstroom meer).
Zekering 22 (15A) — Noodknipperlicht / Beeldscherm Boordcomputer / “Infotainment” Systeem / Verklikkerlichten.
Nu heb ik alle componenten 1 voor 1 afgekoppelt waarna bleek dat deze componenten de “boosdoener” niet waren. Maar tijdens het demonteren van mijn middenconsole koppelde ik ook mijn ECC af hierna was ineens de lekstroom weg! Dus het hele zooitje weer gemonteerd op bezoek geweest bij iemand —> tijdens afsluiten van auto ging hij op SafeLock en dus ook het alarm. Maar na thuiskomst kon ik hem WEER niet op SafeLock krijgen en dus ook niet op het alarm…:hmmz
Dus moet ik het ergens in een slecht contact zoeken? Want ik weet 100% zeker dat er geen extra componenten op zekering 22 zijn aangesloten (radio was ook geheel verwijderd).
Ik heb een verouderd bedieningsboekje van April 2000 nu staat daar geen zekering bij voor de ECC module kan het zijn dat ze de plaatsing van de zekeringhouders hebben veranderd (auto komt uit 2002) en ik daarom misschien verkeerd zoek…
Ik gooi morgen even de accu er 10min vanaf om te kijken of hij het dan weer wel doet (accu is er namelijk ook even vanaf geweest tijdens het onderzoek naar de lekstroom) dus wie kan me verder helpen?
Alvast bedankt jongens!
Gr,
Steven
Kijk daar kan ik wat mee jongens thnx alvast voor de info :thumbup ik ga het eens even bekijken want dat met die radio kan wel eens gaan kloppen…
Gr,
Steven
Wat kost dan alleen zo’n run om te kijken wat je koppel & pk’s zijn?
Gr,
Steven
Ik vind het een enorme pluspunt de bak schakelt namelijk soepeler en voelt ook “vertrouwder & stevig” aan ook tijdens sprinten is hij erg snel en betrouwbaar met schakelen (pakt goed op tussen de versnellingen)
Alleen als de Z20LEH motor straks van mij zo’n 500pk gaat produceren gooi ik er denk ik toch een Diesel M32 versnellingbak achter dit ivm het langere doortrekken in de versnellingen en een hogere topsnelheid (door een andere tandwiel verhouding binnenin de bak).
Gr,
Steven
Je kunt de aandrijfassen niet gebruiken van een LEH omdat de Astra H wiellagers met ABS niet functioneren op een Astra G ivm het Can-Bus systeem. Die van de LEL & LER kun je gewoon in je bestaande wiellagers drukken zodat het probleem van de ABS ook is opgelost… :thumbup
Ik kan het weten ik rij namelijk met een Z20LEH motor en M32 versnellingsbak in mijn Astra G. :vertag
Gr,
Steven
origineel gepost door OPCdriverDat verschilt per persoon , die “ster” grijpt directer aan met haast geen slip wat filerijden
wat meer techniek vereist voor de mindere goden (hoewel ik mij daar niet direct toe wil rekenen)
deed ik het meestal als volgt ; laat wat meer ruimte tussen je voorganger en trap je koppeling altijd
volledig in en volledig los (voet er ook vanaf) , je hebt van die “broeders” die nou eenmaal de koppeling flink laten slippen en het voetje er zowat op laten rusten onder het rijden en dit gaat bij dit soort niet zo goed , hij grijpt directer aan vrijwel zonder slip.
Het gaat dus wel als je een beetje handigheid bent , maar het is net als met schakelen
sommige leren het , sommige niet.Waar het mij om gaat is dat straks de Z20LEH motor zo’n 500pk gaat leveren. Het setje wat ik bedoelde in m’n eerste post is goed voor 500nm+ maar ja als ik straks 500pk heb wat mag ik dan verwachten toch wel zo’n 600/650nm denk ik???
De wagen blijft uiteraard ook voor straat gebruik maar wil geen gedoe straks met een ontoereikende koppeling. Dus is Sachs bij voorbaat al de beste of zijn er ook nog alternatieve merken die ook een hoge NM grens hebben???
Zijn er nog mensen die met een ster koppeling rond rijden?
Gr,
Steven
@Zetos: 280mm voor een F23 das wel erg groot kan niet begrijpen dat ze dan vooral bij de huidige 150pk diesel & 240pk benzine uitvoeringen dan “maar” een diameter van 240mm hebben met een massief vliegwiel.
De LEL 170pk & LER 200pk hebben een diameter van 220mm met een “2-delig” vliegwiel trouwens iets wat ik ook bij een F23 bak zou verwachten…
De ster koppeling is dit nu ook voor “normaal” weg gebruik of zoals ze ook al vermelden alleen circuit gebruik?
Hoi ZafiraOPC,
Geldt dit ook voor een Z20LEH koppeling diameter 240mm, en is dit dan deze:
SRE Performance Clutch Kit
SRE clutch cover + SRE Performance clutch disc at a special rate. Transmittable torque 500+NmArt.No.: 999789 999508
En wat is nu het verschil tussen Performance (ronde schijf) & Racing (ster schijf) qua gevoelsmatige koppeling gebruik?
Gr,
Steven
origineel gepost door zetos
die van mij heeft 424 nm slipt ook nooit door heb orgineel koppeling erin:vertagDan geef je niet genoeg gas…:jerry
Bij mijn Z20LER motor (354nm koppel) slipt de originele koppeling ook al door als ik er echt sprintjes mee ga trekken…:angel
Greetzzz!!!
De stekker met antennekabel (die ook achter het dashbordkastje zit) heeft een draad lengte van maar 20cm dus die kan nooit tussen de voorstoelen eindigen. Ik weet trouwens wat je bedoelt want heb toevallig een stuk kabelboom van een schade auto met UHP-4 module aansluiting & bedrading voor de carkit/telefoonhouder tussen de voorstoelen hiero liggen en dat is een totaal ander soort bedrading. Vandaar dat ik de stekker & antenne dus niet kan plaatsen bij een module/apparaat…:hmmz
En wat moet ik me voorstellen bij een 2 traps airbag, heeft deze een grotere werkweidte ofzo iemand een foto of voorbeeld er van?
En ik dacht juist dat die 12 polige stekker juist van de TPMS/DDS was heb hiero al zo’n module liggen en die heeft ook een 12 polige aansluiting denk dat de gene die jij bedoelt van de PDC is (parkpilot)…
Alvast erg bedankt voor de info Astraaa :thumbup
Nou mensen wie kunnen dit aanvullen?! :D
Greetzzz!!!
Als je de steekas uit je fuseehuis hebt moet je de steekas zo recht mogelijk houden “indrukken” richting versnellingsbak daarna goed beet houden met 2 handen en een goede ruk naar voren “naar je toe” geven misschien dat je het een paar keer moet proberen maar de steekas gaat er zo wel uiteindelijk uit zonder te beschadigen…
Succes
Greetzzz!!!
Zo weinig??????? :o
Dit was toch een 2.0 turbo gechipt met Recaro zetels er in & opc line pack2 kit???
Nee dat hoeft niet tijgertje57 heb er namelijk nog 2 liggen, allebei er onderuit gehaald ;)
Gr,
Steven
Nou das alvast 1 positief bericht Jordy! Hoef ik niet weer alles los te schroeven en te verwisselen…
Thnx!
Naja ik heb ze binnen van Regal-Autosport ga ze dit weekend monteren in m’n beide Astra’s
28 april 2010 om 22:34 In reactie op: Astra H Station: Locatie van de DDS (TPMS) & PDC module& #17662995In m’n Astra H Station 2.0 Turbo heb namelijk een rijk uitgeruste uitvoering deze dingen ontbreken voor de rest heb ik “volgens mij” alles:
— DDS / TPMS
— PDC (Park Pilot)
— UHP4 BlueTooth (telefoon) <— al binnen met originele bedrading & carkit!
— Electrische inklapbare spiegels
— Origineel fabrieksalarmWat betreft TPMS hier staat een uitvoerig verhaal over op een Engelse Astra site:
http://www.astraownersnetwork.co.uk/showthread.php?p=1184277
Het enige waar die vent over viel en het dus toen “volgens mij” niet door heeft gezet is door de ESP pomp, dus ik moet wel eerst kijken of mijn ESP pomp erop voorbereid is…
Kun je me misschien vertellen waar ik precies die stekker van de PDC module kan vinden bij de REC? En wat het GM onderdeel nr is van het bedieningspaneel met de volgende functies: Sportknop / C.V. / Stoelverwarming / TPMS / PDC en de dealer prijs daarvan?
Alvast erg bedankt!
Gr,
Steven
Nou Heavy-D je laat ons wel wachten ik wil er namelijk ook aan beginnen! :angel :jerry
Greetzzz!!!
Is het alleen een sensor of zit dit in het gaspedaal verwerkt zodat je dus een compleet gaspedaal kunt kopen…
Greetzzz!!!
Niemand toevallig?
Dat wilde ik ook net vragen en een prijs misschien?
Is dit de kabel die dan vanaf de centrale aansluit stekker naar boven via de A-stijl loopt naar de mircofoon toe…
Greetzzz!!!
-
AuteurBerichten