Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door GSE
Mmm lmm erop heeft toch wel wat voordelen:
Bij problemen met LPG systeem kun je altijd nog van a naar b.En hinderlijk is die luchweger niet,hij remt het vermogen niet of nauwelijks.
Als ik alleen benzine rij en ik krijg problemen dan is dat toch hetzelfde. En de LPG installatie met mengstukjes geven weinig tot geen problemen. (wellicht minder dan een L jetronic van tig jaar oud die eigenlijk niet meer in gebruik is)
Dus ik vind dat eigenlijk geen sterk argument, hier geld ook de vergelijking van Ghanz.:thumbup
Wie rijdt er hier allemaal op LPG????
Waarom rijden jullie nog met een LMM????
Als de auto goed is afgesteld (ook met een verdamper installatie) start ie ook op LPG dus heb je die hele injectie niet meer nodig. En bij een eventuele back fire heb je geen schade aan de LMM.
Dus ook geen problemen meer met computers, temp sensoren, brandstoffilter, drukregelaar. enz.,enz.
Die backfire zou ik ook niet zo bang vooor zijn. Ik had een 2.0e cih met lpg. Hierbij had ik de LMM gewoon continu helemaal opengezet waardoor bij een eventuele back fire nooit de klep zou beschadigen. Later heb ik de hele lmm eruit gehaald en alleen op LPG gereden. Ook starten op LPG. Nooit problemen gehad.
Maar een geregeld systeem vindt ik persoonlijk toch mooier, en het is leuk om met je laptopje de auto af te stellen.Die backfire kleppen heb ik overigens weinig vertrouwen in. Mocht een backfire voorkomen dan kan het best mogelijk zijn dat de klep te laat reageert en dan toch je LMM kapot is.
origineel gepost door GSE
Mengstuk heeft als enig groot nadeel dat het de luchtoevoer enorm afknijpt,waardoor je bovenin geen vermogen meer hebt of anders gezegd merkbaar minder als zonder mengstuk.Verder is verdamper en mengstuk een redelijk simpel en betrouwbaar systeem.
Helemaal mee eens, simpel en betrouwbaar. :thumbup
Ik heb ook al e.e.a. bekeken en ik vind die standaard mengstukjes ook niet alles. Daarom ga ik eerst over naar vrij programmeerbare injectie (computer e.d. ben ik nu pas aan het maken) dit lopend maken op benzine en daarna dampgasinjectie erop. (Als ik nu maar eens wat meer tijd daarvoor had!!!!!!)
Kijk hier maar eens:
dampgas injectieIs wel wat duurder maar je kan er ook mooi mee spelen. Een vriend van mij heeft inmiddels zijn bmw hiermee uitgerust en dat loopt helemaal perfect (inmiddels 2 jaar). Hij heeft zelfs de gehele benzinetank eruit gehaalt.
Er zullen altijd mensen zijn die dit onzin vinden of die een mengstukje veel beter vinden. Zelfs profesionele LPG inbouwers weten soms niet wat het juiste en goed werkende systeem is. Zeker niet voor de oudere auto’s.
Hoogst waarschijnlijk lucht in het systeem. Even goed ontluchten en alles werkt zoals tevoren.
7 april 2010 om 12:33 In reactie op: keuze zafira 1.8 140 pk edition of 1.7 CDTi 125 pk edition #17649789Ik rij sinds 2007 met de 1.8 easytronic op LPG. Dat laatste moet je echt noooooooit nemen op die x18xer.
Verder rijdt het wel lekker. Je moet wel hoger in de toeren rijden om lekker vooruit te komen maar traag is ie zeker niet. M.b.t. het geluid, dat vind ik wel meevallen.
Als ik nu moest kiezen ging ik toch diesel rijden maar dat is enkel omdat ik veel problemen met het LPG heb en heb gehad.
De easytronic moet je even aan wennen maar daarna rijdt het wel lekker. Overigens gebruik ik ook nog vaak de manuele stand omdat met de sport stand ingeschakeld beter rijdt.
Hier een plaatje tijdens vakantie in Italie.

Motronic 1.5 heeft drie rijen. Motronic 4.1 heeft 2 rijen.
Heb zelf ook een c30ne met motronic 1.5 en die heeft ook 3 rijen en 55 polen.
google maar effe op Motronic 1.5 en je zult het zien.
origineel gepost door MonzaRon
Ik denk dat je aan elke auto wel wat kan vinden wat niet origineel is. (zoals bijv. de spiegels van de A1 van monzaron).
:o:o:o vertel, ik kan er bijna niet van slapen, tis wel een verre 81er, dash is ook A2,
en als je goed kijkt bij die andere late A1s, zie je daar die spiegels ook :hmmz :Dgrtz king:
OK als de spiegels origineel zijn dan zij het zo. Ik dacht dat die alleen op de a2 gebouwd waren maar wellicht dus niet.
Ik vind ze in elk geval mooier dan die oude A1 spiegels.Maar dan is het zonnedakje niet origineel. Al zie je dat bij veel auto’s van die periode terug. (Maar is niet origineel)
Dus nogmaals wat ik hiermee wil zeggen, auto’s die echt helemaal origineel zijn vind je bijna niet.Verder maakt het mij geen hol uit wat ieder van zijn eigen auto maakt of wat ie ermee doet. Smaken verschillen gelukkig anders zouden wij allemaal in dezelfde eenheidsworst rondrijden.
Wat is origineel??????
Ik denk dat je aan elke auto wel wat kan vinden wat niet origineel is. (zoals bijv. de spiegels van de A1 van monzaron). En sommige vinden het kenteken met de 3 letters al niet meer origineel.
Ieder maakt zijn auto zoals hij er het meeste lol aan heeft. De echte waarde wordt alleen bepaalt door degene die het geld ervoor over heeft. (en dus bij verkoop van de auto). Taxateurs maken enkel een schatting van die waarde.Aangezien mijn monza bij aankoop al niet origineel was heb ik de rest ook naar eigen smaak aangepast.
Hier een plaatje van een niet originele monza. (Maar wel met veel originele optie’s ;);).
Aha op die manier. Dus met de koppelomvormer van een 2.5 op een 3.0 loopt ie eigenlijk nooit op het juiste koppel.
Het valt mij namelijk op dat (zeker bij koude motor) de bak wat later overschakeld als dat ik graag zou willen. Ook bij constant 80 blijft de bak schakelen. Rij ik 85 dan blijft ie gewoon in de versnelling staan.
Ik heb een 3.0 blok met AW 4 bak automaat gekocht. Misschien dan toch maar eens wisselen met de 2.5 AW automaat.
Bij de 2.5 AW bak heeft de koppelomvormer 2,21
Bij de 3.0 AW bak heeft de koppelomvormer 1,85Behoorlijk verschil t.o.v. de 3 gang automaat
Bij de 2.5 3 bak 2,3
bij de 3.0 3 bak 2,15Als je een motronic 1.5 hebt moet je een drie rijige computer hebben.
Trek de slangvan de retour leiding eens los en hang die in een fles of kannetje.
Bij een verstopte retour verzuipt de motor ook bij gas geven.Ik heb er deze JVC in met rood display (past bij rood interieur) en veel chroom wat toch wel past.

Achter heb ik deze speakers van pioneer:

Verder nog een klein bass kistje met 12″ spaeker en 250 watt versterker in de kofferruimte.
Voor in de auto heb ik nog twee opbouwboxen kunnen bemachtigen waar ik nog goeie 8″ speakers in wil bouwen.

Dan vind ik het verder wel best.
Overigens die bleutooth werkt perfect. Beter dan het nokia setje in mijn zafira.Je kan er net de speakermaat 6″x9″inkrijgen. Moet je wel beetje zaagwerk verrichten.
Diepte is er voldoende.
Volgens de kenners:
Beste Öldruckergebnisse werden mit Markenölen und den Viskositäten: 10W60, 15W40 und 20W50 erziehlt.
5W niet gebruiken.
origineel gepost door jsgsi
de XEP en XER motoren kun je beter niet op gas rijden de klepzittingen zijn erg “zacht” hierdoor slaan de kleppen gauw in.
Een koprevisie na 100.000km is niet ongebruikelijk.BEN HET HELEMAAL MET BOVENSTAANDE EENS. NIET DOEN!!
Heb zelf een zafira 1.8xer op LPG van 2007. Is een leaseauto en rij de auto van het begin.
Bij de eerste beurt 30.000 km kleppen stellen (normaal bij 120.000 kost ca euro 450,-) Daarna bij 60000 een komplete koprevisie, en nu elke beurt kleppenstellen. Nokkenasverstelling al enkele keren stuk gehad enz.enz..De velgen wil ik opnieuw laten poedercoaten in alugrijs metallic. Maar dat komt komende zomer, dan heb ik de 16″ OZ erop liggen en kan ik setje mooi klaar maken.
Ja, die is nu van mij (alweer een jaartje of 1.5). Ik moest alleen de maas over om hem te bekijken dus dat was snel gepiept. Had eerst een kadett c coupe als tweede auto maar kreeg klachten van het vrouwjte dat het in de zomer erg warm werd in de auto. Raampje open kon niet want de kleine zat toen achterin.
Ik had dus niet zoveel eisen,
Moest een oldtimer opel zijn, met airco en bij voorkeur coupe model.Even ingetikt op mp kwam ik deze tegen. Is ooit van Opel Nederland geweest vandaar de optie’s.
O.a. verstelbaar stuur, airco, mistlampen, verstralers, verwarmde voorstoel, cruise control, hoogte verstelbare voorstoelen, elektrische ramen, ruitenwisser, getint glas.
Zie adrema plaatje (foto destijds bij aankoop gemaakt)
Ziet er nu stuk beter uit.Zo stond ie op MP

Zo is ie nu
Volgens mij heeft loctide geen zin. Goede onderlegringen zou wellicht wel een mogelijkheid zijn omdat je dan het afschuifvlak vergroot. Dit i.c.m. een hoger atrekkoppel van de moeren zou moeten helpen.
Sommige dingen vind je niet in de boeken en zul je elders uit moeten vissen.
Toen ik mijn monza kocht stond er ook GSE en CD op wat ik nergens kon terugvinden. Aangezien ik toch de auto heb gekocht ben ik daarna gaan kijken wat al dan niet origineel was. A.d.v. het adrema plaatje kwam ik er snel achter dat mijn monza vrij kompleet uitgerust was. Alleen een open dak en de niveauregeling zit er niet op.:thumbup
Om de auto geheel origineel te maken moest ik o.a. de achterzijde wijzigen, reflectorplaat, bumper, achterlampen. Maar ik vond dat wel mooi staan. En ik wilde de motor met bak wisselen. Dus dan maar aanpassen aan mijn eigen smaak. Voorspoilertje, sideskirts en GSE achterspoiler. Ronal 7×15 velgen. Het past wel in die tijdsgeest dus het mag een beetje fout zijn.;);)Ik heb er even over moeten nadenken maar de gasveren weglaten is volgens mij niet zo’n goede oplossing.
Ik denk dat je beter de scharnieren kunt weglaten.:thumbup
Ja dat uitfrezen zat mij al niet lekker, ik dacht ga er eerst eens een paar nachtjes over slapen en wellicht dat er op het forum iemand is die e.e.a. al verholpen heeft.
Ik heb er overigens ook al eens aan gedacht om de scharnieren met lijm vast te zetten. Alleen als je het dan los moet hebben dan heb je een echt probleem.:swearMaar de golden Monzaron king: heeft hier dus nog geen oplossing voor.:D
origineel gepost door MonzaRon
Heb eerst de linker gasveer vervangen, en daarmee was het probleem bij m’n A2 opgelost :thumbupDaarna voor de zekerheid de rechter gasveer ook vervangen,
voor nog iets meer zekerheid en stevigheid,
om er voorlopig dan geen probemen mee te krijgen. :thumbup:thumbupgrtz Ron ;)
Dan zou je achterklep wellicht nog sneller gaan uitzakken nu. Of heb je die op een of andere manier nu vastgezet.:thumbup
Ik krijg de achterklep van mijn monza niet echt mooi uitgelijnd, ik moet de gaten ietsje ruimer maken om het echt strak te krijgen. Ben nog iets aan het bedenken hoe ik de achterklep mooi op zijn plek kan houden dus als je wat weet???
Let wel even op,
De rechter demper is van alle monza’s gelijk.
Deze heeft nummer cat.num. 1 32 683 ond.num. 90054041Het verschil zit alleen in de linker dempers welke zwaarder uitgevoerd zijn.
De linker demper: Cat.num. 1 32 697 Ond.num. 90192479 GSE met schakelaar als die niet op je carosserie zit.of
De linker demper: Cat.num. 1 32 698 Ond.num. 90192478 GSE zonder schakelaar als die op je carosserie zit.
Pak je beide GSE dempers dan valt de klep in elk geval zeker niet in je nek .;);)
KLIK HIER OP DE LINK: GASVEREN ACHTERKLEP
-
AuteurBerichten