astraminator

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 397)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: opn presents sevenum 2010 20-21-22 augustus!!!!!!!!!!!!! #17515780

    As het effe kan kom ik ook effe kijken.

    In reactie op: Opel Zafira B 01 2006 Met GAS ALTIJD WAT!! #17679220

    Ik rijdt zelf vanaf sept 2007 een zafira 1.8 easytronic op LPG. Gel;ukkig voor mij een leaseauto.
    Bij 60000 kleppen gesteld. (Erg duur want er zitten geen hydro stoters in waardoor nokkenas eruit moet enz.)
    Bij 90000 komplete koprevisie
    Bij 115000 nieuwe nokkenasverstelling
    Nu bij 129000 nieuwe nokkenasketting met kettingwielen en wederom kleppenstellen.

    Ook op de duitse forums staan verschillende verhalen met de z18xer met problemen op LPG. Ook de door Opel geleverde auto’s met irmscher installatie.
    Er zijn overigens wel verhalen dat na een gereviseerde kop welke dan ook voorzien wordt met hydro stoters en geharde klepzittingen het euvel verholpen is.

    Succes met je auto en laat even weten hoe het is opgelost. Ik moet nog tot volgend jaar sept. met deze LPG auto. Daarna zeker weer een diesel.

    In reactie op: achterrem en cardanas Monza #17709030

    origineel gepost door champo
    De garage zei dat de ET waarde van mijn velgen nogal af week. Net zag ik een Monza/ opel velg met de volgende info erbij “
    Ronal “400” velgen 8Jx15″ ET 23, steek 5×120 “

    De info die ik vind over de huidige velgen is:

    4 BBS RZ 469 wheels, aka style 5’s
    16×8
    ET23
    5×120 lug pattern
    72.56mm centerbore

    De naaf trouwens opgemeten met een schuifmaat en kwam inderdaad op 69.6. De velg kon ik niet meten omdat de schuifmaat niet paste.

    :wtf:wtf

    Snap er niets meer van…

    Ik zou mij over die velgen niet zo druk maken. BMW velgen passen over het algemeen goed op een monza. Alleen bij de lagere ET waardes en de brede velgen willen ze wel eens aanlopen tegen de wielkasten.

    Maar je kunt beter eerst je remprobleem oplossen. Je hebt inmiddels de remmen goed ontlucht en met de motor uit heb je, als alles OK is, een hard pedaal. Je trapt het pedaal maar een klein stukje in voordat het hard wordt ca. 1-2 cm.
    Deze mag dus niet langzaam wegzakken.

    Zodra je de motor start zal de rembekrachtiger zijn werk gaan doen, en zal je pedaal ietsje verder mogen zakken maar zeker niet tot op de bodem. Ik vermoed dus dat bij jouw de vrije slag niet goed staat afgesteld.

    Deze kun je afstellen door het stangejte van je rempedaal naar de HRC te verstellen. Hiervoor de borgmoer op de vork losdraaien en het stangetje verdraaien totdat de juiste vrije slagbereikt is. Daarna even opnieuw borgen met de moer.

    Heb je de andere remklauwen al even gecontroleerd? Wellicht zitten de bouten hiervan ook niet geheel vast.

    In reactie op: meer power?? #17589216

    Aangezien ik ook niet in sprookjes geloof wil ik het toch eens proberen. Kan zo’n ding van iemand 3 maanden testen.
    Ik heb hem gelijk voor de gasklep van mijn monza geplaatst en iki moet toegeven dat er merkbaar meer koppel is. Verbruik heb ik nog niet kunnen testen, zodra ik hier meer van weet laat ik het wel weten.

    Overigens mijn monza is voorzien van een 3.0E 6 cil met motronic en een AW automaat.

    In reactie op: Hertaxatie van de Monza #17696468

    Als je de taxatie alleen voor de verzekeirng nodig hebt kun je deze al online laten taxeren voor euro 50,-

    http://www.taxatieklassieker.nl/taxatieonline.php

    Hecht er verder niet al te veel waarde aan.:vertag:vertag

    In reactie op: Opel Monza A1 in de Fluid Film [wax] #17691923

    Mooi spul dat fluid film.

    Ik heb zelf Mike Sanders vet gebruikt in mijn kadettje. Het verwerken is niet heel gemakkelijk omdat het warm gespoten moet worden. Maar daarna heb je er wel profijt van. Na 8 jaar (altijd buiten gestaan en mee gereden) was er nog steeds geen roest te bekennen. In de zomer bij warm weer drupte af en toe wel wat eruit.:thumbup

    Mijn monza krijgt ook zo’n behandeling maar dan wil ik hem eerst een nieuw laklaagje geven.

    Ik geloof dat auto spuiters het niet zo leuk vinden als die olie in de droogcabine tevoorschijn komt.:hmmz:hmmz

    In reactie op: vreemd start probleempje monzaadje #17689744

    origineel gepost door GSE
    Al stamp je het gas vol in en start um dan zal zal ie nog niet verzuipen,je start toerental is maar rond de 300/350 toeren en als je start krijgt je computer een signaal van de startmotor dat der gestart word en spuit ie in wat geprogrameerd staat voor genoeg om te starten,als ie eenmaal loopt en de motor meer als …. toeren maakt dan neemt je gewone injectie systeem het over.

    Teminste zoiets was het,verzuipen kan niet met starten.

    Als je tijdens het starten bij een injectiemotor gas geeft dan klapt de LMM op en neer. Als dit veelvuldig voorkomt zou die kunnen verlopen waardoor je mengsel niet meer klopt.
    Daarbij komt nog dat de computer de inspuithoeveelheid bepaalt waardoor gas geven niet niet nodig is.

    In reactie op: Aantal kilometerjes op 1 tank #17682054

    Ik rijdt al jaren met 1 tank. :D:D

    Moet hem wel geregeld vullen :(:(

    In reactie op: Kent iemand deze Monza? #17674357

    Ja die groene 24V is zeker een mooie. Daar krijg je nog veel lol en plezier van.

    Bij de recaro’s in mijn kadettje kon je de stoelen in hoogte verstellen door ze wat hoger op de rail te zetten. Hiervoor waren er drie gaten (M8) op het stoelframe.
    Ik weet niet of dat bij de monza ook zo is.

    In reactie op: Rekord station bijna in mijn handen.. #17670407

    Wellicht heeft ie geen handen meer.:hmmz

    In reactie op: Vervangen voorste veerpotten #17600294

    Zo,n veerpootbrug isleuk maar dan moet ie wel passen.
    Als je een veerpootbrug koopt is die op maat van een auto waarbij depoten nog intact (origineel) zijn. Bij de meeste auto’s waarbij aan de veerpoten gelast moet worden klopt de tussen maat niet waardoor je de veerpootbrug er niet tussen krijgt.
    Je kan dan of de veerpootbrug inkorten zodat ie wel past en deze maat houden, of je kijkt (meten is weten) welke poot (of allebei) niet goed zit en zet die gelijk goed.

    Bij mij was 1 kant ingezakt. Ik heb toen een verstelbare veerpootbrug gemaakt waardoor ik, na het verwijderen van het slechte plaatwerk, de veerpoot op de juiste maat kon zetten. Daarna alle plaatwerk (dikker) er weer ingelast.

    Ik heb nog voor beide zijden de ABS verstevigingen liggen om deze t.z.t. er ook nog in te lassen.
    Mocht iemand interesse hierin hebben dan kan ik wel een tekening verzorgen zodat je ze na kan maken.

    In reactie op: Kent iemand deze Monza? #17674318

    Die groene heb ik ook bekeken. Was daar voor wat andere onderdelen. Wat ik zo kon zien is ie mooi inorde gemaakt.
    Enkele jaren geleden helemaal overgespoten en op het eerste gezicht nergens een plekje roest. Ook de veerkommen niet.
    Enige wat je zou kunnen opmerken is dat het blok er niet mooi gepoetst uitziet. Maar daar is ie absoluut niet minder om.

    Zeker het bekijken en overwegen waard. En voor zover ik weet een betrouwbaar adres.

    Succes met de zoektocht.

    In reactie op: Rekord station bijna in mijn handen.. #17670354

    Hier wat meer commodore C voyage.

    Voor meer info over de comodore C hier:

    COMMODORE C

    In reactie op: commodore C met 3.0 NE motor slaat niet aan #17670106

    Welk injectie systeem gebruik je???

    Als ik het goed heb heb je nog geen motronic (3 rijige computer) erop zitten. Die heeft namelijk een krukaspositie sensor onder bij de oliepomp zitten.

    Bij de jetronic moet de LMM het pomp relais inschakelen. Zodra je gaat starten wordt de lmm klep iets geopend waardoor er een kontaktje gemaakt wordt. Misschien kun je dat even controleren.
    Voor diverse schemas kun je hier SCHEMA JET-MOTRONIC terecht.

    Ik ga even kijken of ik daarbij kan zijn. Moet eigenlijk wel lukken.

    In reactie op: Commodore start niet meer -> en hij rijdt weer #17665916

    Krijgt ie wel LPG??

    Zekeringen allemaal in orde?

    Gaan de LPG kleppen allemaal open??

    Heb je een choke knopje voor het LPG? En heb je die al gebruikt?

    Klopt maar ik heb niet zoveel cash om dat zomaar even voor te schieten.
    Denk overigens de meeste hier niet. En daar komt nog bij dat niet iedereen euro 175,- wil betalen voor eensetje knipperlichten.

    Eindelijk wat nieuws aan de horizon.

    Kan de lampen laten maken. Kompleet met spiegel en glas. Alleen zijn de eenmalige kosten veel te hoog. Ik zou nu 250 setjes moeten bestellen.

    De prijs ligt dan bij ca. euro 175,-. Dat is dan wel incl. E1 keurings certificaat. ex certificaat zal iets goedkoper zijn maar dan kan ik ze niet in Duistland verkopen.

    Aangezien ik denk dat ik max. 50 setjes zal verkopen gaat dit hem niet worden.

    Dus mochten er 250 gegadigden zijn (die ook nog vooruit willen betalen) dan houd ik mij aanbevolen.

    In reactie op: startsloten monza/senator #17662755

    Nou bij opel4ever even zo’n nieuw blokje bestellen en klaar.


    @Ben
    , N72 zonder batterij een weekje op de verwarming leggen om te drogen. Daarna doet ie het weer.

    Had je overigens wel al shampoo in de emmer?:wub:wub
    Gaat ie weer mooi blinken;);)

    In reactie op: Benzinepomp lekt olie #17661856

    Imitatiepompen zijn in dit geval vaak van betere kwaliteit dan de originele.

    In reactie op: Welke LPG installatie voor Ljetronic #17656062

    Wat houdt die 2 jaar garantie in???

    euro 1500,- voor een G3 is niet te veel. :thumbup

    Heb je toch een mooi geregeld systeem erin.

    In reactie op: Welke LPG installatie voor Ljetronic #17656051

    We wachten in spanning af. ;)

    G3 zou ik eerder 1 op 7 tellen. Je hebt wellicht wat meer verbruik t.o.v. benzine.

    @commodore_gse_72 emmertje LPG halen wordt idd moeilijk. Daar heb je een punt.:thumbup

    In reactie op: Solex vs Varajet2 vs enkele Weber #17656383

    Ik zou het spruitstuk van de varajet nemen en hier een weber van een 2.0l ford opzetten. Daar past het openluchtfilter van de varajet ook op en deze weber is vele malen beter als de solex en varajet.

    Bij de opel GT’s waren destijds standaard ombouw setjes te koop. Solex (twee traps) eraf en weber erop met verloop voor het luchtfilter.

    In reactie op: Solex vs Varajet2 vs enkele Weber #17656384

    Ik zou het spruitstuk van de varajet nemen en hier een weber van een 2.0l ford opzetten. Daar past het openluchtfilter van de varajet ook op en deze weber is vele malen beter als de solex en varajet.

    Bij de opel GT’s waren destijds standaard ombouw setjes te koop. Solex (twee traps) eraf en weber erop met verloop voor het luchtfilter.

    In reactie op: Welke LPG installatie voor Ljetronic #17656046

    Dus we zijn er klaar mee. :thumbup

    Op naar het volgende topic.;)

25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 397)