astraminator

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 397)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Thermostaat c30ne #17748651

    In mijn monza met c30ne heb ik de Behr 92 grd thermostaat zoals ik reeds beschreven heb zitten en de meter staat mooi in het midden. Precies tussen de blauwe en de rode zone.

    Er zijn veel andere merken waar een passende thermostaat in zit echter volgens Behr is alleen in enkele volvo’s dezelfde thermostaat gebruikt.

    In reactie op: Thermostaat c30ne #17748649

    De 92 graden thermostaat van Behr werkt goed. Er zullen ongetwijfeld ook nog andere zijn maar dan moet je op de afstand van 31 mm letten (zie plaatje)
    Dit is het nummer: 1.173.92.300
    EAN 4250192924318

    Deze is dus fout. (merk wahler)
    Afstand 29.5 is niet goed omdat deze niet goed afdicht aan de onderzijde diameter 35. Hierdoor wordt steeds het systeem kort gesloten waardoor de motor de gehele radiateur op bedrijfstemp. moet houden.

    In reactie op: Trekkracht 3.0E met 3-traps automaat #17741172

    Ziet er wel mooi uit die senator met sleurhut.

    Overigens die senator ook. Toffe velgen op je plaatje in de avatar.

    In reactie op: Trekkracht 3.0E met 3-traps automaat #17741168

    Volgens mij haal je 2 zaken door elkaar.
    De lockup komt pas in werking in de 4e versnelling en lijkt hierdoor een beetje op een 5e versnelling. De lockup zorgt ervoor dat de koppelomvormer wordt overbrugd. Hierdoor is er geen slip meer waardoor het toerental wat nog wat zakt.
    Met de schakelaar zorg je er alleen voor dat de 4e versnelling niet inkomt (en dus ook niet de lockup).
    Omdat je een A1 senator hebt waarin je achteraf de 4 bak hebt gelegd zou het ook nog kunnen zijn dat je een 3.45 achteras overbrenging erin hebt. I.c.m. de 0.69 overdrive van de 4e versnelling kom je dus aan het lage toerental op de snelweg. Bij de a2 hadden deze een 3.7 achterasoverbrenging waaardoor de trekkracht wat beter is maar ook het toerental iets hoger ligt. Met een caravan zou dit dan geen problemen moeten opleveren.

    Mijn monza is ook voorzien van de 4 bak automaat met 3.45 achteras. Topsnelheid haal ik nu niet omdat de overbrenging te lang is. Schakel ik de 4e uit dan trekt ie wel door tot 180-190 maar dan maakt ie netzoveel toeren als met een 3 bak automaat.

    Persoonlijk vind ik een schakelbak met aanhangwagen het mooiste rijden. Dan kun je zelf kiezen welke versnelling en pas je hierop je snelheid aan. Bij een automaat kun jedat niet.

    In reactie op: elektrische ventilator #17733124

    Je hebt ze met kant en klare fitting en ook los. Ik heb de losse t5 lampjes in de bestaande fitting gezet. Dat past precies. Voor de dashboard verlichting hoef je geen weerstand ertussen te zetten.

    In reactie op: elektrische ventilator #17733121

    Nee niet moeilijk. Dashbaord eruit nemen en dan de lampjes wisselen. Ik heb tevens de achterkant van de tellerplaat bekleed met alumium zodat je het licht wat meer terugkaatst.

    In reactie op: elektrische ventilator #17733119

    Zojuist ook eindelijk de dashboard verlichting eens aangepakt. Alles vervangen door LED lampjes. Het is een wereld van verschil.

    In reactie op: elektrische ventilator #17733118

    origineel gepost door GSE
    Achterklep ligt klaar :o
    Na een dik jaar ofzo…hehe

    Ik geef je wel even een seintje wanneer ik hem kom halen. Op het moment is het hier een beetje hektisch.

    In reactie op: elektrische ventilator #17733117

    origineel gepost door Jigsaw
    is je monza uitgerust met een airco? Volgens mij heeft je radiator dan ook een schakelaar, daar kun je volgens mij ook je electrische ventilator op aansluiten

    Ja dat kan natuurlijk ook, maar dan kun je hem niet instellen.

    In reactie op: Een Senator rijder erbij ! #17728491

    Ik heb de ombouw naar c30ne ook gedaan en daar heb ik nog geen moment spijt van gehad. Loopt erg lekker en is beduidend krachtiger.
    Daarbij is de ombouw erg eenvoudig en als je de jetronic erop laat ziet het ook nog origineel uit als je dat wil.

    In reactie op: elektrische ventilator #17733114

    Laat maar weten als ie klaar ligt.

    In reactie op: elektrische ventilator #17733112

    Rijgenot is zeker aangenamer geworden. M.b.t. het verbruik zal het wel meevallen denk ik de ventilator gebruikt toch nog altijd een 100 W.
    De bedrijfstemperatuur en daarmee ook de kacheltemperatuur regelt de motorthermostaat dus daar zal de elektrische ventilator weinig verandering in brengen. Oliepomp staat hier ook verder buiten en zal zeer weinig invloed ondervinden van de elektrische ventilator. (Overigens er zit bij mij nog een oliekoeler op)
    Tijdens het rijden springt de ventilator nagenoeg nooit aan. De rijwind geeft dan genoeg koeling. Alleen bij file rijden of lang wachten voor de stoplichten begint de ventilator te werken.

    Een goede visco koppeling is zeker niet slecht. De temperatuur met een visco zal minder schommelen omdat deze steeds harder mee gaat draaien naarmate de motor warmer wordt. Het opwarmen van het blok zal dus gelijkmatiger verlopen wat natuurlijk als positief beschouwd kan worden.

    Bij deze een paar plaatjes.

    Hier ook nog een plaatje van de achterspoiler. Die had ik er ook nog even opgezet.

    In reactie op: Iemand een idee? #17733521

    Het is mij niet duidelijk wa t je precies bedoelt, je namelijk alleen een starterkrans bij en automaat. En bij een schakel auto zit de starterkrans rondom het vliegwiel vast.

    Volgens mij kan het echt niet zo zijn dat door de kortsluiting nu dat geluid hoort. Lijkt mij eerder dat er bijv. een bougie niet goed vastzit o.i.d. Of dat er ergens een kabel verbinding maakt zodat je startmotor opeens wil beginnen te draaien. weggesmolten isolatie ofzo.

    Probeer eens duidelijk uit te leggen welk geluid je hoort of plaats een filmpje.

    In reactie op: elektrische ventilator #17733109

    Hartelijk dank voor de tip.

    Ik heb hem inmiddels ingebouwd. Prijs 118,40 incl. bevestigingsmateriaal en regelbare thermostaat. Hij staat direkt op de accu (wel met een zekering ertussen natuurlijk) en het werkt perfect. Temperatuur blijft mooi constant alleen als je lang stil staat hoor je dat de ventilator aanspringt. Ik heb tevens een lampje in het dash gezet zodat ik kan zien wanneer de ventilator gaat draaien. Thermostaat staat nu ingesteld op 90 graden.

    Motor is overigens een stuk stiller en feller geworden. Meer als wat ik verwacht had.
    Klusje stelt niet zo heel veel voor. Ventilator diameter 382 mm past mooi in de radiatorkap. Ik zal eens wat plaatjes maken in hier neer zetten.

    Overigens had ik voor de airco al een kleine elektrische fan. Overigens de regelthermostaat kan direkt de fan aansturen, daar hoeft geen relais tussen.

    In reactie op: pomp stuurbekrachtiging #17728678

    Andere pomp erop gezet em alles is opgelost. Bedankt

    In reactie op: pomp stuurbekrachtiging #17728668

    origineel gepost door m400
    Grapje!!

    Van mij niet.

    In reactie op: pomp stuurbekrachtiging #17728667

    origineel gepost door m400
    Weet je wat, verkoop mij die Monza maar, ben je van alles af……….

    Doe een goed bod en hij is voor jouw:thumbup:thumbup

    In reactie op: pomp stuurbekrachtiging #17728666

    Yep peil staat goed. Ik hebnog een andere pomp liggen dus ik ga het pompje even wisselen.

    In reactie op: pomp stuurbekrachtiging #17728662

    Ik heb ook de originele breedte van 10 erop zitten. Er zat wel een 9,5 op.
    Het piepen blijft echter.

    Overigens hoor je ook wel een fluitend geluid wat de v-snaar in elk geval zeker niet is. (Heeft ie overigens al lange tijd en wordt niet erger) Ook dit geluid is alleen bij langzaam rijden en sturen hoorbaar.

    In reactie op: pomp stuurbekrachtiging #17728660

    Het was al een tijdje zo dat wanneer ik langzaam reed de v-snaar ging piepen bij het sturen. Nastellen hielp niet dus een nieuwe gekocht. Nu is het stukken minder maar toch hoor je de snaar nog wel eens. Ook bij weinig toeren en draaien van het stuur dan gebeurt dat een beetje hakkelig en niet vloeiend.

    In reactie op: Welke ontsteking hoort bij een 3.0E Jetronic ? #17726151

    Ik zal morgen eens kijken volgens mij heb ik nog e.e.a. van een le2 liggen.

    In reactie op: Schokdempers Monza A2 #17716800

    Je kan schokdempers van een opelrekord nemen. Moet je wel de onderste rubbers (bevestigiing) wisselen.

    In reactie op: Nieuwe Monza #17711635

    Kijk dat ziet er nog eens gaaf uit. Alleen mis ik wat kapjes op de wielen. :kewlpics

    In reactie op: A senator '82 kachel-aanjager #17711135

    Er is 1 ventilator (aanjager) die de lucht naar binnenblaast en welke vanuit het interieur regelbaar is.
    Daarnaast heb je een extra ventilator voor de radiateur zitten.

    Er zit overigens wel verschil in de schakelaars. Zoals GSE omschrijft heb je een schakelaar van na oktober 1980. Deze heeft 4 steekverbindingen op de achterzijde. Bij de oude uitvoering heeft deze 3 steekverbindingen.

    De verschillen zijn:

    De oude uitvoering pakt op stand 0 buitenlucht waarbij de nieuwe uitvoering de binnenlucht wordt gepakt. Echter beide zonder het draaien van de aanjager.
    Bij het driehoekje naar boven wordt er bij de oude schakelaar lucht langs de voorruit geblazen zonder airco en bij de nieuwe met airco.

    In reactie op: kleur probleem?? #17683972

    M.b.t. de opel monza en senator bij deze een overzichtje van de jaartallen en de gebruikte kleuren.

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 397)