astraminator

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 397)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: trillingen monza #17782578

    Zeker de goedkope wielagers kunnen van slechte kwaliteit zijn. Waar SKF bijvoorbeeld 10 rollen inzet doet een 2e keus merk dat met 9 rollen. Gevolg is dat het lager veel sneller slijt.

    Dus wielagers controleren kan geen kwaad.

    Overigens geldt dat ook voor de winterbanden. Als die van een onbekend merk zijn zal de kwaliteit ook niet altijd even goed zijn. Bij een hoogte slag in de banden krijg je ook behoorlijk trillingen in het stuur.

    In reactie op: trillingen monza #17782575

    Heb je geen hoogteslag in de wielen?

    Of hoor je het geluid van het profiel van de banden?

    In reactie op: Nieuw setje velgen voor de Monza #17802190

    [rquote=1847788&tid=140971&author=GSE]Als je intresse hebt:
    Mijn maat in Australie doet zijn 330mm schijven van de hand met klauwen remslangen enz enz compleet set,in goede staat,voor 350$=245€ en opsturen kost rond de 150€ dan heb je voor een 400€ nog een maat zwaardere remmen als zo,n 24v remmetjes.

    Rede van verkoop:
    is overgegaan op 343×32 met 4 zuiger klauwen ipv 330×28 met 2 zuiger klauwen.

    http://cgi.ebay.com.au/Adjustable-Front-Struts-suit-commodore-VN-VP-/290524275115?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item43a498a1ab

    Zoiets bedoel je met verstelbaar??[/rquote]

    Yep, alleen dan gebruik ik de originele veren met kommen.

    De 330 mm schijven kun je niet gebruiken met 15″ velgen, en die mogelijkheid wil ik wel blijven houden i.v.m. winterbanden en zomerbanden.

    In reactie op: Nieuw setje velgen voor de Monza #17802188

    De rand ga ik niet zwart maken. Die wordt opnieuw gepolijst zodat de borduurschade ook gelijk weg is.
    Zijdeglans zwart of glanszwart van het hart is denk ik ook het mooiste.
    Mish gun metal grey is dat donker grijs metallic???

    @ monzaron ik heb twee reserve veerpoten liggen die ik verstelbaar wil maken. Dan kan ik de auto zoveel verlagen als ik zelf wil. Tevens houdt ik dan het comfort van de standaard veren.
    Remklauwen wil ik nog eens wisselen voor de 24V schijven met klauwen dus dat doe ik dan ook in kleur. (donkerrood net als het interieur).

    In reactie op: Vraag over Monza Motorswap 2.5 E –> C30NE #17765735

    Een gebruikt blok blijft altijd een gok. Dan gok ik liever met wat minder geld, en koop van het overige een paar kratjes bier.

    Als je zelf niet handig bent is het wel beter om ombouwen te laten doen, dan heb je nog enige vorm van garantie waarop je kan terugvallen.

    In reactie op: Vraag over Monza Motorswap 2.5 E –> C30NE #17765732

    Altijd doen. Ik heb de overstap ook gewaagt. Van een frisse 3.0e met 3 gang automaat naar c30ne met motronic en gelijk ook de 4 gang automaat AW L71-03.
    Dit verschil is al echt geweldig en voor iedereen met een 2.5 al zeker aan te raden.
    Als je alleen de motor swap doet met behoud van de 3.0 j etronic is het makkelijk ombouwen en hoef je alleen het blok te wisselen. Denk dat je dan voor ca. 250 – 350 euro klaar bent. Wil je ook de motronic erop zetten, dan zul je ook de kabelboom erbij moeten hebben wat het zoeken naar een goed blok wat moeielijker en wat duurder maakt.
    Ik heb een gokje gewaagd en een blok met kabelboom en automaat via e-bay gekocht in duitsland. Je moet dan vertrouwen op hetgeen wat ze aanbieden.
    Als meer zekerheid wil over een goed blok dan zou ik een rijdende b senator kopen als donoreuto. Dan kun je in de senator rijden waardoor je precies weet hoe het blok loopt en heb je altijd de juiste onderdelen bij elkaar.

    In reactie op: sennie vraag #17789397

    Je kan van een foto niet zien in welke staat een auto verkeerd, daarvoor moet je echt zelf bij de auto gaan kijken. En i.d.d. wat verwacht je van een auto van 1979 voor euro 1100,-.

    Het staat er ook duidelijk bij. De auto heeft zijn plekjes.
    Als je een beetje bekend bent met de senator en monza dan weet je dat o.a. de veerpoten en de veerschotels achter de plekken zijn om goed naar te kijken. En een donkere foto wil niet altijd zeggen dat er iets verborgen gehouden moet worden.

    Daarbij kun je op de foto (bij dag licht) een prachtige auto zien en als je gaat kijken valt het zwaar tegen.

    In reactie op: monza gse lust ineens slokkie meer #17787375

    Ik dacht al dat misschien de tank doorgeroest was, maar als je zegt dat de boordcomputer ook het meer verbruik aangeeft dan kan dat niet.
    Als het de lambdasonde is kun je het wellicht ook zien aan de kleur van de bougies

    Klik voor kleur bougie

    In reactie op: Rekord E2 met monza neus. #17786371

    [rquote=1830414&tid=139489&author=noci]Niet te hopen als deze straks klaar is dat je ergens tegen aan rijd !!!
    Dan kan je weer van voren aan beginnen, HIER ZIJN ER GEEN 2 VAN. denk ik …………

    Wel een knap stukje werk CKAD. :thumbup[/rquote]

    Dit is allemaal niet zo moeilijk hoor. :D:D Gewoon wat linkjes plaatsen van de mooie scandinavische forums.

    In reactie op: Vraagje #17780488

    [rquote=1825128&tid=139133&author=MonzaRon

    Misschien achteraf ‘op de boer’, de meeste landbouwers reden Opel,

    [/rquote]

    Je bedoelt hier niet de familie de boer mee, toch???:D:D

    In reactie op: Rekord E2 met monza neus. #17786367

    Bij deze een paar plaatjes van een rekord met gewijzigde voorbumper. Overigens wordt er aan deze rekord nog meer gewijzigd.

    Voor degene die het leuk vinden om een zweeds project (rekord met turbomotor) te volgen is hier de link.

    rekord goes boooooost

    In reactie op: Opel Zafira B 01 2006 Met GAS ALTIJD WAT!! #17679222

    En het is weer zover. Complete koprevisie bij 143000 km.

    Dit is dus de tweede keer de de complete cilinderkop gereviseerd wordt.:swear:swear

    Ik hoop dat ie het nu tot maart 2011 vol houdt. Dan gaat ie vervroegd uit de lease. Iemand belangstelling????;);)

    In reactie op: lpg installatie #17747568

    Wellicht wat laat maar zafira B 1.8 op lpg ombouwen is dood zonde. Niet Doen. Heb zelf een leasezaf 1.8 eaytronic en ben nuaan de tweede reveisiebeurt van de cilinderkop toe.
    Gelukkig lease en hoef ik zelf niks bij te lappen. Wat een eleende heb ik al gehad met dat ding. Ik haal de 30.000km beurten geeneens. Mocht je meer willen weten stuur maar een pm dan kan ik je precies vertellen wat de mankementen zijn geweest.

    In reactie op: Vectra C betrouwbaar LPG of diesel ? #17715021

    origineel gepost door wim-v6
    Z18XER op LPG: Kleppen stellen iedere 30.000km voorgeschreven ipv iedere 150.000km.

    Zegt genoeg denk ik.

    Willem

    Als het bij kleppen stelen blijft dan heb je nog geluk. Ik haal de 30.000km beurt nog niet eens.
    Ik rijdt een zafira z18xer van 2007 op LPG.

    Wat een ellende!!!!!

    Auto heeft nu 142000 op de teller staan en is nu toe aan de tweede koprevisie. De eerste was bij ca. 60.000 km.
    Ook nog een aantal nokkenasverstellingen stuk gehad.

    Ik ben blij dat het een leaseauto is zodat ik zelf die reparaties niet hoef te betalen. Dan had ik beter op benzine kunnen rijden dan had ik geld verdiend.

    In reactie op: Visco koppeling van de koeling #17768509

    origineel gepost door noci
    Visco demonteren en electrische voor de radiateur monteren. wel een thermoschakelaar ergens plaatsen.
    Dat is niet de goedkoopste maar wel de beste oplossing vindt ik !

    Een nieuwe visco is ook duur. Als je een beetje rond kijkt heb je alles kompleet voor ca. euro 130,- incl. instelbare thermostaat. Heb ik ook laatst gedaan en werkt perfect. Je merkt het overigens ook in vermogen. Had nooit gedacht dat het zoveel zou zijn. (Visco draaide wel continu mee bij mij).

    In reactie op: achteras verhouding commodore C #17765432

    Zowel de 2.5S als de 2.5E hebben achterasoverbrenging van 3.7.

    In reactie op: Monza GSE op MP 4000,- #17761278

    Misschien de kleuren van je computer even goed zetten. Volgens mij is het ook zilver grijs.

    In reactie op: m'n 3de Monza is eindelijk thuis [foto's] #17758752

    Is ook geen echte GSE. Geen originele kleur.
    Kijk maar eens naar de deur paneeltjes.

    Wordt toch tijd dat je de garage gaat uitbouwen. Zal wel niet de laatste zijn die er komt.

    In reactie op: m'n 3de Monza is eindelijk thuis [foto's] #17758740

    Wil je een monza museum gaan beginnen ofzo??

    Laat komen die plaatjes.

    In reactie op: Trekkracht 3.0E met 3-traps automaat #17741238

    Juist door het pulseren zou ik zeggen dat de venturi groter moet zijn. Je krijgt immers meer pulsen (en dus meer lucht.).

    In reactie op: van 1.9N naar 3.0E #17753446

    e.e.a. is afhankelijk van het injectiesysteem. De oude l-jetronic is het meest eenvoudig. Daarin zit niet veel verschil tussen 4 en 6 cilinder. De LE en motronic zal wat moeilijker om te bouwen zijn.

    Maar als je een compleet blok incl. kabelboom hebt is alles voorelkaar te krijgen.

    Wellicht kun je eens exact opsommen welke onderdelen je gaat verbouwen.

    In reactie op: Trekkracht 3.0E met 3-traps automaat #17741232

    De berekening heeft ook verder niks met LPG te maken. Het was alleen ter verduidelijking. Dat je met een dun lang spruitstuk bij lagere toerentallen meer lucht in de motor krijgt.
    En meer lucht betekent dus ook dat je meer brandstof kan toevoegen. Of dat nou LPG, benzine of diesel is dat maakt mij niks uit.


    @Ben
    Ik begrijp nu wat meer van die mixers. Echter het blijft een venturi verhaal en dus een vernauwing met google het volgende gevonden waar ook wat uitleg bijstaat. Misschien heb je er wat aan.

    LPG mixer

    Mij is in elk geval duidelijk dat LPG injectie nog altijd het mooiste werkt.

    In reactie op: Trekkracht 3.0E met 3-traps automaat #17741229

    Ik denk ook dat die gascarb van Ben ook anders werkt dan een standaard mengstuk. VOlgens mij werkt deze met een variabele venturi waardoor je altijd voldoende onderdruk hebt om gas aan te zuigen.

    Maar zeker weten doe ik dat niet, ik heb nooit zo’n ding in mijn handen gehad.

    In reactie op: Trekkracht 3.0E met 3-traps automaat #17741224

    origineel gepost door champo
    Dat ingeperst geloof ik niet zo. Ik denk dat het gasmengsel gewoon beter kan mengen en niet neer kan slaan in het traject zoals bij een dikke buis zou gebeuren. Het aantal aangezogen cc aan lucht per slag blijft gewoon gelijk.

    Door de hoge luchtsnelheid krijg je meer lucht in de cilinder. De cilinder inhoud blijft zeker gelijk echter omdat lucht samendrukbaar is kun je er toch meer lucht inkrijgen dan de 3 liter. Kijk maar naar de moderne turbo en blower motoren. Daar pompen ze een 1.4 liter vol met lucht om hetzelfde vermogen eruit te halen als bij een standaard 3.0 motor.

    Bij motor tuning wordt er alles aan gedaan om zoveel mogelijk lucht met brandstof in je cilinder te krijgen.

    Het dual ram systeem werkt overigens ook nog met de drukgolven. Telkens wordt de lucht opnieuw versneld waardoor je wederom meer lucht in de cilinders krijgt. Bij lagere toerentallen heb je eigenlijk 2 drie cilinders waardoor je koppel toeneemt. Bij een 4 cilinder zul je nooit een dual ram tegenkomen omdat hier de verdeling van de krukas niet geschikt voor is. Hier wordt overigens wel het ram systeem gebruikt maar dat is enkel een geoptimaliseerd spruitstuk zonder kleppen o.i.d. erin.

    In reactie op: Trekkracht 3.0E met 3-traps automaat #17741220

    Door de luchtsnelheid in het spruitstuk te verhogen ( kleinere diameter ) Krijg je bij lagere toerentallen meer lucht in de cilinder. Bij de hogere toerentallen werkt de kleine diameter in je nadeel omdat door de hoge luchtsnelheid (hoger toerental waardoor in ook meer lucht wordt aangezogen) teveel weerstand (wrijving) ontstaat.

    Even een rekenvoorbeeldje,

    uitgaande van een 3.0 liter 2000 tpm en een diameter 60mm.
    hierbij is er een weerstand van 0,03 bar per meter inlaatkanaal. (Luchtsnelheid 126 km/u)
    Bij 3800 tpm is dit al 0,1 Bar per meter (Luchtsnelheid 250 km/u)

    uitgaande van een 3.0 liter 2000 tpm en een daimeter 56mm.
    hierbij is er een weerstand van 0,04 bar per meter inlaatkanaal. (luchtsnelheid 144 km/u)
    Bij 3800 tpm is dit al 0,14 bar per meter (luchtsnelheid 288 km/u)

    Hieruit kun je duidelijk zien dat de weerstand erg veel stijgt naarmate het toerental toeneemt. En dat een 4 mm kleinere diameter de luchtsnelheden enorm verhoogd.

    Hierbij is er wel mee grekend dat in beide gevallen dezelfde hoeveelheid lucht benodigd is.

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 397)