Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Let op, nieuwe remmen goed inremmen.:thumbup
Ik zou de vacuum vervroeging toch ook maar aansluiten. Dan loopt ie nog beter.
Bij poedercoaten wordt de lak op het staal gebakken. Hierdoor heb je (mits het goed gebeurt) en erg goede hechting waardoor de velg niet snel zal beschadigen.
Het is wel zo dat zodra de velg beschadigds is er vocht tussen laklaag en velg kan komen waardoor de velg onder de laklaag kan gaan roesten.Als het niet te veel mag kosten is een spuitbusje misschien het beste. Anders je vrachtwagen chauffeur even vragen, wellicht heeft die connecties bij thielco zodat het voor weinig kan.
Hechting is niet zo goed op zinkspray. Waarom laat je ze niet poedercoaten? Of kleurzink bij thielco. Daar doen overigens ook poedrcoaten.
Als de druk te hoog is kan het zijn dat de retourleiding dicht zit. Of het vacuumslangetje zit niet op de drukregelaar. een verkeerde drukregelaar kan natuurlijk ook maar daar zullen we even niet vanuit gaan.
De drukregelaar zit onder het inlaatspruitstuk, midden tussen cilinder 3 en 4 .
Op de foto is niet goed te zien wat er tegen het schutbord gebouwd zit, maar dat is normaal nietde drukregelaar. Het slangetje is een vacuumslangetje, daar gaat geen benzine doorheen.
@ruud B Dat stinken van ginoceros licht in zijn geval niet aan de auto. :P:P
Neem dat maar van mij aan. Ken hem al een jaartje of 25.:D:D
@ginoceros Het zijn zeker geen rekord veren want de E-rekord heeft mc piersing :) voorwielophanging.
Kan wel zijn dat er eens nieuwe immitatie veren ondergezet zijn of veren van een diesel.
Heb overigens wel vaker gezien dat die ascona’s wat hoger staan.En viel de reactie van je wederhelft mee.????:D:D:D
M.b.t. de lengte van de stabi busjes, kan het niet zin dat de busjes een stuk in de rubber geschoven is? Dus door de stalen ringen heen?
Wellicht verklaart dat het lengte verschil.Ziet er zeker niet verkeerd uit deze ascona.
M.b.t. de varajet, bij de koude start wordt de tweede trap door de automatische choke geblokkeerd.Zoals in het nstructieboekje staat:
Bij koude start het gaspedaal eerst 1x vol intrappen en weer laten opkomen. (zo wordt de automatische choke inwerking gezet) Nadat de motor gestart is, gaspedaal niet intrappen, zal de motor verhoogd stationair draaien. Door het gaspedaal na enige seconden kortstondig in te trappen zal het stationair toerental dalen.Bij warme motor gasdpedaal lichtjes intrappen.
[rquote=1868754&tid=142729&author=ginoceros]Hmmmm …. vgl mij moet ik iets eerder bij jou langskomen dan gepland !!! :D:D:D[/rquote]
Je pland toch nooit om bij mij langs te komen!!!!
Ik heb effe gekeken (ben toch aan het opruimen) en heb nog een paar spullekes voor je liggen .
elektronische onsteking (kun je uitzoeken heb er nog 2 kompleet liggen)
Mooie gereviseerde dynamo 65amp.
Mooie gereviseerde startmotor
(startmotor en dynamo komen van het 2.0EH monza blok)Velgen met ringen natuurlijk ook nog maar die moet ik van de zolder afhalen. Wil je ook nog een setje engelmann speigels? Zijn wel wit gespoten.
elektronische onsteking heb ik nog wel eentje liggen volgens mij. Zal strakjes eens effe kijken.
Heb ook nog een setje gestraalde sr wielen met brede chrome ringen liggen. Dus als je die wil laten verbreden…..:afro:afro
Ik zie je wel.
Heb je de ecu ook al eens doorgemeten? of aan een testkast gehad?
Zal niet makkelijk zijn om dat te vinden. 4traps autmaat achter een 2,2???? Zal toch wat tekort komen om een beetje lekker te rijden. Of heb je een zeer korte achterasoverbrenging.
Ik heb voorheen mijn motor als eerste voertuig opgegeven en dat werd ook geaccepteerd.
Foto’s willen nooit zo veel zeggen. Je moet gewoon bij de auto staan om een goed oordeel te geven. De plekken wat GSE schrijft moet je toch bij elke auto goed controleren.
Als een auto op de foto perfect lijkt kan het toch nog behoorlijk tegenvallen. Andersom natuurlijk ook op de foto denk je dat zal niet zo geweldig zijn, ga je kijken dan valt het soms toch nog mee.Als de vraagprijs in je budget past, moet je gewoon gaan kijken.
Ik weetniet hoe goed je duits is maar hier kun je e.e.a. lezen.
De leidingen van de automaat zijn bevestigd met een zogenaamde banjobout. Dat is dus een holle bout die door een soort ring gestoken wordt.
Vergeet dus ook niet de 4 koper ringen te vernieuwen.
Voor de rest klopt het allemaal volgens mij. Bij sommige radiateuren zit er ook nog aan de onderkant van de radiateur een moer maar dat weet ik bij een A2 niet zeker.Let wel even goed op als je de onderste slang losdraait, daar komt nogal wat koelwater uit dus zorg dat je opvangbak groot genoeg is. Voordat je de onderste slang loshaalt kun je het beste eerst de radiateurdop losdraaien zodat ie daar lucht kan pakken.
Eerste type met druk dop en 1 aansluiting naar de radiateurdop de andere is met schroefdop en heeft meerdere aansluitingen


Beide verkrijgbaar bij opel4ever of wellicht ook bij Romijn
Controleer ook even of je een goede masa verbinding hebt, tussen motor en accu. Vaak zijn die massa stips slecht of er zit een dikke laklaag tussen.
Kun je ook makkelijk testen als de motr warm is, door een startkabel tussen accu – en de motor te leggen. Als ie dan beter start is dat het euvel.Dat zou ik dus nooit doen, een verdelerkap spuiten. Vonk doorslag is dan niet te voorkomen.
zeker als je metallic gaat spuiten.Je bedoelt echt een zwarte verdelerkap of dat los kunstof kapje welk over de verdelerkap heen valt. Alleen op de plaats waar de bougiekabels worden aangesloten zijn deze vrij en zie je de bruine kleur. (Als de kabels zijn aangesloten zie je dat niet)
[rquote=1853814&tid=137994&author=Neut3.24]Kan iemand kort uitleggen hoe zo’n visco koppeling werkt?
Bij mijn 24v draaide die altijd mee, en ging nooit harder of zachter draaien bij wisselende temp.En bij de 3.0 12v die ik gehad heb had die gewoon meerdere standen en draaide die door ook als je de motor af zette tot die gekoeld was tot een bepaalde temp.
bedankt vast[/rquote]
Dat is dan geen visco koppeling want zodra de motor uitgaat zal de fan alleen uitlopen en daarna gelijk stoppen. Een visco heeft geen eigen motor om hem op gang te houden.Een viscose koppeling (visco-koppeling) zorgt ervoor dat de motorventilator te allen tijde precies de juiste hoeveelheid koelwind levert. De visco-koppeling is bevestigd aan de voorkant van de motor en de ventilatorbladen worden op de visco-koppeling gemonteerd.
Werking van een visco-koppeling
Afhankelijk van de temperatuur van de koelvloeistof verandert de slipweerstand in de visco-koppeling zodat de ventilator harder gaat draaien naarmate de motor warmer wordt.
Een defecte visco-koppeling herkent u aan een te laag koelvermogen bij een warme motor. Vooral bij lage snelheden (file) of bij hoge belasting zal de motor dan warmlopen met alle risico’s van dien (lekke koppakking, gescheurde kop, etc.). Het is dus aan te raden de visco-koppeling preventief te vervangen zodra u merkt dat de motor niet netjes op temperatuur blijft.zie hier http://www.visco-koppeling.nl/
Het ligt eraan welke visco koppeling je hebt. Van een senator B bijvoorbeeld die gaat dus niet meer draaien als ie stuk is. De oude van de senator en monza A doen dat wel.
Elektrische vin is bij elke goede automaterialen zaak te koop incl. thermostaat. Meet wel eerst even de diameter op die je moet hebben.
Heb je een automaat? Dan kan het zijn dat de schakelaar niet goed bediend wordt omdat het schakelmechanisme niet helemaal goed is ingesteld.
Zet hem maar eens in de R en beweeg de hendel een beetje. Misschien dat ze het dan weer doen.Ik denk dat ik ze zilvergrijs spuit. Die worden vanzelf donker door het remstof.:):):) Gewoon een tijdje niet poetsen dus.
[rquote=1848067&tid=140971&author=m400]Ik begrijp niet goed wat er mis is met de velgen die er nu onder zitten, ik zie de vooruitgang er niet van in.[/rquote]
met de velgen die er nu onder zitten is zeker niks mis en vind ze ook erg mooi onder de monza. Maar voor de winter een setje mooie velgen met winterbanden mag toch ook gerust. DAn kan ik de ronals een beetje sparen zodat ze mooi blijven.
-
AuteurBerichten