Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Oeps, sorry 1000x excuses :angel:angel
Ik zei alleen wat veel mensen denken. :o:o:o
[rquote=1907187&tid=142729&author=ginoceros]Als je er weer aan toe bent dan geef mij maar een seintje ….. ik kan een leuke Kadett kopen maar heb geen zin om met de ascona te gaan leuren … ben een beetje lui …[/rquote]
Ik zou ” een beetje :sleeping:sleeping ” maar weglaten of vervangen door “erg”. :D:D
Als je plattere banden wil zul je een 14″ of 15″ velg moeten nemen om ongeveer dezelfde rolomtrek te houden.
Hier kun je effe kijken welke maat geschikt is. Als je naar beneden scrollt zie je ook op welke velg de band gemonteerd kan worden zonder gekke dingen te gaan doen.
Ik vind de 205/60/13 wel erg mooi staan. Dan zijn de wielkasten ook beter gevult. Maar 235/55/13 zou het mooiste zijn. Mits ze natuurlijk nog betaalbaar leverbaar zijn.
[rquote=1906806&tid=142729&author=ginoceros]Die dingen heb ik ook wel gevonden maar die zien er niet anders uit dan normale popnagels dus vandaar dat ik er weinig aan heb.
Ik pop de plastic dingen gewoon op het spatbord en druk de sierlijst en daarna op. Maak wel FF een testje op een oud spatbord.En bedankt voor het zoeken he …. :angel:angel[/rquote]
Natuurlijk kun je de clips met een popnagel bevestigen op het spatscherm. Maar dan krijg je de clip niet meer los. En daarom hebben de originele nageltjes een extra randje. Dus zodra de nagel wordt gepopt, dan blijft er een stukje uitsteken om de clip overheen te schuiven. Kijk nog maar eens goed naar de foto’s dan zie je een extra randje zitten.
Wil je het gemakkelijk bevestigen dan kun je altijd nog montage kit gebruiken.:D:D:D
Tjonge ik had je hoger ingeschat, valt dat weer tegen zeg.
Een beetje googlen geeft het volgende,
Heb je nu wel heel erg geholpen, verder moet je alleen nog op bovenstaande links klicken. Denk dat dat wel gaat lukken. :P:P:P
Het drekboek maar gelijk inruilen voor een echte.:D:D Kijk even bij ps autoteile op de EBAY winkel. Dat lukt misschien wel.
[rquote=1906468&tid=142729&author=ginoceros]
Super … alleen hoe heten die krengen in het Duits ??[/rquote]Wat denk je zelf: poepnegel :):):)
Karosserie zierleisten nieten
Ik denk als je bovenstaande intikt en dan ascona B erbij zet dat er wel uit moet komen.
HRC kan het bijna niet aan liggen, die is inwendig linksvoor en rechtsvoor verbonden. Maar als ie gewoon naar links trekt zonder dat er geremd wordt dan kan het idd aan de uitlijning liggen.
Als ie alleen naar links trekt bij het remmen kan het ook aan de afstelling van de achterremmen liggen. Heb je dat al gecheckt?Andere banden zullen wwel snel nodig zijn met je nieuwe rijstijl en dito remgedrag. Kreeg al opmerkingen uit de buurt :fy1:fy1 toen je gisteren wegreed.
Je moet nu alleen de wielkasen wat verkleinen. Die zijn niet echt gevuld.:P
Ziet er wel laag uit. Is het niet lastig bij de bochten? De stoeprand zit toch in je blikveld. (Wellicht een periscoop en optie)
M.b.t. het remverschil, komt dit echt van de voorzijde of komt het door de achter zijde. Kijk ook even welke rem het eerste grijpt, dan weet je dat aan de andere kant iets niet goed zit.
Wordt dus weer een paar remproefjes bie ut baggergaat.
En niet met de handrem de bocht om zodat je weer in het weiland staat.:jerry:jerryJe weet gewoon als je een 6 cilinder automaat rijdt dat ie een stuk meer verbruikt als een toyota aygo.
Ik rij mijn monza niet omdat ie zo zuinig is maar omdat ie lekker rijdt en omdat ik het model mooi vindt.
Hobby mag geld kosten toch!
In de kroeg kijk je toch ook niet naar je verbruik.:):):)[rquote=1903897&tid=145422&author=commodore_GS_72]Kort samengevat
6 cilinder opel. Is 1op 5-6
4 cilinder opel is 1 op 8-10Heb diverse motoren gereden op gas,voornamelijk op de selweg
Uit eigen ervaring deze getallenZuiniger op gas is amper haalbaar met een oude cih motor.[/rquote]
Ik heb het in het begin een beetje bijgehouden. Mijn verbruik 1 op 7 met c30ne motronic en 4 bak automaat. Wel allemaal korte stukken en flink doorrijden.
Ik hou het nu niet meer bij, want daar wordt ie toch niet zuiniger van.Tja, das weer balen van die blanke lak en de eindtrap. Maar zo blijf je wel weer van de straat.
Is ook niet zo vaak op dit forum maar op de mail zal ie vast wel reageren.
Mooie wagen Wiel. Heb hem volgens mij wel eens langs zien komen als ik toevallig eens aan de andere kant van de maas was.
Ik zet mijn plaatjes er ook nog maar eens bij. Heb je tevens weer een upje.


De 2.2 schijven zijn gekoeld en passen op de 2.0 als je de remklauwen ook wisseld
Je kan rekordherm (ook hier op het forum) een mailtje sturen, misschien dat hij er nog een heeft of weet waar jeze kan halen.
Kijk hier maar eens dan zal e.e.a. wel duidelijk zijn en daar staat ook waar je op moet letten als je een nieuwe thermostaat koopt. Duits kun je eventueel met google vertalen.
[rquote=1892717&tid=143841&author=noci]Ik zoek er nog een voor mij senator A2 maar wel een die over een 24V kan die erin komt .
Iemand een adres of nog een liggen die ik kan aanpassen ?????????????????????[/rquote]Moet je een ruil maken met bettus want die heeft nu een brug voor een 24V. Deze past niet als je airco hebt. Daar ben ik zelf ook achter gekomen.
Nee kan voor de motor geen kwaad. Sommige mensen zagen de onderzijde zelfs geheel open, om een ander geluid te krijgen.
Precies dat is hem. :thumbup:thumbup
Plaatje maakt alles duidelijker.:thumbup
[rquote=1891623&tid=144479&author=rinus de boer][rquote=1890941&tid=144479&author=ckad]Wat vaak vergeten wordt bij gebruik van een open luchtfilter, is dat je eigenlijk een soort inlaatkelk moet gebruiken om een filter optimaal te laten werken. Zonder deze kelk werkt natuurlijk ook alleen krijg je meer wervelingen (en dus weerstand) waardoor de voordelen van het open filter teniet gedaan worden.
Deze kelk zit dus wel in de originele luchtfilterbak dus daar heb je met een inlegfilter geen last van.[/rquote]
In mijn Cali had ik die inlaat er wel in zitten. Die liep vanuit de haaiebek (onder de bumper) tot net voor het filter. Maar toch, vooral in de zomer is het effect van zo’n filter minder.
Als je zo’n Z57i setje koopt van K&N, zit er, geloof ik, standaard bij.[/rquote]Wat ik bedoel is de Kelk of trechter welke vast op de lmm zit geschroefd. Dus niet de slang om verse (koudere lucht) van buiten de motorruimte te nemen.
Wat vaak vergeten wordt bij gebruik van een open luchtfilter, is dat je eigenlijk een soort inlaatkelk moet gebruiken om een filter optimaal te laten werken. Zonder deze kelk werkt natuurlijk ook alleen krijg je meer wervelingen (en dus weerstand) waardoor de voordelen van het open filter teniet gedaan worden.
Deze kelk zit dus wel in de originele luchtfilterbak dus daar heb je met een inlegfilter geen last van.
Ben ook aan de remmen begonnen. Helaas lekt de remkrachtverdeler dus die moet ik ook maar gelijk vernieuwen.
En ik kwam erachter dat er 2 verschillende naven verbouwd zijn. Gelukkig heb ik beide soorten nog reserve liggen anders waren de schijven op de verkeerde maat uitgedraaid.Maar goed on topic. Maak je de 4 klaverladen van de velgen velgen ook weer mooi glans zwart??
En hoe passen de chrome ringen? Vallen die mooi diep in de velg.effe warm stoken wil ook nog wel eens helpen.
Anders zodra je nieuwe hebt de oude uitboren. Ik dacht dat de bouten 12 mm zijn dus boren met 10 mm maar niet helemaal. Laat nog ca. 4 mm zitten. Hier kun je dan een drijver van 8 mm mooi inzetten en de bout eruit meppen.
Zo heb ik het ook eens gedaan.
Je hebt een u2u.
Zullen volgende week wel uitgedraaid zijn. Dan kan ik ze de week daarna inbouwen.
-
AuteurBerichten