astraminator

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 397)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: wat heb je vandaag gedaan #17781689

    Gisteravond maar eens de ventilator (voor de verwarming/airco) gewisseld. Stond allang op de planning want hij maakte van die aparte geluiden (droge lagers). Tevens begonnen met de het inbouwen van de breedband lambda met controller. Als het effe lukt ga ik daar vandaag weer verder mee. Volgende stap is dan de KDFI (vrij programeerbaar motormanagment) erin zetten.

    In reactie op: aansluiting kachel a1+weer geen doorstroming. #17939227

    @MonzaRon wrote:

    Zo zijn er dus wel meerdere users met een winter-warme bolide :thumb

    Het is een thema dat niet overal opgewarmd wordt in fora’s,
    ook mooi te lezen dat er positieve berichten te lezen zijn
    omtrent de ‘gesloten/open-haard’ politiek in onze bolides :jerry

    Naar mijn mening is het ook geen probleem dat elke monza /senator/commodore/rekord heeft. Denk dat het vooral te maken heeft met veroudering, kalk, ventilator die minder toeren draait door slijtage enz.enz…

    Wij hebben enkele rekords gehad E1 en E2 en die werden ook lekker warm van binnen, ook bij vorst. Enige probleem was het bekende toeren regelen van de ventilator.
    Moet wel zeggen dat sinds ik de elektrische vin heb gemonteerd, dat de auto een stuk sneller warm is doordat de vin niet meedraait als ie koud is (kapotte visco waardoor de vin continu bleef draaien)

    In reactie op: aansluiting kachel a1+weer geen doorstroming. #17939215

    Dit gaat vooral werken als er in het verleden leidingwater als koelmiddel is gebruikt. Je krijgt dan ketelsteen (kalk) afzetting in de warmtewisselaar en dat geleid natuurlijk niet zo goed.
    Ik zou wel oppassen met azijn of citroenzuur want het koper kan daar ook niet zo heel goed tegen. Dus goed naspoelen met water is aan te bevelen.

    In reactie op: aansluiting kachel a1+weer geen doorstroming. #17939212

    Wat ik overigens nog van niemand gehoord heb is dat de mengkleppen niet goed afsluiten door veroudering van de afdichtingen. Hierdoor krijg je natuurlijk ook minder warme lucht door de roosters.
    Bij de nieuw geleverde auto’s was dit nog niet het geval waardoor waarschijnlijk de verwarming wel goed was.

    In reactie op: Senatorman’s project: Ombouw Senator (update 26-06-2021 #17926409

    Die brug van ronald en rekordherm passen niet met airco. Heb ik ook geprobeerd. Die brug komt dan tegen het ventilatorhuis.
    Je kan ook de zogenaamde ABS steuntjes erin zetten, tussen veerpoot en binnen scherm. Of natuurlijk zelf maken, heb ik ook gedaan.

    In reactie op: 240 Getrag uit BMW E30 passend op een Monza? #17764978

    Hier een komplete lijst met de diverse bakken.

    http://senatorman.de/index-v1.html

    In reactie op: 240 Getrag uit BMW E30 passend op een Monza? #17764975

    Alles is natuurlijk pas te maken. Wil je niet teveel aanpassen gebruik dan een versnellingsbak van een CIH blok. Die zijn met weinig aanpassingen allemaal passend. Soms moet je wat kreatief zijn met de afstand van de versnellingspook of met de koppeling, drukgroep en vliegwiel.

    In reactie op: 240 Getrag uit BMW E30 passend op een Monza? #17764972

    Nee, past niet. Het huis past niet op een opel blok. Volgens mij de cardanas ook niet. Afstand van de versnellingspook zul je ook moeten aanpassen. Makkelijker om een opel getrag 240 bak te zoeken. Als het voor een 3.0e is zou ik voor een 265 bak gaan. Die is wel redelijk duur maar die draai je niet snel stuk. Andere bak is de R35 of eventueel r25 bak van een senator B. Die zijn volgens mij een stuk voordeliger.

    In reactie op: aansluiting kachel a1+weer geen doorstroming. #17939189

    Het hoeft ook niet Behr te zijn. Andere merken leveren ook goeie thermostaten. Als die maar goed afsluit is het OK. Ik had ook eerst een 29 mm thermostaat, wijzer stond ook mooi in het midden maar de kachel werd niet echt warm. Met de nieuwe thermostaat is dat een stuk beter.

    Alternatief om het lekker warm te krijgen is een elektrische kachel erbij te zetten maar verwacht daar ook geen wonderen van.

    In reactie op: aansluiting kachel a1+weer geen doorstroming. #17939186

    Ik heb geen klachten over de kachel. (Overigens monza met airco).
    Heb ik wel gehad maar na wat zoekwerk op het net kwam ik dit tegen.

    http://www.senator-monza.de/?wM9QUSE1kJyITPElUTT1kJ3MTM9QUSF10UmYDN8lTM9EkUBBVT

    Wellicht heb je hier wat aan. Je moet dus een thermostaat van Behr hebben.
    De temp meter in de auto wijkt nogal behoorlijk af dus ook als ie boven het blauw staat wil dat niet zeggen dat de temp optimaal is.
    Je kan natuurlijk ook nog altijd een thermostaat kiezen die met een iets hogere temp. open gaat.

    In reactie op: welke automaat #17939949

    Missschien dat je nog de olieleidingen en de radiateur erin hebt van een automaat. Wellicht afgedopt.

    Vergeet ook niet je cardanas te checken of die nog past met een automaat.

    Ruilen thm180 met koppelomvormer en starterkrans tegen 5 bak is te regelen. :D

    In reactie op: welke automaat #17939944

    Bedenk wel dat je ook de tunnelbak met automaathendel, koppelomvormer, starterkrans en pedalensetje nodig hebt. Ook de olieleiding naar de radiateur en radiateur met koeling voor de olie moet je ook hebben.

    goede automaat met koppelomvormer en starterkrans heb ik nog wel liggen. De rest niet.

    In reactie op: bougiekabels 3.0 24v #17921590

    De kleur van de kabel zegt niks over de kwaliteit. De dikte overigens ook niet.
    Maar moet monzaron gelijk geven, beter in 1 keer een setje goeie kopen dan er achteraf acterkomen dat je geen geld gespaard hebt en dat het ook niet goed werkt.

    In reactie op: Ombouw 30E naar C30SE [24V] #17763592

    Zorg er wel voor dat de de afstand van kogel tot het asje klopt. Dus bij gas los moet de kabel losjes erin zitten en bij vol gas moet de kabel niet geheel uitgetrokken zijn en niet als aanslag dienen.
    Ik had bij mijn monza ook niet het originele beugeltje en heb het ook zelf gemaakt. Stelt echt niet zoveel voor, is enkel even goed meten.

    In reactie op: Ombouw 30E naar C30SE [24V] #17763593

    Oops foutje

    In reactie op: Ombouw 30E naar C30SE [24V] #17763594

    oops foutje

    In reactie op: Hoe een originele monza GSE te herkennen? #17679116

    Bij aankoop van mijn monza hadden ze ook stickers en plaatjes geplakt.

    Het zou een monza A1 GSE CD uitvoering zijn. :lol: :lol: :lol:

    Natuurlijk zijn die stickers en plakplaatjes er inmiddels vanaf.

    In reactie op: Rob alias Opel4ever ! #17883825

    Het zijn er meer, kijk maar eens hier,

    http://www.bigopels.nl/forum/viewtopic.php?f=23&t=2020

    Zelf heb ik wel eens wat besteld en vrij snel geleverd gekregen dus geen klachten.

    In reactie op: Mijn blauwe B + werkzaamheden!!! #17817467

    Je onderschrift klopt dan weer wel. Je gaat er een ascona B op achteruit.

    In reactie op: Mijn blauwe B + werkzaamheden!!! #17817634

    Ziet er in het echie nog beter uit.

    M.b.t. de dikkere verenrubbers waar wij het over hadden, ik zou toch eerst de schokdempers wisselen. Mocht dat niet voldoende zijn kn je nog altijd de dikkere rubbers plaatsen. Ik vind hem wel mooi liggen zo met de voorkant ietsje lager. Zou jammer zijn als dat veranderd.

    In reactie op: Mijn blauwe B + werkzaamheden!!! #17817617

    Nog even doorgaan met lassen en je hele auto is nieuw.:thumbup:thumbup Ziet er goed.

    In reactie op: motor uitval in 3e versnelling C30NE #17845270

    [rquote=1902031&tid=145339&author=peter777]

    Het is allemaal gewoon standaard L-jetronic spul met matching numbers voor de LHM en de Computer. Enige afwijkende zijn de C30NE injectoren en dat kan prima zonder de voorschakel weerstanden. Anyways, oorzaak gevonden: verstopt benzine filtertje. Enige slang die niet vervangen was (van tank naar pomp) bleek geen benzine leiding te zijn, en deze loste langzaam op. Gevolg: verstopt filter. Vervangen door nieuwe a 4 euri en het loopt weer als een trein! :afro

    nog even een plaatje bij het praatje[/rquote]

    Als dit jouw benzine filter is, dan kan dat ook best de oorzaak van de problemen zijn. Normaal heb je onderstaand filter bij een injectie.

    Aangezien de elektrische pomp een veel hogere opbrangst heeft dan wat dat doorzichtig filtertje kan verwerken krijg je problemen met de brandstof toevoer. Zeker als het filtertje ooknog dicht gaat zitten door rommel in de brandstof.

    Ik zou dus dat filtertje eruit gooien en een goed geschikt filter plaatsen. Bijvoorbeeld Bosch nummer 90169150 of 90501397.

    In reactie op: Koni geel #17630697

    [rquote=1908716&tid=122780&author=ginoceros]Bji ps autoteile kun je vgl mij idd rubbers van verschillende diktes krijgen.[/rquote]

    Klopt, en tevens verschillende hardheden van het rubber.

    In reactie op: bougies verzuipen steeds #17849835

    Dan zou ik toch de retour eens groter gaan maken. Eventueel kun je testen door de retour in een opvangbak of jerrycan te laten lopen.
    Wellicht is dan het probleem opgelost en hoor je de brandstofpomp ook niet meer zo goed.

    In reactie op: bougies verzuipen steeds #17849833

    Heb je de retour goed aangesloten? Is de retour goed open?

    Dus nogmaals de vraag welk blok met welk injectiesysteem.

    Wat heb je precies omgebouwd?
    Verzuipt ie meteen of kan hij wel even lopen voordat ie verzuipt? Hoor je de brandstofpomp steeds harder (meer) of blijft het geluid gelijk.

    Kortom, meer informatie dan kunnen wij ook beter antwoord geven.

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 397)