Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Of je koopt een monza kant en klaar.
Weet er nog wel eentje :D :D
Voor de ombouw heb je in het volgende nodig:
Pedalerie
Vliegwiel
4 bak automaat incl. koppelomvormer en kick downkabel
Cardanas
Afdekplaat onderkant vliegwiel
Radiateur met oliekoeler en olieleidingen
Tunnelbak van automaat
Automaatpook met incl schakelaars en kabelboom
Beugeltje en gasmechanisme (eventueel ook zelf te maken)Mocht je bovenstaande uit verschillende auto’s gebruiken dan vergeet niet de radiateur en olieleidingen en automaat goed te spoelen en te voorzien van een nieuw filter voordat je ermee de straat opgaat. Als je rommel in je oliesysteem hebt gaat je bak niet lang mee.
Ik heb mijn vorige zafira geleast. Daarbij is de executive iets rijker uitgerust dan de cosmo. Je hebt dus meer gekregen voor minder geld.
Echter je kan ook op een cosmo aanvullen met de extra’s van een executive. Dan blijft ie op papier toch een cosmo.De executive en de business zijn beide uitvoeringen voor zakelijk gebruik. Deze zijn nieuw niet door een particulier te kopen omdat ze lager in prijs liggen. Voordeel is dat de restwaarde bij lease hoog blijft waardoor de leaseprijs goedkoper kan worden.
Er zijn overigens meer merken die dit doen.
Zo te zien geen originele GSE.
Chrome deurklinken, chroom sierstrips, geen side skirts om maar enkele dingen te noemen.
@fredericki200 wrote:
welke overbrenging heeft de 24v dan ook 3.45?
en wat voor overbrengingen heeft de aautomaat bak eigenlijk van een 24v?Achteras 24V overbrenging 3.7
De automaat heeft of dezelfde of langere overbrenging.Wat je knt proberen is een diff van een omega met motor 18SV die heeft een 3.9 overbrenging.
Kijk toch nog maar eens goed op bovenstaande site daar staan de gegevens op die je zoekt.
Alleen je ecu nummer 0261200109 is niet van een C30LE maar van een C36NE/I van Irmscher.
Vergelijk dan ook even het LMM nummer.Bauteilbezeichnung Motortyp Opel-Nummer GM-Nummer Bosch-Nummer Fahrgestellnummer
Luftmengenmesser C30LE 8 36 617 90272154 0280202201 Senator B 156 PS
Luftmengenmesser Irmscher C36NEI 8 36 617 90272154 0280202201 Irmscher Teilenummer 98508 323Als je ECU onderstaandenummers heeft heb je een 4.1 motronic
Bauteilbezeichnung Motortyp Opel-Nummer GM-Nummer Bosch-Nummer Fahrgestellnummer
Steuergeraet Motronic C30LE 8 15 660 90273134 0261200110 Senator B 156 PShier het schema:http: http://www.senator-monza.de/daten/2/2/bilder/Bilder%20MJ89/89pdf/89seite1.pdf
en hier nogmaals: http://www.senator-monza.de/daten/2/2/bilder/Bilder%20Einspritzanlagen/motronic41.pdf
en hier van de ECU stecker: http://www.senator-monza.de/daten/2/2/bilder/Bilder%20Steckerbelegungen/steckerpdf/steckerc30le.pdf
@frankky wrote:
ja nou zou zo maar kunnen .
waar ergens komt jij vandaan /.???
zuid/midden of noord limburg .ik heb mijn stand plaats in roermond .
groetjes fm
Ik woon in Beesel maar kom regelmatig in Roermond. Niet altijd met mijn Monza, meestal met mijn leaseauto.
Mooi die sennie van je. Die heb idd wel eens gezien al weet ik niet meer waar ergens.
Ben je er inmiddels uit met de bak??
Nou ben benieuwd wanneer ik je tegenkom. Franky
Hey dat dopje heb ik in mijn monza zitten.
Ruilen voor een rechter A2 buitenspiegel zou een optie kunnen zijn.
Ik denk dat de bak nu in zijn nood programma loopt. Wellicht heb je wel de kabelboom met de ecu van de bak eraan hangen.
Dat heb je nog niet verteld.Wil je langdurig kunnen genieten van deze bak en ook de kick down en lockup gebruiken dan zul je echt de motronic kabelboom met bijpassende sensoren moeten aansluiten zoals het hoort.
Andere mogelijkheid is een megasquirt computer wijzigen in een automaat computer.http://msextra.com/doc/trans/index.html
Dit wordt wel eens gedaan voor de GM 4L60E and GM 4L80E bakken.Maar dat zal een hele klus worden om te zoeken welk kabeltje waarvoor is.
En als bovenstaande allemaal goed is, heb je een nieuwe. :D :D
Als ik de foto’s moet beoordelen dan zie ik lange remsporen en een stuur wat gewoon recht staat richting boom. Wellicht moet iemand hem even vertellen dat dat ronde ding wat je voor je ziet een stuur is en dat je daarmee de bochten met je auto kan maken.
Misschien moet nu maar voor een mercedes gaan, dan heeft hij een vizier om op het midden van de weg te blijven.
Als je leest dat ie 20 jaar is en 2x in korte tijd een eenzijdig ongeval, slippen en met hoge snelheid door een bocht (waar toevallig ok nog een tegenligger komt) dan weet je eigenlijk genoeg.
Kijk hier maar eens. Onder Farbcodes bei Opel-Fahrzeugen
Rekord E schrijf je in het duits hetzelfde dus dat kan niet missen. :D :DHet zou best kunnen zijn dat je toerenteller uit een monza of senator komt. Dan is de kans nog groter dat ie voor een 6 cilinder is. Dan heb je er met een 4 cilinder niks aan.
Ik had er ook niks mee. Totdat mijn vader een E-1 2 deurs kocht en ik net mijn rijbewijs had. Heb toen nog gewed met mijn vader dat ik hem wel dwars kreeg in de bochten. :D :D Natuurlijk gewonnen.
Vond alleen de kleur niet zo geweldig wij hadden namelijk zo’n diarree kleur, licht bruin metallic.Dan is deze wel mooier. Ben benieuwd of ik hem eens tegenkom als ik in Asten ben.
Veel plezier ermee, en houd hem mooi rijdend.
@Ghanz wrote:
heb je je oliepijl wel gepeild met warme olie en nadat hij in alle standen gestaan heeft ??
en in de P met draaiende motor peilen he
kickdown kabel wel afgesteld?Yep, allemaal gedaan. Ik vermoed dat de overbrenging van de eerste versnelling stuk is. Dus ik ga de bak er maar weer onderuit halen. De verkoper die mij die bak verkocht heeft, heeft er nog 1 liggen dus dan kan ik hem omruilen. Overigens hij heeft met deze bak gereden zonder problemen en wist dus ook niet dat dit kon gebeuren. De bak had 140.000 km op de klok staan.
Ik denk dat je een ar25 bak hebt.
Wellicht heb je hier wat aan.http://automatic-berger.com/shop/catalog/browse?shop_param=shop_overview_pager%3D1%26cid%3D9570%26″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Voor de zekerheid altijd effe je typeplaatje op de bak controleren. Dan weet je in elk geval welke bak je hebt. Zoekt ook een stuk gemakkelijker.
stickerkoning in Veldhoven
@GS2.6 wrote:
Waarom wil je dit gaan doen?
Dubbel carb. heeft sowieso geen nut, alleen voor het uiterlijk.
Zet er liever injectie op, zeker in een Blitz, pak dan een c30ne, is goed genoeg voor een Blitz en het verbruik wordt aanzienlijk minder en de bergen opkomen kan dan tenminste nog in de 4 gedaan worden inplaats van de 2.
Of een dieselmotor nog liever.
:???: Als een dubbele geen nut heeft waarom worden ze dan standaard geleverd met dubbele carbs?? :???:
Niet een dubbele met een twee traps verwisselen.
Dat is idd een probleem. De opening voldoet niet aan de standaard.
29 december 2011 om 07:04 In reactie op: Is een kachelradiateur van Senator A1 lastig te demonteren #17964964Bij een auto met airco is het geheel anders. Daarom heb je ook een kleiner handschoenkastje.
Je hebt een pm
Mooi werk. Gelukkig heb je geen 6 ciliinder anders duurde het de helft langer. :D
@GS2.6 wrote:
Kan mij iemand de 3 verschillende maten nog eens zeggen, 8 / 8,5 / 9, dus welke maat hoort waarbij?
Ik heb verschillende vliegwielen en koppelingsplaten en drukgroepen liggen, maar ben alles kwijt..
het gaat nu in ieder geval om, c30se met 4-bak cih, welk vliegwiel en koppling en drukgroep? (ik meen 3.0E en 2.0S)
Waarom vraag je dan zelf om de MATEN :hmmz (hiermee bedoel je toch afmetingen en geen vrienden) dus wij proberen je hiermee op weg te helpen zodat je verder kan.
Bij Ronald wordt je wel geholpen dus dan komt het wel goed. Suc6 ermee.
@rekordherm wrote:
koppelingplaat maten zijn
8 = 200 mm
8.5 = 215mm
9 = 228 mm
9.5 = 240 mmen zo kun je verder rekenen,
10 = 254
10.5 = 266
11 = 279enz.enz.enz..
Gisteravond verder gegaan met de KDFI. Zit inmiddels in de monza. Alvast een gedeelte gecontroleerd en er achtergekomen dat ik de tps verkeerd had aangesloten. Vandaag even wijzigen en alles verder checken voordat de motor gestart wordt. Dus VR sensor afstellen, programmeren van het trigger wiel, enz..enz..
@Noci , Van Harte Proficiat.
Gisteren nog even de laptop aan de techedge gehangen en wat met de lambdawaardes gespeeld. Blijft leuk speelgoed.
Deze week nog wat soldeerwerk om de kdfi in de motoronic behuizing te zetten en dan kan het spelen echt beginnen.:D :D
-
AuteurBerichten