Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Bij een standaard monza gaan die 10J velgen niet passen. De eigenaar heeft de spatborden een beetje verder naar buiten gezet toen deze erin gelast werden.
Klopt 99 cm tussen de opstaande randen. Echter Volgens mijn gegevens moeten de 2x 507mm gemeten worden tussen de bouten.
Ik heb even gereden met 16″ 9j ET 21 en 245 brede banden.
Dat loopt in elk geval aan tegen de achterschermen.
De velg steekt dan ongeveer 1,5 cm buiten de wielrand maar omdat de banden een beetje bol staan valt het loopvlak erbinnen. Zag wel stoer uit maar rijdt niet lekker.
Nu ben ik toch maar naar 16″ 7,5J ET 35 gegaan en dat gaat perfect. Overigens ook de 245 banden erop.De 2.0 had wel een 115 pk blok i.p.v. de 110 pk wat in de ascona en manta en rekord heeft gelegen. En volgens mij is de 2.0 versie nooit in Nederland verkocht.
M.b.t. het verbruik zal een op papier een 2.0 of 2.2 wat mooier uitzien. Echter in de praktijk zul je zo’n motor altijd vol gebruiken omdat je toch met het verkeer mee wil rijden. Het verbruik zal daarom niet veel schelen met een 3.0E waarmee je met weinig toeren toch al met het verkeer meekomt.
Ik zal mijn Za4a ’s er ook even bijplakken.
Mijn eerste lease Za4a.
En min huidige tijdens vakantie in Italie vorig jaar.

De B zafira is zeer compleet uitgevoerd (executive). Met o.a. DVD90, ruitjes in het dak, sport pakket, achterspoiler, 17″, start en stop d.m.v. drukknop, enz.enz.
Nadeel is de LPG installatie op deze 1.8 easytronic. Voor mij maakt het niet zo heel veel uit maar als je deze particulier rijdt dan heb je geen voordeel van de LPG.
Ik ben er zaterdag ook even geweest (helaas ook te kort). Zeker aan te raden voor volgend jaar.
@ Jo. Die heeft de achterschermen er opnieuw ingelast en daarbij gelijk wat breder gemaakt. Als je goed kijkt zie je het op de foto. Het spiegelen in de lak loopt niet mooi recht maar wordt een beetje naar buiten getrokken.
Is overigens wel erg mooi gedaan, net als de rest van de auto.
Ik heb nog geen ervaring ermee ben ben er wel ook over aan het denken om het in mijn monza te bouwen. En dan tevens een LPG injectie erop.
Ik heb inmiddels een senatorblok uit 92 waar de benodigde sensoren e.d. al op zitten. Dit ga ik eerst kompleet met motronic1.5 overzetten waarna de LPG met KFi erin komt.
Maar dat zal wel komende winter worden.Ik ben ook benieuwd op reacties van mensen die met de KDI of megasquirt geexperimenteerd hebben.
@Jo, dat vind ik ook. Maar als je af en toe de spatbord randjes raakt dan rijdt dat niet echt lekker. Ik heb nog gekeken of de ET waarde niet te wijzigen is maar dan houd ik te weinig vlees over. Spatborden verbreden zou ook nog kunnen maar dat vind ik niks. Dus daarom de OZ velgen. Die 5 spaaks Ronals waren immers scheef en in twee banden zat een scheur (slecht opgelet). Dus kon ik niet gebruiken.
Remotecs zijn overigens te koop.
origineel gepost door rinus de boer
Die houtstrippen heb ik ook wel eens in een Rekord gezien, evenals velours deurpanelen. Volgens mij was dat allemaal wel weer een klantenoptie bovenop de Berlina uitvoering.Bij de rekord heb ik de houtstrips nog nooit gezien. Kijk ook maar eens op http://www.senatorman.de/index-v1.html Wellicht ken je de site wel.
Daar staat jouw interieur ook mooi bij.
In de monza zitten twee versie’s. Op de monza C zit een vergelijkbaar met die van de Rekord en op de monza S zat een geheel velours interieur. Zie foto’s van mijn monza.


De kleur is volgens mij ook net iets anders. Bij mijn monza net iets donkerder.
Ik had laatst toch de 210 km/h (op de klok) aangetikt met mijn monza met origineel blok en 3 gang automaat. AL moet ik er wel bij zeggen dat boven de 200 toch wel even duurt.
Viel mij niet tegen voor een oud blok.Maar de c30ne komt ondanks bovenstaande toch in. De extra pk’s met de geharde klepzittingen zie ik wel zitten.
De a2 ’s zijn zeker wat moderner en hebben een betere stroomlijn. Een Mooie originele A2 GSE zou ik dan ook best op mijn oprit willen hebben. Maar de A1 is gewoon de oer monza. Persoonlijk toch mijn voorkeur wegens chroom en mooiere voorkant (koplampen grill e.d.)
Maar gelukkig….. smaken verschillen.
origineel gepost door charlois187
Beste Ckad..Gelukkig maar toch….dan blijven we deze mooie verschijning tenminste op de Nederlandse wegen zien.
Is dat jou wagen op de foto?
Errug mooie kleur moet ik zeggen.
Een 4 bak automaat is inderdaad wel fijner ja…..scheelt een hoop benzine en motorgeluid.
Zelf heb ik nog de originele 3 bak automaat eronder liggen…welke overigens errug soepeltjes schakeld.Ga je zelf de carrosserie aanpakken?, en wat moet eraan gebeuren?
groeten,
Mario (charlois187)
Op de foto is mijn auto ja. Overigens ook de zwarte monza waar origineel ned. monza topic mee begint. Inmiddels wel e.e.a. gewijzigd.
De carroserie moet echt strak worden gemaakt (bij zwart zie je elke oneffenheid) . M.b.t. tot laswerkzaamheden valt het wel mee. rechter binnenscherm klein plekje. Maar wellicht komt er nog e.e.a. tevoorschijn als ik eraan begin. Na het spuiten kan ik de auto dan in het mike sanders vet dompelen tegen de roest. (Voor het spuiten is dit een slecht idee i.v.m. de droogcabine waardoor het vet te vloeibaar wordt)Mooi dat er toch nog zoveel echte liefhebbers van de monza zijn.
@charlois, mooie auto en bijna nieuw. Bij mij staat ook e.e.a. op de planning m.b.t. spuiten en carrosserie. Zodra ik tijd heb wil ik eraan beginnen. Waarschijnlijk komende winter. Komt er tevens een 4 bak automaat in en een c30ne blok.Kan ik komende zomer nog lekker genieten en cruisen.
origineel gepost door GSE
Nee die kabel is als het goed is en origineel de aansluiting naar de electronica van de ontsteking,die stekker met die 3 witte kabels is van de gaskleppositie sensor.Meet maar eens met een multie meter of die gelijk zijn:
stekker van de gasklepsensor lostrekken en dan meten bij die witte kabels.Helaas ik zou het zo ff niet weten waarom de handel niet wil lopen.
Zo,n klachten als niet willen aanslaan of pruttelen tijdens starten of afsterven tijdens stationair loop komen vaak door:
Brandstof slangen fout aangesloten=dus niet het geval
Toerental signaal ontbreek=is niet het geval
Luchtweger kapot= is niet bekent ga der niet van uit
Computer kapot=ga der niet van uitDe bougies vonken,de pomp geeft saus,en alle massa punten zijn goed?
Heb je de ontsteking los gehad? Heb je de bougiekabels goed gemonteerd? (niet toevallig de rotor 180 grd verdraaid t.o.v. de verdelerkap, kan overigens alleen als je de complete ontsteking eraf haalt en fout monteerd in het tandwiel van de oliepomp.??) Even checken.
origineel gepost door MonzaRon
Kijk, deze wagen rijdt nog :thumbup
Even speuren bij het RDW levert dit resultaat op:
===================================
GP-48-YZOPEL MONZA 3.OE AUTOMATIC
Kleur: Zwart
bj: 20-07-1979 [nl]
Op naam sinds: 24-06-2008
verzekerd: Ja
=============grtz Ron
Kijk daar komt mijn monza voorbij. Geinig.
Hier een plaatje zoals ie nu is.
Wat GSE zegt over kale nl auto’s klopt dus niet altijd want de ze monza is af fabriek uitgevoerd met o.a. , elektrische ramen, cruise control, verstelbaar stuur, airco, breed en verstralers, koplamp ruitenwissers, sperdiff.
Ook de kleur zwart in combinatie met rood interieur is origineel.
Wellicht dat iemand mij kan vertellen of er origineel een striping (bies) opzit.Overigens heb ik wel weer de breedstralers gemonteerd en zit er een irmscher voorspioler en side skirts op. Ik weet dat deze laatste niet origineel zijn maar het is niet overdreven en het past wel bij deze auto.
De CD letters zijn evenals de GSE stickers verwijderd.30 mei 2009 om 16:48 In reactie op: kmteller voor Monza A1 [ahum,lampje weer op zijn plaats] #17484305origineel gepost door GSE
Ik heb idd een werkplaats handboek baar daar heb ik al weken niet meer ingekeken…..15 is 12V geschakelt over contactslot (dus auto op contact is 12V) en 31 is massa
Wat de aansluiting voor de cruisecontrol is weet ik zo ff niet,maar ik gok op G omdat het systeem moet weten hoe hard je gaat en dit dmv impulsen te weten krijgt en de engiste die impulsen maakt (als je geen impulsgever hebt) is de -G.
Dit zal waarschijnlijk alleen voor de auto’s met nieuw dashboard gelden. Bij het oude dash is er apart kontakt wat achterop het dash geschroefd wordt. Deze is dan voor de cruise control.
IK zou ook aan de ontsteking denken. Effe alles goed checken. Vooral verdelerkap en rotor. Tevens ook even kijken of je vervroeging nog wel goed werkt.
Ziet er goed uit. Met die ster bedoel je zeker niet een ster in de voorruit!!!:)
Als het elke keer de laatste cilinder is zou ik eens kijken of deze niet te warm wordt. Ook de oliekanalen zou ik eens goed doorspoelen. Als het elke keer dezelfde nok is, dan is er bijna zeker iets aan de hand.
Optische problemen is enkel een kwestie van smaak.
Verder moet het wel passen.Deze passen er goed op. Ik heb zelf 7,5×16 met 245 banden en deze raken niet. ET 35.
Deze zijn idd in de as geperst. De bouten zijn leverbaar in diverse lengtes dus let op dat je de juiste hebt.
Ik heb ze bij mijn kadett c coupe ook gewisseld. Heb toen de bout bij de flens doorgeslepen met de flex. Daarna exact in het midden een centerpunt geslagen. Daarna een blind gat geboord (diameter 8 mm). Met een goede drijver de rest eruit geslagen.
De nieuwe bout met de kartels er weer in geplaatst en met de wielmoer erin getrokken. (Erin trekken wel met een stalen velg zodat de moer niet beschadigd wordt. -
AuteurBerichten