Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik doe er altijd een beetje in. Niet te veel want dan komt het eruit en heb je erg veel poetswerk. Volgens sommigen hoeft het idd niet maar als het achteraf toch lekt kun je weer opnieuw beginnen.
origineel gepost door obelix
origineel gepost door ckad
Ik denk dat je de klep voor de tank ontluchting bedoelt.
Die hoef je niet te gebruiken.en die op het gasklep huis
die gewoon dicht makenYep gewoon afdoppen. Heb ik hier ook gedaan bij mijn C30NE.
Niet om je nog meer te laten twijfelen maar blijf gewoon die 3 gang rijden. Niet overstappen op de 4 gang. Ik raad het je echt af. Je hoort dat geweldige 6 cilinder geluid niet meer, je toerenteller komt amper los waardoor je denkt dat ie kapot is. En die 4 gang blijft maar schakelen. Niet nemen dus.
(anders worden die 4 gang bakken wel heel erg schaars, de prijzen schieten de lucht in en we hebben niks meer om over te praten hier op het forum. ):D:D
Ik denk dat je de klep voor de tank ontluchting bedoelt.
Die hoef je niet te gebruiken.origineel gepost door obelix
wie kan mij vertellen hoe ik een 2400 aan moet sluiten
met de orginele injectie
welke kleur draden waar op moeten
op een duits forum staat het wel
maar ik heb er andere kleuren in zitten
ik heb de motor er in hangen
brandstof leidingen klaar
en begin gemaakt met aansluiten
de dikke rood blauw heb ik op de brandstof pomp
en de rest kom ik niet uit
bruin/wit
bruin/geel
zwart/bruin
rood/wit
zwart/wit
zwart/blauw
bruin/blauw
wie kan mij vertellen welke ik 12v via het contact op moet zetten
en welke voor het controle lampje isIk heb je een heet mailtje gestuurd met het schema van de C24NE. Ik denk dat het daarmee wel gaat lukken.
Als dat niet zo is laat maar effe weten.
Ik heb die 1 nov ook al staan. Dus als het effe lukt kom ik ook. Kunnen we onze zwarte sennie en monza wellicht eens samen op de foto zetten.;);)
8 oktober 2009 om 06:33 In reactie op: Verbruik Monza/Senator [3 of 4traps of versnellingen] #17527945En dan nog de achterkant beter laten remmen. Maar dat had je toch ook al klaar liggen. Remdruk regelaar zou voor jouw geen overbodige luxe zijn.
Ik heb nog een nieuwe koppaking (en enkele andere pakkingen) liggen. Als je interesse hebt stuur je maar een pm.
Als je er een turbo opzet kun je beter een lagere compressieverhouding hebben. Dan krijg je erimmers ook meer lucht in.
Wellicht kun je asconiakkefietje (draadje rekord start niet)vragen wie de auto van PascalM heeft omgebouwd. Of dat PascalM zo vriendelijk wil zijn er een plaatje van te maken.
2 oktober 2009 om 07:44 In reactie op: Verbruik Monza/Senator [3 of 4traps of versnellingen] #17527934origineel gepost door Ghanz
hieronder even een lijstje, met daarin de diverse gegevens verwerkt.CKAD:
MONZA
bandenmaat: ?
cilinderinhoud: 3000 cc
transmissie: 3 gang automaat
brandstof: ?
verbruik: 1:6helaas zijn niet alle juiste gegevens opgegeven of gevonden.
excuses voor het ongemak.Ik zal het ook even aanvullen.
MONZA
Bandenmaat: 225/50-16 voor en achter
Cilinderinhoud: 3000 cc (C30NE met motronic)
transmissie: 4 gang automaat (AW 03-71L)
brandstof: benzine (euro 95 AVIA)
verbruik: 1:9CIlinderinhoud: 3000 cc (3.0E met L-jetronic) (Dit blok was overigens in goede staat)
transmissie: 3 gang automaat THM180
brandstof: benzine (euro 95 AVIA)
verbruik: 1:61 oktober 2009 om 06:31 In reactie op: Verbruik Monza/Senator [3 of 4traps of versnellingen] #17527914Bandenmaat is zeker belangrijk. Maar je geeft zelf alleen de de diameter van de velg en de breedte van de band aan. Wat hierin belangrijker is dat je de hoogte an de band verteld. Origineel is dit 195/70-14 met rol omtrek van 1920 mm bij een 205/55 en 16″ is 1930 mm de rol omtrek(overigens gelijk met de 225/55 16″). Per gereden kilometer (echte kilometer) maakt de 205 band dus ca. 2 omwentelingen minder. Hierdoor komt je werkelijk verbruik lager uit.
@ben als je achter 235/45-17″ hebt heb je een rolomtrek van 1960 mm waardoor je minder kilometers aflegt en daardoor je verbuik hoger ligt als werkelijk. ;);)Dus dan valt je verbruik altijd gunstiger uit dan dat je het zelf gedacht had. Al zul je van het verschil niet wakker liggen.
Ik ben zelf bezig met een c30ne met megasquirt (KdFi). Je hebt al default maps voor en 4 cyl. in de megatune zitten. Echter de tunerstudio vind ik fijner. Meer mogelijkheden.
Anders zo’n “mooie” bult op de motorkap maken:D of uitkloppen met de hamer.
29 september 2009 om 18:30 In reactie op: Verbruik Monza/Senator [3 of 4traps of versnellingen] #17527905Mijn monza met 3.0E l-jetronic en 3 bak automaat ca. 1:6 met C30NE en motronic met 4 bak automaat 1:9 rijstijl hetzelfde. Als het effe kan sportief cruisen :D:D zullen we dan maar zeggen.
Ben benieuwd als ik het KdFi erop heb zitten wat ie dan gaat doen.
Voor degene die nog zoekt hier een adresje in Duitsland KLIK
origineel gepost door charlois187
origineel gepost door ckad
Ik heb nog een pakkingsetje met filter liggen. Kun je voor weinig hebben. Laat maar effe weten.Ik heb daar wel erg interesse in.
wat wil je er voor hebben?groeten,
Mario
Je hebt een pm
Ik heb nog een pakkingsetje met filter liggen. Kun je voor weinig hebben. Laat maar effe weten.
Ik heb hier nog een 3.0E blok liggen. Dus niks L of C of N. Blok is uit 83-er monza. euro 25,- mag je het hebben. :D:D
Voor mij niks anders als Mike Sanders vet. Dit is perfect voor de holle ruimtes. Zie de test http://www.autobild.de/artikel/rostschutzmittel-im-test_35817.html
Nadeel is dat het moeiljker te verwerken is, en dat de auto in de zomer kan gaan druppelen. Maar tegen de roest werkt het, en daar gaat het mij om.
Het vet blijft kruipen waardoor de gefelste naden en bij dubbele platen alles goed wordt voorzien.Natuurlijk zijn de door jullie genoemde produkten ook goed enalles valt of staat met het aanbrengen van de roestpreventie en de staat van de auto wanneer dit gebeurt.
Maar de oudere auto’s die geen behandeling hebben gehad zullen overal in de holle ruimtes enige roestvorming hebben, als je dan het verkeerde produkt erop zet wordt het probleem alleen maar erger terwijl je bij gebruik van het goede produkt nog vele jaren zonder problemen kunt rijden.
I.P.V. touw gebruik ik altijd waslijn, deze is sterk en mooi glad. De sierstrips zet ik er altijd achteraf in omdat de rubber net wat meer bewegingsvrijheid heeft als de lijst er niet inzit.
Ik begin echter ook altijd midden onderin zodat je de ruit een beetje optilt bij het erin trekken.
Als de rubber boven dan te weinig over de rand valt, klop ik de ruit (met de handen) drijvend naar boven waardoor de ruit zich in de carroserie zet. Als de ruit dan mooi in de sponning is gevallen dan zit de rubber boven ook perfect.Je kan een tank van een omega A station pakken die is hetzelfde. Kijk anders even op ebay daar staan er genoeg te koop. Volgens mij zijn de tank allemaal hetzelfde moet je wel even kijkenof je injectie hebt of niet want daar zit wel verschil in.
Of kijk even hier arta
Kijk eens of ie nergens valse lucht trekt. Bijvoorbeeld bij je gasspruitstuk.
Als ie piept ruik je dan LPG onder de klep????
Kan misschien ook de verdamper zijn.
Maak onder show je big opel gewoon enkele sub topics dan ben je er toch. Dan blijft het hogd topic overzichtelijk en degene die de auto’s apart wil heeft ook zijn zin.
Iedereen tevreden;);)
origineel gepost door GSE
Nope,niks aan het chassie gedaan zover ik weet,die A1 met die 10J velgen is wel een keer gerestaureerd,dat weet ik wel,en misschien zijn de wielranden aan de binnenkant omgelegt,maar de wielranden zijn zeker niet verbreed volgens mij.Ik zal het eens navragen.
Hij heeft het mij een keer uitgelegd via het OHF.
-
AuteurBerichten