Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Injectoren zijn dan gelijk aan de volgende motoren met jetronic injectie,
2.0 E
2.2 E
2.5 E vanaf nummer F1000129
3.0 E vanaf nummer D1003807
C30NE 156 PS versie dus niet met motronic
Nummer van de injector 028015020530 oktober 2009 om 11:16 In reactie op: Show hier je origineel Nederlandse Monza A1 / A2!! #17486586Misschien moet ie verkopen maar wil die hem niet kwijt.
Centrifugaal vervroeging denk ik niet dat de oorzaak is. Dan zou die boven de 5000 toeren ook niet lekker lopen.
Ik denk ook eerder aan brandstof/lucht mengsel. En dan vooral richting LMM. Als deze ooit een back-fire heeft moeten verwerken heb je grote kans dat de klep scheef is waardoor de waarden niet meer kloppen.
Ik zou er even een andere opzetten om te testen.
Ik rijdt zelf ook Zafira met zo’n glazen dak. Bij mij lekt het in elk geval niet. Ik vind het wel erg mooi en de opbergruimte erin is erg gemakkelijk. Ook voor de kinderen nintendo’s e.d. kun je er perfect in opbergen.
Ik heb ook de CIM kapot gehad en de start/stop bediening.
Verder (buiten de LPG problemen, had ik toch maar de diesel gekozen) geen problemen gehad.
Of je zorgt ervoor dat bij het wegen de auto zo kaal mogelijk is. Dus reservewiel eruit (spuitbusje ervoor in de plaats). Brandstof tank niet te vol. Audio en navigatie e.d. eruit. eventueel alleen de voorsteoelen erin en de rest er even uit halen. Scheelt al snel 100 kg en je komt wellicht een belastinggroep lager uit.
Ik rijdt in een zafira x18xer 2007 (leaseauto) op LPG. Mijn advies is wellicht te laat maar ik zou deze nooit meer op LPG rijden.
Normaal kleppenstellen na 120.000 kilometer. Bij de eerste beurt (30.000) moest dat bij de mijne al gebeuren. Bij de tweede beurt (60.000) komplete koprevisie. Daarna elke 30.000 kleppen stellen. Nou is die van mij in de lease maar als je prive rijdt en je moet elke 30.000 kleppen laten stellen kost dat alleen al rond de euro 250,-.
Je hoort de kleppen nu steeds. Ook na het stellen omdat deze ruimer gesteld worden om problemen te voorkomen. Het is net een diesel. De lpg installatie is er vanaf nieuw in gekomen bij de dealer.
Op diverse forums ben ik er wel achter dat dit blok geschikt is voor LPG maar dat in Duitsland deze auto (bij nieuw aanschaf) door Irmscher op LPG wordt gezet met gelijktijdig wijzigingen aan de cilinderkop. In Nederland is dat natuurlijk weer niet nodig omdat dit te duur is. Achteraf wordt het toch door de klant betaalt.Moeilijk te zeggen zo maar er zijn een aantal mogelijkheden.
Wellicht stationair systeem en gasklep bijstellen.
Doordat de carb. hoger is komen te liggen klopt je stangenstelsel niet meer helemaal waardoor waarschijnlijk de gasklep niet geheel dicht staat.Kan ook zijn dat je ergens valse lucht trekt langs het lpg stuk of dat je een kanaaltje dicht hebt zitten van de vloeibare pakking.
Is bij mij ook altijd. Het lampje brand zelfs overdag heel zachtjes maar dan zie je het niet. (natuurlijk wel met de lampen aan). Ik heb nu de originele dynamo van de C30NE. Bij mijn oude dynamo had ik dat niet.
Maar auto start altijd dus geen probleem.
ALs de kleur gelijk is klopt meestal wel. Echter m.u.v. de motronic injectors deze zijn ook geel maar kunnen niet uitgewiiseld worden met de LE injectoren.
Of course the dash will crack. Otherwise they didn’t sell the dashmat.
origineel gepost door MonzaRon
Ja, ckad, dat was me al duidelijk geworden :thumbup ;)btw: niet vanaf 1982, maar al in 1981 [zie die van mij]:P:D
Dan heb jij waarschijnlijk nog van die dunne insteek-lampjes
erin zitten aan de acherkant van het klokkenhuis.
Nu weet ik het niet meer zeker of die nu vast of los in hun fittinkje zitten,
Maar dan moet je ff het klokkenspel eruit halen, om daar meer zekerheid over te krijgen, hmmm, ff….:hmmzMisschien heeft iemand hier nog zo’n teller liggen, of lampies,
om daarover meer duidelijkheid te geven.:thumbupModeljaar 1982 begint in augustus 1981, dus dat kan kloppen.
Ben er inmiddels achter dat er 6 stuks in zitten. Ik weet wel hoe die lampjes eruit zien maar wellicht weet iemand welke fitting type bij deze horen. T5 of T10. Dus als iemand zo’n bak los heeft liggen, wil die dan effe kijken wat erbij staat???Misschien is er e.e.a. aan je auto niet meer origineel. De bedrading verandert o.i.d. waardoor je metertje deze gekke dingen vertoont. Wellicht eens door een garagebedrijf je oliedruk laten testen.
origineel gepost door MonzaRon
maar euh.. als je er evt ledjes in doet, werkt dan je ‘dimmer’ wel ?? :hmmzVolgens mij werkt de dimmer nog gewoon want ledjes kun je ook dimmen. Echter jij hebt een A2 dashboard wat anders is dan het A1 dashboard wat ik heb.
Dit is het A2 dashboard wat sinds 1982 erin gebouwd is.

Dit is het A1 dashboard gelijk aan rekord en commodore

Dan gaat 9×16 ET20 dus ook mooi passen. Ikheb nog 4 remotecs in die maat. Je hebt een U2U.
Ik heb je een u2u gestuurd.
origineel gepost door Ghanz
valt mee hoor…bijna elke avond `lekker`op de bank…
maandagavond bijna…
dinsdag avond bijna…
woensdag avond bijna..:)ach je raad het al :P
kom bijna niet aan bankzaken toe :P
Dat geeft niet er zijn heden ten dage ook banken die nergens meer aan toe komen.:hmmz:hmmz
Ik heb je een mail gestuurd met gegevens e.d.
Wellicht dat je nu verder kan met je project.Bestaat zeker. Effe googlen dan vind je ze wel. Welke gegevens zoek je??
Anders kijk even op http://www.senator-monza.de daar staat al veel op.
Tsja plaatschade wil voor jouw niet zoveel zeggen, zou je weer effe van de straat zijn. Helaas….maar wellicht komt er wel weer wat voorbij. Beetje opletten bij de oosterburen daar komt regelmatig leuk spul voorbij.
Ik moet m’n monza ook nog eens over laten spuiten maar eerst nieuwe binnenschermen (randjes tussen kom en buitenscherm) erin zetten. Daar zie ik wel wat tegenop. Laat mij maar lekker mechanisch en elektrisch alles inelkaar sleutelen. Vind ik leuker als dat schuren en plamuren.:puke
Dan werkt die zwarte kleur niet in je voordeel, elke oneffenheid is gelijk zichtbaar.Effe een paar plaatjes laten zien van je nieuwe aankoop.:thumbup
En niet teveel die 4 traps de hemel in prijzen, anders wordt Ron helemaal gek.
@Ron bedoel je die duitse 24V van Ebay??Als je de computer geheel uitschakelt valt de ontsteking ook weg. Je zal volgens mij dus alleen je injectoren moeten onderbreken.
origineel gepost door obelix
ik weet niet wat het probleem dan is
bij mij past het allemaal net zonder dat de kap ook maar iets de inlaat raakt
carterpan ligt wel bijna op de vooras kan er net een vinger tussen hebben
en kan zelfs sturen zonder dat er een stang het carter raakt
helaas komt de voorste bult van het carter wel onder de voor as uit
maar daar maak ik wel met en dikke plaat een carter beschermer voorGelukkig heb je niet zo’n dikke vingers:hmmz:hmmz
Vandaar dat ik in eerste instantie lekke koppakking verwacht. Anders zou die toch mooi het tankje vullen. Als er lucht(van compressie) in het systeem komt wordt eerst het tankje onder druk gezet en zodra er genoeg druk in het systeem is opgebouwd gooit ie de rest via de dop eruit.
Je zou kunnen kijken of ie misschien wat borrelt in de radiateur.
Ik z ou denken aan een lekke koppaking waardoor er meer druk in het koelssysteem komt. Dus even druktest doen.
Bij throttlebodies heb je een injectiessteem nodig. Bij webers niet. Webers zijn dus carburateurs met vlotterkamer enz… Throttlebodies zijn enkel zoals de naam als zegt gaskleppen.
Als je het optimaal wil hebben zou ik kiezen voor throttlebodies met een programmeerbaar motormanagment inspuiting. (bijv. KdFi , megasquirt of adaptronic)
Om webers goed af te stellen is niet gemakkelijk en zodra je wat anders wijzigd (nokkenas o.i.d.) kun je weer opnieuw beginnen.
-
AuteurBerichten