Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Anders even demonteren en nachtje in de cola leggen
Effe zoek functie gebruiken en je komt diverse topics tegen hierover. Ook over de ombouw e.d. . Zie ook het Big Opel forum.
Een THM180C is met lockup. Een koppeling welke de koppelomvormer uitschakeld. Door het inschakelen van deze lockup heb je een overbrenging zonder slip waardoor de auto wat zuiniger zou moeten zijn. Scheelt echter niet zo heel veel. De normale meest gebruikte THM180 heeft dat niet.
Je zou ook bij een carburateur back-fire kunnen hebben. Echter die is nooit zo groot dan bij een injectie.
Bij een back fire wordt het gas in het inlaatspruitstuk ontstoken. Aangezien het inlaatspruitstuk van een carburateurmotor veel minder inhoud heeft is de knal ook veel kleiner. Hierdoor levert dat weinig tot geen problemen op. Bij een carburateur heb je ook geen gevoelige elektronica die stuk kan gaan door de klap.Kijk maar eens naar dragrace of trekkertrek.
Als je de vlammen uit de carburateur ziet komen is dat allemaal back fire. De ontsteking van deze motoren staat zo vroeg dat er “stationair” back fire optreed.De automaat THM180 zit er standaard in. De overdrive is nooit af fabriek in de commodore geleverd.
Mocht die later zijn ingebouwd dan heb je de oliepeilstok voor de automaat aan de rechterkant van het blok zitten. (Al je ervoor staat).
Omdat je geen injectie hebt zou het dan een Aisin Warner bak AW03-71L moeten zijn.Misschien is er wel een THM180C ingekomen die een lock up heeft. Dat kun je zien op het Gele type plaatje op de bak.
Volgens h-base moeten er ook 45 cm ruitenwissers op net als bij de monza.
Hier kun je overigens veel gegevens vinden welke wel eens handig kunnen zijn.
origineel gepost door Kale gek
heb voor vliegwiel, racekoppeling en drukgroep bij elkaar 500euro betaald, vind in op zich wel meevallen…Heb een adresje voor 24V onderdelen:
Onderstaande allemaal met 6 punts bevestiging
Stalen vliegwiel euro 255,-
Omgebouwd vliegwiel euro 265,-
Gegoten vliegwiel (ruil) euro 135,-
Drukgroep 9″ tot ca 300Nm euro 135,-
Drukgroep 9″ tot ca 430 Nm euro 155,-
Drukgroep 9,5″ tot ca 350 Nm euro 160,-
Drukgroep 9,5″ tot ca 530 Nm euro 220,-
Spanrol euro 39,-
Pilotlager euro 10,-Als je oliedruk niet boven de 2 streepjes uitkomt (2 bar) is dat wel heel erg weiinig. Bij 3.0E komt de oliedruk stationair 1,5 bar en zodra ik toeren ga maken rond de 4 bar.
2 bar zou ik wel heel erg weinig vinden.
Als je het goed wil doen heb je die zeker nodig. De modernere LPG injectie systemen kunnen niet zonder. De oudere LPG injectie welke niet werken met een lambda sonde zou ik niet nemen. Veel problemen mee.
Zo’n LPG injectie wil ik ook nog ooit erop gaan bouwen. Het beste gaat dat op een c30ne blok met motronic. Daar heb je alle sensoren opzitten incl de lambda sonde.
Ik heb ooit iemand gezien die had een bowdenkabel door het filterhuis gestoken waarmee hij de LMM klep open duwt. Bij back fire staat ie dan gelijk open en je hebt het nadeel niet van de veerweerstand.
Het is niet zo’n elegante oplossing maar wel leuk bedacht.
Het blok kan er zeker wel tegen. Geen probleem. Als je maar een goede installatie hebt waarbij de motor niet te arm loopt. De betere LPG bedrijven weten dat wel.
M.b.t. de prijs. Zelf doen ca. 750 – 850 euro. laten doen ca. 1000 – 1600 euro. E.e.a afhankelijk van je wensen naturlijk.
Inbouwbedrijven zijn er genoeg. Aanrader Vogels in Son.
VogelsEffe andere velgen erop gelegd.Sorry voor de slechte kwaliteit van het plaatje.
Mooie admiraal.:thumbup
Kan natuurlijk vanalles zijn. Maar zoals reeds is gemeld. Eerst de snaren even losgooien zodat dynamo waterpomp en stuurbekrachtiging uitgesloten zijn.
Het geluid kan overigens ook van de versnellingsbak komen, bijv. de afdekplaat welke tegen het vliegwiel kan aanlopen.Als bij mij een auto langere tijd stil heeft gestaan, draai ik altijd de bougies eruit en draai de motor (handmatig) eerst een paar slagen. Daarna even starten totdat het olielampje uit gaat.
Dan kunnen de bougies erin en kun je de motor starten.Als het blok een tijdje stilstaat heb je erg weinig olie tussen de lagers waardoor je snel een schade op kan lopen.
Deze schade hoeft overigens niet gelijk merkbaar te zijn.Ik zal er ook eens wat op zetten.
Ac schnitzer 8×17 et 35
OZ racing 7.5×16 ET 35

Ronal R15 7.5×16 ET 35

Standaard velgn met 6×14 ET 49 of 6×15 met ET 47 beide zijn met 205 banden zonder problemen te rijden en ook standaard geleverd door Opel.
De volgende combinaties zijn bruikbaar zonder aanpassingen.7×15 et 36 met 235-55 banden
7.5×16 et 35 met 245-40 banden
8×17 et 35 met 225/45 bandenNatuurlijk zijn er nog vele andere combinaties maar deze heb ik uit eigen ervaring op mijn monza geprobeerd.
8.5×17 et 13 met 215/40 banden moet ook lukken.
Echter er zijn ook mensen die beweren dat 9×16 ET 10 past met niveauregeling achter. Maar ik heb 9×16 et 21 op de monza gehad maar die kwamen toch echt 1,5 cm buiten de wielkasten.
@gse je hebt een u2u.
origineel gepost door rinus de boer
Is dat niet een beetje te groot voor een Rekord? past toch niet in het tijdsbeeld van de auto?Tja Rinus, niet iedereen houdt zich aan het tijdsbeeld en smaken verschillen nu eenmaal.
Ligt er ook aan hoe de auto verder uitziet.Ben je op zoek naar een 4 bak automaat of wil je een opknapper voor erbij.
4 bak automaat zijn nog redelijk verkrijgbaar bij onze oosterburen. Moet je soms wel een stukkie voor rijden.
Opknappers met 4 bak automaat zijn er ook nog wel.
Dat zijn originele 6Jx14″ . Deze heb ik zelf ook nog liggen maar dan van de CD senator 6×14 velgen(donker tussen de spaken).
Je hebt dan ook nog de 6×15″

De velgen wat ik bedoel zijn 7Jx15 ET 36. Je moet even goed kijken om het verschil te zien. De 6×15 vind ik persoonlijk de minst mooie. Hiervan kloppen de verhoudingen niet mooi.
En dan heb je ook nog de moeilijk verkrijgbare 8Jx15 en 10Jx15 zoals op deze monza

Maar die kun je niet zonder aanpassingen monteren.
origineel gepost door MonzaRon
Pssst, daar gaan we weer, mooie plaatjes kijken :D:P:kewlpicsIk heb hier een……
OPEL MONZA 3.OE AUTOMATIC
Brandstof LPG
Vervaldatum APK 24-11-2009
Datum eerste toelating 19-06-1979
Datum aanvang laatste tenaamstelling 05-05-2007
Datum eerste afgifte Nederland 24-11-2005
===========================================

Deze Monza heeft echt een nieuw verflaagje nodig,
staat altijd buiten,op die plek, en wordt zeer weinig mee gereden :hmmzVelgen zijn helemaal super. Wil ik ook wel. Wie heeft nog meer plaatjes van moza’s met deze velgen. Ronal 7×15 et 36
Waarschijnlijk heb je een varajet II carburateur en zoals reeds gemeld kan er best een sproeier verstopt zitten.
Het kan ook zijn dat de tweede trap niet soepel opend waardoor je mengsel gewoon even niet klopt.
Ik zou ombouwen naar een webercarb. van een 2 liter ford. Deze openen de tweede klep mechanisch en niet d.m.v. vacuum. (wordt bij de Opel GT ook vaak gedaan) Deze carb. kun je volgens mij 1 op 1 omzetten omdat de boutgaten overeenkomen met die van een varajet.
origineel gepost door redmanta
je moet ook weer niet al te sterk op de tomtom vertrouwen or, staat er niet ergens in de buurt zo´n paal die snelheid en dan op zo´n bord weer geeft, nee ik bedoel niet een flitspaal.
bij ons staat dat regelmatig op diverse plekken, is wel handige snelheidsijkingDie kloppen ook niet altijd helemaal, als je de echte geijkte snelheid wil weten, met certificaat, moet je met hoge snelheid langs een actieve flitspaal. Dan krijg je het certificaat thuisgestuurd. Kost wat maar dan heb je ook wat.
:D:D:DYes indeed, looks like the same dash, even the newer radio doesn’t fit.
Misschien de verkeerde impulsgever, andere versnellingsbak of ander differentieel??
-
AuteurBerichten