Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
14 januari 2010 om 08:11 In reactie op: Show hier je origineel Nederlandse Monza A1 / A2!! #17486594
Is geen overgangsmodel. Je hebt de A1 met het oude rechte dashboard, daarna kwam de A1 met het nieuwere rondere dashboard (ik dacht vanaf ca. 1981) en daarna kwam pas de A2.
Er zijn wel A1’s die later omgebouwd zijn met carroseriedelen van de A2. Maar deze zijn dus niet af fabriek geleverd maar zelf in elkaar geknutseld.Ik heb nog zo’n setje weerstanden liggen. Had ik gemaakt voor de rekord van een vriend. Echter die zette de auto tegen een boom. Wie interesse heeft stuur maar een PM.
origineel gepost door Jo
Kit gebruik ik niet meer, die troep.
Alleen nog vaseline.Die kit moet je ook niet op je handen smeren:P:P
Bij mijn C-kadett had ik overigens met vaseline beter resultaat dan met kit. Bij de monza heb ik de ruit er nog niet uit gehad.
Die strip moet in de rubber zitten bij montage van de voorruit anders krijg je deze er niet meer in.
Dus de ruit er helemaal uithalen, (als je geen risico wil nemen met de voorruit moet je de rubber stuk snijden en een nieuwe halen)
Alles goed reinigen zodat er geen oude kitresten meer op zitten.
In de sponning rupsje kit leggen.
De (nieuwe) rubber om de ruit zetten waarna de sierstrip in de rubber wordt gezet. Kompleet dus incl. hoekjes en verbindingsstuk.
Daarna stevig touwtje in de rubber waar deze mee in de sponning valt. (Ik heb hier altijd een waslijn voor gebruikt. Dat is sterk en glad)
De ruit op de auto leggen. Een man binnen in de auto die aan de touwtjes trekt en eentje buiten die de ruit erin duwt.
Als de ruit dan netjes erin ligt nog een randje kit op aan de buitenkant tussen rubber en ruit spuiten.Klaar.
Als optie is de Ronal 7jx15 geleverd af fabriek op de monza.
De manta ascona waren meestal met voor 8j en achter 10j geleverd.Jazeker mooie velgjes. Alleen zijn ze bij de bitter aan de achterkant 8j en de voorkant 7Jx 15 et 36.
8J is bijna niet aan te komen voor een redelijke prijs. De 7j is al moeielijk.
Dus als iemand een setje 8j heeft liggen????? Meld je dan even bij mij.:D:DStond in een gamma krantje
Ben ook geen fan van kwik fit. Maar waar kun je voor 14,95 de auto laten keuren voor 2 jaar.
En gelijk goedgekeurd en geen gezeik over onnozele dingen. Zelfs een lampje van de kentekenverlichting hebben ze gratis vervangen.11 december 2009 om 19:38 In reactie op: Witte knipperlichtglazen Monza Senator A1 Commodore C #17545335Ik vind die oranje lampjes 3x niks. Steekt zo af op een auto. En om daarom de hele auto oranje te spuiten gaat mij wat ver.;);)
Ik hoop dat het gaat lukken met die lampjes en dat het een schappelijke prijs wordt. Die mensen hebben toch wel effe nodig om dat te berekenen moet ik zeggen.
Maar zo blijft dit topic wel mooi steeds omhoog komen en zo zie je dat over maak niet te twisten valt maar dat dat wel wordt gedaan.
Volgens mij is die te klein. De doorlaat van de LMM van een 3.0 is immers ook groter.
Ik rijdt in een lease zafira met dvd90 navi. Ik vind het geluid absoluut niet slecht. Zeker t.o.v. standaard renault.
Het is maar wat je gewent bnt.
In een Kadett C is het ook de T5
De eerste met rode sticker
Jetronic computer 3.0 E 0280001303 vanaf D1003807
De tweede met paarse sticker
Jetronic C30NE 0280001312 156 PS VersieDe derde met groene sticker
ABS computer BOSCH 026510303409/86-05/94 OPEL OMEGA-A
09/86-05/94 OPEL OMEGA-A Caravan
09/87-09/93 OPEL SENATOR-B
09/86-03/94 VAUXHALL CARLTON Mk III
09/86-03/94 VAUXHALL CARLTON Mk III Estate
09/87-09/93 VAUXHALL SENATOR Mk IIZekeringkast is volgens mij van een senator of omega maar dat weet ik niet zeker.
5 december 2009 om 21:49 In reactie op: Witte knipperlichtglazen Monza Senator A1 Commodore C #17545322Nee duurt even voor ik een reactie krijg van de producent. Die moet kijken wat het gaat kosten om e.e.a. te maken.
Mar zodra ik wat weet meld ik et.29 november 2009 om 11:24 In reactie op: Witte knipperlichtglazen Monza Senator A1 Commodore C #17545320origineel gepost door monzaruba
He Ckad,kan dat bedrijf ook witte knipperlichten maken voor senator B…? voor in de voorbumper…?:hmmz
Voor een senator B kun je glazen van een audi 100 gebruiken. Moet je iets aanpassen. Ik zal effe kijken waar ik die gevens ergens heb dan mail ik je het wel effe door.
27 november 2009 om 17:41 In reactie op: Witte knipperlichtglazen Monza Senator A1 Commodore C #17545315Ik heb een serie van 20 stuks aangevraagd complete units. Teveel wil ik er niet maken anders blijf ik ermee zitten en dan blijven ze toch uniek. Mocht er echt heel veel meer vraag zijn dan zien we dat dan wel weer.
Ik krijg mijn monza ook best goed en snel warm. Beter als mijn zafira van 2007
26 november 2009 om 19:56 In reactie op: Show hier je origineel Nederlandse Monza A1 / A2!! #17486591origineel gepost door GSE
Een GSE spoiler zou niet misstaan….:PHeb nog geen tijd gehad,na 3 december ik weer wat meer tijd,dan is een grote order rozen weg,waar we al een paar weken mee bezig zijn,dan pak ik die spoiler wel te voorschijn.
Je bent toch niet voor Piet aan het beunen hoop ik. Dan ben je na 5 dec. pas klaar.;) Doe maar rustig aan ik heb er geen haast mee hoor.
Achterspoiler komt er nog op (vind het een beetje kaal zo) en vind ik het best zo. En natuurlijk de witte knipperlichtjes.
26 november 2009 om 14:58 In reactie op: Show hier je origineel Nederlandse Monza A1 / A2!! #17486587Effe en paar nieuwe pics van mijn monza. Nu met de 7×15″ ronal met 235/55/15 banden.
origineel gepost door Manta 24V
Men zegt dan een C30NE wat rapper word van onderuit met een 2500 nokkenas erin.Lijkt mij erg stug. De 25E nokkenas 308 grd heeft een klep licht hoogte van 6.32 ipv de 6.86 van de C30NE 302 grd.
Maar mocht iemand hier meer over weten dan plaats eens een reactie.
Licht eraan welk 4 cilinder blok. Als het een CIH is dan past het mechanisch wel.
Je hebt nu al een kort diff van 1:3,70. De andere 1:3,45 zit op de 2.5 liter de dieseld en de 3.0i met 156pk en handbak en de 3.6 van Lexmaul.
Kortere overbrengingen zijn er volgens mij niet.Je zou lagere banden kunnen kiezen maar dan klopt je km teller niet meer.
Je zal toch een redelijke uitrusting moeten hebben. Steekassen moeten eruit getrokken worden met een slagtrekker. Lagers verwijderen en de nieuwe erop zetten met een werkplaatspers.
Die heeft niet iedereen zomaar in zijn schuurtje staan. Of je moet er zelf een maken.
Als ie een paar weken geleden normaal gelopen heeft en nu zit ie vast, dan heb je naar alle waarschijnlijkheid grote problemen. Smering ergens niet in orde waardoor delagers zijn vastgelpen o.i.d. .
Ik zou ook zoals Ben zegt, blok eruit en andere erin. Als je dit blok weer in orde moet maken gaat dat je veel geld en tijd kosten.
Effe kijken op h-base en dan kom je valeo v45 tegen voor links en rechts. Dus lengte 450 mm.wisserbladen
Als je op de groene knop klikt zie welke auto’s deze nog meer erop hebben zitten.
-
AuteurBerichten