Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
De varajet 2 is ook niet de beste carburateur dat hoor je mij ook niet zeggen.
Maar wil je een beetje het vermogen uit de motor halen wat erin zit dan moet je niet de 1 traps solex nemen van een 1.9n. De 2 traps solex is al wat beter maar die vertoont ook snel slijtage in de tweede trap en die zijn nooit op een 2 liter geleverd dus je zal de sproeiers aan moeten passen.De weber van ford past gewoon op het spruitstuk van de varajet en daarvan wordt de tweede trap mechanisch bediend waardoor de overgang veel soepeler verloopt als bij de varajet waarvan de tweede trap nogal eens problemen geeft.
Kijk maar eens bij de Opel GT liefhebbers. Daarvoor was er een speciale kit uitgebracht met webercarb en verloopstuk t.b.v. het origineel luchtfilter. Standaard heeft de 1.9S een twee traps solex (ovaal). Die zorgde al snel voor veel problemen door snelle slijtage aan de asjes e.d. .
Ik heb ooit bij de 2.0s rekord e van mijn vader de varajet vervangen door een weber. Dat was een wereld van verschil. Het stoten van de auto bij acceleratie was gelijk afgelopen en het leek of de auto meer vermogen had met een minder verbruik.
Dan heb je zoveel nummers omdat je dan verschillende combinaties hebt. Met en zonder chroom en met en zonder mistlamp. Ik weet in elk geval genoeg. :thumbup:thumbup
Als ze donkerder zijn dan zijn ze bewerkt met spray.
Fijn zo’n forum, kom je nog eens wat te weet.;););)
Vandaag 24-02-2010 gespot in Roermond bij de Praxis. Een echte Ranger.


Wellicht dat MOnzaron eenskan kijken naar zijn Monza’s.
Dus even checken of er verschil zit in kleur tussen A1 en de A2 monza.Dat is duidelijk. Maar als je op de onderdelen lijst kijkt dan zie bijv. art. 12 24 020 alleen voor de monza en 12 93 098 voor monza en senator. Ook 12 93 100 voor monza en senator en dan heb je nog 12 23 056 en 12 23 054 en 12 23 096 alleen voor de GSE.
Dan heb ik overigens alleen gekeken naar de linker units.
Wat zijn dan de verschillen op het chrome biesje na???
Ik heb nog effe de onderdelen fiche gecheckt. Hierin zie ik dat alleen de linker demper anders is.
De rechter demper: Cat-num. 1 32 683 Ond.num. 90054041 vanaf F 11165384
De linker demper: Cat.num. 1 32 690 Ond.num. 90060128 met schakelaar vanaf F 11165384
De linker demper: Cat.num. 1 32 697 Ond.num. 90192479 GSE met schakelaar
De linker demper: Cat.num. 1 32 698 Ond.num. 90192478 GSE zonder schakelaar
Je hebt dus eigenlijk maar 1 zwaardere demper en dat is de linker van een GSE. Let ook even op of je een schakelaar op de demper of in de balk bij de sluiting hebt zitten. Anders heb je kans dat je binnen verlichting niet meer aangaat bij het openen van de klep.
origineel gepost door opelforever
hoide gasveren die ik heb zijn voor de monza met spoiler gemaakt
kunnen dus ook op een a1 moet je even wat harder drukken
gr rob
Kijk hier heb je ze. Ik zou zeggen bestellen en monteren.
Laatst nog een setje rubbers voor de voorwielophanging besteld bij Rob. Was zelfs voor de carnaval binnen, Superrr.
Rob heb je toevallig ook nog een nieuw dopje voor op het koelvloeistof reservoir?
Past m.b.t. de afmetingen 1 op 1. Gaskabel weet ik effe niet.
Maar ik zou toch de varajet 2 of een weber (van 2.0 Ford) nemen die zijn beter dan die 1 traps solex.
Als je de gegevens van een demper hebt kun je ze overal bestellen zoals hier: gasveren
Zo zijn er nog veel meer. Er zijn overigens ookgasveren met een ventiel. Deze worden dan op druk gezet en m.b.v. het ventieltje kun je gas eruit laten zodat ze slapper worden.
origineel gepost door opelforever
bij mij:):)Inkoppertje.;);)
Is er overigens verschil tussen de gasdempers van een standaard monza en een GSE??
De GSE heeft immers de spoiler waardoor deze de klep zwaarder wordt, dus normaal gesproken zouden de gasdempers wat zwaarder moeten zijn.22 februari 2010 om 15:54 In reactie op: Gezocht, Instructieboekje en vraagbaak opel senator a 3.0 L #17619074Vraagbaak heb je alleen in het engels of in het duits. Af en toe kom je wel de werkplaatshandeboeken tegen maar die zijn in het nederlands vrij prijzig. In het duits zijn ze stukken gekoper.
CD rom is een goed alternatief.
Maar als je een beetje duits kan kun je op ebay goed een boekje kopen. De zogenaamde reparatur anleitung is redelijk kompleet en goed.
Een beetje afhankelijk wat je precies zoekt kun je ook overwegen om een vraagbaak van de opel rekord E te kopen. Hierin staat o.a. de afstelling van de automaat e.d. in en ook de voorwielophanging en nog wat andere dingetjes.
Maar hierin staat niks over de 6 cil. motoren en de achterwielophanging en achteras.Ik heb zelf het cd rommetje in het nederlands. Het werkplaatsboek incl. toelagen in het duits, Reparaturanleitung in het duits. Daarnaast heb ik ook de vraagbaak van de rekord E, en de Haynes van de Rekord E in het engels.
Veel vragen worden overigens ook op diverse forums beantwoord.
Voorzichtig doorblazen met perslucht
Toen ik de mijne kocht was de retourleiding ook nagenoeg dicht. Als ie koud was dan liep ie redelijk normaal, maar zodra hij goed warm was dan sloeg ie stationair af en kreeg ik hem amper op toeren.
Wellicht kun je dat eerst even checken. Kijk dan ook gelijk even naar de benzinedruk. Afhankelijk van het systeem moet die 3 – 3,5 bar zijn.Moeilijk te zeggen op een afstand.
Benzine druk?
Brandstofpomp?
Retourleiding?
De goeie componenten die bij elkaar passen.
Enz. enz. enz.origineel gepost door Opel-Fanta
Gisteren en vandaag weer gebeurde het volgende met de auto:De wagen start direct, maar dan rij ik een paar meter vooruit met de koppeling, en dan valt die langzaam uit en nu komt het:
Hierna start die absoluut niet en dit gebeurdt dus elke keer met dit koud weer.
Iemand een idee wat dit inhoudt?
Alles werkt naar behoren (als het goed is)
Als alles naar behoren werkt, is er toch ook geen probleem!!!
Kijk die heb ik dus ook bij deze ebay-er gekocht. Levert snel en prijs 19,95 excl. verzendkosten. Ik heb ze naar een kennis van mij in duistland laten sturen. Dat scheelt aanzienlijk in kosten. Montage is erg eenvoudig.
@monzaron
ik zie al dat het goed opschiet en dat het resultaat er mag zijn. M.b.t. de GSE delen, die vindt ik natuurlijk ook het mooist in het ZWART, daarom is die van mij ook geheel zwart.;).
Ik ben ook nog een beetje bezig geweest. Heb er nu hoodlifts op gezet. Dan ben ik in elk geval die nare stang kwijt en blijft het motordeksel mooi openstaan. Gemak bij het sleutelen.
Tevens nieuwe chrome wielmoeren erop. tja, weinig tijd moet af en toe ook nog werken om de zaak te bekostigen.2 februari 2010 om 19:07 In reactie op: Vraagje omtrent XK-41-DT maximum te trekken massa. #17603934Volgens mij werd de zwaardere trekhaak door de rdw gekeurd en op kenteken gezet. Maar da tweet ik niet zeker.
2 februari 2010 om 14:28 In reactie op: Vraagje omtrent XK-41-DT maximum te trekken massa. #17603930Het was misschien een 4wd van ferguson??
Die zijn wel een stukje zwaarder.2 februari 2010 om 13:05 In reactie op: Vraagje omtrent XK-41-DT maximum te trekken massa. #17603927Te trekken gewicht is o.a. afhankelijk van de trekhaak en enkele aanpassingen aan de auto.
Borgen met loctite zal niet voldoende zijn. Het is namelijk niet zo dat de moeren los lopen.
Het contact op de gasveren is van de interieurverlichting. SOmmige monza zijn hiermee uitgevoerd. Andere monza’s hebben gewoon een schakelaar op de achterklep.
Zeker een mooie witte monza. :thumbup
Wordt ook goed verzorgt door een echte Opel liefhebber :thumbup
@Jimmy gelukt met het spoilertje???Ik zou gewoon een setje kopen wat je achteraf kan inbouwen. Overigens maakt het niet uit of je nu een injectie of carburateur hebt. Op mijn monza zit de standaard A1 cruise control die achteraf ook goed is in te bouwen.
Kijk anders eens op deze link.
http://www.jasicamp.nl/contents/nl/p778.htmlen zo zijn er nog wel meer te krijgen.
Dat adres van GSE is Ronald Bolz info@24v-tech.de.
Die heeft erg veel kennis van deze motoren en levert onderdelen ervan.
-
AuteurBerichten