Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Tussen de middag in Veghel aan de Beukelszweg een gele c1 sedan gespot.
Dit is mijn laatste aanwinst.
En ik vind mijn 1 op 5000 bij 275.000 al veel :wtf
Nee helaas zetten ze er een pompje of compressortje op om hem in beweging te zetten. Er is geloof ik wel een vent in Frankrijk die een auto heeft gebouwt die op perslucht rijdt, maargoed dan moet je nog lucht in een fles persen voor je op pad kan en dat kost weer energie.
En die v8 loopt gewoon op bezine.
[youtube:3swusq1o]http://www.youtube.com/watch?v=3VU4Km2EjMs[/youtube:3swusq1o]
Jah maar dan andersom. Dus je zet lucht op de inlaat en doordat de inlaat klep opent drukt hij de zuiger naar beneden, door het moment dat hij daardoor gekregen heeft dankzij het vliegwiel, draait hij verder en druk de lucht in elkaar waarna de uitlaatklep opent en het kan ontsnappen.
Weet niet wat de compressie doet maar op diesel heb je niks nodig.
Ehhh nou welkom hier…
Pff, heb ik me ooit eigenlijk wel voorgesteld? :hmmz
Issie van jou??
Bij ons op het werk zitten ze ook te fitten op Opel terwijl iedereen problemen heeft met z’n auto en die van mij vrolijk doortuft zonder grote problemen. Zo slecht is het toch niet blijkbaar. Ik heb geen afkeer tegen andere merken, geheel niet zelfs maar een Opel, wij hebben op de zaak ook een caddy, rijdt best ok maar als ik in mijn eigen autootje zit dan klopt het weer zeg maar.
Denk dat je dat zeker gaat herkennen als je hem straks hebt. :thumbup
@McKaamos wrote:
@RISL wrote:
Wat zou het voordeel van zo’n paal moeten zijn dan?
Gewoon stapelen is toch net zo stabiel?Theoretisch voordeel is dat de banden dan nergens druk ondervinden en dus geen platte kanten kunnen ontwikkelen.
Als banden lang liggen kan dat namelijk gebeuren (zeker als er te weinig lucht in zit, vierkante wielen noemt men dat) en dat rijd verschrikkelijk kut.
Maargoed, dat komt het meeste voor met banden die gewoon op het loopvlak staan. Opgestapeld is het risico veel minder, en op een boompje helemaal geen risico.Dat klopt, dat heb ik met mijn zomerbanden als ik drie dagen niet gereden heb ook, dat zit er een klein plat kantje aan en met ie koni’s voel je dat, maar dat is altijd met 5 minuten er weer uit. Maar op de wang gebeurd dat niet of je moet banden hebben die veel breder dan de velgrand zijn misschien.
V 16 stond er ipv 16v.
Welkom hier.
Mooide 3d pic, met welke software render je? Ik heb vroeger welleens een beetje met bryce geexperiementeerd, leuk programmatje.
Welkom hier, leuk corsaatje, zwarte velgjes komen er mooi op uit! Oww niet schrikken als er straks gevraagd word om foto’s van jezelf, das heel normaal hier :jerry Ze zijn geen vrouwen gewend hier.
Jah Volvo’s hebben HDI’s idd, net als Ford, Jaguar en Mini. De oudere blokken (benzine en diesel) waren met name in de 300, 400 en s40/v40 vaak afkomstig van Renault. Erfenisje van je overname van DAF personenwagens die ook Renault motoren hadden.
Jah precies, ik wil je niet ontmoedigen hoor, maar ik weet dat beide mannen die dat doen hier enorm veel tijd ingestoken hebben maar ook veel know-how hebben en nie bang zijn om een carroserie te verslijpen. Ik daarintegen bijv. ben iemand die niet graag het wiel opnieuw uitvind omdat ik weet dat als ik dat ga proberen ik na een half jaar met een gesloopte auto in de schuur sta en het nie meer zie zitten en dan ligt het project stil. Dan is voor ons wat eenvoudiger om op een bestaand concept voort te borduren en daarin te investeren want er is enorm veel te krijgen en als je bijvoorbeeld een LET blok pakt dat biedt enorme potentie.
Ander voordeeltje, rijd je je wagen kort dan kun je makkelijk onderdelen die het overleefd hebben overzetten op een andere carroserie en gaan, als je dan weer een 4×4 of RWD conversie moet doen….
Pookzakjes gaan snel gaar bij die dingen. Bij mij ziet ie er ook niet, dat spul is zo teer, dat laagje gaat er snel vanaf en ik heb er zelfs een gaatje inzitten ergens.
@RISL wrote:
Vergeet niet dat mijn Coupé een ex-schadeauto is en dus helemaal niet zo netjes is. Ik heb ‘m opgeknapt zodat ik ‘m als daily kan gebruiken, maar wel met het plan in m’n achterhoofd om er een mooie circuitwagen van te maken.
De auto zal inderdaad flink verstevigd moeten worden, maar ik denk dat dat niet het grootste probleem wordt. Het grootste probleem zal (denk ik) het aanpassen van het brandschot en de bodem worden.Iemand enig idee wat beter, gemakkelijker, goedkoper of iets anders voor wat betreft de Omega-aandrijving of Calibra 4×4 aanpassen?
In ieder geval al heel erg bedankt voor de gegeven reacties.
Bereid je voor op een pens werk en ik zou eens kijken in het topic van Kadett4x4, die heeft zijn wagen kadett E, verbouwd naar een 4×4. Dat is naar mijn idee de makkelijkste manier (nog steeds een enorme klus hoor waarvoor je moet weten wat je doet) om aangedreven wielen achter te krijgen omdat je dan enigzins de orginele constructie van de auto nog (een beetje) intact laat doordat het blok gewoon dwars voorin kan blijven liggen. Als je een lengte motor erin gaat leggen dan ga er maar vanuit dat dat bijna niet te doen is tenzij je kan toveren met lasapparaten.
Christian-tsx heeft zijn D-Kadett naar RWD omgebouwd omdat hij er een 400 replica van aan het maken is, dan heb je ook een idee wat daarbij komt kijken.
Persoonlijk zou ik het niet doen. Als je er een circuitwagen van gaat maken, spaar dan voor een leuk turboblok en zet daar een goed geregeld differentieel in wat met het vermogen overwerg kan. Dan kun je ook met FWD heel leuk rijden. Kost wel wat.
@crossagek wrote:
@robert_corsa wrote:
nou, met vrij simpele aanpassingen kun je op een goeie manier een c20ne inbouwen in je corsa a tr. enkele verstevigingen en aangepastonderstel, en rijden maar.
coupe is een lange auto, achterin helemaal niet stevig. de coupe en tordeert al heel erg achterin. als je dan ook nog achterwielaandrijfing heb, denk ik dat je wel het 1 en ander krom trekt.
C20NE en C20XE / C20LET verschillen nogal wat hoor .
C20NE is 115 pk en is zonder aanpassingen in een corsa A te lepelen en is bijna gelijk aan pk’s tov de 1.6 gsi .
C20XE is 150 pk en kan ook zonder aanpassingen in een A corsa , ken er namelijk genoeg die zo rond rijden .
C20LET is 204 pk , ja daar heb je wat versteviging voor nodig in je motor ruimte .
enigste aanpassing wat wel noodzakelijk is en wat nog wel eens vergeten wordt is de remmen ;)
Een Corsa A zou ik persoonlijk ook aanpassen want zelfs de orginele A GSI heeft verstevigingen. Alleen al op de veerpoten zitten dikke platen gelast vanaf de fabriek. :vertag
8 december 2011 om 18:21 In reactie op: Wie weet of mijn corsa 1.4 xe 16v sport uit 2001 abs heeft?? #17956094Het kan ook zijn dat jij de rembekrachtiger zelf bedoelt bedenk ik me net. Die ligt dan tegen het schutbord aan. Heb je anders een fotootje van onder de kap, kunnen we je gelijk uitsluitsel geven.
8 december 2011 om 18:19 In reactie op: Wie weet of mijn corsa 1.4 xe 16v sport uit 2001 abs heeft?? #17956093:-P Neej ook niet, jij bedoelt dat zwarte potje, dat is voor de stuurbekrachtiging, die heb je dus ook king: Maar tussen dat zwarte potje en de veerpoot zeg maar, daat moet dat grijze blok liggen. Je koelvloeistof ligt achterin met een gele dop. Daarnaast zit een kleinvaatje met een zwart of een wit dopje op een groot rond zwart ding, dat is voor de remolie.
GVD, Wat moeten ze nou me zo’n oud ding, je krijgt er geen knoop meer voor….. :fy1 Blijf er met je poten vanaf! Ik hoop dat ie deze keer weer opduikt maar het zit hem niet met die wagen.
8 december 2011 om 18:08 In reactie op: Wie weet of mijn corsa 1.4 xe 16v sport uit 2001 abs heeft?? #17956091Normaal zit ie juist aan de andere kant van het blok…le luchtfilterbak ligt aan de passagierskant, de abs aan de bestuurderskant.
@nova…. wrote:
@Astraman wrote:
Je weet wa ze zeggen, rooie kap, natte kelder….. :jerry Rooie moet je van houden, maar ik heb ooit een rood meiske gehad. En die reed hem er nog net niet af moet ik zeggen, dat was soms gewoon nie leuk meer :shock: Dat je als vent zoiets hebt van…..huh, Alweer :???:
Aha… dus jij had ook een geile beaver gespot :jerry
Mijne heeft nu roodbruin haar… maar rijdt er niet minder om :D
Jajajajajaja
:jerry :jerry :jerry :jerry
Nou we het er toch over hebben…volgens mij wachten wij al 2 jaar op (actie)foto’s van jou…was’t niet? :jerry
Hij is een beetje aagepast, er zit volgens mij een shadow iig een andere honda tank op. Achterspatbord hebben ze beetje mishandeld maar heb er eentje van een Soes GS klaar liggen die net zo kort is en de wielen zijn blauw waar ik nie zo’n fan van ben.
Dit is mijn frikandel! Moet nog nodige aan gebeuren. Hij loopt niet zo heel lekker, af en toe een misfire, en hij mag wel een nieuw likje verf gebruiken maar inde basis een heel goed ding. Frame is hard. Blok is buiten het probleempje niet gaar ofzo, schakelt lekker, remt goed. Ligt fijn op de weg en loopt als hij goed is nog verrekte hard ook en fraai geluidje uit de 4in1. Ik ben er blij mee :D
-
AuteurBerichten