Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@ RISL, Bedenk maar hoe, er vind een verbranding plaats, en die heeft 3 dingen nodig. Zuurstof, temperatuur en brandstof. Als je je diesel bekijkt dat ontploft alleen onder druk en dat maakt een diesel wel, maar komt daar olie bij dan ploft mee. Dus brandstof afsluiten (indien mogelijk) is al een optie want hij gaat vrolijk verder op de olie in het blok.
Temperatuur, je krijgt die motor nooit zo koud dat ie niet meer loopt….
Zuurtstof blijft dan over dus dan hopen op een brandblussertje….
@iquick Valt mee hoor, maar een diesel heeft van zichzelf al veel meer trekkracht dan een benzine dus als ie dan nog eens 2x zoveel toeren draait…..maar als je beetje oplet met olie bijvullen gebeurd je dit niet snel hoor.
Ben trouwens wel benieuwd naar jou setup mbt je motortuning enzo, 195 uit een diesel, dat moet fun zijn!Deze week de 280.000 passeren denk ik.
11 januari 2012 om 23:08 In reactie op: Foto´s van Astra G & H velgen? Nu eigen foto’s! + nieuwe :D #17969337Jah da wel. En met goede bandjes rijd het ook nog eens beter ook en valt die spoorvorming ook wel mee hoor. Rij met 215 bij ET36, en met goedkope bandjes zoeken en aquaplanning, nu met zowel Dunlops als Uniroyals perfect stabiel rijgedrag. En heb deze setup al dik 170.000km zo en nog geen lager kapot gehad. :thumbup
:wtf Huh, waar dan? Vind het wel meevallen hoor maar mischien mis ik iets?
Polen is heel anders als sommige denken hoor! Ben er met de Astra op vakantie geweest, prima te doen hoor en veel gezien :thumbup
Waarom niet A tm J bij elkaar zetten?? :jerry
Ik ervaar het ook, als me wagen netjes gepoetst is vooral en de zomervelgen liggen eronder, dan heeft ie een best snel voorkomen, en dan gaan er altijd van sjappies zitten kijken bij het stoplicht en willen ze sprinten…..WTF….Maar goed, geen probleem, meestal laat ik de wagen op de koppeling iets naar voren rollen en ls het groen word trek ik gewoon normaal op en hun gaan er als een haas vandoor.
Het mooiste is, er rijd hier een Aziaat met een Golf V GTI en die probeer het elke keer. Ik weet gewoon dat ik het afleg maar ik vind het veel leuker dat ie niet weet wat de mijne kan en of ie nou wel of niet sneller is omdat ik er gewoon niet op inga king:
@RISL, ik ken hem andersom. Ik rijd meestal 130 a 140, stevig tempo, drukken doe ik niet aan, zeker als iemand gewoon 120 rijd, geen probleem, hard mag je toch niet officieel dus da vind ik niet redelijk. Maar dan haal je iemand in, en dan geven ze terwijl je er bijna naast zit, twee tikken op die cruise control want een km verderop doemt een vrachtwagen op. Daardoor duurt (want ik ga geen streep harder) een inhaal actie ineens onnodig veel langer, vaak beginnen er stropdassen dan achter mij te drukken terwijl ik gewoon mijn tempo rijd. Dan word je er vaak nog bijna van opzij bijna afgedrukt omdat ze er op het laatste moment toch nog krap voor moeten terwijl ik makkelijk mijn inhaalmanouvre af had kunnen maken en hij er ruim achter had gekunt. Tegenwoordig geef ik wel klein tikje gas bij zodat ik er recht naastzit, en die vrachtwagen komt vanzelf….kunnen ze zelf remmen, eikels!!! :jerryOww en waar ik altijd echt compleet groen en geel van werd (wim kent het ongetwijfelt). Is mensen die met een auto 80 rijden op de rechterbaan en je zit daar dan met je vrachtwagen achter, en dan heb je toevallig eens geen inhaal verbod dus dan haal je hem op je begrenzer met 91 in en dan gaan ze ineens ook 91 of 92 rijden. Eentje flikte dat tot 3x bij mij, toen ging het knipperlicht aan terwijl ik er half naastzat en liet hem langzaam naar rechts lopen. Was gelijk over de pret ;)
Nou nou nou, ik vind de Belgen wel meevallen, ze hebben soms wat andere gedragingen en aan afstand houden hebben ze een broertje dood maar ik zit er over het algemeen niet zo mee eigenlijk, heb heel Europa wel gezien met de auto en zo heeft elk volk wel een gebrek. (eigen ervaringen)
Duitsers kunnen niet invoegen op de snelweg, maken of geen vaart, of ze kijken niet goed.
Engelsen, vind ik verassend netjes rijden, geven goed richting aan en meestal rijden ze nog lekker door ook.
Franssen wachten gewoon niet af, als jij niet gaat dan gaan ze zelf.
Italianen, in Italië heerst complete verkeersanarchie, maar beetje defensief rijden, en oogcontact maken en je komt er vlot en zonder ergenis door het verkeer heen.
Ik ben in Polen geweest en die rijden met 3 man over 2 baans wegen, das ook even wennen maar als je het eenmaal weet ;) en op vrijdag niet rijden want vrijdag is betaaldag bij de politie, dus als je toch moet 10-je in rijbewijs vouwen ;)
Enige land waar ik vond dat ze echt niet konden rijden was Malta, dat was wel zo’n rare chaos…stoppen waar het niet kan, veel te hard, of veel te zacht rijden.Ik stoor me meer aan ons eigen volkje op de weg. Dat zeverige besluiteloze gedrentel of dat ellendige 10 km onder max snelheid rijden onder het mom, ik heb tijd zat dus de rest wacht maar en die fokking klote caravans, daar stoor ik me nog het meeste aan. Van die halve zachte die nooit met een aanhanger rijden. En van alle volksgroepen, campers, uit de buurt blijven, hoe vaak ik daar al niet door gesneden ben ofzo….
Mwa ik vind het wel meevallen, had allemaal veel erger gekund, maar ik denk dat wij (nog) niet echt onder doelgroep vallen.

Ranger sedan ca. 1971
@wim-v6 wrote:
@soepkiepe wrote:
toppen kan geen kwaad..
ik zette de muziek zachter en hoorde de auto toch aardig toeren maken ;)Hij moet juist lekker toeren maken..
Je kan m Veilig doortrekken, als je met je neus op de voorruit zit, zit je in de toerenbegrenzer…
Hoevaak ik al niet een toerenbegrenzer aangetikt heb met de Vectra in 3 (175km/u) en 4 (220km/u) zijn niet meer op een hand te tellen, gewoon net te laat met doortikken…
Willem
Jah in de 4 is dat vrij freaky kan ik je vertellen, ergens rond de 175 bij mij :shock:
@Wim, dat valt nog tegen hoor. Alleen de Mito, die staat op zelfde bodem als de Corsa D. De allereerste Insignia Concept stond op dezelfde bodem als de Alfa 159, maar die is nooit in productie gegaan, de huidige insignia staat op een ander platform, voor de rest heeft het niks met elkaar gemeen. Op motorisch gebied wel overigens. Veel diesels worden in beide merken gebruikt en de 3.2 en 2.2 JTS zijn GM blokken maar wel zwaar gemodificeerd tov wat Opel en GM gebruikt.
@Mr.F wrote:
@kwuyts wrote:
ik zie het weer helemaal zitten :D
En dan gewoon alles afplakken rondom, 2 laagjes spuiten en dan blanke lak erover?
Ja delen zoals je grille afplakken en de rest zo min mogelijk voor het uitnevelen tegen kleurverschil.
Jah maar dat komt denk ik omdat jou Astra’s extreem weinig geleden hebben dat de kleur nog zo mooi matcht met die van de dealer. Een auto die altijd buiten verkleurt altijd iets dus dan is het effect al heel anders.
Het ligt er maar net aan wat het probleem precies is of je dit wel of niet zelf kan. Ik vermoed dat de deur in safe lock blijft hangen. Dan gaat ie niet open ongeacht of je het pinnetje naar boven trekt of niet. Ik zou de oorzaak hiervan zoeken in een de CV installatie of in de de draad van de CV naar de deur. Die module zit bij een Astra G, linksvoor achter het paneeltje waar ook de motorkapontgrendeling zit. Denk dat (zafira is technisch redelijk gelijk) die daar ook zit. Kijk even de stekkerverbindingen na, mischien zit er een los. Je kan kijken of je het deurpanneel los kan halen van binnenuit en dan evt de draden nameten of er niet een gebroken tussen zit.
Jah goed, het is wellicht niet de meest ideale shop foto, maar iedereen heeft dezelfde dus dit is de kans om je kunsten te vertonen. :D Ik ga er zelf ook mee aan de slag denk ik.
5 januari 2012 om 20:07 In reactie op: Wie herkent deze auto’s? Nieuw toegevoegd, zie eerste post #17968479Klopt :thumbup Is een 3, haha.
Vanmorgen om half acht een Commodore C 2 deurs Berlina gespot bij Nederasselt. Nog nooit in het wild gespot.
5 januari 2012 om 19:36 In reactie op: Wie herkent deze auto’s? Nieuw toegevoegd, zie eerste post #17968475@RISL wrote:
Afgelopen vakantie in Berlijn geweest, onder andere het Meilenwerk bezocht.
Ben daar een hoop auto’s tegen gekomen, waarbij ik moeite had het merk, model en bouwjaar vast te stellen. Bij sommige wagens waarvan je in eerste instantie denkt dat ze gemakkelijk vast te stellen zijn, ben ik gaan twijfelen.Omdat ik ze niet kan uploaden bij ‘raad je het plaatje’ (aangezien ik dan niet weet of iemand het goed heeft of niet), start ik dit topic. Ik heb mijn laptop even nagezocht op voor mij onbekende wagens, hier volgen er een aantal (de eerste 21).
Ik wil dus graag weten: merk, model en bouwjaar. De gegevens die bij de foto staan, ben ik niet zeker van, dus ga daar niet vanuit. Ik hoop dat iemand me wil helpen en zijn autokennis wil delen. Ik zet er een nummer bij, als je in je antwoord dit nummer even herhaalt, hoef je niet moeilijk te doen om de auto te beschrijven of te quoten.
Alvast heel erg bedankt!
Nr. 1: Saab, Sonnet 2, bj 1966 tm 74

Nr. 2: Rolls-Royce, geen idee.

Nr. 3: Barkas B1000, 1961-1990

Nr. 4: Alfa Romeo, Spider Serie 1 Duetto. 1967 – 1969

Nr. 5: Volvo, PV 444 “kattenrug” 1944-1958

Nr. 6: BMW 503 1956-1960

Nr. 7: Rolls-Royce, Silver Shadow 1977-1980

Nr. 8: Hispano-Suiza, K6 of J12 :hmmz

Nr. 9: Cadillac, Coupe de ville, 1956

Nr. 10: Daimler Sovereign (zit geen kat op)

Nr. 11: Alfa Romeo, Guillia 1962 – 1978

Nr. 12: Alfa Romeo, GT

Nr. 13: Jaguar xk 120

Nr. 14: Lancia, Flaminia 1961

Nr. 15: Chevrolet Pick-up, naamgever zo’n beetje van alle pick-ups (ja echt) 1941

Nr. 16: Maybach zeppelin.

Nr. 17: Mercedes-Benz 300 1959

Nr. 18: Harley, denk ik.

Nr. 19: Norton? Cafe racer gebouwd uit Commando??

Nr. 20: Mercury Marquis 1972

Nr. 21: Mercury, Montego 1973

Mja heren, vandaar, echt in de smaak valt hij niet, dus ik dacht, dat kunnen we zelf vast beter… :-P
Vond het eigenlijk zelf zo sterk dat ik het even heb nagezocht. Heb adhv foto’s nagekeken, eentje is Berlijn nog 246km, en de volgende 87 km, en de een is genomen om 11:10, de volgende 12:11. En dat is het stuk na Hannover gemiddeld 159 km/uur, das wat een 1.4 officieel op top loopt zeg maar, :jerry
En 12:53 is twee straten weg van het hotel op de Kurfurstendam dus hartje Berlijn en we waren iets over 8 uur thuis weggereden dus krappe 5 uurtjes.
Mijn 1.6 loopt dik 215 op de teller, alleen dan loopt ie zo hoog in de toeren dat ik dat nooit heel lang aandruf, maar 190 kruissnelheid gaat prima en dan valt het verbuik me echt mee. Ben eens in minder dan 5 uur naar berlijn gereden, vooral vanaf hannover kon ik lekker opschieten…
WTF! Haha okee, dank allen voor de felicitaties. Ik ga een nieuwe zoeken. :thumbup
Zeker stoer hoor :wub
Zie trouwens dat een van de draadje vrij warm is geworden, dus als ik het schoepenradje eraf kan krijgen dan weet ik of het anker nog goed is, anders ff nieuwe bestellen.
-
AuteurBerichten