Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Als ik het interieur van die Caddy bekijk of van de golf 3 en je vergelijkt dat met de tijdgenoten van Opel, dan is het ok maar armoe troef met de gegroefde schakelaartjes en groene dashbord verlichting, dat deden ze vanaf de golf 4 en de passat van 96 wel beter. Maar ik ben wel blij met mijn G, lekker simpele wagens nog, kun je zelf nog eens wat mee. :thumbup
@Peer010 wrote:
@Emiel-Manta wrote:
Ik heb het nooit niet echt op rood-harigen.. maar sjeeeeeeeezs

Ik ben verliefd :wub
1 ding hoe roestiger het dak des te natter de kelder… :thumb
Da zeg ik ongeveer ook, rode kap, natte kelder :thumbup :thumbup :thumbup :jerry :jerry :jerry
Moet je knap je best doen die bij te houden hoor want die lusten um wel. :jerry
Over die wegversmallingen, ze moeten daar een echte flessenhals van maken, niet eenbaan die bij de andere in moet voegen, je haalt de onderbroken strepen weg 100m voor het eind en zoek het maar uit. Dan maakt het niet meer uit of je toevallig links of rechts zit, je word gdwongen zelf op te letten ipv dat kinderachtige gedoe.
Sorry mensen, vergeten, ik zit midden in een verhuizing. Kan iemand een poll maken??
@koenelsenaar wrote:
Tja…. wat heb ik hieraan toe te voegen?
M’n broer kwam gister bij me dat de verwarming van zn golf 2 niet meer warm werd…. alle kvs was eruit. Koppakking ertussenuit geblazen.
Vandaag kop gedemonteerd, morgen laten vlakken, zaterdag alles opbouwen incl. nieuwe distributieset. Gaat weer lekker…
Mja, eigenlijk is dat niet helemaal eerlijk want golfjes 2 zijn ook minimaal 20 jaar oud inmiddels, en die kregen reden voor geen drol maar goed waren ze wel, en weinig roest tov de e kadett bijv.(sommige zeggen geen, maar das ook nie waar). Vanaf de 3 is het minder geworden, meer roest, zat meer innovatie in en daarmee is de kwaliteit minder geworden. Daar wint de Astra F het mee omdat die gewoon meer een doorontwikkelde Kadett E was, geen fratsen, goede basis.
Vandaag met de caddy (n6 met sdi) op de zaak gekloot gehad, de ruitenwisser links bleef staan, fijn met die weer. Kogeltje na 90dkm helemaal utigelubberd en los, schijnt vaker te zijn bij caddy’s maar die rijdt verder eigenlijk ook wel altijd, al haalt ie het niet qua rijden en ruimte bij een combo B.
Je moet zo’n SEAT gewoon mishandelen anders gaat ie stuk denk ik. Een maatje van mij heeft een Ibiza FR uit 2011, een leasebak met 2.0 diesel (ook geen hoogstandje van VAG tov de 1.9) en die rijdt als een mongool en die heeft nergens last mee :shock:
ZOndag shootje gedaan met (bruurke van) maatje van me…




Ff gewassen, was echt ranzig….maar wat blijkt, de oude baas mag er nog best wezen met z’n 280k en bijna 14 jaar, al zeg ik het zelf king: Dit is BTW in wintersetup, vandaar de lichtmetalenwieldoppen :thumbup
En de 1.2, 1.4 16v (ook niet in NL geweest) en de 1.7 dti ook niet, zijn allen 4 gaats :vertag De 1.6 Coupé bestaat wel, alleen in oa. BE geleverd ivm fiscale redenen en daarom met 5 gaats. De cabrio dan weer wel maar die zijn weer 4 gaats terwijl beiden uit turijn komen….zooitje :hmmz
De reden van de 4 en 5 gaats weet ik nog steeds niet, want ik dacht eerst dat het small block big block kwestie was, maar de x18xe1 is ook een small block en die heeft weer 5 gaats. :???:
Als je er eigenlijk over nadenkt is het toch wel triest dat heel veel mensen (incl mijzelf) toegeven dat ze een zware rechtervoet hebben en klagen over dure prijzen :???: . Wat zijn we toch eigenlijk stom bezig…? Hahaha, als we nou eens wat rustiger aan gingen doen, scheelt bakken geld denk ik want ik win een hoop met rustiger rijden, en het verkeer schiet toch nie op. Laatst in de spits, ik was het helemaal zat….dat gejakker en gekleef voor en achter me, ben achter busje met aanhange gereden, 100 ongeveer. Ik zag veel meer onderweg, was eigen veel minder opgefokt, en nou komt het, ik was geen minuut later als anders…. :shock: maar denk wel 20% zuiniger ofzo.
19 januari 2012 om 22:32 In reactie op: perongeluk te lang doorgetrokken in 1e versnelling, koud:S #17978187@wim-v6 wrote:
Zo’n Fijne Z18XER heeft wel toeren nodig eer ie echt wil trekken…
Willem
Jah maar doorjanken tot 7000 toeren is nog effe heel wat anders, haha. Oww en tip voopr de beginnende bestuurder….laat je niet opnaaien als je ff nie snel wegkomt, ze wachten maar, hebben het allemaal moeten leren, :ass over paar maanden lach je erom.
18 januari 2012 om 23:03 In reactie op: 1.6 16V (X16XEL – 74kw) chippen? vermogen opkrikken? #17975706Ik heb ooit eens gelezen, een x18xe1 blok onder een x16xel kop. Dan schijn je ook wat te winnen omdat je dan een 1.8 ervan maakt, alleen hoeveel weet ik niet.
18 januari 2012 om 23:02 In reactie op: 1.6 16V (X16XEL – 74kw) chippen? vermogen opkrikken? #17975671@Haasje17 wrote:
@ baasj
Dbilas rijd zonder internals aan te passen ook met 215 pk en dat gaat langer goed als een let op 300 pktjes..
ofwel meer dan 2 ton is dus prima haalbaar.Dat heb ik vaker gehoord, toch heb ik daar beetje raar idee bij, kunnen de standaard krukassen en drijfstangen dat allemaal wel aan dan?
Kun je met die programmering nog wat winnen?
Zo in limburrg rijden ze hem vaak gelijk de grens over ook. Andere platen erop en weg issie. Zonde, ben ook geen VW liefhebber maar die w8’s zijn wel vet. Opel durfde het destijds niet aan met de Omega v8, erg jammer.
18 januari 2012 om 06:01 In reactie op: Wat is Twinport?? En extra vraag rijbereik van z1.4xep #17977426Hebben dit toevallig al eens opgezocht om op de Opelpedia te zetten:
http://www.opelpedia.nl/index.php/Twinport” onclick=”window.open(this.href);return false;
Is eigenlijk best de moeite waard met die prijzen eens wat rustiger te gaan rijden want dat betekend gewoon elke 5 tanken 1 bespaard bedenk ik me net :shock:
Ik rij tussen de 1 op 12 en de 1 op 15, dat laatste is met fluwelen voetje op de lange afstand. Dat houdt in dat ik zo’n 500 tot 600km op een tank rij ongeveer. (tank altijd vol en dan gaat er tussen de 40 en de 42 ltr in)
Mja en dat in combi met dat geen hond je er tussen laat als wel tot het eind rijdt. Maar het is ook krom ook. Iedereen gaat al een km van te voren naar rechts en degen die zo snugger zijn wel gebruik te maken van dat asfalt die worden nog afgestraft omdat ze er niet tussen gelaten worden terwijl ze gewoon legitiem gebruik maken van die laatste km dus als ze gaan lopen kloten dan moet je soms wel brutaal zijn want anders sta je er de dag erna nog.
Ook sommige vrachtwagenchauffeurs hebben er een handje van de wagen half op die strook te zetten terwijl er nog ruimte zat is, dus helemaal vrijuit gaan die ook niet, laatst werd ik ook geblocked in de file door een chauffeur die bij het bord ‘ritsen over 300m’ zijn veewagen naar links drukte zodat ik er niet meer langs kon.
Ik heb welleens gehoord dat het soms raadzaam is om bij oude diesels een klein beetje benzine bij je diesel te donderen af en toe. Waarom weet ik niet, maar schijnt goed te zijn, weet iemand daar iets van???
Jah dat vind ik nou ook, je mag tot het eind toe doorrijden en dan gewoon om te beurt ertussen.
Mja maar zo zat er vandeweek bij mij een te kleven terwijl ik achter een fucking tractor reed en nog niet de gelegenheid had om in te halen, die dacht zeker dat ik voor me lol 50 reed daar….
is het niet type fouten?? :jerry
Maar Wim, ga d’r nou nie telkens op in man, hij weet nie beter volgens mij! Walt vind het volgens mij alleen maar leuk om juist die confrontatie aan te gaan.
Of die kerel heeft geen vertrouwen in z’n eigen oven. Ik zou gewoon eens verder informeren, volgens mij word het vaker gedaan.
Jah, hard rijden is leuk, maar de situatie moet het wel toelaten. Om elke keer door te stampen naar de 160 om 500m verderop weer in de ankers te moeten schiet niet op en je wint er niks mee maar met een lege weg waar je een lang eind 180 190 kan rijden win je echt veel. In Duitsland leg je zo bijv. s’nachts gigantische afstanden af in relatief korte tijd. Grens met Polen is als het meezit minder dan 6 uur en centrum Berlijn minder dan 5 puur omdat je je tempo erop kan houden.
Okee, hij lijkt klein, maar tis een behoorlijke wagen…
-
AuteurBerichten