Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Zoals vermeld in topic, mijn subje aan praat gekregen. Geeft een klereherrie :shock:

Zoeen maar dan een zwarte. Geen topkwaliteit, maar als ik hem niet al te zwaar aanstuur, stand 1 van 8 icm mijn composetje dan heb ik een heel mooi totaal beeld. Hij neemt net dat kleine beetje laag voor z’n rekening die me speakers niet halen. Zet ik hem op 5 of hoger dan ben ik Gerrie Batsbak haha, was ff weer 18 vanmiddag ;)
@Trash Metal, Oww ik sleutel ook regelmatig aan VW’s. Mijn zusje heeft een VW Vento gehad en daar was nog weleens wat mee. Met een maatje heb ik meegeholpen met het inbouwen van een aangepakt G60 blok in een Golf II 1.3, dat ding liep als een dolle en zaterdag heb ik een beunklusje, een waterpomp van een Jetta diesel uit ’81 vervangen. Ik weet daarom dat het eigenlijk bij allebei een beetje hetzelfde is in grote lijnen. Alleen bij de een is soms net iets beter geregeld dan bij de ander en vice versa. En het luchtgekoelde spul is sowieso leuk. Wil ooit nog eens een 356 kit op een kever bodem bouwen, zal wel 2040 worden ofzo.
15 november 2011 om 21:28 In reactie op: Weet iemand toevallig een Astra H OPC op de sloop te staan? #17943765Als ze er al zijn dan zijn ze wss aardig plat en kaalgeplukt, moet je net tegenaan lopen.
Oww jah je hebt helemaal gelijk hoor, maar geintje moet kunnen toch zolang het maar leuk blijft en je ook zo zposrtief bent een geintje van VW rijders te accepteren? Helaas heb je ook gasten die er echt bloedfanatiek in zijn en andere merken auto’s slopen of op de weg bewust snijden, dat soort onzin vind ik ook nergens op slaan.
Laats had ik ook zo’n akkefietje, ik rij 130, voor me rijd een verlaagde golf3 met een thunderdome sticker 120. Dus ik haal hem gewoon in. Die vent kijkt naar links, ziet een Opel en gaat gelijk op het gas om me er maar niet langs te hoeven laten gaan….en zo nog 3x, en continu in dat spiegeltje kijken :wtf Mja nou laat ik me niet zo snel gek maken en blijf gewoon mijn tempo rijden maar daar kan ik echt met me kop nie bij hoor. Wil trouwens maar gelijk ff nuanceren, dit ging nou om een VW maar dat soort types rijden alle soorten auto’s, ook Opels.
Blijft toch altijd een klasse apart zo’n omega tov de vectra en astra. Jammer dat zo’n sloep niet meer maken. Al komt de Insignia kwa maten aardig in de buurt en zijn die behoorlijk chique, is toch anders.
Ik heb mij velletje 1000 wet and dry bij de brezan vandaan. Hij had normaal ook 1200 maar dat was op. Fijner durf ik niet te zeggen waar je dat vandaan moet halen. Ik denk dat je dan echt de richting van groothandels waar schadebedrijven hun spullen vandaan hebben moet zoeken.
Wellicht kun je als je je lokale schadeboer belt wel wat van hem overnemen ofzo. ;)
15 november 2011 om 19:31 In reactie op: ervaring met 3M di-noc carbonfolie… pic’s please :) #17941006Hmm dat is ook een idee, mijn middenconsole is in de loop van de jaren beschadigt, wilde hem al gaan spuiten of een tje van de sloop halen maar voor 15 euro natuurlijk wel een chique oplossing en gelijk een stukje sportiever. Als het me niet bevalt kan ik altijd nog kijken.
15 november 2011 om 18:36 In reactie op: Geen Opel? WWW.AUTO-FORUM.NL voor iedere automobilist. #17931366Beetje reclame maken. Bijv een facebook pagina maken en die eraan koppelen, en dat soort dingen, wil soms helpen…ik zal eens kijken onder bekenden of iemand zich aan wil melden.
Jah dat was mijn beredenering ook maar ik zet er bewust vraagtekens bij, blokken kunnen wel hetzelfde zijn, maar geld dat ook voor in en uitlaattraject he, niet dat je dan alsnog hele auto moet aanpassen.
Zoiets moet toch ook kunnen met een x18xe1 heb ik weleens gehoord??
Jah jonge hoeist? As ik een steen hard gooi dan let ie in Brabant dus kek uit wa ge zegt jonge.. Ik werk in Brabant al een jaar wa in dus ik praot un aardig woordje mee wanne, d’n hele dag bouwvolk over de vloer, en dan witte hoe da git!! Die komme effkes buurten en dan staade zo un half uur te wauwelen over t’een en ander. Bekse koffie d’rbij. Zo skon kent zen :jerry
@Roelof, ik heb er een 25A zekering in gedaan en dat draait prima. De subwoofer zelf heb ik ook weer aan de praat gekregen, intern de verbinding tssen eindtrap en de speaker was verrot, even nieuwe draadjes gemaakt en werken!! Ik dacht dat ik een goedkoop rotding had maar nog een aardige bak herrie uit. Ben blij dat mijn radio een aparte subwooferuitgang heeft. Voor kwaliteit is standje 1 (van 8 ) meer als zat, maar kan nu dus ook als ik zin effe gerrie batsbak uithangen en lekker dreunen :jerry
Jah als je die stalen in een mooie kleur spuit staat dat volgens mij best gaaf onder een youngtimer ofzo.
@DMLB ceo wrote:
@RISL
Precies! Bedankt voor je antwoord! Dan wacht ik er idd nog even mee.
king: Komt mooi uit dan kunnen de koplampen vervangen worden en al het overige onderhoudt.
Dit topic draait overigens wel lekker zie ik aan alles wat jullie bespreken.Heren super bedankt weer!!!
Enjoy this cold day,Wil je andere lampen of zijn ze verweerd, want dat laatste kun je zelf goed verhelpen, bepaar je nog meer. :thumbup
Als we nog benzine hebben…komt nog dat je (net zoiets zoals in Duitsland al is) bepaalde gebieden niet meer in mag met je niet vervuilende auto :( Ze zijn al begonnen met vrachtwagens zonder roetfilter.
@RISL wrote:
Waar heb je dit opgezocht dan?
Ik ben zelf bezig met het installeren van Opel TIS, maar krijg het niet voor elkaar. Maar dat soort info kun je daarin ook vinden toch?Google is your friend! En toen kwam ik via via weer terug op het forum in een ander topic waar een discussie is geweest over die termijnen. Laagvlieger had dat opgezocht want die werkt blijkbaar bij Opel. viewtopic.php?f=5&t=133947&start=25
@RISL wrote:
Nu hebben ze ook weer kettingen inderdaad. Het scheelt in de onderhoudsintervallen, maar is vervolgens ook weer een stuk duurder om te vervangen. En er is meer wrijving dan bij een riem, dus het wordt bijna alleen op zware motoren gebruikt.
Dat valt wel mee hoor, alleen het geluid was een factor want vroeger hadden ze allemaal onderliggende nokkenasjes met stoterstangetjes, dat nagelde lekker. De CIH blokken waren daarin best een vreemde eend in de bijt want die hadden een lange ketting. Maar tegenwoordig hebben de huidige 1.0 en 1.2 ze ook (weer) hoor. En op motorfietsen zie je het ook veel. M’n Honda CB 650 en de Suzuki hebben allebei een ketting.
@Haasje17 wrote:
@Astraman wrote:
Bij mijn weten is Opel altijd om de 60k of na 5 jr al. Kunnen uitzonderingen zijn hoor maar als hij aan de 64k zit dan zou ik er niet al te lang meer mee wachten.
Bij de Astra G dient de distributie bij de 8v om de 120.000 km vervangen te worden
bij de 16v motoren om de 60.000 of 90.000 km afhankelijk van het bouwjaar van de auto.Heb het even opgezocht want ik dacht dat het anders was maar we zitten er allebei naast. Je heb wel in zoverre gelijk dat het voorschrift ooit 120k geweest is maar dat hebben ze verkort ivm. riemen die toch eerder wilden breken.
Ik heb het volgende gevonden:
Benzine motoren 16v moeten bij 4jr of 60.000
Benzine motoren 8v moeten bij 6jr of 90.000
Diesel motoren moeten bij 8jr of 120.000EDIT en dat is even wat betreft Astra’s van 1998 tot 2003. Voor de modellen daarna is het allemaal weer anders geworden.
Vroeger hadden ze niet eens riemen maar kettingen, vroehâh. De riemen zijn bij Opel pas in ’79 met de eerste ohc blokken gekomen. En eigenlijk is de ketting weer helemaal terug van weggeweest.
[youtube:1tqtt479]http://www.youtube.com/watch?v=sGSR5kLeuOo[/youtube:1tqtt479]
In de beginjaren nog wel hoor, de Kadettjes vanaf de Calibra ging het over op een buizen chassis met een cossworth 2.5 v6 motor met ca 470 pk en achterwiel aandrijving. king:

En een opgefokte x30xe achterin :vertag

Bij mijn weten is Opel altijd om de 60k of na 5 jr al. Kunnen uitzonderingen zijn hoor maar als hij aan de 64k zit dan zou ik er niet al te lang meer mee wachten.
Okee jij wint… :cry:
Bij die FIAT blokken (1.9) wel maar de 1.7 dacht ik niet.
Oww, het succes achter de WTCC Chevrolet

-
AuteurBerichten