Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Baas J. wrote:
Gaat om een Ferrari?
:jerry
Jah Baas J. bedoelt, even erbij vermelden, type model, motor bouwjaar, want de ene astra g is de andere niet namelijk…
Maar sleutels inprogrameren das toch iets wat de dealer bij mijn weten alleen kan. Als die het niet lukt dan zijn het gewoon prutsers als je het mij vraagt :hmmz
Foto’s….luchtgekoelde VW’s zijn altijd goed.
Las trouwens vandeweek dat ze de T2 weer importeren als camper, helaas met gewone 1.4 ipv boxertje, maar toch, kan geen hymer of amerikaanse RV tegenop. :thumbup
@yves475 wrote:
kadett d 1.3sr, bruine kleur met korte klep, 2 grote verstralers op de bumper. Zie mijn vader zijn gezicht nog toen ze hem kwamen brengen hahahahahah, 17j was ik hij zei letterlijk ‘Jong, dat ding heeft gediend voor in de bos te crossen!!!’ waarschijnlijk doelde hij op de verstralers en vroeg zich naderhand af waarom ik hem niet had mee gevraagd om voor een auto te gaan kijken.
Maar ik was een man van 17 die wist wat ie wou hahahahahahah:wors Jah schitterend, ouders….je had gezichten moeten zien van de mijne toen het een GSI bleek te zijn, ik had gemeld dat ik een corsaatje had gekocht terwijl ik al maanden sprak over een Kadett GSI dus ze waren opgelucht, maar mijn vader wist niet dat er ook Corsa GSI’s waren. :jerry
Maar toen ie hem later een keer geleend had omdat zijn eigen wagen in de garage stond toen kwam ie terug met de buurman, de buurman zag lijkbleek en mijn pa had een grijns van oor tot oor. :thumb

Mijn oude corsaatje RIP :(
Schik mee gehad, ding had digitaal gaspedaal, 0 of 1, zat niks tussen. Bwaap! :jerry
Jah want dat zwarte ding hang er maar een beetje bij, heeft iets weg van een dempertje ofzo. Er zijn ook cold air intake kits waarbij dat ding weg is en je gewoon een rechte pijp naar je spruitstuk krijgt. Maar omdat de vectra het niet heeft, dat vind ik zo apart. In principe is die motor niet anders, toch?
Check die equaliser dan!!! COOOOLL!! En zo’n stuur heb ik nog nooit gezien. Maar volgens mij is de middentunnelbak ook langer, en zie ik daar een knop voor stoelverwarming??
Damn d8 dat ik al op de helft zat maar nu moet ik tot 2028 wachten tot de Astra belastingvrij word, haha. Gaat ie dat volhouden, duim voor me jongens… :thumbup
@Juffer1 wrote:
Netjes gedaan heren, maar wel 1 vraagje : Jullie schuren nu de units en polijsten daarna met een redelijk grof polijstmiddel de units weer op maar uiteindelijk is die UV werende coating/beschrmlaag dus wel weg.
Ik lees nergens iets over een voedend middel voor kunstof of een bescherming tegen verwering wat jullie aanbrengen ?
Op deze manier heb je na 1 goede warme zomer weer exact dezelfde problemen en dat schuren en polijsten houdt ook een keertje op.Arjan, is Plastx niet een middel die dat doet???
Mja het niet sluitende plaatwerk, het smalle plaatje en die vieze gepolijste te kleine velgen en de condens aan de binnenkant zeiden mij genoeg, dat kan nooit een jap zijn. BRRRRRRR, auto’s uit de jaren 90 in de USA waren waardeloos en lelijk, gaat langzaam weer beter daar. :thumbup
Ik ga effe een ander zoeken.
Jah idd, dat heet behoud van keuringsdatum. En als je bijv. twijfelt aan je auto zou ik dat ook zeker doen want dan heb je 2maanden de tijd om te repareren terwijl je er wettelijk gezien nog in mag rijden. Scheelt een hoop verassingen. :thumbup
Buick Reatta
Dat werkte bij die oude mercedes drekbusjes ook altijd jah, wss kwam dat doordat je was gestopt met nagloeien maar dat de warmte die vrijkwam de rest een beetje verwarmde. En knie weg bij de pook :jerry
Mooi, ikk snap nu king: weer wat geleerd.
25 november 2011 om 14:43 In reactie op: Corsa maakt vreemd geluid en lekt olie na grote beurt #17944898Ik heb op mijn wagen nog nooit een pijlstok gezien, maar dat is ook niet nodig omdat een versnellingsbak normaliter geen olie verbuikt, een motor altijd wel een beetje (of soms heel veel) dus dat moet je bijhouden.
Maar als er een bout mist en daar komt olie uit dat zou ik er even niet meer mee rijden want dadelijk draai je alles in de soep. Wat versnellingsbakken e.d. houdt het wat mijn kennis zover een beetje op want daar heb ik het nog niet mee aan de stok gehad in mijn wagens.
Maak anders even een foto en vanavond komen er vast nog jongens online die er meer over weten, die kunnen je zo zeggen of het hoort of niet.
jah sorry, zal het anders formuleren, ik bedoel eerder beschikking over het vermogen omdat je turbo weer sneller druk opbouwt.
25 november 2011 om 14:05 In reactie op: Corsa maakt vreemd geluid en lekt olie na grote beurt #17944896ehh als je alleen hoort kloppen als je optrekt in de versnelling en niet als je onbelast in de vrij toeren maakt zou ik het eerder zoeken in de aandrijflijn. Kan zijn, dat je homokineten of fusee lagers herrie maken. Als de ashoezen gescheurd zijn kan daar ook olie uit lekker en droge delen van de aandrijfassen gaan dan kloppende geluiden maken.
okee, vandaar dat die dumpvalve soms meer vermogen geeft omdat dan je turbo op toeren blijft, heb je sneller weer druk. Zie ik dat juist?
Zie ginds komt de reddingsboot van sint nicolaas weer aan!
Extra massa draad trekken vanaf het blok deed de truuk bij mijn kadett.
Ik heb er ook nog nooit van gehoord, maar daarvoor zitten er vaak allemaal waste gates en dump valves enzo op toch? Weet alleen dat het soms beter is na een stukje blazen het bok even rustig na te laten draaien of laag in de toeren zodat de turbo niet draait uit te rijden vanwege de warmte van het ding.
Toyo PROXES 888. :wub Zo als je dan denk dat je grip hebt met gewonen banden weet je nog niks. Ik heb eens een dagje gereden met die dingen, das asociaal veel grip. Koni’s op hard gezet, niervergruizend maar damn het leek wel een kart zo strak. :agent
Mja helaas, het ontbreekt de Nederlander tegenwoordig aan zelf nadenken en verantwoordelijkheid nemen. Alles ligt aan een ander en als het fout gaat dan kwam doordat de ander een fout heeft gemaakt. :thumbdown
23 november 2011 om 16:19 In reactie op: Waarom heeft bijna iedereen die achter mist licht aan??????? #17936978@Senatorman wrote:
Omdat het misschien bijna een week mistig is geweest, en iedereen nu eindelijk eens die mistlamp mag gebruiken. Sommige weggebruikers kijken al jaren naar die mistlampknop, en nu eindelijk mogen ze de lamp aanzetten. :D
Mja zo heb ik jaren een brandblusser, kan niet wachten :jerry
Het is echt een stukje massahysterie denk ik. Net als de mexicaanse griep destijds, iedereen met een snotneus die had mexicaanse griep bijv. :hmmz Nu is het ineens allemaal mega mistig terwijl het wel meevalt. Overdag ca 300 meter zicht, dat vind ik geen mist, is nevelig, en dan rijden ze al met die lampjes aan. Als het echt 50 meter of minder is dan merk je dat snel zat want dat is echt niet grappig meer.
Ow tip van Eelco: tel de hectometerpaaltjes, sosm zie je r nog met gemak 2 of 3, dan hoeft dat ding echt niet aan.
Jah das altijd heel dubbel zoiets, heb het ook een keer meegemaakt, was de oude bocht bij Hintham bij Den Bosch nog. Een Peugeotje 205 die dacht er even achteraan te kunnen duiken, dook achterste voren de vangrail in. Maar jah ze doen het zelf aan de ene kant, maar aan de andere kant als je zoiets weet…
Jah, evt stuur in de laagste stand zetten, heb je net wat mee manouvreerruimte.
-
AuteurBerichten