Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ziet er mooi uit die 3cm…heb ik al een gedacht wat mij te wachten gaat staan met de schroefkit :wub
zou toch graag de band in de wielkas zien verdwijnen achteraan van de originele velgen :hmmz
met de 20ers zal dit normaal ook juist moeten lukken maar ik denk wel dat ik de achterkant vol bumpstops zal mogen steken om de wielkasten niet te raken achteraan met de 9,5 brede velg met ET35…
als het echt te breed komt, dan laat ik de wielkasten wel uitrollen ;)
weet iemand welke ET waarde de omega’s standaard hebben achteraan?
hoeveel ligt hij nu lager?
ik hoop binnen dit en 2 weken een cm of 10 lager te liggen als de KW schroefkit eronder steekt ;)mss nog een foto van opzij? dan heb ik al een gedacht…ik heb ook wat berekenigen gemaakt en de diameter van de 20ers verschilt maar 0,03 mm t.o.v. de diameter van de originele wielen :)
vandaag ook ruim 400km gereden om een voorbumper te gaan halen.
deze gaat maandag naar de carossier om te laten cleanen ;)origineel gepost door 14XE
ik denk dat je in nederland daar wel een bekeuring voor kan krijgen:hmmzje krijgt hier voor alles een bekeuring namelijk:jerry
nu dat je het zegt, ik ging met de astra geregeld naar de OTT mac meet&greet in Prinsenbeek. Ik heb daar ook eens controle gehad van de politie…
best grappige mannen ;) hebben gewoon papieren nagekeken en eens rond de wagen gelopen en ze vonden hem best mooi en ze maakten zelfs een grapje over mijn mercedesvelgen: ‘nou, je hebt de velgen al, nu de wagen nog” :jerry (ofwel lachten ze mij gewoon uit :P)
+ heb in België ook eens controle gehad maar ze hadden het niet gezien denk ik want ze waren te druk bezig met naar de wielen en de verlaging te zien :argue
gaat goed hoor…er zijn er ‘veel’ hier in België die dit doen/deden tijdens de zomer ;)
ik kon ze er nog opzetten in winter enzo maar er waren er zelfs die de gaatjes in de parafaan hadden dichtgewerkt :o
ik ben zonder wissers naar Oschersleben gereden en we hebben geregeld regen gehad onderweg…geen enkel probleem..hoe harder je rijdt, hoe sneller het water eraf loopt…
is een beetje zoals die wax die je in carwash kunt gebruiken als laatste optie…RainX is hiervoor een goed product en zelfs gewone wax werkt al goed…
zijn allemaal storende elementen die de lijnen van de auto ‘verneuken’ :thumbdown
zal zelfs meer zeggen, in de zomer reed ik zelfs zonder voorste ruitenwissers rond met de astra :angel
raam inwaxen en het water stroomt er gewoon af terwijl je rijdt ;)
binnenkort ook eens proberen met de omega of die voorruit het water snel weg laat glijden :jerrybedoel dat de nrplaatuitsparing wordt doorgetrokken…dus zoals bij mijn astra het geval was zodat de bumper mooi glad wordt ;)
nrplaat hang ik wel ergens onderaan met ‘spanbandjes’ ofzo zoals ik bij de astra deed ;)

veel strakker toch zonder die vervelende ruitenwissers? :wub
ja, sorry als ik wat té Vlaams typ maar dit is gewoon ne copy-paste van op andere fora :angel
nog niet ‘echt’ iets gedaan aan de omega vandaag maar wel in de weer geweest voor de omega :agent
na nen helen dag gans België te hebben rondgebeld (twas zelfs int Frans te doen op ne gegeven moment :) ), en prijzen te horen gekregen tot 225 euro voor nen originele bumper, heb ik er toch ene gevonden in Wetteren vor 50 euro, zelf te demonteren :lol:
dus normaal de zaterdagmorgen is tot ginder bollen en hopelijk ist de juiste bumper en hopelijk ist daar wa ‘proper’ zodak den bumper er makkelijk kan afhalen…
nu hebbek nog 1 ‘probleem’…
ofwel laat ik hem zo doen, dus enkel de nrplaat weg

ofwel ook de xenonsproeiers weg? maar hier hebbek gene pictune van ;)
enig ‘probleem’ zonder de sproeiers is dak elk jaar den bumper kan verwisselen voor de keuring natuurlijk :roll:
heb vandaag ook mijn dakspoiler te koop gezet wegens wijziging plannen ;)
Ledman doet heel je wagen gloeien als het moet ;)
die jongen kan alle lampjes vervangen door ledjes in kleur naar wens ;)
als ge info wil, stuur dan even een bericht naar mij :thumbupvandaag ben ik een KW schroefkit gaan bestellen om de omega half februari tegen de grond te leggen met de 20ers eronder :afro
heb de jouwe al gezien ;)
kga kijken wat het zegt als hij in kleur staat want ik vind de spoiler er precies wat ‘op liggen’ bovenaan…
vandaag mijn pakske van Polen aangekregen..
toen de koerier de deur van de camionet opendeed, viel mijn doos er al uit…
zo zag ze eruit dus ik vreesde het ergste al aangezien ik dacht dat de spoiler uit polyester was…
maar het blijkt ene uit plastiek te zijn dus was er geen schade volgens mijne rosse kwaliteitstoezichter :)





binnenkort is binnen smijten om te laten spuiten met mss nog een paar delen van onder de motorkap :lol:
daarna kannek zien of de spoiler er schoon op staat of niet…ik vind het wel iets hebben omdat het de vlakte van de achterkant wat breekt ofzo…
de pasvorm is ook 100% dus das ook al iets positief :lol:ik heb een 2.2 diesel ;)
ja Heuti, hoe dichter ik tegen de muur sta, hoe meer plaats ik heb langs de andere kant e ;)
we zijn onlangs verhuist dus vandaar al die rommel die je nog ziet :o
heb altijd een paar mm over tussen spiegel en muur maar aangezien ik altijd achterwaarts in de garage rijd, is dat perfect ‘af te meten’ :afro
origineel gepost door Heuti
Koste zeker nog wel veel moeite om optijd aftedrukken he, i.v.m. die pinkers!!:D:D:D:jerry;)pinkers blijven ‘altijd’ branden e ;)
mijn standlichten heb ik eruit gehaald en nu branden mijn pinkers als standlicht :afro
licht valt nog goed mee hoor…het was ook al aan het schemeren toen ik de foto nam…
de lampjes branden op halve sterkte dus als ik pink ziet ge het nog goed genoeg ;)hier wa fotokes in ‘daglicht’ van de grill :)


kheb ook de opeltekentjes van de velgen gehaald…Deze zaten gewoon geklikt in de middenste plaatjes ;)

kvindet wel geslaagd zo met de grill en de US pinkers…
deze is bijna hetzelfde als de Irmscher e ;)
alleen zit er hier een cadillac teken in ;)wou ook eerst een Irmscher grill maar ‘iedereen’ heeft er al zo 1 en ze worden niet meer geleverd…
ik wil ook altijd een beetje ‘anders’ zijn dan de rest (zoals mijn astra met die gecleanede bumper, was de enige die zo rondreed gedurende 2 jaar ;) ) dus daarom de keuze van de cadillac grill…
een ‘getunede’ omega zie je zowiezo al niet vaak, laat staan 1 met een cadillac grill en met 20 inch velgen eronder :afro+ als je de grill int echt ziet, is het echt wel ‘klassevol’ ;)
kan niet wachten om er een schroefkit onder te steken en ‘plat’ te gooien maar ik ga eerst wachten tot ik weet hoeveel ik moet bijbetalen voor de belastingen :swear
origineel gepost door dopke
origineel gepost door dopke
vanmiddag een nieuwe 2 din radio gehaald .
eentje met 7″ touchscreen :wub
alvast de “oude” cdr2005 eruit gehaald .
het oude frame heb ik aangepast aan de nieuwe radio .
en toen werd het donker , dus morgen verder met de inbouw .gr ron
update 6-12-2008

nu nog ff wachten op het afwerkframe ;)
had ff een vraagje…heb jij ook een bose installatie steken?
want ik was eens gaan horen om ook een dubbel din te installeren maar dit zou niet gaan in combinatie met het bose geluidssysteem….idd, ik verschoot er ook van…ik zei nog: ‘het is alleen het grilletje, niet de voorkant met bumper en grill’ :agent
deze is maar even gebruikt geweest want die kerel rijdt in Amerika met een opelgrill rond :P
op ebay staan er vooral voor de omega B1 te koop…die voor de facelift vind je bijna niet :hmmz
Bij Cadillac Antwerpen kan je één bestellen en daar vragen ze 615 euro voor de grill :o
vandaag ook iets leuk mogen ontvangen:



2001 Cadillac Catera grill…
past goed bij de US pinkers 8)lag idd vrij laag ja :P
ben zo naar Oschersleben, GTI magnycours en VBOA Billing meeting in Engeland gereden :wub waren onvergetelijke momenten…zeker met den trein was het ff zweten…heb hem dan ook in Calais een beetje hoger gedaaid om over de drempels van de douane te kunnen :swear
Oschersleben was ook vet en nadien zelfs te weten gekomen dat ik 4de plaats astra G had, op 3 of 4 punten van Danny (Pastry)…en dit had ik te danken aan mijn 0/10 voor motorruimte….ik vond het de moeite niet om hier iets aan te doen omdat het toch niet proper te houden is als dagelijkse wagen…maarja..het mik goed geamuseerd en dit jaar hopelijk terug met de omega :wubper jaar moest ik toch wel een rollement(lager) of 3 vervangen en een paar cardans en stofhoezen :hmmz
stofhoezen dat viel nog mee van prijs maar zo’n rollement kost toch al snel een 350euro geplaatst :omaarja, het was een vet zicht zo laag en ivm de velgen, heb speciaal op maat gemaakte adaptors laten maken dus ik was wel vrij uniek met de velgen :jerry
dit was mijn astra voor dagelijks gebruik en zonder airride ;)








ondertussen is deze verkocht in onderdelen en de wagen zelf is naar Pakistan :afro
hier een fotoke van de chassisbalken :hmmz


origineel gepost door andrew2
Tja, ik vind die velgen toch wel een beetje te veel van het goede, evenals die achterruitenwisser. Waarom dan ook niet de sproeikop verwijderd als de klep toch gespoten moest worden? Maar dat moet ieder voor zichzelf weten, toch. Verder een fraai en luxe exemplaar. Veel rijplezier ermee.Gr.
Andrew
sproeikop blijft erin omdat ik dan bij eventuele verkoop later, de ruitenwisser terug kan plaatsen ;)
heb normaal gezien ook zo’n dakspoiler binnenkort dus dan zie je die ook al niet meer zitten ;)ivm de velgen, met 19inch velgen zijn de wielkassen niet genoeg gevuld en anders ligt hij ook te laag…met de astra had ik 1,5 cm bodemspeling maar met de langere wielbasis van de omega ga ik dan nergens meer over kunnen vrees ik…
daarmee de keuze om 20ers onder de omega te steken met een laag profiel band zodat de kassen gevuld zijn en zodoende ik toch nog een cm of 4-5 bodemspeling heb onder de wagen zodat ik nog goed kan rijden…
want de astra schuurde soms constant over de baan met de bodemplaat + de chassisbalken raakten ook zo goed als op elke verkeersdrempel :jerryhandgrepen en stootlijsten blijven er in hoor ;)
veel te ingrijpende werken :afro
dit was mijn astra voor dagelijks gebruik en zonder airride ;)








ondertussen is deze verkocht in onderdelen en de wagen zelf is naar Pakistan :afro
hier een fotoke van de chassisbalken :hmmz


-
AuteurBerichten