AstraJuke

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 50)
  • Auteur
    Berichten
  • We zijn van Antwerpen…

    Nog een update:

    Ondertussen bijna een compleet nieuwe motor denk ik…

    Ondertussen vervangen:

    1) Zat klein lekje in de radiator… Radiator vervangen
    2) Bij het demonteren van de bumper (voor lekje radiator) zagen we dat de airco condensor rot was… Vervangen + airco laten bijvullen…

    Ondertussen bij het nakijken en aan de computer te hangen bleek de EGR-klep niet te reageren….
    EGR is vervangen + cleaner voor de inlaat in de tank toegevoegd
    Heeft weer 1 weekje goed gegaan , daarna terug aan de kant en deze keer bleef mm lampje bleef branden nu !

    Terug uit gelezen en gloeibougies + lmm kwamen naar boven…

    Gloeibougies + lmm vervangen…
    Lektest van verstuivers was ook gedaan, maar was ok !

    Heb speciaal 1 week terug lange afstanden gedaan…
    Je kan het al raden….

    Vanmorgen kids op school afzetten, en ja hoor m’n vrouw stond er weer….
    Niet kunnen starten…
    Na 30 min proberen eindelijk terug weg geraakt..

    Nu beginnen we echt we moedeloos te worden…
    Kosten beginnen ondertussen wel HEEEEEL hoog op te lopen, en het probleem blijft gewoon maar bestaan…

    Lijkt ook enkel maar bij korte afstanden problemen te hebben…

    Ikzelf, telkens starten en 50km rijden zonder problemen… Hell de dag werken en ’s avonds terug starten zonder problemen.
    M’n vrouw gaat vanmorgen 1 keer met de corsa naar scheel en ze heeft terug prijs :-(

    Dus wat is er ondertussen vervangen:

    1) dichtingen rond verstuivers
    2) egr
    3) Lmm
    4) gloeibougies
    5) radiator + condensor

    Iemand nog tips???

    Een tussentijdse update:

    Na wat opzoekwerk online met dezelfde symptomen zijn we uitgekomen bij de verstuivers en de bijhorende dichtingen.
    We hebben de verstuivers gedemonteerd, en bleek dat 2 koperen dichtingen goed versleten waren! 3de verstuiver kregen we zelfs niet los zonder pers!
    Verstuivers schoongemaakt (vooral nr 2 en 3 waren vuil) en nieuwe dichtingen gestoken. Motor loopt mooier nu…
    Enkel leek hij minder kracht onderin te hebben…
    Pas vanaf 2500 a 3000 toeren kwam er wat power in…

    Volgend probleem…
    Heeft 1 week goed gereden…
    Laatste 2 dagen weer moeilijk starten…
    Na het starten kunnen we geen gas geven en toerental valt gewoon weg…
    Koude start lijkt dus weer een probleem….

    Pfffff

    Iemand nog een idee???

    Vanmorgen 2de keer starten weer moeilijk…
    Geen foutmelding INSP4 meer??

    Om 11u uitgelezen, maar geen enkel code te vinden !
    Starten was verder ook normaal…

    Lijkt enkel bij de 2de keer starten na een korte afstand problemen te geven??
    Koude start lukt ook altijd van de eerste keer !

    In reactie op: Astra H 1.7 cdti (2009) valt stationair stil na start #18284410

    Het inlaattraject is een goeie 3 à 4 maand geleden nog compleet schoongemaakt (incl EGR).
    En ben toch een redelijk vlotte chauffeur, dus denk dat hij regelmatig toch los gereden wordt..
    Daarom rij ik ook af en toe met de corsa van m’n vrouw naar het werk, om die ook even los te laten.
    Ik rij dagelijks iets meer dan 100km van en naar het werk, dus mooi warm rijden en dan even goed losrijden…

    Deze zomer nog naar Oostenrijk geweest met de Astra… In Duitsland goed vlot doorgereden :jerry …
    Tijdens het rijden echt geen enkel probleem. Onderweg even stoppen om te eten/pauzeren, en wanneer we na 30min terug starten, valt hij stil…
    Daar heb ik het trucje ook ontdekt, wanneer ik de eerste 30sec even m’n toerental boven de 1000 toeren hou, hij niet stilvalt !

    Klepje/sturing op de brandstofpomp en krukassensor is ook vervangen geweest, en probleem blijft…
    Dus ik denk dat het idd mss de brandstofpomp kan zijn…
    De dieselfilter ga ik met het volgend onderhoud eens aanpakken !

    In reactie op: Astra H 1.7 cdti (2009) valt stationair stil na start #18284406

    Niemand nog een tip?

    Momenteel blijf ik er gewoon maar mee rondrijden, maar eerlijk gezegd zou ik op termijn toch wel willen weten wat het kan zijn !
    Tijdens het rijden is er tenslotte geen enkel probleem…
    Enkel bij die warme start.. En dat kan ik verhelpen door ff gas te geven.
    Maar leuk is natuurlijk anders…
    Dus ja…

    In reactie op: Astra H 1.7 cdti (2009) valt stationair stil na start #18284405

    Heb een filmpje gevonden waarin het probleem mooi in voorkomt…

    [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=egHPdBPo820[/youtube]

    Blijkbaar hebben ze hier de dieselfilter vervangen (door een originele), en was het probleem weg…
    Zou eens moeten nakijken welke er bij mij geplaatst is…

    In reactie op: Astra H 1.7 cdti (2009) valt stationair stil na start #18284404

    @Guido80 wrote:

    Bij mij blijft het ook een raadsel, lijkt wel meer voor te komen als het warm weer is…

    Waarschijnlijk is dit omdat de motor sneller afkoelt bij kouder weer…
    Bij mij is het nog steeds hetzelfde :swear …

    Ik ga dit topic ook even volgen…
    Zit namelijk met hetzelfde probleem, enkel een diesel (check: http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=5&t=191141&p=2528955#p2528955)…

    Stationair stilvallen na +/- 10 sec…
    Bij mij zijn de krukassensor en klepje op dieselpomp vervangen, maar nog steeds hetzelfde restultaat

    @axel wrote:

    Meet het voltage eens op je draad naar je benzinepomp ;-) Is deze lager dan 12 volt, dan moet je een nieuwe massadraad trekken in je accubak. Dit probleem had ik met mijn Corsa B Gsi

    Dit ga ik ook eens proberen…

    In reactie op: Astra H 1.7 cdti (2009) valt stationair stil na start #18284403

    @bart-gsi wrote:

    ik kan momenteel aan 2 dingen denken met dit probleem
    1 een dicht geroet inlaatspruitstuk
    2 een defecte krukas positie sensor

    1) inlaattraject is compleet schoon gemaakt (incl egr)

    2)Sorry, ik bedoelde de krukassensor, en niet de nokkenassensor :agent .
    Deze is bij mij ook vervangen geweest…
    Gaf steeds hetzelfde resultaat…. Terug stilvallen

    In reactie op: Astra H 1.7 cdti (2009) valt stationair stil na start #18284400

    Even een update van mijn kant…

    Ondertussen zijn bij mij de krukassensor EN de elektrische sturing (klepje) dieselpomp (Is dit niet de EDU?) vervangen.

    Probleem blijft gewoon :swear

    Ondertussen heb ik wel een ondervonden dat, wanneer ik de bewuste kritieke 10 seconden m’n toerental boven de 1000 toeren hou de motor niet stilvalt ?!?
    Dus starten en klein beetje gas geven, geen probleem…
    Starten en stationair = stilvallen…

    Garage heeft voorgesteld om dieselpomp en injectoren te demonteren en laten testen…
    Maar geeft natuurlijk de nodige kosten met zich mee…

    Iemand eventueel nog een tip die makkelijker na te kijken is???

    Gr

    @Helmer opelfan wrote:

    Dan is het niet goed uitgelezen. Geen foutcodes betekend niet dat alles goed hoeft te zijn.
    Meetwaarde blokken bekijken. Staat altijd wat het moet zijn en wat de actuele waarde is !

    Zal ik ook even navragen !

    @bart-gsi wrote:

    @AstraJuke wrote:

    Even een update…

    Batterij is vervangen gaf blijkbaar bij een warme motor maar 9v???
    We dachten dat het daarmee opgelost zou zijn, maar blijkt het niet te zijn…
    Auto is uitgelezen, maar komt niets uit.

    Niemand een idee wat het voor de rest nog zou kunnen zijn?

    is er niet iets met je sleutel herkenning of een probleem met je CIM module net als bij een vectra c??

    Ga ik zeker even nakijken !

    Heb net wat opgezocht hier op het forum, en blijkt dat de claxon dan af en toe ook niet werkt…
    En dit komt bij mij ook voor !

    Gr Jurgen

    Even een update…

    Batterij is vervangen gaf blijkbaar bij een warme motor maar 9v???
    We dachten dat het daarmee opgelost zou zijn, maar blijkt het niet te zijn…
    Auto is uitgelezen, maar komt niets uit.

    Niemand een idee wat het voor de rest nog zou kunnen zijn?

    In reactie op: Z17DTH gaat in noodloop Update : Code P0234 OPGELOST !!! #18247709

    Probleem is opgelost !!!

    Was een combinatie van 2 zaken die hier aan bod kwamen :D

    Combinatie van Turbodruksensor en Vacuumklep !

    Alle mogelijke combinaties geprobeerd (enkel nieuwe sensor, enkel nieuw klepje) maar uiteindelijk de 2 samen vervangen was bingo !

    Bedankt allemaal voor het mee helpen zoeken naar een mogelijke oplossing !!!

    Nu hoop ik een beetje dat de kosten wat ophouden LOL

    Greetz Jurgen

    In reactie op: vectra c in noodloop storings code p0234 #18241282

    Heb je het probleem ondertussen gevonden?
    Ik zit namelijk ook met deze foutcode (heb wel een astra h)

    In reactie op: Z17DTH gaat in noodloop Update : Code P0234 OPGELOST !!! #18247706

    Nog even een kleine opmerking/vraag…

    Rond de hoeveel toeren gaan deze motors hun overdruk lossen?

    Ik weet niet of het er toe doet, maar ik hoor dit nu regelmatig al rond de 2000 à 2250 toeren?!?
    Nu begin ik op elk geluid te letten LOL
    Vooral in z’n 4de versnelling blijft het geluid redelijk lang hangen? Van 2000 tot bijna aan 3000 toeren (wnnr ik de gas los) hoor ik het psssst geluid

    In reactie op: Z17DTH gaat in noodloop Update : Code P0234 OPGELOST !!! #18247705

    Heeft er iemand een onderdeelnummer van, of een schatting van de kostprijs van dit klepje?

    In reactie op: Z17DTH gaat in noodloop Update : Code P0234 OPGELOST !!! #18247703

    @wim-v6 wrote:

    Vacuum klepje VGT regeling kapot

    verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk

    Hey Wim, kan je zo een klepje vervangen? En waar zit dat?

    Waarvoor dient dit klepje?

    Gr Jurgen

    In reactie op: Z17DTH gaat in noodloop Update : Code P0234 OPGELOST !!! #18247702

    @pixels66 wrote:

    Heb je die turbodruksensor nou ook losgehad en schoongemaakt? Anders toch naar Wim z’n bericht kijken als je deze zaken hebt uitgesloten..

    Klopt hebben we ook losgemaakt en schoongemaakt.
    Eigenlijk was die nog redelijk mooi, niet zo vuil….

    In reactie op: Z17DTH gaat in noodloop Update : Code P0234 OPGELOST !!! #18247699

    Even een update posten…

    Hebben dus de turbodruksensor en inlaattraject+egr schoongemaakt
    Zie de foto’s
    Was redelijk veel aanslag terug te vinden !
    Compleet schoongemaakt en teruggeplaatst.

    Het optrekken gaat nu idd veel mooier, luikt of het blok nu minder moeite moet doen….

    MAAAAAAAAR na terug even een paar 100m op +3000 toeren te rijden… terug in noodloop :swear

    Onderstaand nog een paar livedate.
    Valt daar iets op te zien?

    Anders zal ik toch nog langs een garage moeten voor verder uit te lezen :( :(
    ZIt momenteel al op de laatste maanden aan 1300€ kosten :swear en lijkt maar niet te stoppen….

    In reactie op: Z17DTH gaat in noodloop Update : Code P0234 OPGELOST !!! #18247696

    Update…

    Omdat er geen code te vinden was, dacht ik eraan om m’n Maxiscan mee te nemen…
    En dan in te pluggen en wachten tot de code nog eens verschijnt..
    Hebben we geluk :D

    Heb nog wat opgezocht hier op het forum, en kan dus nog steeds de turbodruksensor zijn…
    Zaterdag gooien we alles even open en eens kijken wat we kunnen schoonmaken…
    EGR, inlaat en sensor…
    Hopelijk is het daarmee dan opgelost !!!!

    Ik zal jullie verder op de hoogte houden !

    In reactie op: Z17DTH gaat in noodloop Update : Code P0234 OPGELOST !!! #18247695

    Thanx voor de link !!!
    Ik ga het vrijdag hopelijk na kunnen kijken.
    Zal vanavond voor alle veiligheid even wat remmenreiniger gaan kopen LOL.

    Ter info: vanmorgen weer in noodloop.
    Frequentie wordt alsmaar sneller… Dus wordt echt tijd dat ik alles eens losmaak en nakijk/schoonmaak denk ik…

    Ik zal jullie op de hoogte houden (eventueel met enkele pics ;) )

    Thanx voor alle antwoorden !

    We hebben de oorzaak gevonden !

    De timing van de db-riem was perfect !

    Uitlezen heeft niks uitgehaald…
    Maar zijn gaan kijken naar de verstuivers… De rubbers rond de verstuivers waren versleten !!!
    Gelijk de rubbers vervangen, en tikken was weg !!

    Ze hebben ineens ook de airco bijgevuld, maar vastgesteld dat de koppeling/poelie op de aircocompressor niet mee draait.
    Heb dit nog even zo gelaten, aangezien ik nu al redelijk wat kosten heb gehad LOL
    Kan je op een of andere manier zien of het de compressor is die stuk is, of enkel de koppeling?
    Dan kan ik even nagaan wat de kosten nu weer zullen zijn…

    Greetz Jurgen

    Vrijdag gaat hij aan de uitgebreide computer !
    Aangezien de OBD geen code kon weergeven…

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 50)