Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
dank je wel voor de tips en argumentatie.
Maar ik bedoel als er binnenin de Turbo iets niet goed zou zijn, wat ik dacht, dan zei hij dan begeeft hij het binnen een week.
Ik ben wel blij dat ik openlijk met mijn garage over dit probleem kan praten en al helemaal met de mensen van het forum hier. Bedankt!
Groeten.
de monteur had het vermoeden omdat vorige keer de carterontluchtings slang gescheurd was dat er nog resten achter gebleven waren en daarom het schoonmaakte om de stank in de auto te verminderen, heb het idee dat het wel minder word daardoor.
Maar mijn auto rookt niet en ook geen rare kleurenpluim erachter dus daar zit het probleem ook niet met olie verbruik.
Ik ga gewoon goed het oliepeil in de gaten houden en kijken als het weer zo snel weg is, dan het probleem oplossen.
Maar moet wel zeggen de Turbo blijft gewoon gaan en geen vermogensverlies.
De monteur vertelde als de Turbo stuk is dan gaat hij binnen een week stuk en dat was niet het geval zei hij, klopt dat?
Groeten.
Roken doet hij niet, ook niet als je 5 minuten stationair draait en dan gas geeft, dan geeft hij ook geen rookpluim.
Maar de oliegeur in de auto word beetje minder, denkt toch door dat de motor aan de onderkant is gereinigd met remreiniger vanwege de oude troep. Eigenlijk wel goed?
De garage zei dat lektest niet nodig was, maar het is toch zo als je compressietest doet en de zuigerveren zijn versleten, dan meet hij toch een betere compressie?
Anders bij een andere Opel garage de test laten toen en die de bevindingen doorgeven aan mijn garage?
Of eerst zoals mijn garage zegt, laten we nu eerst kijken of hij weer olie vebruikt, want ze hebben nu km stand opgenomen en de oliepeil. Vandaar uit verder gaan zeiden ze. Ik vind dat opzich een goed idee, want ze zeiden ook je hebt toch nog 11 maanden garantie.
Maar het mag ook gezegd worden dat de garage volledige medewerking geeft aan alles wat ik zeg en vraag en ook laat zien. IK vind dat mag ook best gezegd worden voor een Opel garage dat ze echt er alles aandoen.
Alles wat stuk is word gelijk vervangen zoals vanochtend expansievat en een nieuw slot is er besteld. Ze doen echt hun best!Groeten.
Nee dat heeft hij niet gedaan, de uitlaat eraf gehaald om te kijken, maar in 1 week tijd ineens 1,5 liter weg. wel raar he?
Die carterslang was inderdaad gescheurd, maar is gemaakt maar de geur is er nog daarom zei de monteur, dat het oude geur nog is van de lekkende slang toen en daarom heeft hij de onderkant van de motor met rem reiniger schoon gmaakt.Is ANWB Keuring handig of zinloos? ik hoor net van de ANWB dat ze alleen visueel de Turbo bekijken en een 4-gats meeting doen.
Wat is wijsheid of iemand andere tips, denk iemand dat het toch de turbo is? of iets met de motor vanwege het verbruik?
Turbo heeft vermogen en blijft doorgaan.
Groeten.
Goedemiddag iedereen,
Ik ben weer terug van de garage.
Het volgende:
Ik kwam binnen en vertelde me bevindingen. Ze werden in begin beetje boos dat ik iedereen maar geloofde die wat zei,
maar goed ze gingen aan de slag, mijn expansievat was kapot die was al keurig netjes besteld en werd ook gelijk erin gezet. Mijn contactslot werkt niet zo goed en die werd ook gelijk nieuw besteld!!! Allemaal keurig van de garage.
Tot het punt kwam van de Turbo en olie, ik zag bij de garage dat ik nog maar 1,5 liter olie had!!!, maar het lampje is niet gaan branden. De monteur vertelde dat het niet persee aan de turbo moet liggen.
Maar ik mocht bij alles aanwezig zijn, en alles wat ik vroeg werd gedaan, dus daar gingen we dan auto omhoog en de bumper half eraf en gingen we naar de onderste slang van de IC, dus ik dacht nu gaat het komen de olie, slang eraf en…. geen olie:( klein beetje zweten alleen. maar dat mag volgens de monteur. Dus oliekeering turbo in orde? hij zei van wel, maar hij merkte wel op dat de inlaatslang niet goed vast zat en nieuwe klemmen erop gezet heb en tot op heden geen lek daar. De monteur zei dat Opel als graadmeter heb dat 1 liter olie op 1000km mag verbruiken en dat we eerst de olie in de gaten moesten houden omdat hij niks ernstig kan vinden. We hebben ook het spruitstuk bekeken van de turbo die ook keurig heel was.Kortom ze hebben echt alles gedaan wat ik vroeg. Ik vond dat heel erg netjes en alles wat stuk was werd gelijk vervangen. De motor is aan de onderkant schoongemaakt met remreiniger, goed? Ik mag van hun ANWB keuring doen en de mankementen die daaruit komen neemt mijn garage voor hun rekening. Is ANWB keuring goed? kunnen hun ook merken en zien of de turbo of de motor iets mankeert? Of een ander bedrijf die daar goed in is? Tips welkom.
Kortom ik ben weer thuis met de auto, tot nu nog gen klachten, alleen nog beetje oliegeur in de ventialtie van de auto, maar dan kan nog komen door de remreiniger zei de monteur.
Ik vind tot nu toe dat ze me keurig en correct geholpen hebben en heb nog 11 maanden garantie!
Hebben julli nog tips? dan hoor ik het graag. Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Groeten.
Goedemorgen allemaal,
ja ik ben vroeg op, om straks naar de garage te gaan en het nieuws omtrent mijn Turbo te melden.
Ik had Mtech nog gemaild omtrent of het kon met phase 1 naar de LEH turbo lader te stappen zonder software aanpassing. Dit is het antwoord wat ik terug kreeg van Mtech:
Hallo,
Het beste is om de software aan te laten passen aan de grotere Lader. (compressor kant is anders)
Met de normale phase-1 software loopt de motor niet goed met een LEH lader.De aanpassing kost 200,- euro
Met vriendelijke groeten,
P.Mathijssen
Mathijssen-Technics BV
MTech Opel Tuning
Tel: 0031(0)626350140Mijn vraag is klopt het wat hier gezegd word?
Ik hou jullie nog op de hoogte omtrent het verloop.
Groeten.
Bij Alkmaar Noord Holland, gister heeft tijgetje er al naar gekeken en ook zei die over het olie in de inlaatslang en hij zei ook, laat ze morgen maar bij de garage de onderste slang van de IC losmaken en als er olie uitkomt weet je genoeg.
Maar hij weet ook haast zeker dat de oliekeering eruit ligt van de turbo.
Groeten.
en nog even de vraag en de link van de site van EDS, is die dat die oilrestrictor die hier bedoelt word?
Groeten
Ja maar heb vanaf de dag dat de auto afgeleverd werd al geklaagd over stank in de auto en dat de turbo rare geluiden maakt en raar op trok, maar hun zeiden is normaal. Hij is al keer terug geweest en heb de auto nog eens een maand!!! Maar toen wist ik nog niet veel van de turbo af.
Nu iets meer gelukkig en kan ik het ook aantonen.
Morgen weten we het of ze het nu eindelijk gaan toegeven.
Ik hou jullie op de hoogte.
Groeten.
Zag van de op de site van EDS dat je die oil restrictor ook kon bestellen voor 29 euro, is dat de goede?
hier de link http://eds-motorsport.de/shop/de/Oel-Begrenzer-Schraube-fuer-alle-Z20LEx-Turbolader
hoor het graag.
Groeten
Dat komt omdat ze hem verkochten met garantie al, terwijl hij al door de vorige eigenaar getuned was.
Ze wisten dus voor de garantie al dat hij getuned was.
Morgen weet ik meer en zal ik ook merken hoe ze omgaan met mijn bevindingen die aantonen dat de turbo echt stuk is omdat hun altijd al volhouden dat hij goed is. Zal zeker vanwege de garantie zijn! Uistellen totdat de garantie verlopen is denk ik.
Groeten
alvast erg bedankt allemaal, de reden waarom ik zoveel vraag is omdat ze me de vorige keer al af hebben gescheept met dat de turbo goed is, snap je, maar nu weet ik veel meer op het gebied van turbo s en kan ik morgen met die argumenten komen. Ik heb alleen weinig vetrouwen in of ze ook echt alles gaan vervangen omdat ik merk dat ze alles op een goedkope manier willen oplossen, daar ook iemand een tip over?
Dus nogmaals voor de zekerheid, de turbo laten vervangen voor een LEH incl spruitstuk, alle pakkingen inclusief de rvs pakking voor het uitzetten en krimpen van de turbo, olie vervangen en oliefilter, koelvloeistof ook? plus tapeinden?
bedankt.
groeten
is het zo een beetje goed? of moet er nog iets bij wat hun moeten doen?
en moet ze dan ook gelijk het spruitstuk vervangen van de turbo of zit dat standaard bij de nieuwe turbo?
ja er zit nog een jaar garantie op, tips wat ik moet zeggen en wat ze zeker moeten vervangen, Turbo naar een LEH Turbo, moeten ze ook de voorkat vervangen dan? en koelingmodule? graag tips daarover en wat belangrijk is.
Oilrestrictor dat is die banjo bout die minder oliedruk toelaat toch? kan de opel dealer daar ook zelf aankomen?Nogmaals bedankt!
Groeten
ik weet niet hoe de vorige eigenaar ermee is omgegaan.
Alle tips en antwoorden zijn welkom, vanwege dat hij morgen
naar de garage gaat.groeten
dat ga ik nog doen, maar wat moet er allemaal vervangen worden als het de turbo is en waar moet ik opletten.
Hij is gechipd, kan dat problemen zijn voor de nieuwe turbo?
Groeten
Goedemorgen iedereen!
ik kom mij even voorstellen.
Ik ben Django
Ik ben in het bezit van een Astra G Coupe Turbo
Kom uit Noord-holland
-
AuteurBerichten