Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
De bestuurder was een 20 jarige jongen uit grashoek.
Als hij moeilijk start en witte rook heeft dan is het je koppaking.
Kijk eens of je druk op het koelvloeistof reservoir hebt, dan weetje al genoeg.Massa punten ook nog goed/geen roest?
27 februari 2014 om 11:20 In reactie op: Plaats kiekert en aansluiten cv met afstandsbediening #18220343Ik heb ook een setje van cargoods.nl van 20 euro ingebouwd.
Dit was best wel makkelijk gedaan(had wel zelf de CV ingebouwd en deze op een andere plaats), ik heb ook de knipperlichten aangesloten.
Deze heb ik achter die ene knop(ben de naam even kwijt) in je middenconsole tussen de blazers aangesloten.
Een van de stuur draden moet je aansluiten op de bruin/rode en de andere was volgens mij bruin/wit.
Maar ik heb alles werkend gekregen en ben er wel bij mee.Ik heb gewoon een setje van http://www.cargoods.nl deze koste 20 euro en was makkelijk aan te sluiten.
Deze is wel zonder alarm, maar wel degelijk spul voor 20 euro ;)Klopt, deze heb je bij de heuts.
Daar heb ik er een gekocht voor in mijn astra f, deze koste iets van 7 euro ;)Die zijn duur tegen over hier, hier kosten ze rond de 4 euro.
Onze astra f met S16XZ loopt gemiddeld 1 op 10 en meestal korte stukken, snel weg 1 op 14.
Dus dan is je X14SZ best wel zuinig.Heb er maar gewoon weer Pilot lampen er ingezet, dit omdat ik het witte licht wel fijner vond rijden ;)
Vandaag de astra weer mooi bordeaux rood gekregen dankzij commandant 4 :thumbup
Zal morgen eens een foto maken :DIk heb toen in mijn astra f de stekkers van de deuren en gedeelte wat naar binnen gaat uit een GSI gehaald.
Toen heb ik de draadbomen uitgezocht en de kabels verlengt.
Deze had ik toen ingetapet en toen de oude er uit en de nieuwe er in gehangen.
Het lastigste is wel bij de bestuurder, daar had ik weinig plaats en ruimte om deze door te voeren.
Deze stekker die naar binnen gaat was voorbereid op CV, spiegels en elektrische ramen.Stappenmotor al een keer schoon gemaakt?
mmm raar, andere site’s geven wat anders aan.
Maar heb nu via mijn stage plaats een setje met waterpomp voor 84 euro geregeld.
Deze is van gates volgens mij, anders van continentalUhm opeltje17, als ik bij mijn motor op die site kijk krijg ik andere en duurdere setjes.
Maar past die van een 1.6i ook op een 1.6?Meet eens aan de stekker van de lamp of je er wel spanning op krijgt ;)
Waar kost deze 70 euro?
Kom er alleen van 105 tegen.Zo vandaag de astra onthoofd.
Ging wel vrij gemakkelijk in 2 uurtjes had ik hem er af.
Alleen jammer dat er 1 uitlaat bout van de uitlaat zelf afbrak :fy1
Dus deze moet ik er uit laten boren.Hier een paar foto’s:
De lekke pakking


Ik hoorde ook dat ik het lager van de dynamo moet vernieuwen, deze hoor je piepen als je er aan draait.
De distributie riem moet dit jaar venieuwd worden ja, ik haal alleen een riem omdat de spanrol nog goed is en de waterpomp maar een heel klein beetje speling heeft.
De mutliriem en spanrol zijn ook nog goed dus die blijven zitten.
De uitlaat pakking vernieuw ik ook en de kleppendeksel pakking laat ik zitten want die heb ik vorigjaar al vernieuwt.En nu een vraagje, kan ik de kop ook aantrekken met 28Nm?
Want dit is de minimaale aantal newton van mijn momentsleutel.Ik ben eerst naar mijn garage geweest om het na te vragen, ik had het toch goed gedacht.
Toen heb ik heb de onderdelen gehaald en heb ook een slagmoersleutel gekocht.
Doppen set heb ik en rest van de gereedschappen ook behalve een momentsleutel voor lage Newton en een grade boog, maar dit kon ik lenen bij mijn garage.
Dus kan ik morgen gaan beginnen.Ja, en scheelt dst de koppaking niet zo veel kost.
Maar ik doe deze bij de garage vervangen, want hij bood me hulp aan als ik niet alle gereedschappen hiervoor had.Toch de koppaking weet het nu zeker, ik ben al 2 uur thuis en ik draai net de deksel van de koelvloeistoftank en er zit nog druk op.
En de koelvloeistof ziet licht bruin en als ik de olie peil is deze ook lichtbruin.Ja ik ben zelf aan het leren voor monteur maar ben nog niet zo veel lekke koppakingen tegen gekomen.
Dusja zal ik keer bij mijn garage moeten vervangen.
Wel beetje vroeg, het blok heeft niet eens 120000 gelopen.Zal zo eens kijken als hij wat afgekoelt is anders kan ik de dop van het koelvloeistof tankje bij de buren opgaan rapen.
Denk dat de schakelaar die het signaal doorgeeft stuk is, deze zit in je deur bij het slot.
Ik tank altijd in duitsland met mijn astra f 1.6 8 klepper nooit problemen mee gehad en rij gemiddeld 1 op 10 korte afstanden.
Vandaag me handzenders voor de Centrale Vergrendeling binnen gekregen.
Zien er wel goed uit voor 20 euro :D
Natuurlijk direct ingebouwd, was 1 uurtje werk.
Nu kan ik mijn auto tenminste op afstand openen en dicht maken. :thumbup -
AuteurBerichten