Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Vandaag al een begin gemaakt aan de boordcomputer van de gsi in te bouwen, hij werkt al kan de temperatuur al zien, nu de rest nog aansluiten(koelvloeistofreservoir sensor en ruitenspoeiersensor)
Het motorstoringslampje knippert een code en dit kun je dan weer online opzoeken wat het is.
Ik heb laats ook alles ingebouwd in mijn astra, elektronische ramen, elektrische spiegels en centrale deurvergrendeling.
Dus bij vragen, vraag maar.Vandaag een tellerbak met toerenteller geïnstalleerd.
Was zo gedaan, weer een makkelijk iets erin.En bij de rijlessen van tegenwoordig wordt er ook geleert om sommige versnellingen over te slaan, dus van de 3 naar de 5.
Dit kun je beter ook niet doen, zitten niets voor niets versnellingen tussen.Vandaag een hele kabelboom uit een astra f gsi gehaald, deze heb ik al zover gestript dat ik de kabelboom van deur tot deur over houd.
Ook heb ik de elektrischeramen uit deze astra gehaald, deze ga ik in de vakantie inbouwen.
De kabelboom heb ik ook al getest en het werkte primaVandaag de hatchback gewassen en bij onze andere astra f sedan (de olieslurper) 2 liter olie bij gevuld en wat koelvloeistof.
Ik heb ook een 1.6 8V ik rijdt ook veel korte stukken en kom een verbruik uit van 1 op 11 ;) met snelweg stukken er bij kom ik op 1 op 11,5 ;)
Je kan de speakers er uit snijden, maar dan weet ik niet hoe je de nieuwe er in vast moet zetten.
Maar voor een paar euro heb je die ringen en hoef je niks te slopen :hmmzDeze hebben ze bij de heuts kosten iets van 8 a 9 euro per set.
Wat voor uitvoering astra f heb je? Als het een GL is heb je niks voorbereid.
Ja, het is een kleine zwarte/bruine plek.
Zag dat ze bij de heuts ook bekleding reiniger hadden voor 7 euro, dit is van het merk valma.
Maar ik ga vandaag eerst eens de stoelen schoonmaken met de stofzuiger en dan kijken wat er allemaal vies is.6 april 2014 om 21:16 In reactie op: Hoe kan ik andere speakers bouwen in de deurpanelen astra F #18227900Hier voor heb je speciale ringen, deze kun je kopen of van hout maken.
kosten 7 euro per set.Vandaag de gsi achterbank er al in gemaakt, snel gedaan. Hier wat foto’s
Van:

Naar:

Vandaag een Astra F Gsi interieur op gehaald met extra deurpanelen en bijrijders stoel en ook de gsi sidekirts + strips op de deur.
Nu nog alles schoonmaken/overspuiten en monteren maar.Probeer eens een ander lampje, soms kan deze een productie fout hebben of iets dergelijke zodat het lichtbeeld verkeerd weergegeven wordt.
Vandaag de egr klep afgedopt, vorige week de achterramen geblindeerd, best wel goed gelukt voor de 1ste keer.
Jammer van de achterklep dat er nog aardig wat lucht rondom zit :(30 maart 2014 om 20:57 In reactie op: Deurpaneel dat steeds los gaat en hoog brandstof verbruik. #18226193Willem hoe bedoel je e10 rijdt duurder?
Bij het vervangen van de koppakking heb ik de waterpomp + riem vervangen en 5 l kvs er in gegoten.
Verder niks aan de koeling gedaan.Als deze lekt is het meestal een teken dat deze vervangen moet worden, als het lopen van de motor naderhand slechter wordt moet je al helemaal uitkijken.
Lekke koppaking kun je meestal herkennen aan donkere koelvloeistof of druk (dat het eruit spuit na een rit) op het koelvloeistof reservoir, olie die lichter is, witte rook uit de uitlaat.Als je zelf beetje handig bent kun je het zelf wel doen, anders door een monteur of door de garage laten doen.
Dat is de koppaking ;)
Volgens mij bedoelt hij het kleppen huis of hoe ik het moet noemen, daar zitten je kleppen in.
Tenminste bij mijn 1.6 8 klepper, deze is verlijmd aan je nokkenashuis en daar zit dan de kleppendekselpakking tussen en de kleppendeksel.24 maart 2014 om 17:00 In reactie op: Deurpaneel dat steeds los gaat en hoog brandstof verbruik. #18226189Ik heb de riem en koppaking vernieuwt op 29/01/14 dus dat is 2 maanden geleden.
q24u.nl staan ze ook nieuw op kwam ik achter, moet je alleen obd1 naar obd2 kabel er bij bestellen(tenminste ik moet dat voor mijn auto)
Had ik laatst ook met een stalen velg van mij.
Had geen last van trillen of dergelijke, dus het kan gewoon ;)@f12f12f12 wrote:
@AstraF23 wrote:
Als hij moeilijk start en witte rook heeft dan is het je koppaking.
Kijk eens of je druk op het koelvloeistof reservoir hebt, dan weetje al genoeg.Is niet het geval. Start heerlijk makkelijk en geen witte rook.
Ik zal je tip vanmiddag toch nog ff testen, maar vermoed iets anders.Kleine edit: Ik heb WEL druk op het koelvloeistof reservoir.
Loopt de koelvloeistof er dan direct uit of maar beetje druk na het rijden?
En heeft de auto ook al druk als je hem even stationair laat lopen voordat je gaat rijden?Bij mijn astra kreeg ik eerst druk op de KVStank en laterna pas witte rook en minder vermogen.
-
AuteurBerichten