Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Klopt gewoon hele interieur of alleen de voorstoelen er uit halen en de matten omhoog halen en de bekabeling bij de zekeringenkast af knippen.
Ik heb ook stoelverwarming in mijn astra f gebouwd.
Het is niet zo moeilijk, ik had de kabels tot aan de zekeringenkast afgeknipt en in mijn eigen astra bij de aansteker zekering aangesloten.
De elementen kan je er uit halen en in je eigen stoelen doen, dit heb ik al een paar keer gedaan.Niet vandaag maar afgelopen week eens wat mooie velgen er onder gemaakt.
Voor:

Na:

Ik ben nog student en heb niet zo veel te besteden dus daarom wil ik ook wat goedkopers.
En ik ben zelf automonteur in opleiding en heb al een tigra gekeurd waar geen roest onder zat.
Dus dat ligt net aan de auto, we hebben zelf een astra f uit 95 nergens roest te bekennen en stond altijd buiten.
Want is toch de eerste auto waar hier en daar wat mee kan gebeuren.Bij auto’s met een datum eerste toelating vóór 01-01-1996 hoeft bij de apk geen katalysator en/of lambdasonde aanwezig te zijn.
Dat heb ik gevonden, dus moet volgens mij dan geen probleem zijn.
De astra is uit augustus 1995.Maar zou de stuurbekrachtigingspomp zo over te zetten zijn of gaat dit weer niet?
Want weet niet of een corsa toen al stuurbekrachtiging had en of er wel punten op het blok zitten hiervoor.12 augustus 2014 om 19:51 In reactie op: Hitteschild spruitstuk los en morgen op vakantie. #18247623Ja een uitlaat spruitstuk kan erg warm worden ja.
Op school hebben we een Calibra LET motor op de testbank,
uitlaat was rood gloeiend ;)12 augustus 2014 om 19:09 In reactie op: Hitteschild spruitstuk los en morgen op vakantie. #18247619@ jeroenk dat hoorde ik van een kameraad die hadden een keer een motorkap terug in vorm moeten duwen.
Deze was door de motor hitte vervormt.Ja klopt het is een E16SE motor.
De astra is uit 95.Ik heb vandaag de motor opgehaald, volgens de distributie kap is in 2005 bij km stand 37xxx de riem vernieuwd.
Volgens de verkoper was het blok gereviseerd(dat kreeg hij te horen toen hij deze toen der tijd gekocht had).
Nu zoek ik nog een kabelboom voor een astra F, want nu hangt de computer zelf onder bij de motor als ik deze er in hang.
En klopt het dat deze motoren nog geen lamdasensor hadden?
En wat kan ik allemaal gebruiken van mijn X16SZ blok?
Dynamo? krukaspoelie voor multiriem?Oke, het gaat over een C16SE motor van een corsa A Gsi, gaat dit gewoon passen allemaal?
En hij heeft rotor ontsteking, wat moet er daar bij niet missen? Dacht dat er nog een los ding(naam even kwijt) aan de rotor zat.
En kan ik de stuurbekrachtigingspomp en dynamo van mijn X16SZ dan gewoon overzetten?
En hoe zit het met de motorsteunen?@ gose91: Ja het vermogen valt af en toe tegen ja, vooral als ik er met 4 man inzit en door een dorp rij en dan moet optrekken.
Het meeste zit erbij ja, denk toch dat hij voor de zekerheid nog uit elkaar haal, om alles te bekijken. Kan hem helaas niet meer lopend horen.@ corsaboy : Dat is een mooie motor, maar heb er helaas geen geld voor.
Ik heb mijn universele set aangesloten achter de alarmlichten schakelaar daar lopen 3 draden, 2 zijn er van de lampen en 1 van het licht op het dashboard.
Donderdag mijn bestuurdersstoel maar eens gelast, de bovenste lassen in de stoel waren gebroken en was de stoel niet helemaal recht meer, maar nu is hij weer goed :D
Nou, ik heb het probleem gevonden.
Ik had met de multimeter gemeten en de volgende waardes kwamen er uit:
Stand 1 = 25,3 Volt
Stand 2 = 27 Volt
Stand 3 = 22,3 Volt
Stand 4 = 23,7 VoltDat klopte dus niet helemaal, toen heb ik stand 1 en 2 omgewisseld met 3 en 4 en toen laste hij toch al een stuk beter.
Weet iemand hoe ik de las spanning kan meten?
@ slurpy Het is een mig/mag op 220 volt dus denk het niet.
@ johanhummer9 Ja, heb gister een nieuwe fles gehaald.
@ mantamartin Klopt het is een elektra beckum.
Ik heb eerst een stuk ijzer met de flex de roest/verf er af geslepen en toen de massa klem er op.
Denk dat hij schoon zat is van binnen.Vandaag de achterramen van de astra maar eens vervangen voor ramen die wel goed geblindeerd zijn :D
Ook heb ik achterin in de zijpanelen nog paar extra speakers gemonteerd.Voor het stationeer lopen moet je de stappen motor schoon maken.
De kabel kan achter je bak los zijn of je op je versnellings bak.
Deze kan ook gebroken zijn door ouderdom ;)Zonder centreer ringen blijven ze trillen.
Had ik ook paar centreerringen er in en probleem was opgelost ;)Kan ik bij mijn opel astra f de pluskabel van de versterker langs de ECU trekken zonder dat ik problemen krijg?
Ja die bij het stuur, je moet 3 schroeven aan de onderkant los draaien en 2 achter je stuur, deze kun je zien als je stuur omhoog staat dus met de onderkant van het stuur naar links of rechts.
Dan kunnen de kappen los en kun je de schakelaar er uit halen.
Schoonmaken moet je hem voor uit elkaar halen.
Maar op de sloop kan je ook een andere halen voor weinig.De ruitenwisser schakelaar maakt slecht contact, dit heb ik ook af en toe als ik hem in stand 1 zet.
Je kan beste een andere schakelaar monteren, of die je nu hebt schoon maken.Vandaag een Powerstrike Ps1200 versterker voor 20 euro gekocht, inclusief alle kabels.
Morgen eens kijken waar deze komt.Vandaag eens mijn bestuurdersstoel gelast waren wat dingen afgebroken.
-
AuteurBerichten