Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb er geen oliedrukmeter inzitten maar het olielampje op het dashboard heeft nooit gebrand….
16 maart 2010 om 11:36 In reactie op: Zafira stinkt naar verbrande olie **EDIT: LEH turbo is gemon #17613730ziet er goed uit! heb zoiets ook besteld een paar weken geleden….
let er wel op dat de bougies per stuk gaan! dus er 4 moet bestellen…
ok bedankt Fearless! had ik nog niet aan gedacht brezan….
waar breng jij ze dan altijd naar toe en/of welke revisie boeren zijn nog meer aan te raden?
Ben hier ook benieuwd naar. wat bedoel je bij de onderdelenboer? gewoon de opeldealer of revisiebedrijf?
En waar laat je je kop reviseren Xplod en wat zijn hier de kosten van?
bedankt voor de duidelijke uitleg OPCdriver!
maar de auto liep nog stationair toen ik dat voelde maar ik neem aan dat dat niks uitmaakt…
9 maart 2010 om 17:31 In reactie op: ai ai ai…, witte rook..kop overleden? update! de OPC rijdt #17620618origineel gepost door XpLoD
Kay,Wat was je kwijt voor een nieuwe cilinderkop? en waar heb je die besteld? :)
Ik heb er namelijk ook eentje nodig..Thanks :)
anders U2U me even als je het niet openbaar op het forum wilt zeggen. Heb er namelijk misschien ook één nodig.
Suc6 verder met de reparatie!
de verbindingspijpjes bij de kachel radiateur zijn nu ook vervangen omdat hij daar ook iets lekte….hoop dat hij nu lekvrij is!
wat me wel opvalt als ik heb gereden staat er veel druk op de slang van de radiateur naar de thermostaat…..kan hem niet inknijpen…is dit altijd zo?
Heb as vrijdag een afspraak bij EDS. ben benieuwd wat er uit komt en/of ze het kunnen oplossen. want het probleem ligt duidelijk aan de software want voorheen had ik nergens last van. Ik hou jullie op de hoogte
wat kosten die sproeierkopjes? denk dat ik dat ook maar eens ga doen
waar ik hem nu heen breng is al de 2de opeldealer haha….ze hadden een druktest gedaan maar daar konden ze niet zien dat hij lekte…..heb nu ook kranten bij de passagierstoel gelegd om te kijken of misschien de kachelradiateur lekt….
iemand anders suggesties wat het nog meer zou kunnen zijn….?
na een week rijden lekt hij nog steeds! :(
volgende week weer terug naar de garage….
weet iemand misschien wat het misschien zou kunnen zijn?
Ik heb gistere EDS aan de telefoon gehad….Ik moet nu terugkomen omdat hij inhoudt/optrekt, inhoudt/optrekt….daar gaan ze naar kijken en valt gewoon in de garantie
edwin bar:
Ik heb de turbo laten vervangen door iemand. viel allemaal best mee hij was binnen 3 uur klaar. de pakking nr was goed….zie over het software de verhalen hieronder…andre Botter:
Mijn auto is ook niet standaard dus het leek me niet goed om dezelfde software erop te laten….Verder wilde ik toch een fase 1 chip dus hadden ze gratis de LEH software erop gegooid….en mij leek t ook al dat de koppelkromme niet goed was….waar kan dit aan liggen?
Vandaag hebben ze er weer na gekeken en hebben ze geconcludeerd dat het de thermostaat is. Hij bouwt dan teveel druk op een blaast dit af bij de afblaasdop(?)….Hij lekte verder ook nergens, zowel bij een koude als warme motor. Morgen monteren ze een nieuwe en hoop dat het dan opgelost is!
origineel gepost door Spacejam
Met een beetje geluk kan je dan zien waar het lekt, het kan ook de radiator zijn, de waterpomp of gewoon een koelslang.Ik neem aan dat je dat als hij daar zou lekken al kon zien bij een koude motor….
origineel gepost door Spacejam
Wat voor bedrijf is dat eerste? Meer de gedachte van laten we eerst de dure onderdelen vervangen en dan hebben we ons geld alvast binnen. Gewoon even een druktest met een warme motor.een garage die gespecialiseerd is in opels…Garage waar mijn ouders ook altijd heen gaan dus dacht dit zit wel goed! maar hem er mijn twijfels over. Turbo heb ik goedkoop gekocht en vervangen, niet bij dit bedrijf.
Maandag heb ik een afspraak bij opelcentrum (lathouwers)….wat moeten ze nog meer doen dan hem op druk zetten bij een warme motor? en als hij dan lekt kunnen ze dan zeggen dat het de kop/koppakking en niet het (onder)blok zelf?
origineel gepost door Baas J.
Je bent dus met LEH turbo draaiende op LET programma heen gereden?Jup…..kan geen kwaad als je hem niet op z’n staart trapt ;)
origineel gepost door Baas J.
Wat kost zo’n LEH onderblok? Rest is hetzelfde als de LET? Kop etc..LEH turbo zat er al op, tevens grotere aanzuigmond, sport inleg filter (originele inleg filter bleek beter te zijn omdat de olie in de sport filters het luchtmassa meter kan vervuilen/beschadigen), NGK iridium bougies en voorkat vervanger….
chippen kostte 299,- en montage van voorkat vervanger en grotere aanzuigmond kostte 75,- euro….
Dus hij heeft er een programma opgezet met een LEH turbo….maar fijn tunen heeft hij niet gedaan alleen op de testbank gehad. Merk wel bij het optrekken in z’n 5de versnelling van 120 naar 200+ dat hij in het begin ook inhoud/optrekt….inhoud/optrekt….dus misschien toch maar een keer terug gaan om hem te fijntunen..wat kostte dat martijn b.?
maar ziet de grafiek er verder wel goed uit? want is het altijd dat hij al bij de 5500 omw/min daalt en niet TOT de toerentalbegrenzer? en waarom is het koppelkromme (Nm) niet constant maar ook wisselend?
nee volgens mij ligt er nog de normale koppeling in….tenminste als de vorige eigenaar er niks anders heeft ingegooid!
bouwjaar van opel astra coupe is 11-2001dus jij denkt dat de koppeling al slipt of wat bedoel je te zeggen?
Kan je misschien jouw grafiek ook ff posten dat ik kan vergelijken….?
Maandag was de grote dag, we gaan naar EDS in Duitsland!
Door het slechte weer in Duitsland (sneeuw) waren we iets later op de bestemming dan gepland. We moesten de autopapieren laten zien en de autosleutel inleveren. Na 1,5-2 uur zou de voorkat vervanger en de grotere aanzuigmond erop zitten en kon hij op de testbank :D….Echter na mijn verbazing hadden ze de grotere aanzuigmond vergeten te monteren :(…Dit heeft Sebastiaan (die ons zou helpen bij de testbank) alsnog gemonteerd. Super! Auto goed vastzetten met spanbonden en het testen kon beginnen. Na het warmdraaien kon de echte test beginnen….Zie hieronder het resultaat!!

278,2PK en 349,8Nm :thumbupEchter vind ik de grafiek zelf tegenvallen omdat hij maar doorloopt tot 5500 1/min en daarna afzakt. en mijn koppelkromme loopt ook niet constant of is dit normaal?
na 15min onderweg naar Nederland konden we weer terug omdat ze vergeten waren mijn cruise control weer in te schakelen :( Sebastiaan had vergeten de nieuwe software eroverheen te zetten zodat mijn cruise control weer ingeschakeld was.
Maar ik moet je zeggen het is een wereld van verschil, standaard of fase 1 chip!!
Al met al goeie ervaring hier gehad….kga hem binnenkort openschroeven en ga dan kijken of ik iets kan vinden…
Zo’n setup heb ik ook ongeveer Astranomic alleen dan een Z20let blok….dus ben benieuwd hoeveel ze hier uit kunnen halen….
Wou de grotere luchttoevoer monteren maar dit is nog best veel werk omdat de radiateur in de weg zit….Dus laat ik het door de mannen van EDS monteren. of weten jullie een idee om dit het beste te doen?
dacht ik namelijk ook dat ze daar naar gaan kijken ivm afstellen enz. dus dan maar nu meteen 98 erin….
Ik hou jullie op de hoogte
Ik weet nog niet of ik hem wil repareren, ga hem zelf toch niet meer gebruiken en voor de verkoop is het ook niks.
De scheur zou toch kunnen doorlopen naar de koelkanalen? of kan ik hem openschroeven om te zien waar hij gelekt heeft ALS de turbo het probleem is…want als het nu nog niet opgelost is ben ik bang dat het in het blok zit en dan ben ik verder van huis….
heb maandag om 11 uur afspraak bij EDS….
heb gelezen dat je na chip tuning het beste euro 98 kan tanken….klopt dit? zo ja, is het dan beter dat er euro 98 inzit voordat ik naar EDS ga?
Heb gisteren de turbo vervangen en hij was idd gescheurd aan de binnenzijde. Hoop dat dit ook het koellek probleem was.

Nu een afspraak maken bij EDS om nieuwe software en phase 1 erop te zetten en het monteren van de voorkat vervanger
Ik hou jullie op de hoogte
Ben bij de dealer geweest en hij kan niet precies zeggen welke het zijn. hij heeft gezocht bij een astra H met Z20LEH motor. Ik kon met het plaatje meekijken maar kon er ook geen wijs uit. Is het noodzakelijk om deze erop te monteren of passen de oude slangen van met Z20let motor ook nog gewoon?
de dealer dacht dat het deze twee onderdelen waren:
– GM nr 1337849
– GM nr 1337773kan jij kijken of dit de goede zijn of heb jij hier ook niks aan?
-
AuteurBerichten