Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
bedankt voor de reacties! dit ga ik nu ook doen, zomer en winter setje…
Lees alleen goede zomerbanden maar nog geen winterbanden.
wat is echt een goede winterband met zo’n vermorgen?
iemand hier nog meer voorstander van? anders kan ik overwegen om nu toch al winterbanden te halen.
moet ik ze dan ook achter vervangen? wat zijn goeie winter en/of all weather banden.
heb er ook 470 cc injectoren inzitten…
maar idee van mattemaker lijkt me wel wat. kan deze foutcode geen kwaad dan?
waar heb jij dat verlengstuk gehaald?
en kan ik zelf de foutcode resetten? want hij gaat pas aan naar 250-350 km…. of moet je dan persee naar de dealer?
jij had dit probleem toch ook, hoe had jij dit opgelost?
nee heb er geen open luchtfiltersysteem opzitten dus daar kan het niet aan zitten.
zal EDS nog even mailen of ze nog iets voor mij kunnen betekenen maar ik ben er bang voor….dan word het maar even uitwisselen, iemand interesse??
3 september 2010 om 12:28 In reactie op: Wonderbolt – oil restrictor bout – **Ze zijn op!!** #17655671heb je ook al een update over de slangenset voor een verkorte lucht inlaat of gaat dit niet meer door?
er zit al een H-turbo op. bij EDS hebben ze er nieuwe software ingezet en hebben ze alles gecontroleerd. uitlaatgassen, turbodruk, turbodrukdoos en benzinedruk. dus neem aan dat dit gewoon goed zit.”
kan je meten of maf of lmm kapot is of moet je dit gewoonweg weer wisselen, of hoe kan je dit het beste doen?
heb er nu een nieuwe lambdasensor inzitten ik neem aan dat ik hem niet meer terug kan brengen (piet heijl) ofwel?
ok das mooi om te horen. had de foutcode nog niet doorgegeven aan EDS.
kan het kwaad om er zo mee door te rijden? of moet ik gewoon niet lang in lage toeren blijven rijden?
ik denk dat ik toch liever naar EDS ga ipv VDB works omdat het gewoon veel scheelt qua geld (100 euro remap).
ik ga morgen even langs bij de dealer, komen uit een astra H opc toch?
de foutcode was P0130
lambdasonde, storing in circuit (rij 1, sensor 1)
storing wil zeggen dat de motor langer dan 16 sec. te arm heeft geloopt. nu denk ik dat dat door de uitlaat komt dus maar een remap erop en meteen LEH injectoren erin.
ja dat denk ik ook, heb er liever een paar Nm koppel bij, heb 350 tegenover de 280 pk :P
volgende week pas een afspraak omdat ze de LEH (470cc) niet op voorraad hebben of weet iemand anders een adresje waar je ze goedkoper kan kopen ipv dan 170 euro van EDS?
Ik heb er nu ook een compleet 3″ friedrich systeem onder liggen. klinkt echt super :D beschaafd maar in hoge toeren ook lekker hard. Ook heb ik een stage 1 map van EDS voordat ik de uitlaat heb gemonteerd. maar nu krijg ik een foutcode als ik te lang in hoge toeren rij. als ik bijv. 80 in z’n 5de versnelling rij met ~ 2000 toeren. de foutcode houd in dat hij dan langer dan 16 sec te arm heeft gelopen. Dus ik neem aan dat het dan aan de software ligt….?! omdat ik een compleet 3″ uitlaatysteem eronder heb liggen.
wat kost het remappen bij EDS? 100 euro toch? want heb ze vandaag gesproken en die zeiden dat het gewoon 499 kost maar misschien heeft hij mij verkeerd begrepen.
schrijf mij ook maar op de lijst tijgertje
Ben ook bij EDS geweest, wou ook een ‘custom map’ maar dat hadden of deden ze niet!!
dus toen maar laptop eraan, standaard map inladen en vermogen meten op de rollerbank…klaar!!
dus misschien dat ik ook maar de volgende keer naar Vmax of klasen ga als ze daar wel een custum map maken, heeft hier iemand ervaring mee??
zijn de meters goed van ‘racetech’ op de site van rb cartuning? word geleverd met aansluitmateriaal….
wie heeft hier ervaring mee?wie moet ik dan inlichten voor het leveren van de verkeerde spullen ;)
Regal, Heb hem samen met patman besteld….
voor hydraulische stoters kijk op http://www.trechii.com/products.asp?cat=272
suc6 ermee!
Ik heb nog wel zo’n setje liggen. PM maar als je interesse hebt
9 april 2010 om 11:09 In reactie op: Zafira stinkt naar verbrande olie **EDIT: LEH turbo is gemon #17613782hallo tijgertje,
Ik heb interesse in het koelpakket. lees je PM.
Bump
vanmiddag cilinderkop eraf gehaald. nu zie ik dat er op 2/3 plaatsen scheurtjes zitten tussen de bougie en de kleppen. Ook zag ik dat de stoters bij de 4de cilinder niet gelijk zaten, dus een kromme klep of kapotte stoter :swear
Hoe kun je zien of je stoter kapot is?Ik heb al een paar revisiebedrijven gebeld maar die zeiden mij dat ze dit niet meer kunnen reviseren omdat ze er niet meer aan gaan lassen, dit deden ze vroeger nog wel. Een ruilkop hadden ze ook niet op voorraad liggen.
Wie weet er een adres waar men een (gereviseerde) ruilkop op voorraad heeft voor een astra coupe turbo 2.0 16v (Z20let)?
heb ook al op de duitse en engelse ebay’s gekeken maar geen resultaat :(
wie o wie kan me hiermee helpen
origineel gepost door astracoupeturbo
vanmiddag laten uitlezen door de garage. Het is inderdaad wat opeltechniek zei. cilinder 4 heeft een keer overgeslagen. en het tikken komt van de kleppen/klepstoters af.Nu kies ik ervoor om mijn cilinderkop te laten reviseren omdat ik ook nog kamp met een koelvloeistof lek. En naar mijn inzien kan dit alleen nog van de cilinderkop (scheurtje) komen.
Nu is mijn vraag wie weet er nog een goed revisiebedrijf in Brabant en heeft hier goede ervaringen mee?
niemand?
ja die bedoel ik :D
vanmiddag laten uitlezen door de garage. Het is inderdaad wat opeltechniek zei. cilinder 4 heeft een keer overgeslagen. en het tikken komt van de kleppen/klepstoters af.
Nu kies ik ervoor om mijn cilinderkop te laten reviseren omdat ik ook nog kamp met een koelvloeistof lek. En naar mijn inzien kan dit alleen nog van de cilinderkop (scheurtje) komen.
Nu is mijn vraag wie weet er nog een goed revisiebedrijf in Brabant en heeft hier goede ervaringen mee?
als ze hem gaan uitlezen met tech2 moet hij dan lopen? zo nee hoe lang en hoe duur kost dat ongeveer?
Ik ga er zoiezo niet mee mee rijden. morgen de opeldealer bellen of ze tijd hebben om hem te uitlezen en misschien te kijken of hij op tijd staat….en wanneer ze tijd hebben sleep ik hem daar naar toe.
het gaat idd om een 2.0 turbo. dus de z20let.
oliepeil is nog goed en onder de olie bijvuldop is niks aparts te zien.
de D-riem is bij 118497 km vervangen en de klok staat nu op 129000 km.
hebben ze dit snel gecontroleerd of hij op tijd staat of duurt dat ff? en wat kost dit ongeveer?
wat zou het nog meer kunnen zijn?
Hoop dat als de oliepeil niet in orde is die dit toch ook aangeeft. Maar ga het morgenvroeg meteen even controleren.
-
AuteurBerichten