astrablok

Aangemaakte reacties

4 berichten aan het bekijken - 26 tot 29 (van in totaal 29)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: luchtfilter X20XER #17829141
    astrablok
    Deelnemer

    Weet iemand trouwens hoe ik aan zo’n luchtinlaat voor de luchtfilter komt als op onderstaande foto ?

    Hij is een stuk breder dan degene die ik nu heb en zit toch aangesloten aan zn orginele filterhuis.

    In reactie op: luchtfilter X20XER #17829139
    astrablok
    Deelnemer

    [rquote=1884111&tid=143924&author=OPCdriver]Luchtslang is hoogstwaarschijnlijk carterontluchting en als deze eraf ligt
    heb je een vacuum/lucht lekkage als de slang van het kleppendeksel af
    komt zal deze niet zoveel van invloed zijn geweest op de prestaties ,
    geeft eerder mogelijk wat oliedamplucht onder de kap omdat ze niet werden
    afgezogen.
    K&N inleg is een 1 op 1 wissel met het orginele filter.
    Had persoonlijk de ervaring dat de K&N 57i wel goed was maar gewoon te
    veel lucht en te weinig brandstof kreeg (grotere injectoren en andere openingstijden nodig)
    en dit kun je alleen met tuning verhelpen (meten en afstellen)
    Speed costs money , so how fast do you want to go?[/rquote]

    ok, bedankt voor de reactie.
    Ik heb het trouwens wel over een slang die niet naar het kleppendeksel gaat maar eerder naar de het gasklephuis en hij begint bij de stekker van de elektronische koolstofregelings-vacuümschakelaar die je tijdelijk los moet koppelen om de open luchtfilter te monteren en loopt deels parallel met de draad van deze stekker.

    Het gaat om een slangetje die bestaat uit een tamelijk hard rubber, niet erg buigzaam en ongeveer de doorsnede van een schrijfpen ietsje dikker misschien dus ik weet niet of dit om de carterontluchting gaat?
    Zou dit niet te maken hebben met de luchtmeting o.i.d. ?

    Mocht het iets dergelijks zijn en het slangetje zat los tijdens het rijden met de k&n open luchtfilter, kan dit dan wel invloed hebben gehad op het rijden met de open luchtfilter dat hij bijvoorbeeld de toename van lucht door het open filter niet hebt kunnen meten en dus te weinig brandstof geeft in verhouding met de lucht ?

    In reactie op: luchtfilter X20XER #17829137
    astrablok
    Deelnemer

    Om de powerfilter aan te sluiten moest ik ook een vacuumstekker loskoppelen die normaal met een klemmetje op de standaard filter zit geschoven.
    Naast deze stekker liep een soort zwarte luchtslang die misschien wel los heeft gezeten terwijl ik de powerfilter heb uitgetest, ik had hem namelijk nog niet eerder gezien tot ik vanmiddag weer de originele luchtfilter erop heb gezet.

    Ik heb dus nu weer de standaarfilter erop zitten en het kan zijn dat ik tijdens het terugzetten van de originele filter met het lostrekken van de stekker dit slangetje had losgetrokken maar kan dit eventueel invloed gehad hebben op de prestaties tijdens het rijden met de K&N Powerfilter dat dit slangetje juist vast of los had moeten zitten?

    Ik weet niet waar dit slangetje van is, misschien zijn er mensen die dit weten en kunnen vertellen of dit uit kan maken of niet?!

    alvast bedankt

    In reactie op: luchtfilter X20XER #17829135
    astrablok
    Deelnemer

    ok, bedankt voor de snelle informatie.

    Is een k&n inlegfilter ook beter voor de prestaties dan het normale standaard luchtfilter, afgezien van het feit dat hij minder vaak verwisseld hoeft te worden ?
    Past een inlegfilter (k&n) voor de 2.0 16v 136pk gewoon in het filterhuis van de 2.0 16v OPC1 ?

    Er valt dus niets af te stellen, hij regelt het allemaal zelf ?

    Nog mensen die ervaring hebben met andere einddemper bij dit type ?

4 berichten aan het bekijken - 26 tot 29 (van in totaal 29)